Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ziekte en extra prep verbruik


Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Gisteren belde mijn vrouw op vanuit haar werk met de mededeling dat zij zich heel erg rot voelde.

Frappant was dat ik mij ook zo al een klein half uurtje voelde.

20 minuten later belde zij weer op met het bericht, ik trek het niet, ik kom naar huis.

Even later belde zij weer op dat zij de hele auto van binnen had besproeid met haar maaginhoud.

 

Ik moest alvast een emmer sop en een stapel handdoeken klaarleggen om de boel op te ruimen.

Mijn lichamelijke gesteldheid was ondertussen erg verslechterd en het duurde derhalve 5 minuten voordat ik het sopje klaar had.

Ik was ook misselijk en had flinke krampen in de buik.

 

Toen de vrouw eindelijk thuis was hing ik ook al boven de pot...

Onze kinderen hadden nergens last van. Zij hadden de afgelopen twee dagen bij familie gegeten, gelukkig.

Naast het braken kwamen de lichaamssappen ook uit een ander gedeelte van het lichaam...

 

Waar wil ik nu heen met dit verhaal?

Simpel, ik heb zo goed en zo kwaad als ik kon bijgehouden hoeveel wc papier en water ik verbruikt heb met twee zieken in huis.

Conclusie? Schrikbarend!

 

Ik heb vanaf de middag tot aan middernacht anderhalf rolletje wc papier verbruikt.

Mijn vrouw heeft ongeveer driekwart van een wc rol verbruikt.

Braaksel is niet met wc papier opgeruimd maar met handdoeken en emmertjes sop.

 

Ik heb ongeveer een extra liter water gebruikt om te drinken.

Na een half uur had ik al een droge mond door de uitdrogingsverschijnselen.

Mijn vrouw een half litertje extra.

Wederom geen water voor de boel schoon te maken meegerekend.

Ook niet het extra water van de douches die we namen om bij te komen.

 

Wat ik dus wil zeggen is simpel.

Als je een voorraad hebt waar je bijv. een drie maanden mee voorruit kan, zou ik die extra aanvullen voor tijden met ziekten.

Gisteren alleen al meer dan twee extra rollen wc papier gebruikt en bijna twee liter meer water dan normaal.

En dit alleen al bij een simpele voedselvergiftiging.

 

Ik hoop dat ik er iemand mee aan het denken heb gezet!

 

Greener

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Richard Friesland

Dank je wel Greener, ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Zal kijken wat ik kan inslaan voor dit soort eventualiteiten.

 

Hoe is het nu met jou en je vrouw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk voelen jullie je weer een beetje beter. Zo'n voedsel vergiftiging kan best erg heftig zijn. Ik heb de afgelopen 3 jaar dit 2 keer ondervonden en dacht dat ik dood ging (wist namelijk de eerste keer niet dat dit het was) Kwam zo uit het niks opzetten en dacht ook dat voedselvergiftiging redelijk snel zou opzetten na verkeerd eten.

 

Goed punt Greener en heeft nu ook extra mijn aandacht je denkt aan voorbereiden al gauw aan de situatie zoals je nu voelt en kijkt meer naar de externe factoren van een eventuele shtf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Greener, voedselvergiftiging, zeker? Toevallig zijn zowel mijn vrouw als ik vorige wek flink ziek geweest met dezelfde verschijnselen en dat was volgende de arts een virus, terwijl ik ook zei dat ik voedselvergiftiging had. Mijn eerste opmerking is, heb je Norit geslikt bij de eerste verschijnselen?

Het is zeker een goede tip om rekening te houden met je preps voor gevallen als dit, want in een post SHTF situatie zou iets als voedselvergiftiging wel eens vaker voor kunnen komen.

Hoop dat jullie weer gezond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de fijne reacties :o

 

De vrouw ligt net weer op bed, de kids zijn net opgehaald door mijn ouders en ik, tsja, lekker op de bank op preppers.nl.

Mijn vrouw is nog erg zwak en heeft nog hoofd en buikpijn.

Ik ben al aan de betere hand maar voel me nog erg zwak.

 

Volgens de boeken die ik hier heb liggen hebben wij de meeste overeenkomsten met een voedselvergiftiging.

Alle symptomen hebben wij en ook het feit dat wij dit gelijktijdig kregen.

Eergisteren had ik een flinke lap zalm klaargemaakt met goedgevulde pasta dus ik vermoed dat hier ergens de boosdoener bij zit.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap Greener!

 

Denk meteen eens aan wat extra literjes Dettol of ander reinigingsmiddel. Een paar extra emmertjes/kruiken/Norit etc kan ook geen kwaad. Je wilt niet dat je de rest blijft "aansteken" met jou ellende. Oja, handdesinfectie na elk toilet bezoek (Sterillium bijvoorbeeld) in dit geval kan ook geen kwaad.

 

Oja, beetje mosterd na de maaltijd: kotszakje in de auto.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kotszak in de auto is een goede!

Had ik nog helemaal niet aan gedacht.

 

Ontsmettingsmiddelen in huis zijn samen met de desinfectiemiddeltjes ruim voorhanden in huize Greener.

Mijn ouders hadden nog een fles dettol meegenomen toen ze de kids kwamen ophalen.

Ze moesten eens weten dat ik meer van dat spul in huis had dan de gemiddelde supermarkt :rolleyes:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap. :) Een voedselvergiftiging is toch binnen een dag over? En er heerst een virus met braken en diarree. Dus... hou je kinderen maar in de gaten. Schijnt erg besmettelijk te zijn. Domperidon kan verlichting geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap Greener ook voor je vrouw.

Hier hetzelfde een paar weken geleden. Ik dacht dat het een voedselvergiftiging was. Bleek een heftig maar kortdurend griepje te zijn. Na een dag of 6 was ik weer boven Jan.

Ik heb helemaal geen Dettol en andere ontsmettingsmiddelen in huis. Ga ik gelijk wat van halen.

Green = ook mijn lievelingskleur. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijk verhaal.

 

Ik heb recent een ontsteking aan mijn teen gekregen. Hierbij kreeg ik ook wild vlees groei, wat inhoud dat de wond nooit wil dichten.

 

Ik heb hierbij op advies van mijn huisarts soda voetenbadjes voor gebruikt om de pus en bloed eruit te krijgen en de wond schoon te houden. Deze daarna met Betadine ingesmeerd en met een pleister afgeschermd. Na 2 weken kwam ik er achter dat ik bijna 1 kg soda had gebruikt, 1,2m pleisters (2 maal daags verschonen) en ontzettend veel toiletpapier (om de wond goed droog en schoon te maken na de voetenbadjes).

 

Ik ga dus vanaf nu minimaal 20kg soda in huis halen, minimaal 5m pleisters en nog veel meer toiletpapier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...