Ga naar inhoud
GENEGEERD

voedsel emmers


Fluitketel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ja, tuurlijk kan dat. ik koop 2 de hands emmers in donkere kleur(tegen het licht) en met schroef dekstel. maar het is ook een voorkeur.je kun vaak bij dezelfde frietboer jerrycans van 20 liters krijgen ,dat zijn olie vaten ,goed schoonmaken en vullen met water met 3 eetleppel cloor .en dan genieten van je frietje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een die jerry cans, daar had ik nog niet aangedacht.

de groentboer vertelde dat ik zuurkoolvaatjes op de markt moet gaan halen. Op de vaatjes die hij heeft zit een boete contract op. Ieder vaatje wat hij niet inlevert moet hij betalen. Op de markt was dat systeem nog niet zei hij.

 

Hmm maar of ik dat bij dezelfde frietboer moet gaan vragen. Ze keken me nu al raar aan.

 

 

en hoeveel van die emmers heb ik nodig?

 

en kan ik daar gewoon meel en melkpoeder in bewaren? en moet dat met een oxy ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een die jerry cans, daar had ik nog niet aangedacht.

en moet dat met een oxy ding?

 

Goede vraag, dat weet ik mbt melkpoeder ook niet zeker. Ik neem aan dat je ook een grootverpakking in gaat slaan? :cool:

Meel is bij mijn weten sowieso maar beperkt houdbaar. Volgens mij heeft maismeel wel een 'indefinite shelf life', maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

 

Wellicht dat iemand anders hier het antwoord op heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

probieren een emmer voor een bepaalde periode te vullen,zeg een emmer ,drie weken, doe alles wat jullie nodig voor die tijd,ook evt wat zeep of vul het af met waxine lichtjes en lucifer.als je het zo aanpakt blijf het overzichtelijk.je kunt het best alles opnieuw inpakken ,in mylar of in deepfreeze zak met zo min mogelijk lucht erin.meel, rice en pasta 3 dagen in de freezer doen voor het doden van iedere eventuel ongedieren.

begin met een paar emmers en zie hoewel erin kan. probier ook een keer van zo emmer te leven met je gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens als exuses kun je prima zeggen tegen je frietboer dat het is voor water en voer voor je besten , of de pony van je dochter , of wat dan ook.

@Fluitketel Inderdaad, niet schromen - als moestuinier loop ik ook regelmatig langs bij de frietboer. Op de tuin zijn die emmers ook reuze praktisch. Ze kijken soms wat vreemd, maar alla - ze krijgen die vraag echt vaker! Kwam laatst bij een snackbar waar ze zelfs een bordje hadden hangen dat ze die lege emmers verkochten. En dat dus juist in een achterstandswijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...