Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plan C


Gast Jager

Aanbevolen berichten

Natuurlijk heeft een ieder van jullie als SHTF een plan en een back up plan. Maar zijn alle plannen toereikend? Voor mij persoonlijk ben ik aan het preppen voor als Shit really really hits the fan. Als volgend jaar het eten en drinken duur of zelfs extreem duur worden is dat voor mij nog geen reden om mijn noodvoorraad aan te breken. Zolang ik het financieel nog red (en nee ben jammer genoeg nog steeds niet rijk), zal ik juist nog steeds in de winkel gaan kopen. Nee mijn topic vandaag gaat over plan C. Voorbeeld:Stel je voor: Alles gaat naar de klote. Gewapende hongerige plunderende bendes die na het ineenstorten van whatever (overstromingen, economische neerval, derde wereldoorlog of verzin maar wat in de buurt waar jij voor prept) de wereld bevolken en je kan niet in je Bil blijven. Noodgedwongen ga je naar je Bob maar om de meest krankzinnigste reden ben je ook daar gedwongen om uit te reiken naar wat anders (Verzin het maar. Waar prep je voor?). Internet en stroomvoorzieningen zijn volledig weggevallen en zullen zeker voor enkele jaren niet terug komen. I mean really really the worst case scenario. Wat dan???

Is het dan in dat geval niet fijn om een plan C te hebben? We hebben hier een community met gelijkgezinden die elkaatr in geval van nood zou kunnen helpen. Zou het niet een idee zijn om in bezit te zijn van een lijst met locaties waarheen een ieder van ons uit kan wijken. Locaties die door een ieder van ons voortijdig zijn doorgegeven en waar men naar toe kan gaan. Eeen locatie waar door degene die de plaats aanduidde een aantal maal per week gekeken wordt naar hulpbehoeftigen en die kan helpen met voedsel water en/of (tijdelijk) onderdak.

Ik bedoel ik heb een plan A. Ik heb een plan B. Maar als er geen communicatie meer mogelijk is wat dan??? Als het tijd is voor een plan C en we zijn er niet op voorbereid? Ikzelf ben het liefst altijd voorbereid op alles en dus hoor ik graag van jullie mede preppers wat de mogelijkheden zouden zijn volgens jullie ideeen. Ook denk ik aan eventuele uitwijklocaties in verschillende delen van het land (of vlak daarbuiten) waar we ons zouden kunnen verenigen en een nieuwe beschaving op kunnen bouwen. Als een ieder van ons in het bezit is van die lijst zouden we allemaal een plek hebben om uit te kunnen wijken. Samen sterk toch!?!

Brand maar los:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En wat als plan c niet werkt?

Gaan we dan door met een plan d?

Meerdere plannen zijn goed begrijp me niet verkeerd maar je moet toch een keer ergens een punt achter zetten in mijn optiek.

(Daarnaast prep ik ook niet voor een algehele verwoesting van de wereld, dit neem ik dus ook mee in het plan)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een prima idee alleen onuitvoerbaar, zeker gezien het aantal reacties tot nu toe.

 

Ik bedoel, wie gaat hier zijn lokatie beschikbaar stellen aan mensen die je niet kent?

Als je goed leest zie je dat ik niet schrijf je locatie op te geven voor vreemden, maar een locatie ergens in de buurt van je BIL?BOB waar je twee drie keer in de week kijkt of er hulbehoeftigen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest zie je dat ik niet schrijf je locatie op te geven voor vreemden, maar een locatie ergens in de buurt van je BIL?BOB waar je twee drie keer in de week kijkt of er hulbehoeftigen zijn

 

dat vindt ik erg nobel van je, maar als de shtf ernistig genoeg is zou ik het niet doen. Waarom? heel simpel er zijn 3 dingen die kunnen gebeuren als je het doet.

 

1 de hulpbehoeftigen zijn je erg dankbaar en je helpt enkele mensen ten koste van je eigen zelfredzaamheid.

2 de mensen die je besluit te helpen overvallen je en stelen al je goederen die je op dat moment bij je hebt, met daarbij de kans op ernstig letsel of zelf de dood.

3 De mensen accepteren je hulp en je beloofd volgende week weer terug te komen met extra voorraden.

Je gaat naar huis en stiekem volgen ze je naar je BOL / BIL, daar overvallen ze je en stelen ze je voorraden en vermoorden of mishandelen ze iedereen aanwezig.

 

kortom de de percentages zijn niet in het voordeel van je overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest zie je dat ik niet schrijf je locatie op te geven voor vreemden, maar een locatie ergens in de buurt van je BIL?BOB waar je twee drie keer in de week kijkt of er hulbehoeftigen zijn

 

 

Ik vind je intentie goed maar er kleven teveel risico's aan zoals Prepper053 ook al aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een landelijke dekking niet beter.dan? Dick had het vorige week nog over een nieuwe bb. provinciaal is leuk maar wt als je moet uitwijken. Is het doel vam deze.site niet om elkaar te helpen als Shtf??? zijn we hier dan alleen om te leren om tr wecken want dan kan ik ook libelle.nl bekijken. ook om alleeb eljaar te vertellen hoe we.zelf onze zaakjes in orde hebben lijkt me niet het doel vsn deze site. Sorry voor me slechte nederlabds nu ff maar te dikke vingers voor me telefoon. Ikzelg ben hier om medestanders te zoeken al.s shtf i. Elke situatie mogelijk. De meeste van jullie bedoelen het goed maar wat als er geen inter

net zou zijn. Hoe zoek je dan hulp als he het nodig hebt. Moeten we dat niet voor zijn en en voor die tijd niet iets regelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...dus dan maar alleen aan mezelf denken. Gelukkig deed niet iedereen dat in de tweede wereldoorlog...:confused:

 

 

 

 

Dat is ook weer het andere uiterste natuurlijk.

 

Ik zou absoluut mensen willen helpen hoor, maar dan zou ik toch eerst willen weten wat voor vlees ik in de kuip heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom bedoel ik locaties geven waarvan je weet dat je makkelijk weg kunt komen zonder gevolgd te worden. Een plek waar.je eerst kunt kijken(misschien van afdtand) wat voor vlees je in de kuip hent. Een plek waar je toch iemand kan komen helpen die je dus eerst hier hebt leren kennen. We zijn hier daar ook toch voor? Een netwerk opbouwen. Zoals ik zei wat als internet er niet meer is. hoe gerkaen we met elkaar in contact als je zelf.moeilijkheden hebt.en gelijkgestemden zoekt om te.overlwven. Wie zijn we als we elkaar niet zouden proberen te helpen. Is het dan toch echt geen goed idee om meerder locaties voor ons.preppers in het land aan te duiden om uit te wijkenen we kunnen wachten voor zover dat mogelijk is om hulp te.kunnen krijgen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom bedoel ik locaties geven waarvan je weet dat je makkelijk weg kunt komen zonder gevolgd te worden. Een plek waar.je eerst kunt kijken(misschien van afdtand) wat voor vlees je in de kuip hent. Een plek waar je toch iemand kan komen helpen die je dus eerst hier hebt leren kennen. We zijn hier daar ook toch voor? Een netwerk opbouwen. Zoals ik zei wat als internet er niet meer is. hoe gerkaen we met elkaar in contact als je zelf.moeilijkheden hebt.en gelijkgestemden zoekt om te.overlwven. Wie zijn we als we elkaar niet zouden proberen te helpen. Is het dan toch echt geen goed idee om meerder locaties voor ons.preppers in het land aan te duiden om uit te wijkenen we kunnen wachten voor zover dat mogelijk is om hulp te.kunnen krijgen???

 

jager, de meeste preppers preppen juist omdat ze ervan bewust zijn dat men alleen staat en GEEN hulp hoeven te verwachten. Beter gezegt zelfs, sommigen willen niet eens hulp omdat ze vinden dat de nederlandse maatschappij te afhankelijk is geworden van anderen.

 

Laat ik het anders stellen, er zijn op zijn best een paar duizend mensen in nederland en belgie die preppen voor een SHTF. Daar in tegen zijn er rond 20 miljoen mensen die afhankelijk zijn van anderen, omdat ze niet logisch nadenken en geloven dat er altijd iets of iemand is om ze te helpen.

 

Denk jij die mensen allemaal te kunnen helpen met je preps?? reken eens uit hoeveel mensen er in je directe omgeving wonen en je directe familie, en denk dan eens hoeveel je aan voorraden moet hebben om alleen je buren en familie te helpen. Dat is gewoon niet te doen. Het samenkomen van preppers zal ook maar een erg kleine kans van slagen hebben, want je moet er rekening mee houden dat openbaar vervoer plat zal liggen, communicatie middelen falen, benzine stations snel uitverkocht zijn, wegen geblokkeerd, enzv. tenzij je een prepper weet te wonen in een straal van 15km omtrek, dan hoef je er niet vanuit te gaan. Tenslotte zijn er maar weinig preppers die op de fiets zullen stappen en meer dan een uur op straat willen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jager, de meeste preppers preppen juist omdat ze ervan bewust zijn dat men alleen staat en GEEN hulp hoeven te verwachten. Beter gezegt zelfs, sommigen willen niet eens hulp omdat ze vinden dat de nederlandse maatschappij te afhankelijk is geworden van anderen.

 

Laat ik het anders stellen, er zijn op zijn best een paar duizend mensen in nederland en belgie die preppen voor een SHTF. Daar in tegen zijn er rond 20 miljoen mensen die afhankelijk zijn van anderen, omdat ze niet logisch nadenken en geloven dat er altijd iets of iemand is om ze te helpen.

 

Denk jij die mensen allemaal te kunnen helpen met je preps?? reken eens uit hoeveel mensen er in je directe omgeving wonen en je directe familie, en denk dan eens hoeveel je aan voorraden moet hebben om alleen je buren en familie te helpen. Dat is gewoon niet te doen. Het samenkomen van preppers zal ook maar een erg kleine kans van slagen hebben, want je moet er rekening mee houden dat openbaar vervoer plat zal liggen, communicatie middelen falen, benzine stations snel uitverkocht zijn, wegen geblokkeerd, enzv. tenzij je een prepper weet te wonen in een straal van 15km omtrek, dan hoef je er niet vanuit te gaan. Tenslotte zijn er maar weinig preppers die op de fiets zullen stappen en meer dan een uur op straat willen zijn.

 

 

Hmm...het is niet dat ik niet heel goed snap wat je bedoelt. Ook ik prep in eerste instantie alleen voor mijn gezin. Maar toch denk ik steeds wat als we volledig verdwenen zijn in onze bob. Na verloop van tijd snak je toch naar enige communicatie en contact met de buitenwereld. Het is naar mijn inziens echt niet mogelijk om de hele wereld te helpen (God sjezus bekijk het maar), maar we zijn allemaal op deze site nu al omdat we verwachten dat er misschien ooit iets kan gebeuren. Laten wij dan beginnen met een netwerk voor elkaar op te richten die ook functioneert zonder dat internet er aan te pas kan komen. Misschien eerst zoals gesuggereert via interne groepen, maar ook als landelijke dekking lijkt het me verstandig omdat je uiteindelijk nooit weet wat er kan gebeuren en waar je misschien noodgedwongen heen zult moeten gaan.

Tevens zoals ik tot nu toe in de gaten heb als enigste Flevolander hiero (of moet ik me nu bij de Randstadprovincie die er nog niet is aansluiten:p) heb ik er nog niks aan om me dus bij een provincie aan te sluiten. Zelfs mr. gold heeft ipv als shtf het idee geopperd toch als back up plan iets dichterbij te gaan zoeken. Lijkt het daarom voor ons allen niet wijs om als plan c een netwerk acher de hand te hebben waar je je in uiterst geval van nood tot kan richten? Als je betere ideeen hebt dan ik tot nu toe geopperd heb dan hoor ik deze graag, maar vorige week werdt er een topic geopend iver voedsel en drinkbvoorraden aanleggen voor eventuele preppers in nood. Afgezien van het feit dat dat geplunderd kan (en zal) worden als SHTFlijkt het mij tot nu toe een beter ideeom locaties aan te duiden waar gewachrt kan worden op hulp. Als dit in de tweede wereldoorlog kon bij het verzet waarom zou dat nu niet kunnen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...