Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk bij je prepspullen?


11JM11

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pas op, de lont kan uitdrogen en veranderen in een schietlont; ipv een paar seconden gaat 't vuurwerk direct af! Wees met oud vuurwerk altijd nog voorzichtiger dan met nieuw vuurwerk! Het blijft gevaarlijk spul en het laatste wat je wilt in een SHTF situatie, is naar het ziekenhuis moeten omdat je hand er half af ligt, of erger...

 

Mijn advies is dus heel simpel: Bij voorkeur helemaal geen vuurwerk bewaren, als je toch perse wat wil bewaren dan alleen siervuurwerk, waarbij je 't aanteken doet met een aansteeklont aan een stok, zodat je afstand hebt en dus wat veiliger bent...

 

Elk jaar met de jaarwisseling je oude rommel af steken lijkt mij voldoende. En geen illegaal spul kopen (lawine pijlen, rotjes met de kracht van een handgranaat) want ook al zou je dat heel goed bij zelfverdediging gebruiken, dat mag niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Oud draadje, ik ga 'm even necro'en om te zien of er nog meningen veranderd zijn. Ikzelf heb bijna altijd vuurwerk over, dat gaat dan in een plastic container voor volgend jaar. Ik koop dan ook meestal wat extra dingen die gebruikt kunnen worden als signaal, of andere shtf doeleinden. In een wrol situatie kun je er nog wat mee knutselen als je een beetje je hoofd erbij houdt.

 

Mogelijkheden: Signalen, lijntjes omhoog schieten (kwam hierop na het zien van de porto- en antennetest laatst hier op het forum), alarmsysteem dmv simpele boobytraps (laat ik aan de fantasie over), vuur maken, als afleiding in de vorm van flitsen, rookgordijnen etc..

 

Info politie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud draadje, ik ga 'm even necro'en om te zien of er nog meningen veranderd zijn. Ikzelf heb bijna altijd vuurwerk over, dat gaat dan in een plastic container voor volgend jaar. Ik koop dan ook meestal wat extra dingen die gebruikt kunnen worden als signaal, of andere shtf doeleinden. In een wrol situatie kun je er nog wat mee knutselen als je een beetje je hoofd erbij houdt.

 

Mogelijkheden: Signalen, lijntjes omhoog schieten (kwam hierop na het zien van de porto- en antennetest laatst hier op het forum), alarmsysteem dmv simpele boobytraps (laat ik aan de fantasie over), vuur maken, als afleiding in de vorm van flitsen, rookgordijnen etc..

 

Info politie

Ik heb hier een kist staan met vuurpijlen met van die lichtkogels aan een parachute en romeinse kaarsen waar van die vuurbollen uit komen en ook vuurpijlen met een fluitje.

Dat bewaar ik voor noodgevallen als ik hulp moet inroepen. Bijvoorbeeld bij een overstroming.

Daarnaast nog wat spul wat ik kan gebruiken voor zaken die hier niet besproken mogen worden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zat gister avond ook te denken 'wat nou als de russen komen'. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen en me zelf kunnen vergeven als ik rotterdam verlaat zonder een gevecht. Dus ik dacht eerst kijken of het leger wil terug vechten anders ga ik er gewoon niet voor om te blijven. Dan zou ik eerst naar belgie reizen met wat geld. Daar wat vuurwerk kopen en dat gebruiken als verzet strijder tegen de russen.

 

Maar daar mag ik eigenlijk niet iver praten van wegen de regels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zat gister avond ook te denken 'wat nou als de russen komen'. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen en me zelf kunnen vergeven als ik rotterdam verlaat zonder een gevecht. Dus ik dacht eerst kijken of het leger wil terug vechten anders ga ik er gewoon niet voor om te blijven. Dan zou ik eerst naar belgie reizen met wat geld. Daar wat vuurwerk kopen en dat gebruiken als verzet strijder tegen de russen.

 

Maar daar mag ik eigenlijk niet iver praten van wegen de regels

 

Ik denk dat als we eenmaal in staat van oorlog geraken het niet meer zo slim is om naar Belgie op en neer te gaan. Laat staan of het lukt om nog terug te komen met vuurwerk als dat dan nog te krijgen is in alle chaos.

 

Ik heb ook inderdaad vuurpijlen, romeinse kaarsen, wat flitsgevalletjes (geen idee hoe 't heet), en wat van die kleine mortiertjes. Verder nog vier van die grote oranje stadium fakkels. Die kun je doorgaans 't hele jaar kopen in diverse winkels. Straks met het voetbal spektakel (waar ik verder helemaal geen aandacht aan ga besteden) maar weer eens kijken of ik er nog wat bij kan scoren voor weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zat gister avond ook te denken 'wat nou als de russen komen'. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen en me zelf kunnen vergeven als ik rotterdam verlaat zonder een gevecht. Dus ik dacht eerst kijken of het leger wil terug vechten anders ga ik er gewoon niet voor om te blijven. Dan zou ik eerst naar belgie reizen met wat geld. Daar wat vuurwerk kopen en dat gebruiken als verzet strijder tegen de russen.

 

Maar daar mag ik eigenlijk niet iver praten van wegen de regels

Hoop dat je je testament vast klaar hebt liggen? Ons leger houd het tegen de Russen korter vol dan de 5 dagen in WW2, jij nog geen 5 minuten ben ik bang ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je je testament vast klaar hebt liggen? Ons leger houd het tegen de Russen korter vol dan de 5 dagen in WW2, jij nog geen 5 minuten ben ik bang ;-)

 

Hoezo zo ik het niet vol houden? Ik heb nog helemaal geen ervaring ermee dat weet ik ook nog wel. Maar toch vraag ik het me af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zat gister avond ook te denken 'wat nou als de russen komen'. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen en me zelf kunnen vergeven als ik rotterdam verlaat zonder een gevecht. Dus ik dacht eerst kijken of het leger wil terug vechten anders ga ik er gewoon niet voor om te blijven. Dan zou ik eerst naar belgie reizen met wat geld. Daar wat vuurwerk kopen en dat gebruiken als verzet strijder tegen de russen.

 

Maar daar mag ik eigenlijk niet iver praten van wegen de regels

 

En ik zou je ten zeerste willen adviseren je koest te houden.

 

Wil je verzet plegen?

 

Overleef.

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zou je ten zeerste willen adviseren je koest te houden.

 

Wil je verzet plegen?

 

Overleef.

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

 

Hoebedoelt u. Hopelijk nooit. Ik denk als.ik het maar niet ga doen toch door al het commetaar. Dat wel een punt heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat de eerste actie zou zijn te zien dat je onopgemerkt blijft zo veel mogelijk en overleefd. Mocht er dan een verzet opgezet worden kun je je daarbij aansluiten. Ik zou graag willen zeggen dat ik dat direct zou doen maar weet eerlijk gezegd niet of ik er de ballen voor zou hebben. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik jou, met je rotjes, ongeveer vijf seconden geef voordat je een riedel 5.45x39 door je torso geramd krijgt.

 

Hou je koest, hou je ogen en oren open, verzamel info en laat het saboteren aan de profi's over.

 

Je "verzetten" is veel meer dan vechten. Weet je niks van knokken, knok dan niet. Weet je wel alle routes en sluipweggetjes in jouw buurt, dan kan je wel eens van onschatbare waarde zijn.

 

Laat je "freedom fighter" fantasie los. Je rent de barricades niet op met een buitgemaakte Kalashnikov.

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik jou, met je rotjes, ongeveer vijf seconden geef voordat je een riedel 5.45x39 door je torso geramd krijgt.

 

Hou je koest, hou je ogen en oren open, verzamel info en laat het saboteren aan de profi's over.

 

Je "verzetten" is veel meer dan vechten. Weet je niks van knokken, knok dan niet. Weet je wel alle routes en sluipweggetjes in jouw buurt, dan kan je wel eens van onschatbare waarde zijn.

 

Laat je "freedom fighter" fantasie los. Je rent de barricades niet op met een buitgemaakte Kalashnikov.

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

 

Oke ik begrijp het maar stel je voor er is een grote razzia en je familie wordt bijv gedood zo u dan niet op wraak uit zijn. Ik hoop natuurlijk dat er niks gebeurd en al helemaal niet wat hier boven staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik jou, met je rotjes, ongeveer vijf seconden geef voordat je een riedel 5.45x39 door je torso geramd krijgt.

 

Hou je koest, hou je ogen en oren open, verzamel info en laat het saboteren aan de profi's over.

 

Je "verzetten" is veel meer dan vechten. Weet je niks van knokken, knok dan niet. Weet je wel alle routes en sluipweggetjes in jouw buurt, dan kan je wel eens van onschatbare waarde zijn.

 

Laat je "freedom fighter" fantasie los. Je rent de barricades niet op met een buitgemaakte Kalashnikov.

 

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

 

Helemaal juist. Ik snap trouwens die fascinatie met vuurwerk niet. Ga voor the real thing. Het kaliber mag je zelf kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik begrijp het maar stel je voor er is een grote razzia en je familie wordt bijv gedood zo u dan niet op wraak uit zijn. Ik hoop natuurlijk dat er niks gebeurd en al helemaal niet wat hier boven staat.

 

Wat Bolo je probeert uit te leggen (en ik je even vanuit je wraak motief dan maar zal laten zien):

Er zijn velen getrainde en ervaren mensen die op de juiste manier en met zo min mogelijk gevaar voor eigen of andere levens, verzet kunnen plegen.

Als jij dan als jongen uit "de buurt" deze mensen kan helpen doordat jij alle straatjes, weggetjes en sluiproutes kent, dan ben je van onschatbare waarde.

Je bent dan een gids voor het verzet om het zo maar even te noemen.

 

Vechten zoals jij dat aanbiedt heeft geen nut en je zult snel gepakt worden. Wat niet alleen nadelig kan zijn voor jou, maar ook voor de naasten om je heen.

Met vuurwerk actie voeren tegen een getraind en professioneel leger dat jou doodschiet als ze je te pakken kunnen krijgen is echt een absolute no go!

 

Wees slim, blijf rustig, stay alive en als het juiste moment daar is, zul je misschien de juiste mensen kunnen helpen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zat gister avond ook te denken 'wat nou als de russen komen'. Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen en me zelf kunnen vergeven als ik rotterdam verlaat zonder een gevecht. Dus ik dacht eerst kijken of het leger wil terug vechten anders ga ik er gewoon niet voor om te blijven. Dan zou ik eerst naar belgie reizen met wat geld. Daar wat vuurwerk kopen en dat gebruiken als verzet strijder tegen de russen.

 

Maar daar mag ik eigenlijk niet iver praten van wegen de regels

 

Vuurwerk versus ak47 ? Wens je veel succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Bolo je probeert uit te leggen (en ik je even vanuit je wraak motief dan maar zal laten zien):

Er zijn velen getrainde en ervaren mensen die op de juiste manier en met zo min mogelijk gevaar voor eigen of andere levens, verzet kunnen plegen.

Als jij dan als jongen uit "de buurt" deze mensen kan helpen doordat jij alle straatjes, weggetjes en sluiproutes kent, dan ben je van onschatbare waarde.

Je bent dan een gids voor het verzet om het zo maar even te noemen.

 

Vechten zoals jij dat aanbiedt heeft geen nut en je zult snel gepakt worden. Wat niet alleen nadelig kan zijn voor jou, maar ook voor de naasten om je heen.

Met vuurwerk actie voeren tegen een getraind en professioneel leger dat jou doodschiet als ze je te pakken kunnen krijgen is echt een absolute no go!

 

Wees slim, blijf rustig, stay alive en als het juiste moment daar is, zul je misschien de juiste mensen kunnen helpen.....

 

Oke zal ik doen maar het was ook maar een wilde gedachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

 

Dank. Het draadje dat ik startte heeft echter een ander doel. Niet vechten, puur als afleiding, afschrikking. Niet van rebellen of een vijandig leger maar van doodgewone in paniek zijnde burgers die aan het plunderen zijn. Vooral in het begin, als er nog een laagje 'gewoonheid' bestaat kan het helpen een kleine groep te laten besluiten om voor nu even voor een ander doelwit te kiezen.

 

Idee van het gebruik als noodsignaal staat hier in dit draadje inderdaad ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...