Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar kan ik Internet Downloaden?


Communicator

Aanbevolen berichten

@The_Communicator wat een geniale thread dit. Via je linkjes kwam ik op http://www.kiwix.org/ en een kwartier later heb ik de complete NL Wikipedia op mn lappie staan.

 

Tres simple: Je installeert Kiwix en dat programma gaat automatisch voor je zoeken welke 'bibliotheken' beschikbaar zijn. Uit dat lijstje koos ik dus Wikipedia NL:

 

Bibliotheek-Kiwix.jpeg.773b64889bc19e2bde065f2f45d5c063.jpeg

 

Enfin, kwartiertje later: Als de SHTF uitbreekt kan ik de kinderen van mijn kinderen van mijn kinderen t.z.t nog voorlezen hoe het allemaal begon:

 

Kredietcrisis-Kiwix.jpg.862b3fb81741a10ce6db5cc5d1ddd189.jpg

 

 

Call me crazy, maar bij mij download ie he-le-maal niks hoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 weken later...
attachment.php?attachmentid=1303&d=1351676533

 

Inleiding

Dit was in de beginjaren van internet een redelijk vaak gehoorde uitspraak. Vooral door de oudere generatie die er maar weinig van snapte.

 

Geïnspireerd door Larry Hall in Doomsday Preppers "You Shall Not Fear" Ep5. Hij bouwt een Doomsday appartementen complex in een oude Nucleaire Silo.

Daarbij vraagt de geïnteresseerde Sarah hoe het zit met Internet...

 

Hij heeft een server(park) staan met Snapshots van internet pagina's.

Dit zette me te denken, dat is eigenlijk best een goed en haalbaar idee!

 

Ik ben momenteel Wikipedia NL en ENG aan het downloaden. Zij bieden dit zelfs als download aan, om zo als mirror te kunnen dienen tijdens bijvoorbeeld, offline situaties.

Zie hier de Wikipedia:Database Download sectie

 

Plan van Aanpak

Hoe je deze bestanden verder moet aanpakken ben ik nu aan het uitzoeken.

 

Social Media kun je in deze situaties uiteraard vergeten.

Maar stel dat je een gemeenschap hebt opgericht, en je hebt de beschikking over tientallen computers verdeelt over de inwoners.

Dan is het maken van een netwerk natuurlijk superhandig. Je eigen Internet-werk .. zeg maar.

Communiceren met elkaar via de pc behoort dan weer tot de mogelijkheden, en kan erg nuttig zijn om het 'normale leven' gevoel enigszins in stand te houden.

en om je kinderen soms even zoet te houden :D

Maar vooral het educatieve aspect spreekt me erg aan. Want het is natuurlijk wel fijn dat je je kinderen nog steeds kunt bij-leren met behulp van de pc.

 

Als je een werkend netwerk hebt, kun je ook denken aan een online radio station. Muziek is ook een belangrijke manier van ontspanning en vertier.

Zelfs Smartphones verliezen dan hun nut niet in de gemeenschap. want die kunnen ook via Wifi online :)

 

Ik begrijp volkomen dat dit geen eerste zorg is als de wereld op zijn kop staat, maar op lange termijn gaat deze behoefte natuurlijk wel spelen.

Er vanuit gaande dat we de stroomvoorziening dan weer redelijk op gang hebben dmv schone energie, lijkt me dit wel een interessant onderwerp om met z'n allen uit te diepen.

 

Dus de bestaande vragen zijn:

 

Offline Internet:

- Moet ik hier zelf een interne webserver voor opzetten?

- Kan dit via een offline webbrowser bekeken worden?

- Hoeveel ruimte heb ik hiervoor beschikbaar?

- Welke websites zijn interessant?

 

Smartphone en WiFi

- hoe zet je een Wifi netwerk op.

- welke apps kun je offline gebruiken voor communicatie via wifi? bijvoorbeeld: WiFi ChaT

- long range wifi, hoe of wat?

 

@Communicator , komt er een of line preppers.nl ? Is er al een alternatief voor preppers.nl wat niet draait op het www. Een database die bij shtf uit de kast gepakt kan worden en op een manier de lucht in kan.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

wikipedia heeft volgensmij downloadbare archieven, en archive.org misschien

 

Super mooi, als er geen EMP geweest is en mijn generator niet gestolen kan dit wel werken op mijn smartphone,iPad,mini laptop of Mac book.

Maar ouderwetse stencilmachine, handboek, radiouitzending of een eigen "zenderpark" zou een goede basis zijn,toch?

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super mooi, als er geen EMP geweest is en mijn generator niet gestolen kan dit wel werken op mijn smartphone,iPad,mini laptop of Mac book.

Maar ouderwetse stencilmachine, handboek, radiouitzending of een eigen "zenderpark" zou een goede basis zijn,toch?

 

Gegroet

 

Dus printen, alles en snel! en daarna alles plastificeren...oef ..word mega klus...maar houd je wel bezig :D

 

Waar kan je btw stafkaarten downloaden? iemand een goede site gevonden of word het weer gg maps of zo ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets anders wilt dan internet is packet radio en een BBS opzetten dan geen idee?

Eventueel packet radio via de 27mc is voor iedereen zonder vergunning haalbaar.

Het is wat traag en rudimentair, maar zou wel werken onafhankelijk van derden denk ik.

Preppernet op ch30.

 

Misschien ook interessant http://www.openstreetmap.org kan je makkelijk zelf aan mee werken om te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zou trouwens best geniaal zijn als er een export optie op deze site zou komen. Gewoon de topics incl. de reacties. Op het moment dat het fout gaat heb je nog een bepaalde tijd toegang tot een heleboel interessante informatie.

 

Zou best iets willen maken die aan de hand van een db een door klikbaar geheel zou genereren :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou trouwens best geniaal zijn als er een export optie op deze site zou komen. Gewoon de topics incl. de reacties. Op het moment dat het fout gaat heb je nog een bepaalde tijd toegang tot een heleboel interessante informatie.

 

Zou best iets willen maken die aan de hand van een db een door klikbaar geheel zou genereren :D.

In principe is het mogelijk om een website downloader te gebruiken.

 

Alleen weet ik niet of de forum software en/of de server waar het forum op draait daar erg gelukkig van worden (dataverkeer) :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je bij een shtf waarbij je dus zelfvoorzienend moet leven, weinig tijd hebt om filmpjes te kijken.

Maar uiteraard heb ik hier een flinke bibliotheek aan boeken en films. Onlangs mijn NAS ge-updated met 2 extra 4TB schijven. Heb nu in totaal zo'n 100TB aan films/series, boeken en software liggen. Ik denk dat ik daar wel even mee vooruit kan.

 

Maar aan al die digitale meuk heb je dus geen reet zonder elektriciteit, dus ook nog een aantal bananendozen met papieren boeken (ook handig om de kachel mee aan te maken voor als de waardeloos geworden euro's op zijn), voorraadje kruiswoord puzzel boeken en flink wat gezelschapsspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik denk dat je bij een shtf waarbij je dus zelfvoorzienend moet leven, weinig tijd hebt om filmpjes te kijken.

Maar uiteraard heb ik hier een flinke bibliotheek aan boeken en films. Onlangs mijn NAS ge-updated met 2 extra 4TB schijven. Heb nu in totaal zo'n 100TB aan films/series, boeken en software liggen. Ik denk dat ik daar wel even mee vooruit kan.

 

Maar aan al die digitale meuk heb je dus geen reet zonder elektriciteit, dus ook nog een aantal bananendozen met papieren boeken (ook handig om de kachel mee aan te maken voor als de waardeloos geworden euro's op zijn), voorraadje kruiswoord puzzel boeken en flink wat gezelschapsspellen.

 

100TB :eek: Hoeveel harde schijven heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een goed idee om een zogeheten 'bibliotheek' te hebben die een universeel nut dient.

 

Wikipedia is zeer handig zowel als kennisbron danwel als een leidraad/kader. Je kan het altijd raadplegen als je er in de omgeving zelf echt niet uitkomt. Vooral deze kennis binnen een eigen community te hebben is een must :)!

 

Hoe staat het er mee voor @Communicator?

Link naar reactie
Delen op andere sites

100TB :eek: Hoeveel harde schijven heb je?

 

Oeps, moet zijn 10 TB :o 100 TB zou wel lekker zijn natuurlijk ;-)

Daar zijn die 2 nieuwe 4 TB schijven bij gekomen dus in totaal heb ik nu zo'n 14 TB aan opslag.

 

EDIT: hmmm kan mijn oude bericht niet meer wijzigen, nieuwe regel @Dr.Prepper ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een goed idee om een zogeheten 'bibliotheek' te hebben die een universeel nut dient.

 

Wikipedia is zeer handig zowel als kennisbron danwel als een leidraad/kader. Je kan het altijd raadplegen als je er in de omgeving zelf echt niet uitkomt. Vooral deze kennis binnen een eigen community te hebben is een must :)!

 

Hoe staat het er mee voor @Communicator?

 

Ik gebruik inmiddels InnoKB's MyBase Desktop v6

 

Dit is een database programma waar je werkelijk alles in kunt slepen, taggen en categoriseren.

 

Dit is de basis van mijn persoonlijke database. En natuurlijk af te schermen met een wachtwoord. en te encrypten.

alles van persoonlijke gegevens tot documentatie, maar ook software en websites + url's sla ik hierin op. Dit programma werkt erg fijn en maakt het zoeken naar je bestanden erg makkelijk!

Zo heb ik dus ook de volledige download versie van wikipedia er als bestand in staan, samen met het programma kiwix om deze ook uit te kunnen lezen.

 

Echt een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic] Altijd al zo geweest: tot 24u na het posten kan je hem wijzigen, daarna inderdaad niet meer. Om de context juist te houden. En dwingt mensen tot nadenken voordat ze van alles neerpennen :)

 

ah oke, logisch eigenlijk maar ik dacht me te herinneren dat ik een tijdje terug nog een bericht van me gewijzigd had na een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inmiddels InnoKB's MyBase Desktop v6

 

Dit is een database programma waar je werkelijk alles in kunt slepen, taggen en categoriseren.

 

Dit is de basis van mijn persoonlijke database. En natuurlijk af te schermen met een wachtwoord. en te encrypten.

alles van persoonlijke gegevens tot documentatie, maar ook software en websites + url's sla ik hierin op. Dit programma werkt erg fijn en maakt het zoeken naar je bestanden erg makkelijk!

 

Zo heb ik dus ook de volledige download versie van wikipedia er als bestand in staan, samen met het programma kiwix om deze ook uit te kunnen lezen.

 

Echt een aanrader!

 

Dankje voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...