Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

@Mr.Gold Dankjewel!

 

Voor degene boven mij: ik snap wat jullie zeggen. Ik ben zelf ook een toekomstig journalist en heus geen hele actieve prepper, maar als je met dit onderwerp (elk onderwerp overigens) aan de slag gaat, is het wel zo netjes (en handig) om je eerst even in te lezen. Zodoende weet je al snel dat het heus niet alleen om de Maya's gaat. Bovendien hoor je als journalist neutraal te blijven en dus niet zomaar meningen te hebben icm met je artikelen, helemaal niet als je niet weet waar je het over hebt.

 

Tot slot, ik was vergeten te vermelden waar je mij het beste kunt bereiken. Dit kan via rebecca.looijen@student.hu.nl. Ik hoor graag wat van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot

Hoi @RebeccaL.

 

Schrijf eerst eens alvast een stukje uit je blote hoofd.

Dan kunnen wij de strekking van je stijl proeven en wie weet, trek je er wat mensen mee over de streep.

 

Ikzelf heb het niet zo op met media. Niks persoonlijks hoor, maar gewoon, tja, hoe moet ik het zeggen...

Mainstream media zie ik een beetje als een sausje voor reclame, hevig gemanipuleerd.

Tv en radio heb ik niet.

 

Het zou wel interessant zijn als er echt Indie Media ontstaan. Wat jij?

 

Damn, aan mij heb je ook al weinig, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga ook eens preppen. Treed in de voetsporen van ons. Voel wat wij voelen.

 

Neem aan dat er enigszins vooronderzoek is gepleegd en dat jullie enigszins weten wat preppen zo'n beetje inhoud.

 

Ervaring in de praktijk lijkt mij leerzamer dan alleen maar het theoretische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kanonne, ik heb me toch een fantasiën bij die studentes journalistiek die steeds maar op zoek zijn naar preppers...maar ja, wie wil er nou geen meneer met borsthaar die nucleaire rampen doorstaat, die zombies met zijn tanden aan repen scheurt, die met blote handen binnen een kwartier een driekamer hut kan bouwen, die op het juiste moment met zijn glimmende tanden en gillende banden van de jeep iedereen in veiligheid weet te brengen? Zwijmelende studentes hebben straks tijdschriften vol geschreven over preppers, redders van de verdorven wereld, innovators van de economie, zieners van ellende nog vooraleer het bewaarheid wordt....het duurt nog tien jaar misschien, maar dan staat er een prepper op de voorkant van Time....dankzij die studentes journalistiek....en oja, misschien ook dankzij die studenten (M) journalistiek met plakkerige vette brilletjes en een oude taperecorder.....ik zeg u, mannelijke student journalistiek, gooi uw vettige bril weg, geef uw taperecorder aan de kringloopwinkel, ga preppen, koop een jeep en een waterfilter, scheer je drie weken eens niet en drink oude koffie, zoek aanbiedingen blikken erwtensoep bij de Lidl, repareer je fiets met je zakmes en je zult zien, schrijf je hier in op preppers.nl en hordes studentes willen je interviewen, liefst met camera....wordt het jouw hoofd op de voorkant van Time?

 

Omdat we regelmatig verzoeken van studentes krijgen die voor hun opleiding (journalistiek, fotografie, etc) in contact willen komen met members
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
kanonne, ik heb me toch een fantasiën bij die studentes journalistiek die steeds maar op zoek zijn naar preppers...maar ja, wie wil er nou geen meneer met borsthaar die nucleaire rampen doorstaat, die zombies met zijn tanden aan repen scheurt, die met blote handen binnen een kwartier een driekamer hut kan bouwen, die op het juiste moment met zijn glimmende tanden en gillende banden van de jeep iedereen in veiligheid weet te brengen? Zwijmelende studentes hebben straks tijdschriften vol geschreven over preppers, redders van de verdorven wereld, innovators van de economie, zieners van ellende nog vooraleer het bewaarheid wordt....het duurt nog tien jaar misschien, maar dan staat er een prepper op de voorkant van Time....dankzij die studentes journalistiek....en oja, misschien ook dankzij die studenten (M) journalistiek met plakkerige vette brilletjes en een oude taperecorder.....ik zeg u, mannelijke student journalistiek, gooi uw vettige bril weg, geef uw taperecorder aan de kringloopwinkel, ga preppen, koop een jeep en een waterfilter, scheer je drie weken eens niet en drink oude koffie, zoek aanbiedingen blikken erwtensoep bij de Lidl, repareer je fiets met je zakmes en je zult zien, schrijf je hier in op preppers.nl en hordes studentes willen je interviewen, liefst met camera....wordt het jouw hoofd op de voorkant van Time?

 

Journalistiek eat your heart out.

Copy.

Paste.

Diploma.

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga ook eens preppen.

 

Tja, dat is redeneren puur vanuit een prepper. Een journalist, kan moeilijk overal, een jaar of meer besteden per artikel, dat wordt lastig voor die studenten/journalisten.

 

't Lastige is dat we eigenlijk helemaal niet willen dat het te openbaar wordt, de nieuwste mode rage, of lachertje???! ('k gebruik nu kamperen, half mei, als excuus :o)

 

En was er niet al een draadje over?! http://preppers.nl/forum/threads/661-Moeten-we-blij-zijn-met-minder-mensen-als-SHTF?highlight=Shtf (geeneens in Preppers Only)

De eerste reactie van @Dutchprepper op dit draadje was precies waar ik aan dacht, wat bedoel je precies?

 

Ikzelf ben niet voor individualisme in SHTF (Shit Hits The Fan) scenario, alleen als het echt niet anders kan, dus minder OPSEC (iets met geheim), meer samen. (Terwijl ik juist een typische individiulist ben :confused:)

 

Waarom anders dit forum? Als je echt aan je OPSEC denkt, zit je alleen, met je TOR browser, anoniem te lezen. Iedereen leest mee, een beetje hacker heeft zo je ip adres en locatie. :p

 

Mensen met een, door de regering ge-adviseerde, voorraadje, zijn eigenlijk te normaal.

Mensen die preppen, zelfs in groepen, willen hun groep niet compromitteren.

Diehard, do it yourself, on your own, preppers, zullen meestal niet willen meewerken, omdat OPSEC, voor hun, uitermate belangrijk is!

 

Wie helpt de studenten/journalisten? 'k Heb het, geloof ik, alleen maar weer moeilijker gemaakt. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is redeneren puur vanuit een prepper. Een journalist, kan moeilijk overal, een jaar of meer besteden per artikel, dat wordt lastig voor die studenten/journalisten.

 

't Lastige is dat we eigenlijk helemaal niet willen dat het te openbaar wordt, de nieuwste mode rage, of lachertje???! ('k gebruik nu kamperen, half mei, als excuus :o)

 

En was er niet al een draadje over?! http://preppers.nl/forum/threads/661-Moeten-we-blij-zijn-met-minder-mensen-als-SHTF?highlight=Shtf (geeneens in Preppers Only)

De eerste reactie van @Dutchprepper op dit draadje was precies waar ik aan dacht, wat bedoel je precies?

 

Ikzelf ben niet voor individualisme in SHTF (Shit Hits The Fan) scenario, alleen als het echt niet anders kan, dus minder OPSEC (iets met geheim), meer samen. (Terwijl ik juist een typische individiulist ben :confused:)

 

Waarom anders dit forum? Als je echt aan je OPSEC denkt, zit je alleen, met je TOR browser, anoniem te lezen. Iedereen leest mee, een beetje hacker heeft zo je ip adres en locatie. :p

 

Mensen met een, door de regering ge-adviseerde, voorraadje, zijn eigenlijk te normaal.

Mensen die preppen, zelfs in groepen, willen hun groep niet compromitteren.

Diehard, do it yourself, on your own, preppers, zullen meestal niet willen meewerken, omdat OPSEC, voor hun, uitermate belangrijk is!

 

Wie helpt de studenten/journalisten? 'k Heb het, geloof ik, alleen maar weer moeilijker gemaakt. :rolleyes:

 

Ehm, oke dan? Dan kan ik net zo goed dit forum verlaten als ik helemaal OPSEC wil zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kanonne, ik heb me toch een fantasiën bij die studentes journalistiek die steeds maar op zoek zijn naar preppers...maar ja, wie wil er nou geen meneer met borsthaar die nucleaire rampen doorstaat, die zombies met zijn tanden aan repen scheurt, die met blote handen binnen een kwartier een driekamer hut kan bouwen, die op het juiste moment met zijn glimmende tanden en gillende banden van de jeep iedereen in veiligheid weet te brengen? Zwijmelende studentes hebben straks tijdschriften vol geschreven over preppers, redders van de verdorven wereld, innovators van de economie, zieners van ellende nog vooraleer het bewaarheid wordt....het duurt nog tien jaar misschien, maar dan staat er een prepper op de voorkant van Time....dankzij die studentes journalistiek....en oja, misschien ook dankzij die studenten (M) journalistiek met plakkerige vette brilletjes en een oude taperecorder.....ik zeg u, mannelijke student journalistiek, gooi uw vettige bril weg, geef uw taperecorder aan de kringloopwinkel, ga preppen, koop een jeep en een waterfilter, scheer je drie weken eens niet en drink oude koffie, zoek aanbiedingen blikken erwtensoep bij de Lidl, repareer je fiets met je zakmes en je zult zien, schrijf je hier in op preppers.nl en hordes studentes willen je interviewen, liefst met camera....wordt het jouw hoofd op de voorkant van Time?

 

Dat idee kreeg ik ook elke keer als ik de topic titel las, vandaar m'n voorgaande post. Mooie post KS :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi preppers,

Mijn naam is Rebecca en ik ben een studente Journalistiek. Over drie weken moet ik een tentamen Interviewen inleveren met de volgende opdracht: een interview van 30 minuten met iemand met een aparte levensstijl.

 

Hallo Rebecca,Toevallig mijn vriendin heet ook Rebecca.

 

Maar hoe wil je dan in 30 minuten een objectief beeld schetsen van wat een prepper is en doet ?.

Apart kan ik mijn lifestijl niet noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Ik zou het bijna niet meer durven zeggen maar: ik ben een documentaire fotografiestudente van de kunstacademie te Den Haag en zit in mijn laatste jaar.

 

Ik interesseer mij sinds iets meer dan een jaar in het preppen na aanleiding van mijn moeder daar zo'n twee jaar terug mee is begonnen. Ik heb ondertussen veel gelezen op het internet en boeken (cody lundin, james wesley rawles en een pocket guide van carr) en heb een serie gemaakt met de items in mijn moeders voorraad. Ik wordt bestookt met smsjes en dergelijke van klasgenoten en vrienden als Doomsday Preppers weer op de buis is maar dit is helemaal niet waarin ik geïnteresseerd ben of waarnaar ik op zoek ben. Die situaties zijn vaak enorm gedramatiseerd en 'fuelen' juist het idee van preppen dat veel non-preppers hebben.

 

Ik wil met mijn examenwerk het onderwerp preppen weer aansnijden en ben daarvoor op zoek naar: meneren (en mevrouwen) met borsthaar die nucleaire rampen doorstaan, die zombies met hun tanden aan repen scheuren, die met blote handen binnen een kwartier een driekamer hut bouwen, die op het juiste moment met hun glimmende tanden en gillende banden van de jeep iedereen in veiligheid weten te brengen.. preppers dus! ;)

 

Ik ben nog op zoek naar een vorm/concept aangezien ik in de beginfase van het project ben. Ik zie mezelf echter als een conceptuele documentaire fotograaf (geen reportages dus). Ik maak graag gebruik van abstractie, spelen met context en andere materialen (geschreven tekst, tekeningen, gevonden materiaal etc.) om zo een gelaagd verhaal neer te zetten. Mijn doel is wel duidelijk: ik wil graag een serie maken waarin de kijker geconfronteerd wordt met bepaalde dreigingen en zijn eigen kwetsbaarheid en die een realistisch en eerlijk beeld neerzet van het fenomeen preppen in Nederland.

 

De anonimiteit van de prepper staat voorop. Ik heb eerder een serie gemaakt over objecten die mensen in huis hebben om zichzelf te kunnen verdedigen in het geval dat er een inbreker binnenkomt en ook hier was dit een gevoelig punt maar met mijn aanpak is dit geen probleem. Om jullie (hopelijk) te overtuigen hier een link naar het werk > http://www.laurenceharms.nl

 

Van beginnende-lowbudget-appartement-prepper tot ervaren-moestuin-bunker-survivalist; ik hoor heel graag van alle 'soorten' preppers die er voor open zouden staan om met mij in gesprek te gaan en samen te werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De anonimiteit van de prepper staat voorop. Ik heb eerder een serie gemaakt over objecten die mensen in huis hebben om zichzelf te kunnen verdedigen in het geval dat er een inbreker binnenkomt en ook hier was dit een gevoelig punt maar met mijn aanpak is dit geen probleem. Om jullie (hopelijk) te overtuigen hier een link naar het werk > http://www.laurenceharms.nl

 

Leuk gedaan hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoi allen,

 

Ik zou het bijna niet meer durven zeggen maar: ik ben een documentaire fotografiestudente van de kunstacademie te Den Haag en zit in mijn laatste jaar.

 

Ik interesseer mij sinds iets meer dan een jaar in het preppen na aanleiding van mijn moeder daar zo'n twee jaar terug mee is begonnen. Ik heb ondertussen veel gelezen op het internet en boeken (cody lundin, james wesley rawles en een pocket guide van carr) en heb een serie gemaakt met de items in mijn moeders voorraad. Ik wordt bestookt met smsjes en dergelijke van klasgenoten en vrienden als Doomsday Preppers weer op de buis is maar dit is helemaal niet waarin ik geïnteresseerd ben of waarnaar ik op zoek ben. Die situaties zijn vaak enorm gedramatiseerd en 'fuelen' juist het idee van preppen dat veel non-preppers hebben.

 

Ik wil met mijn examenwerk het onderwerp preppen weer aansnijden en ben daarvoor op zoek naar: meneren (en mevrouwen) met borsthaar die nucleaire rampen doorstaan, die zombies met hun tanden aan repen scheuren, die met blote handen binnen een kwartier een driekamer hut bouwen, die op het juiste moment met hun glimmende tanden en gillende banden van de jeep iedereen in veiligheid weten te brengen.. preppers dus! ;)

 

Ik ben nog op zoek naar een vorm/concept aangezien ik in de beginfase van het project ben. Ik zie mezelf echter als een conceptuele documentaire fotograaf (geen reportages dus). Ik maak graag gebruik van abstractie, spelen met context en andere materialen (geschreven tekst, tekeningen, gevonden materiaal etc.) om zo een gelaagd verhaal neer te zetten. Mijn doel is wel duidelijk: ik wil graag een serie maken waarin de kijker geconfronteerd wordt met bepaalde dreigingen en zijn eigen kwetsbaarheid en die een realistisch en eerlijk beeld neerzet van het fenomeen preppen in Nederland.

 

De anonimiteit van de prepper staat voorop. Ik heb eerder een serie gemaakt over objecten die mensen in huis hebben om zichzelf te kunnen verdedigen in het geval dat er een inbreker binnenkomt en ook hier was dit een gevoelig punt maar met mijn aanpak is dit geen probleem. Om jullie (hopelijk) te overtuigen hier een link naar het werk > http://www.laurenceharms.nl

 

Van beginnende-lowbudget-appartement-prepper tot ervaren-moestuin-bunker-survivalist; ik hoor heel graag van alle 'soorten' preppers die er voor open zouden staan om met mij in gesprek te gaan en samen te werken!

 

Hoi Laurence.

 

2 punten van kritiek, op de mooie foto's die je maakt.

 

1. teotwaki 1: Prachtige foto's, goed belicht, mooi contrast, maar reclame (daar hou ik persoonlijk niet van, kwestie van smaak ik weet het)

2. teotwaki 2: Fantasitische sfeerbeelden, maar de verkeerde sfeer, alsof preppers alleen maar op de grond liggen met een krant op hun kop (koude oorlog: duck voor de atoombom).

 

Wij zien liever foto's, waarbij de prepper als een normaal mens met een bepaalde eigen visie wordt afgebeeld.

Doom, angst, paranoia horen niet bij ons.

Creativiteit, zelfvoorzienendheid, vooruitdenken, samenwerken, gezondheid, worden we liever mee geassocieerd. De waarheid dus.

This is not Amerika, trala lala la. :)

 

Verder mooie, goed verzorgde site en expo.

Dat komt wel goed met jou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7 Geboden Voor de Student Journalistiek

 

Je bent student en je wilt wat…

 

“Ik ga een prepper interviewen!” Goed idee!

 

Voordat je een oproep plaatst alhier, lees dit eerst. Het kan het verschil maken tussen een waardevolle studie opdracht of een bak kritiek waar je “U” tegen zegt…

 

Hier zijn ze, de 7 Geboden:

 

1. Je bent student Journalistiek. Als je van het (aankomende) schrijvende journaille bent en je maakt schrijf-, spel-, interpunctie-, stijl- en/of andere fouten in je tekst/oproep, dan word je hier vakkundig afgeslacht. Lees je post goed door alvorens hem te plaatsen;

 

2. Ben je georiënteerd op fotografie, film of andere media, dan geldt punt 1 ook, het is per slot van rekening een HBO studie, potverdorie!

 

3. Lees je in. Even binnen komen vallen en plompverloren je vraag stellen in een ongeïnspireerd verhaaltje van 4 zinnen is volkomen kansloos. Je wilt een verhaal, kom dan zelf ook met een verhaal! Een goed journalist(e) doet zijn geïnterviewde praten. Onthoud, velen zijn u reeds voorgegaan, zelfs de reeds gevestigde media (Trouw, SBS, RTL, etc., etc.) hebben hier al eens blunders gemaakt, gebruik de zoekfunctie maar ;

 

4. Deadlines: Dat je een deadline hebt gekregen van school, is van geen enkel belang, dan had u maar eerder moeten beginnen;

 

5. Doomsday Preppers: Is Amerikaans, begin er hier niet over, daar krijgen de mensen alhier acuut uitslag van;

 

6. Privacy: Op de meeste internetfora zijn mensen gehecht aan hun privacy. Zo ook hier. Wellicht nog meer vanwege het belang van OPSEC dat mensen alhier hebben. Houd in je achterhoofd dat mensen hier niet graag uit de anonimiteit stappen;

 

7. Bent u de volgende Louis Theroux? Wordt u “Journalist”? Volgens Wikipedia: “Een journalist wordt vaak gezien als de beoefenaar van een vrij beroep, dat wil zeggen dat hij of zij vaak werkt vanuit een diepere motivatie die los staat van een directe aanstelling of opdracht, te vergelijken met die van bijvoorbeeld een arts of priester.“ Kom dus niet met een stukje ongeïnspireerd getypte diarree! Heb passie, doorzettingsvermogen, wees inspirerend, doe ons verleiden! Wees -neen- word journalist!

 

Succes!

 

Johannes Bravo

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7 Geboden Voor de Student Journalistiek

 

Je bent student en je wilt wat…

 

“Ik ga een prepper interviewen!” Goed idee!

 

Voordat je een oproep plaatst alhier, lees dit eerst. Het kan het verschil maken tussen een waardevolle studie opdracht of een bak kritiek waar je “U” tegen zegt…

 

Hier zijn ze, de 7 Geboden:

 

1. Je bent student Journalistiek. Als je van het (aankomende) schrijvende journaille bent en je maakt schrijf-, spel-, interpunctie-, stijl- en/of andere fouten in je tekst/oproep, dan word je hier vakkundig afgeslacht. Lees je post goed door alvorens hem te plaatsen;

 

2. Ben je georiënteerd op fotografie, film of andere media, dan geldt punt 1 ook, het is per slot van rekening een HBO studie, potverdorie!

 

3. Lees je in. Even binnen komen vallen en plompverloren je vraag stellen in een ongeïnspireerd verhaaltje van 4 zinnen is volkomen kansloos. Je wilt een verhaal, kom dan zelf ook met een verhaal! Een goed journalist(e) doet zijn geïnterviewde praten. Onthoud, velen zijn u reeds voorgegaan, zelfs de reeds gevestigde media (Trouw, SBS, RTL, etc., etc.) hebben hier al eens blunders gemaakt, gebruik de zoekfunctie maar ;

 

4. Deadlines: Dat je een deadline hebt gekregen van school, is van geen enkel belang, dan had u maar eerder moeten beginnen;

 

5. Doomsday Preppers: Is Amerikaans, begin er hier niet over, daar krijgen de mensen alhier acuut uitslag van;

 

6. Privacy: Op de meeste internetfora zijn mensen gehecht aan hun privacy. Zo ook hier. Wellicht nog meer vanwege het belang van OPSEC dat mensen alhier hebben. Houd in je achterhoofd dat mensen hier niet graag uit de anonimiteit stappen;

 

7. Bent u de volgende Louis Theroux? Wordt u “Journalist”? Volgens Wikipedia: “Een journalist wordt vaak gezien als de beoefenaar van een vrij beroep, dat wil zeggen dat hij of zij vaak werkt vanuit een diepere motivatie die los staat van een directe aanstelling of opdracht, te vergelijken met die van bijvoorbeeld een arts of priester.“ Kom dus niet met een stukje ongeïnspireerd getypte diarree! Heb passie, doorzettingsvermogen, wees inspirerend, doe ons verleiden! Wees -neen- word journalist!

 

Succes!

 

Johannes Bravo

Kan dit stukje misschien boven aan het topic geplaatst worden??? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7 Geboden Voor de Student Journalistiek

 

Je bent student en je wilt wat…

 

“Ik ga een prepper interviewen!” Goed idee!

 

Voordat je een oproep plaatst alhier, lees dit eerst. Het kan het verschil maken tussen een waardevolle studie opdracht of een bak kritiek waar je “U” tegen zegt…

 

Hier zijn ze, de 7 Geboden:

 

1. Je bent student Journalistiek. Als je van het (aankomende) schrijvende journaille bent en je maakt schrijf-, spel-, interpunctie-, stijl- en/of andere fouten in je tekst/oproep, dan word je hier vakkundig afgeslacht. Lees je post goed door alvorens hem te plaatsen;

 

2. Ben je georiënteerd op fotografie, film of andere media, dan geldt punt 1 ook, het is per slot van rekening een HBO studie, potverdorie!

 

3. Lees je in. Even binnen komen vallen en plompverloren je vraag stellen in een ongeïnspireerd verhaaltje van 4 zinnen is volkomen kansloos. Je wilt een verhaal, kom dan zelf ook met een verhaal! Een goed journalist(e) doet zijn geïnterviewde praten. Onthoud, velen zijn u reeds voorgegaan, zelfs de reeds gevestigde media (Trouw, SBS, RTL, etc., etc.) hebben hier al eens blunders gemaakt, gebruik de zoekfunctie maar ;

 

4. Deadlines: Dat je een deadline hebt gekregen van school, is van geen enkel belang, dan had u maar eerder moeten beginnen;

 

5. Doomsday Preppers: Is Amerikaans, begin er hier niet over, daar krijgen de mensen alhier acuut uitslag van;

 

6. Privacy: Op de meeste internetfora zijn mensen gehecht aan hun privacy. Zo ook hier. Wellicht nog meer vanwege het belang van OPSEC dat mensen alhier hebben. Houd in je achterhoofd dat mensen hier niet graag uit de anonimiteit stappen;

 

7. Bent u de volgende Louis Theroux? Wordt u “Journalist”? Volgens Wikipedia: “Een journalist wordt vaak gezien als de beoefenaar van een vrij beroep, dat wil zeggen dat hij of zij vaak werkt vanuit een diepere motivatie die los staat van een directe aanstelling of opdracht, te vergelijken met die van bijvoorbeeld een arts of priester.“ Kom dus niet met een stukje ongeïnspireerd getypte diarree! Heb passie, doorzettingsvermogen, wees inspirerend, doe ons verleiden! Wees -neen- word journalist!

 

Succes!

 

Johannes Bravo

 

johnny, je blijft een held!

 

meer ontopic: @laurence ik denk dat ik namens alle mannen in nederland spreek is dat we geen vrouwen met borsthaar willen ;)

ik wil niet met naam en toenaam in de krant/op tv/op de foto, kan ik je ergens anders mee helpen dan hoor ik je graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7 Geboden Voor de Student Journalistiek

 

Je bent student en je wilt wat…

 

“Ik ga een prepper interviewen!” Goed idee!

 

Voordat je een oproep plaatst alhier, lees dit eerst. Het kan het verschil maken tussen een waardevolle studie opdracht of een bak kritiek waar je “U” tegen zegt…

 

Hier zijn ze, de 7 Geboden:

 

1. Je bent student Journalistiek. Als je van het (aankomende) schrijvende journaille bent en je maakt schrijf-, spel-, interpunctie-, stijl- en/of andere fouten in je tekst/oproep, dan word je hier vakkundig afgeslacht. Lees je post goed door alvorens hem te plaatsen;

 

2. Ben je georiënteerd op fotografie, film of andere media, dan geldt punt 1 ook, het is per slot van rekening een HBO studie, potverdorie!

 

3. Lees je in. Even binnen komen vallen en plompverloren je vraag stellen in een ongeïnspireerd verhaaltje van 4 zinnen is volkomen kansloos. Je wilt een verhaal, kom dan zelf ook met een verhaal! Een goed journalist(e) doet zijn geïnterviewde praten. Onthoud, velen zijn u reeds voorgegaan, zelfs de reeds gevestigde media (Trouw, SBS, RTL, etc., etc.) hebben hier al eens blunders gemaakt, gebruik de zoekfunctie maar ;

 

4. Deadlines: Dat je een deadline hebt gekregen van school, is van geen enkel belang, dan had u maar eerder moeten beginnen;

 

5. Doomsday Preppers: Is Amerikaans, begin er hier niet over, daar krijgen de mensen alhier acuut uitslag van;

 

6. Privacy: Op de meeste internetfora zijn mensen gehecht aan hun privacy. Zo ook hier. Wellicht nog meer vanwege het belang van OPSEC dat mensen alhier hebben. Houd in je achterhoofd dat mensen hier niet graag uit de anonimiteit stappen;

 

7. Bent u de volgende Louis Theroux? Wordt u “Journalist”? Volgens Wikipedia: “Een journalist wordt vaak gezien als de beoefenaar van een vrij beroep, dat wil zeggen dat hij of zij vaak werkt vanuit een diepere motivatie die los staat van een directe aanstelling of opdracht, te vergelijken met die van bijvoorbeeld een arts of priester.“ Kom dus niet met een stukje ongeïnspireerd getypte diarree! Heb passie, doorzettingsvermogen, wees inspirerend, doe ons verleiden! Wees -neen- word journalist!

 

Succes!

 

Johannes Bravo

 

Vriend @Dr.Prepper zou dit in wellicht iets aangepaste vorm als waarschuwing cq tip bij de media oproepen geplaatst kunnen worden, of verstuurd kunnen worden zodra er wederom een geïnteresseerde journalist iets tikt op het forum.? Ik dacht nog, gelukkig, het is 21-12-12 geweest, ivm punt

8. Maya kalenders en andere voorspellingen omtrent het einde van de wereld. Over het algemeen staan preppers met beide benen op de grond en zijn we niet angstig voor nog onontdekte planeten die dreigen te botsen of aliens die ons lastigvallen. Wel zijn we zo nuchter dat vulkaanuitbarstingen, komeetinslagen, financiële narigheid en oorlogen net zo reëel zijn als overmatige zonneactiviteit en derhalve de aarde kunnen verlammen met EMP vanuit het heelal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laurence.

 

2 punten van kritiek, op de mooie foto's die je maakt.

 

1. teotwaki 1: Prachtige foto's, goed belicht, mooi contrast, maar reclame (daar hou ik persoonlijk niet van, kwestie van smaak ik weet het)

2. teotwaki 2: Fantasitische sfeerbeelden, maar de verkeerde sfeer, alsof preppers alleen maar op de grond liggen met een krant op hun kop (koude oorlog: duck voor de atoombom).

 

Wij zien liever foto's, waarbij de prepper als een normaal mens met een bepaalde eigen visie wordt afgebeeld.

Doom, angst, paranoia horen niet bij ons.

Creativiteit, zelfvoorzienendheid, vooruitdenken, samenwerken, gezondheid, worden we liever mee geassocieerd. De waarheid dus.

This is not Amerika, trala lala la. :)

 

Verder mooie, goed verzorgde site en expo.

Dat komt wel goed met jou :)

 

 

Heksenboot, dankjewel voor je reactie. En ik begrijp je opmerkingen.

Overigens staat die tweede serie los van preppers, dat associeer ik er zelf ook niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg Johnny, als taalpurist zijnde kun je me vast uitleggen waarom je in dit geval word zonder t geschreven hebt? :rolleyes:

 

Beste @dR3,

 

Taalpurist ben ik eigenlijk niet, ik neig meer naar het unitaristisch purisme voor wat betreft taalgebruik. Eigenlijk klopt het woord "taalpurist" per definitie niet, maar dat is weer een geheel andere discussie ;)

 

Alhoewel bovenstaande reeds antwoord geeft op je vraag, enige duiding: In vroeger tijden schreef men na de stam van het werkwoord een +t in de gebiedende wijs (vooral in meervoud, tegenwoordig maken we geen onderscheid meer in enkel- of meervoud, vandaar mijn voorkeur voor het unitaristisch purisme en niet voor het archaïserend purisme). Dus, wanneer ik schrijf: "Wees -neen- word journalist!" dan is de juist schrijfwijze, de stam, zonder +t. Edoch, voor het toepassen van een enigszins cynische knipoog naar het verleden, had het in deze context gekund. Puur taaltechnisch was de stam -t echter de enige juiste.

 

Ik begrijp je opmerking, dat is wellicht een misvatting vanuit oude plaatjes zoals deze, deze en deze. Vervelende voorbeelden, maar enkel ter duiding.

 

Groeten,

 

Meester Bravo ;)

 

P.S.: Hey, jij vroeg het... LOL! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat alles ten gevolge van de Spellingswijziging van 1955. Zo werd er ook, beste Johnny, afgesproken dat het woord na een dubbele punt met een kleine letter begint. Tenzij dit woord van zichzelf al een hoofdletter heeft, er sprake is van een citaat of een zin binnen aanhalingstekens, of als er een opsomming van meerdere vragen of zinnen volgt.

Op 'doe ons verleiden' en 'doet zijn geïnterviewde praten' ga ik graag een andere keer in.

 

Overigens bleek - na kort onderzoek - geen van de naar een interview hunkerende aspirant-journalisten in staat zich in foutloos Nederlands uit te kunnen drukken. Hoe graag wil je dan een vraaggesprek of hoe serieus ben je dan te nemen..?

 

Wat betreft de pogingen tot inlikken, overtrof Roel21 zijn medestudenten met verve:

Wees blij dat er mensen oprecht geïnteresseerd zijn in jullie levensstijl, want ik wed dat er velen preppers beschouwen als de dorpsgekken. Dit beeld wou ik juist doorbreken, ik wou een intiem en oprecht portret maken, maar jullie versterken het beeld van anti-socials alleen maar meer.
Maar zelfs van zo'n op púúr altruïstisme gebaseerde uitnodiging maakt deze 'anti-social' en 'dorpsgek' liever geen gebruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...