Ga naar inhoud
GENEGEERD

Belasting op zilver omzeilen.

OmeDries
 Share

Recommended Posts

In Nederland betaal je al gouw 15-20% over spotprijs voor zilver. Dit geldt voor alle webwinkels.

Uiteraard komt dit door de marge-regeling.

Ik verneem vaak dat mensen uit Amerika het hebben over: only 1 dollar over spot! Good deal!

Betaal je daar geen belasting over zilver?

Is het legaal om in Amerika een boel philharmonics te kopen zonder BTW en dan vervolgens in te voeren door het bij de douane als geld (euro's, 1,50 per philharmoniker) aan te geven? Volgens mij hoef je geen invoerrechten over euro's te betalen.

Is dit legaal of kan dit niet?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nu ben ik niet thuis in de wereld die zilverhandel heet, maar is dit niet gewoon de marge voor de webwinkelier en niet de belasting? Kan me toch niet voorstellen dat de belasting variabel is.

Het lijkt met trouwens zeer onwaarschijnlijk dat je op de door jou aangegeven manier de belasting zou kunnen omzeilen. Dan zou je elke doos met goederen wel als Euro's (de waarde) kunnen invoeren. Helaas gaat die vlieger niet op in dat geval. Voor zover ik weet is de enige manier om invoerrechten te omzeilen dat de verzendende partij je pakket als gift aanduidt. Dit mag echter maar tot een bepaald bedrag. Voor de hoogte moet je even kijken op de site van de douane.

Link naar reactie

Ik hoor heel graag waar je Wieners die vanuit Oostenrijk naar Amerika zijn gevlogen en die weer naar Nederland laat komen goedkoper kan aanschaffen dan rechtstreeks vanuit bijv. Een Nederlandse dealer.

Ik ben het nog niet tegen gekomen.

Wel kun je vanuit Duitsland bestellen met hun 7% regeling, daar mag niet nog eens belasting overheen komen.

Greener

Link naar reactie

Ik hoor heel graag waar je Wieners die vanuit Oostenrijk naar Amerika zijn gevlogen en die weer naar Nederland laat komen goedkoper kan aanschaffen dan rechtstreeks vanuit bijv. Een Nederlandse dealer.

Ik ben het nog niet tegen gekomen.

Wel kun je vanuit Duitsland bestellen met hun 7% regeling, daar mag niet nog eens belasting overheen komen.

Greener

Wellicht dat het wel lukt met eagles aangeven als dollars. Met dit plan koop ik ze rechtstreeks in Amerika en vlieg ze zelf over. Ik laat ze niet vervoeren per schip/vliegtuig.

Link naar reactie

Ik wil graag mijn zilver in huis hebben. Niet in een of ander depot in Amsterdam.

Volgens mij begrijpen mensen mij nog niet.

Heel veel zilveren munten hebben een waarde in valuta. Een philharmoniker bijvoorbeeld €1,50. Een american silver eagle 1 dollar.

Als ik nou zilver belasting vrij koop in een of ander land en het daarna invoer als euro's of dollars, dan omzeil ik de belasting in Nederland.

Nou is mijn vraag: is dit legaal?

Link naar reactie

• 4 months later...

Waar ik benieuwd naar ben of goud/zilver goedkoper is in EU land in de nabije omgeving, zoals Frankrijk, belgie of Duitsland?

Dit zou makkelijk kunnen indien de belasting (BTW) al lager is in die landen.

Er zelf wat kopen bij winkel en meenemen naar NL. Iemand dit al eens gedaan?

Link naar reactie

In engeland is dat gaatje gedicht.

Neem erkende betaalmiddelen mee, geen fantasiemuntjes.

Zoek vooraf uit op de site van de belastingdienst of bel ze even? (noem niet je echte naam...)

Wat bedoel je met fantasiemuntjes?

Hoezo de belastingdienst bellen? Die weten toch niet in welke landen er geen of nauwelijks btw over zilver of goud wordt verrekent?

Link naar reactie

Ik wil graag mijn zilver in huis hebben. Niet in een of ander depot in Amsterdam.

Volgens mij begrijpen mensen mij nog niet.

Heel veel zilveren munten hebben een waarde in valuta. Een philharmoniker bijvoorbeeld €1,50. Een american silver eagle 1 dollar.

Als ik nou zilver belasting vrij koop in een of ander land en het daarna invoer als euro's of dollars, dan omzeil ik de belasting in Nederland.

Nou is mijn vraag: is dit legaal?

Omdat zilveren munten in tegenstellingen tot zilveren baren onder de BTW marge regeling vallen en niet met 21 procent BTW worden belast, zijn zilveren munten voor particulieren een goede optie om in zilver te investeren. (https://www.amsterdamgold.com/nl/zilver-philharmoniker-munt-1-troy-ounce)

Het verschil in de zilverprijzen voor zilveren munten met opgedrukte waarde is dus niet te verklaren door de BTW.

Zoals vele anderen al zeggen: koop je zilver in Duitsland. Geen gemier met de douane, relatief lage prijzen, en als je wilt kun je zelfs persoonlijk afhalen.

http://www.kronwitter-muenzen.de/silbermuenzen-1oz-c-23.html

Link naar reactie

Zoals vele anderen al zeggen: koop je zilver in Duitsland. Geen gemier met de douane, relatief lage prijzen, en als je wilt kun je zelfs persoonlijk afhalen.

http://www.kronwitter-muenzen.de/silbermuenzen-1oz-c-23.html

Mja, nu nog een voordelige dealer meer nabij de grens met Nederland. Liefst in de buurt bij een snelweg.

Tips welkom.

Ook goud is voordeliger over de grens.

Link naar reactie

Zelfs op bovengenoemde site in Duitsland is de allergoedkoopste ounce munt 832,70 per kilo.

Oud Nederlands zilvergeld koop je voor 729,35 per kilo (bij tov hazel, elders wellicht nog goedkoper).

Dat scheelt dus (los van evt. porto) ook bij een goedkope Duitser nog altijd zo'n 100 euro per kilo. zo'n 13%.

Waarom dan toch per se die dure ounce munten kopen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...