Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nieuw: User Reputation

Recommended Posts

Beste preppers, het is vanaf nu mogelijk om een andere prepper extra kudo's toe te kennen, oftewel punten voor iemands reputatie. Dat biedt de mogelijkheid om later extra functionaliteit te bieden aan members die al flink wat meer sporen hebben verdiend dan een nieuwe member die zich net aanmeldt. Dit is niet om nieuwkomers te discrimineren uiteraard - zo zijn we allemaal begonnen! - maar wel om iets extra's te bieden aan de mensen die al langere tijd member zijn, en al veel hebben bijgedragen aan de community.

Hoe geef je iemand Kudos (reputation points)

reputation-small.jpg.b5e2088187e75230bb1baf3676d00e11.jpg

Zie het icoontje in bovenstaande screenshot. Klik daarop en je krijgt 2 opties: pluspunten of minpunten uitdelen. Ja, dat laatste kan ook. Daarbij is alleen het opgeven van een reden wel verplicht. Degene die je de kudos of bitchslaps (negatieve kudos?) geeft, krijgt uiteraard te zien van wie hij/zij het krijgt, het is dus niet anoniem.

NB: Het systeem bestaat uit 2 elementen: Reputation points en reputation power. De point zijn de kudos die je van anderen krijgt, de power is de hoeveelheid kudos die jij zelf per keer uitdeelt.

Hou verder rekening met het volgende:

• Onder de 50 posts is je power nog nul, je kan wel een kudo uitdelen (is aardig gebaar!) maar je geeft er geen punten mee
  • Vanaf 50 posts heb je een reputation power van 1
  • Hoe hoger jouw reputatie (dus hoeveel kudos je ontvangt), hoe groter jouw power
  • Je krijgt ook kudopower voor de duur van je membership en het aantal posts dat je hebt geplaatst.
  • Je mag maximaal 10 kudos uitdelen per 24u
  • Er moeten 15 anderen tussen zitten voor je een zelfde persoon opnieuw een kudo kan geven

Verder is dit hele systeem ook helemaal nieuw voor mij, en aangezien hier meerdere forummonsters rondlopen: mocht iemand het beter/uitgebreider kunnen uitleggen of tips voor de implementatie hebben: hit me!

• Leuk 14
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 114
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou heb ik @partizan zojuist kudo's gegeven, niet omdat hij zo geweldig is hoor....maar gewoon on te proberen;)

Zou wel leuk zijn als die Reputation kudo's ook te zien zijn in je boodschap venster....en wat is dat nieuwe groene vakje? Vragen, vragen, vragen...zelf vind ik dat als je hoofd venster-persoonlijke pagina twee duizend keer bezocht is, dat je meer kudo's krijgt...

• Leuk 5
Je krijgt ook kudos voor de duur van je membership en het aantal posts dat je hebt geplaatst. Voor zover ik kan zien werkt dit helaas niet met terugwerkende kracht.

Dat zou wel héél erg jammer zijn... :( Zijn de punten voor de duur van je membership anders niet te moderaten? Bijvoorbeeld februari = x punten; maart = x punten, enz.

• Leuk 2
Dat groene 'dingetje' komen er vermoedelijk meer van, naarmate je positieve kudo's ontvangt.

Doel is dus om een groen balkje onder je Nickname te krijgen... :)

Klopt! Maar een verstaanbare rekenkundige logica er achter moet je niet gaan zoeken, althans, het is me op andere fora nooit gelukt.

• Hoe hoger jouw reputatie, hoe zwaarder jouw zelf uitgedeelde kudos wegen
  • Je mag maximaal 20 kudos uitdelen per 24u
  • Er moeten 10 anderen tussen zitten voor je een zelfde persoon opnieuw een kudo kan geven
  • Je krijgt ook kudos voor de duur van je membership en het aantal posts dat je hebt geplaatst. Voor zover ik kan zien werkt dit helaas niet met terugwerkende kracht.

Klopt, het begin te 'tellen' van zodra het systeem actief is...

• Leuk 1
Ik zie tevens een nieuw 'groen blokje' onder de gebruikersnaam ???

Bij een mouse-over , zie ik : " |gebruikersnaam| is on a distinguished road".

Hier zullen nadien de kudo's verschijnen o.id. ??

Er zijn tig levels in quasi-grappige zinnetjes voorgedefinieerd. Te flauw om te vertalen, dus ik laat ze maar voor wat het is. In de loop der tijd zal je het aantal blokjes zien toe- of afnemen en dan ook de omschrijving wisselen. Je ziet geen nominale waarde van het aantal punten.

Als iedereen mij nu even kudo's geeft kunnen we kijken of dat groene blokje een balkje wordt! ;)

@Dr.Prepper: kun je ook de verschillen uitleggen tussen reputatie en rate deze post?

Ja, kudos (of bitchslaps) gaan naar een persoon vanwege zijn post en zijn niet voor anderen zichtbaar, maar enkel voor de ontvanger ervan.

Een rate-deze-post is enkel visueel om publiekelijk te laten zien dat de post een waardering heeft gekregen, maar telt niet mee voor iemand reputatie.

Je kan ze dus gerust combineren.

REPUTATION LEVELS:

User is infamous around these parts -99999

User can only hope to improve -50

User has a little shameless behaviour in the past -10

User is an unknown quantity at this point 0

User is on a distinguished road 10 (new users start with this level)

User will become famous soon enough 50

User has a spectacular aura about 150

User is a jewel in the rough 250

User is just really nice 350

User is a glorious beacon of light 450

User is a name known to all 550

User is a splendid one to behold 650

User has much to be proud of 1000

User has a brilliant future 1500

User has a reputation beyond repute 2000

• Leuk 1
Reputatie is account gebonden, ratings is post gebonden. Combineren kan idd prima.

En als je een lang groen balkje hebt, verandert het van kleur dacht ik...

Ah das waar ook, thanks! Moet wel zeggen dat ik vaak vergeet om een topic te raten, die reputation button springt ook niet echt in het oog dus ik hoop dat ik er wel veelvuldig gebruik van ga maken. Rate deze post valt goed op en is simpel (1 klik).

• Leuk 1

Een rate-deze-post is enkel visueel om publiekelijk te laten zien dat de post een waardering heeft gekregen, maar telt niet mee voor iemand reputatie.

Persoonlijk vind ik dat ook jammer. Iemand die veel goed gewaardeerde posts heeft gepost impliceert voor mij toch een goede 'reputatie'.

Ik vind het wel erg leuk dat de site zo telkens weer ge-update wordt! Big up!

• Leuk 2

Mooi stukje werk. Waardevolle toevoeging, vooral voor newbie's. Als je wat langer op het forum rondzwerft weet je vanzelf wel een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt.

Voordeel voor iedereen ontstaat vooral naarmate dit forum groter wordt. Nu is het nog wel overzichtelijk met ca 100 aktieve posters, maar zodra we naar de duizenden gaan zal je jezelf meer en meer in je eigen forumdeel terugtrekken en niet meer de tijd hebben alle draadjes te volgen en daarmee dus alle andere preppers. Een reputatie kan dan helpen waardevolle bijdragers op te sporen.

Daarnaast zet dit neem ik aan de deur open voor een soort van aspirant membership waarin niet het hele forum gelijk toegankelijk zal zijn?

Hey @Keyser Suze probeer van deze kant ook maar even of het lukt +je vriend;)

Ja het is gelukt! En dan even iets voor @Dr. Prepper want Partizan zie ik met naam erbij staan, maar heb ook nog andere kudo's ontvangen maar geen naam er bij??!??! Wel nog een vaag persoonlijke notitie, snap ik ook niet...en uiteraard bitchslap van min tien, als ik klik op die link dan kom ik op de pagina van Tobi die ons naïef noemt en die, geheel terecht imho, door mij als troll en gay werd bestempeld.....tsja, kom maar op Tobi, je kunt me elke dag tien min punten geven....looser...zelf denk ik dat het The Return of Rodin is....dat was ook zo'n lekkere vent....nieuwe IP en hopsa....

• Leuk 4

Ik weet dat ik hier nog maar pas ben maar krijg je hier niet snel ruzie door? Afgelopen 8 jaar heb ik op heel wat forums rondgelopen en mijn ervaring is dat ruzie snel ontstaat ook zonder dit soort waarde-oordelen. Zodra de één het niet eens is met een ander ontstaan er snel groepjes die ruzie maken. Het kan een scheiding veroorzaken op een forum die, m.i., het niet waard is.

Ik weet dat ik hier nog maar pas ben maar krijg je hier niet snel ruzie door? Afgelopen 8 jaar heb ik op heel wat forums rondgelopen en mijn ervaring is dat ruzie snel ontstaat ook zonder dit soort waarde-oordelen. Zodra de één het niet eens is met een ander ontstaan er snel groepjes die ruzie maken. Het kan een scheiding veroorzaken op een forum die, m.i., het niet waard is.

denk dat dit nog wel mee zal vallen, helemaal als je die reputatie dingen niet al te serieus neemt.

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...