Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hurricane Sandy, zwaarste storm in de VS ooit?

TyrionLannister
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Waarom hebben die stormen die zoveel ellende aanrichten meestal van die lieve vrouwen namen? Heb ooit eens mijn vakantie naar de Vegas moeten annuleren n.a.v. storm Hugo.

Ontopic: Ik volg het nieuws ook over Sandy en moet zeggen dat het mij altijd erg intrigeert zo'n storm (voorbereidingen van de mensen, de ravage e.d.) Op Discovery volg ik dat ook regelmatig "Storm chasers"

Link naar reactie

Zag gisteren op het nieuws dat er enorm veel mensen ineens prepper waren geworden - allemaal aan het hamsteren.

Omdat het elektriciteitsnet uit kan vallen en er overstromingsgevaar is.

En dan nog zo'n gozer die op tv zegt; 'Wat een idioten, die gaan hamsteren alsof ze dagenlang vast zullen zitten. Dat gaat echt nooooit gebeuren.'

We zullen zien; vind 't wel triest voor mijn Amerikaanse vrienden :)

• Leuk 1
Link naar reactie

Zag gisteren op het nieuws dat er enorm veel mensen ineens prepper waren geworden - allemaal aan het hamsteren.

Omdat het elektriciteitsnet uit kan vallen en er overstromingsgevaar is.

En dan nog zo'n gozer die op tv zegt; 'Wat een idioten, die gaan hamsteren alsof ze dagenlang vast zullen zitten. Dat gaat echt nooooit gebeuren.'

We zullen zien; vind 't wel triest voor mijn Amerikaanse vrienden :)

jammer dat deze mensen nu pas beginnen, maar iets is beter dan niets he.

hopen dat het niet al te ernstig word voor onze amerikaanse mede mens.

Link naar reactie

Waarom hebben die stormen die zoveel ellende aanrichten meestal van die lieve vrouwen namen? Heb ooit eens mijn vakantie naar de Vegas moeten annuleren n.a.v. storm Hugo.

Vroeger hadden orkanen altijd vrouwennamen maar sinds dat als "seksistisch" werd bestempeld hebben ze tegenwoordig afwisselend vrouwen en mannennamen. Hugo is natuurlijk een mannennaam.

Link naar reactie

Je kan je die getallen niet meer voorstellen... Begin maar eens luidop te tellen... Ben je gemakkelijk een paar dagen bezig.

Wat dacht je ervan als reactorgebouw 4 van de Fukushima-centrale instort? Dan moeten 35 MILJOEN mensen geevacueerd worden!!

Bij Hurricane Katrina werden 2 miljoen mensen geevacueerd en dat liep al uit op een chaos van de eerste orde.

Link naar reactie

Wat dacht je ervan als reactorgebouw 4 van de Fukushima-centrale instort? Dan moeten 35 MILJOEN mensen geevacueerd worden!!

Bij Hurricane Katrina werden 2 miljoen mensen geevacueerd en dat liep al uit op een chaos van de eerste orde.

VOLLEDIG mee eens. Ik haalde het tellen enkel aan

omdat voor velen het verschil tussen 100 en 1000 nog wel te overzien is, nadien wordt het lastiger.

35 Mil is meer dan 2x zoveel als gans Nederland... Ik mag er niet aan denken.

Link naar reactie

als die fuel pools van fukushima echt gaan spetteren moet eerst het hele noordelijk halfrond geevacueerd worden en dan later het zuidelijke, mooi he nucleaire energie

ontopic

http://www.zerohedge.com/news/2012-10-28/bread-aisle-manhattans-upper-west-side-now-empty

1 stormpje mensen.. :D

Food%20Emporium_0.jpg

De bovenste plank en het schap in de achtergrond zijn nog helemaal vol.

Link naar reactie

Op nu.nl: Massale evacuaties in afwachting van orkaan

Hamsteren

Veel inwoners van New York zijn aan het hamsteren geslagen. Er is massaal gereageerd op de oproep om voldoende water en voedsel dat niet kan bederven in te slaan. De supermarkten zijn overvol en de rijen voor de kassa’s ellenlang. In veel winkels is het brood en water op. Mensen kopen daarnaast veel ingeblikt voedsel zoals bonen en soep en ook het toiletpapier vliegt de schappen uit.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2944529/massale-evacuaties-in-afwachting-van-orkaan.html

Link naar reactie

Wel handig de American Red Cross een special waarschuwings app heeft: http://www.redcross.org/prepare/mobile-apps

Ook geven zij info over het preppen: http://www.redcross.org/prepare

er is zelfs een checklist overzicht per soort ramp: http://www.redcross.org/prepare/disaster-safety-library

Dus ik hoop maar dat dit de mensen in dat gebied ook heeft kunnen bereiken/inspireren voor zover ze niet geevacueerd zijn.

Link naar reactie

En daar in New York heeft Nederland zijn goud voorraad veiliggesteld in een kelder...geniaal. Alleen al een reden om het terug te halen en veilig te stellen. Las ergens een mooi commentaar dat de Duitsers hun audit team beter een duik uitrusting mee kunnen geven zou Bennie trouwens niet verkeerd uit komen natuurlijk.. Ik hoop wel dat het mee valt zoals vorige keer als je daar zit met overstromingen zit je niet best volgens mij.

Gr

Rover

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...