Ga naar inhoud
GENEGEERD

Donkere dagen: battery check!


prepass

Aanbevolen berichten

Geen idee of er meer members zijn die dit doen:

 

Elk weekend bij de start van de wintertijd, loop ik al m'n accu's en batterijen na. Tevens worden ze allemaal een keer (ont)geladen als het nodig is. Dit zelfde gebeurt in het voorjaar bij de start van de zomertijd.

Het is dan ook de tijd om eventuele niet oplaadbare batterijen te bekijken op lekkage en of te vervangen voor nieuwe.

Ook worden alle zak/hoofd lampen gecontroleerd op werking (ook in de auto).

Communicatie middelen op accu's en/of batterijen worden ook gecontroleerd.

Rookmelders etc etc

 

Succes

PA

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Scootmobiel ontlaad ik niet.........die heb ik niet.......... OK, flauw. :D Ik ontlaad met name m'n oplaadbare batterijen (AAA's AA's C's D's ) en als ik een ontlaadfunctie op m'n acculader heb zitten, dan gebruik ik ook die functie, mits het nodig is. Ik kijk als ik het vermoeden heb dat een accu oid slecht is even met de multimeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Hoe ontlaadt je je batterijen dan? Wij hebben wel een scootmobiel en misschien kan ik eruit afleiden hoe ik zijn batterij moet ontladen. Het duurt namelijk steeds langer om op te laden. En dit is nu al de derde waarbij het gebeurt. Dus misschien zou eens goed ontladen helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede info @OBL-Rien

 

Alle AA's en AAA's die ik heb zijn Eneloop (LSD) batterijen. Zijn goede batterijen, die tot nu toe goed presteren.

 

Je kan reguliere lood-zuur accu's (auto accu's bijvoorbeeld) best opladen met een zonnepaneel. Het is de vraag alleen hoeveel Wph je paneel kan leveren. En je hebt er ook een laadregelaar voor nodig, die je tussen paneel en accu zet. Als je een paneeltje hebt wat niet zoveel kan leveren en je hebt een 120ah accu, dan kan je verwachten dat het dagen zal duren voordat je accu vol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Hoe ontlaadt je je batterijen dan? Wij hebben wel een scootmobiel en misschien kan ik eruit afleiden hoe ik zijn batterij moet ontladen. Het duurt namelijk steeds langer om op te laden. En dit is nu al de derde waarbij het gebeurt. Dus misschien zou eens goed ontladen helpen.

 

HELEMAAL leegrijden ;)

wel in de buurt blijven anders moet de hulp een eind rijden

 

zelf een paar CR123A battery packs binnengekregen vandaag (KLOTODUUR) van 3100 MaH

en een setje AA oplaadbare van 1500MaH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...