Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe lang heeft u nog?

prepperpappa
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik hoop dat het nog jaren duurt, ben nu pas echt begonnen met voorbereiden. Als het volgend jaar op de stoep staat.... Brrr. Nog geen zin in. Eerlijk gezegd, ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat de druk toeneemt. Daarom nu ook meer en meer echt aan het preppen. Zou wel eens 2013/2014 kunnen zijn. Ik denk dan aan het instorten van de economie. Ik heb niet het idee dat deze nog aan kan trekken, ook al probeert men dit wel aan de schaapjes te verkopen.

Link naar reactie

Ik denk 16-01-2014 om 12:43 uur ...

Neen, dat is flauw ... ik heb geen idee.

Ik ben bang dat wij ons vooral leuk focussen op de problemen omtrent de euro en eurolanden en dat we ondertussen vergeten dat de wereld groter is dan Europa. De europese defensie is zwakker en meer verdeeld dan ooit. We zijn steeds meer afhankelijk van internet, electriciteit en mobiliteit. Die zijn stuk voor stuk kwetsbaar en daarmee een voor de hand liggend doelwit. Schakel ze uit en we hebben een major problem. Als zoiets langere tijd gaat duren (weken, maanden) is de schade niet te overzien. In zo'n periode zijn er in ons land maar weinig goede plaatsen om te zijn. Het zal aankomen op je voorbereidingen. Preppen dus ...

Link naar reactie

wanneer? waarschijnlijk als je net een eind van huis af bent, of de mussen van het dak vallen van de warmte, of je neus bevriest.

onheil komt nooit alleen, dus niet in het weekend wanneer iedereen thuis is, je handige neef er is, en je vrouw net trots haar nieuwe politie uitrusting komt showen

Link naar reactie

Je kan het niet weten maar als ik moet antwoorden zou mijn antwoord zijn:

2013/2014 worden onrustige jaren

2015/2016 chaos

na 2020 keert de rust sterk toe

Het zal vast wel anders lopen en daarom heb ik vast mijn vluchttas klaar staan, aardig voorraadje aangelegd,nu alleen nog mijn route uitstippelen.Duitsland..?Zweden..?

Link naar reactie

Veel dingen in je leven kunnen je overkomen op een moment dat je het toch niet had verwacht of dat het niet uitkomt. Ik ben ook nog lang niet 'klaar' met preppen en heb geen voorraad voor een jaar oid, dan zal het dus aankomen op improviseren en overleven(of niet).....

Ik denk wel dat de financiele crisis langzamerhand steeds erger zal worden, wanneer dat op zijn top is? Geen idee? De kans op Stroomuitval of tijdelijk geen water zal daardoor wel kunnen toenemen (bijv. Door defect en onderdeel was made in china en moet nu ergens anders worden besteld of gemaakt). Niet al het gas in Nederland blijft hier en we zijn steeds meer afhankelijk geworden van olie uit het buitenland. Het zal dan even duren voordat ze de olie dan weer kunnen winnen uit NL: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/olie/oliewinning

Vwb een eventuele overstroming oid... Ik hoop en denk dat we een waarschuwing krijgen door het bekendmaken vd hoge waterstanden. Ik hou in elk geval het weeralarm id gaten http://www.zero-meridean.nl/ramp_termen.html#weeralarm . Maar het kan ook zijn dat ik snachts naar bed ga en smorgens wakker wordt met 'natte voeten'. Want...:. " En dat terwijl de Stormvloedkommissie al in 1940 rapporteert dat er per eeuw 20% kans is op vloedhoogtes van 4 meter boven N.A.P. (zie NAPschaal) , ver boven de hoogst gemeten waterstand ooit." bron: http://www.zero-meridean.nl/c_zeeland_010253.html

Het rapport over de capaciteitsplanning bij een EDO, ergst denkbare overstoming, is uit 2008.. Hoop dat ze in die planning in de afgelopen 4 jaar nog eea hebben verbeterd, alhoewel het door de bezuinigingen ook wel eens niet kan zijn gedaan....http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2008/06/16/rapport-capaciteitsplanning-ergst-denkbare-overstromingsscenario-s.html

Zware sneeuwval? Het klimaat is steeds meer van slag, dus elke winter kan ons verrassen.. Ook bij de KNMi kunnen ze nog niet goed voorspellen wat het voor winter zal worden. http://www.knmi.nl/cms/content/109688/wat_is_de_waarde_van_weerregels_voor_de_winter_4

Ik denk er dus wel over na en lees informatie, maar lig er snachts niet wakker van.

Link naar reactie

wanneer? waarschijnlijk als je net een eind van huis af bent, of de mussen van het dak vallen van de warmte, of je neus bevriest.

onheil komt nooit alleen, dus niet in het weekend wanneer iedereen thuis is, je handige neef er is, en je vrouw net trots haar nieuwe politie uitrusting komt showen

Daarom wordt ik nou zo vreselijk gelukkig van deze vent. Met één grap weet hij weer prima de boodschap over te brengen. Dank 12G

Link naar reactie

Wat heerlijk om deze bijdragen te lezen. We weten niet wanneer het fout gaat en dat is misschien ook de essentie van preppen: omdát je nooit precies kunt voorspellen wanneer het fout gaat kun je je maar beter nú voorbereiden.

Algemene lijn: de echte klap komt onverwacht en altijd te vroeg want een mens is nooit klaar met preppen.

Link naar reactie

Niemand weet het. De situatie ziet er niet rooskleurig uit. Ben bang dat het snel op ons afkomt, ik hoop dat het nog even zal duren 1 a 2 jaar. WTSH zal niet op mij wachten maar ik ben nog niet zo ver om het een redelijke tijd uit te zitten. Moet nog veel gebeuren aan voorbereiding. We zijn pas bezig. Maar inderdaad als het gebeurt dan gebeurt het.

Link naar reactie

Het zonnemaximum wordt in 2013 verwacht, (zie Nasa site: http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2012/20jul_tasteofsolarmax/)

Dus misschien gaat het elektriciteitsnet wel eerder down dan de euro :-)

Geen idee verder, in het geval van een vernietigende EMP denk ik dus binnen een jaar. Als ons elektriciteitsnet het wel houdt, dan denk ik dat we op dit moment al in een soort van collaps zitten en dat het in stappen nog meer neerwaards gaat. Het aparte vind ik dat ik merk dat meer en meer mensen om mij heen denken of voelen dat er iets aan zit te komen.

Link naar reactie

Ook mijn gevoel zegt dat het nooit al te lang meer kan duren. De vraag is echter wel, wat voor SHTF komt er?

Een overstroming? Laat maar komen, spring in de kano en ben weg.

Een Euro die in elkaar stort? Prima, denk dat wij als NL vrij snel terugvallen op ouderwetse ruilhandel, ook al kan het wel eens een paar weken onrustig worden op straat. Vergeet niet dat we in NL een overvloed aan voedsel hebben, dus verhongeren zullen we niet zo snel. Water hebben we ook genoeg.

Een kernoorlog dan? Kan, maar dat zien we wel aankomen, dan zal de VS waarschijnlijk het eerste doel zijn. Verder kan je daar ook niet zoveel tegen doen, in een verkoolde radioactieve wereld is het leven toch niet leuk, dus why bother.

Dus ja, of we er klaar voor zijn? En hoe lang het nog duurt? Ligt er helemaal aan de situatie. Een SHTF van enkele maanden kan ik op dit moment wel aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...