Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo allemaal,

 

Mijn eerste post hier en meteen in het voor mij meest relevante topic. Ik zal me ook nog even kort voorstellen in het daarvoor bestemde deelforum. Toch ook hier even een korte introductie omdat het ook hier past. Ik ben zelf niet zozeer een actieve prepper, maar wel al sinds ik jong ben (Waterworld, Dante's peak etc) een groot fan van dit genre films. Ik ben zelf enorm gefascineerd door de denkwijze (op een positieve manier, ik vind niet snel iemand gek, dont worry) en de overlevingsdrang van mensen in een dergelijke (en andere levensbedreigende) situatie en kan hier ook lekker over filosoferen. Ik heb de afgelopen maanden stiekem af en toe meegelezen op dit forum, maar vind het nu ook tijd om mijn steentje bij te dragen.

 

Voor de liefhebbers van dit genre film is er een fantastische website te vinden genaamd: http://www.apocalypticmovies.com/ op deze website staat praktische elke film/serie die gemaakt is over dit onderwerp, gesorteerd op event, jaartal, score etc. Dus dit is een mooie bron van vermaak voor degene die ook van dit genre houden.

 

Vooralsnog prep ik vooral een gezonde geest (kennis) en een gezond lichaam (sporten), maar wie weet waar jullie me nog allemaal van kunnen overtuigen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Divide - IMDB

 

MV5BMjMwNjcxODY5OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDA1OTg4Ng@@._V1._SY317_.jpg

 

Trailer

 

Zonder al te veel te verklappen wil ik toch graag vertellen waar deze film in grote lijnen over gaat:

 

De film begint direct met een kernaanval op een grote stad. De mensen in 1 gebouw vluchten noodgedwongen naar de kelder van dit gebouw alwaar de huismeester 'woont'.

Deze man is een prepper en heeft een goede voorraad opgebouwd. Niet berekend op 8 mensen.

 

Hij rantsoeneerd van begin af aan. Maar de overige mensen krijgen argwaan. en gaan over op drastische maatregelen om bij zijn voorraad te komen. Dit gedrag gaat van kwaad tot erger.


Ik vind dit een zeer goede film die soms wat luguber overkomt. Het mooie van deze film vindt ik het onvermijdbare dilemma van de prepper. Hij kon niet anders dan al die mensen binnen laten.

 

Stel... jij hebt een mooie voorraad voor jou en je gezin. Je hebt een huis vol visite vanwege een verjaardag en er gebeurt iets waardoor je visite de komende 2-3 maanden niet bij jou de deur uit kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 augustus 'Humanity+': There’s a new series coming soon from none other than Bryan Singer, the man behind the X-Men. I couldn’t be more excited to see him returning to some pure science fiction, this time with an end-of-the-world flavor. It’s called “H+” and it takes the technology-as-savior path to the apocalypse.

http://www.apocalypticmovies.com/humanity-new-series/

 

Lijkt me zeker een leuke serie om te kijken :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Divide - IMDB

 

MV5BMjMwNjcxODY5OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDA1OTg4Ng@@._V1._SY317_.jpg

 

Trailer

 

Zonder al te veel te verklappen wil ik toch graag vertellen waar deze film in grote lijnen over gaat:

 

De film begint direct met een kernaanval op een grote stad. De mensen in 1 gebouw vluchten noodgedwongen naar de kelder van dit gebouw alwaar de huismeester 'woont'.

Deze man is een prepper en heeft een goede voorraad opgebouwd. Niet berekend op 8 mensen.

 

Hij rantsoeneerd van begin af aan. Maar de overige mensen krijgen argwaan. en gaan over op drastische maatregelen om bij zijn voorraad te komen. Dit gedrag gaat van kwaad tot erger.


Ik vind dit een zeer goede film die soms wat luguber overkomt. Het mooie van deze film vindt ik het onvermijdbare dilemma van de prepper. Hij kon niet anders dan al die mensen binnen laten.

 

Stel... jij hebt een mooie voorraad voor jou en je gezin. Je hebt een huis vol visite vanwege een verjaardag en er gebeurt iets waardoor je visite de komende 2-3 maanden niet bij jou de deur uit kan...

 

Dit lijkt geleend van het verhaal van de aflevering The Shelter van de serie Twilight Zone.

 

Hier te zien:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me een interessante serie die net begonnen is. Ga vanavond de eerste aflevering bekijken:

 

The show is about the renegade crew of a United States Navy Ohio-class ballistic missile submarine, the fictional USS Colorado (SSBN-753), that receives an order to launch nuclear missiles at Pakistan, through a backup communications channel. When Captain Marcus Chaplin (Andre Braugher) asks for confirmation via official channels, he is relieved of command. His second in command, Lt. Commander Sam Kendal (Scott Speedman), also questions the orders and the vessel is fired upon by the USS Illinois, killing crew members of the Colorado.

 

Realizing that they have been declared enemies of their own country, they set up camp on the island of Sainte Marina (a fictional French island located in the Indian Ocean), commandeer a NATO communications facility, and declare a 200 mile exclusion zone around the island. When B-1 Lancer bombers are sent to attack the submarine, Captain Chaplin launches a nuclear missile towards the US to impress upon them that he is serious.

 

At the same time, the crew must find a way to prove their innocence and find out who set them up so that they can return home.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Resort_%28U.S._TV_series%29

 

http://www.imdb.com/title/tt2172103

Link naar reactie
Delen op andere sites

H+ is ook op youtube te bekijken:

http://www.youtube.com/user/HplusDigitalSeries?feature=watch

 

Volgens mij hebben ze de afleveringen in stukjes geknipt, en tussen elke "scene" reclame gepakt.. maar toch de moeite waard om te kijken.

Ik zal vanavond eens op youtube op de tv kijken of de reclame er dan ook tussen zit.. ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me een interessante serie die net begonnen is. Ga vanavond de eerste aflevering bekijken:

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Resort_%28U.S._TV_series%29

 

http://www.imdb.com/title/tt2172103

 

Net de eerste aflevering gezien. Acteerwerk is nogal mweh (beetje te overdramatisch) maar de verhaallijn is wel interessant. Lange tijd geleden dat er een serie was over conspiracies binnen de US government. Tegenwoordig wordt de regering meestal als betrouwbaar afgeschilderd in films en series. Vroeger had je series als de X-Files waarin complotten voorkwamen, tegenwoordig worden mensen die complotten zien als wereldvreemd afgeschilderd. Dit is dan een uitzondering. Er zijn 13 afleveringen in het eerste seizoen maar slechts 3 zijn gepland voor uitzending. Ben benieuwd of de rest ook uitgezonden wordt. De banksters en hun mediastooges kunnen wantrouwen tegen de regering niet gebruiken nu er op de oorlogstrommels wordt geslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Divide uit 2011, geeft weer wat psychologisch iets doet met mensen in isolatie met elkaar in een kleine ruimte en weinig voedsel, mannen die vechten om leiderschap in dat groepje en dat soort dingen...

 

Ben ik blij dat ik een solidair type ben, heb geen behoefte aan iemand die de baas gaat spelen over mij... Maar ik zou niet graag in die situatie willen zitten als die mensen in deze bijzondere film.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee...weer een Neerlandici ...

 

Ahum, nee hoor, geen angst. Solidair wil zeggen dat je je ergens in positieve zin mee verbonden voelt. Solitair wil zeggen dat iets of iemand prima zelfstandig of solo, functioneert. Neerlandici is meervoud, en zou meer correct zijn als: Neerlandicus. Ik wil niet op alle slakken zout strooien, maar verveel me dermate dat dit even 'moest'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 augustus 'Humanity+': There’s a new series coming soon from none other than Bryan Singer, the man behind the X-Men. I couldn’t be more excited to see him returning to some pure science fiction, this time with an end-of-the-world flavor. It’s called “H+” and it takes the technology-as-savior path to the apocalypse.

http://www.apocalypticmovies.com/humanity-new-series/

 

Lijkt me zeker een leuke serie om te kijken :).

 

Ziet er interessant uit, thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Take shelter net gekeken.

Klonk als een echte preppersmovie maar is het toch niet echt.

 

Okee, niet misschien preppend voor een ploffende euro, hyperinflatie of CME, maar die film ging toch wel voor 99% over een man die zich zo veel mogelijk voorbereid voor het onheil waarvan hii overtuigd is dat het gaat komen. Dus wat mij betreft toch wel echt een prepper film, alleen met alternatief scenario. Vond het ook erg goede film, had de koude rillingen over mn rug, brrrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect dokter,

 

Maar als jij drie blikken eten en een zeecontainer die niet verstevigd de grond in gaat een echte preppers film noemt verschillen wij daarover toch echt van mening.

Puntje van de bank gezeten maar niet omdat het zogenaamd een preppers film is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener: O maar het gaat mij er helemaal niet om hóe hij prept. Het scenario dat hij vreest staat mijlen ver van mijn - en w.s. jouw - scenario waar je voor prept. De film gaat inderdaad niet over een CME of val van de euro ofzo. Dan had je een heel ander soort film gehad, en waren de preps van de hoofdrolspeler heel anders geweest. Dus met 'echte prepper film' bedoel ik uitsluitend dat hij zich continue aan het preparen is op het naderd onheil dat hij vreest.

 

Maar nee, die zeecontainer heb ik niet. Nog niet, lijkt me wel cool om in de tuin in te graven, als dat zou passen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hem.

Persoonlijk was ik wel zo "debiel" om bij mijn onlangs aangeschafte woning te bekijken of een container kon.

Kaart gaf aan dat ik +0.10 boven zeeniveu zat en een grondwaterstand die op 40 cm diepte lag deed mijn droom klappen...

 

Greener (die beter een rubberboot kan gaan kopen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had hier al eerder naar gelinkt:

 

Survivors - BBC serie uit de jaren '70 over een groep mensen die een virus overleven die meer dan 99% van de mensheid uitroeit en daarna moeten zien te overleven in een post TEOTWAWKI samenleving. Er zijn destijds 3 seizoen van uitgezonden. In 2008 was er een remake op de BBC, die echter de pech had dat vlak na de eerste uitzending de Mexicaanse griep losbaste. Het tweede seizoen werd uit politieke correctheid verlaat uitgezonden en had daarom niet zulke hoge kijkcijfers.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ak1SrFGXgA4

 

Amerika - lange (13uur!) miniserie uit de jaren '80 die zich afspeelt in de VS 10 jaar nadat het Oostblok onder auspicien van de Verenigde Naties vredestroepen in de VS gestationeerd hadden.

 

 

Het was een peperdure miniserie met in die tijd bekende sterren (Kris Kristofferson en Sam Neill) en met veel massascenes. In de jaren '70 en '80 had je veel van dit soort grootschalige producties, deze serie was een enorme flop en zorgde ervoor dat er een einde kwam aan dergelijke miniseries. Maar hij was destijds zeer populair onder de survivalist community (net als Red Dawn). En leverde een officiele klacht op van de Verenigde Naties omdat ze als bad guys werden afgeschilderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...