Ga naar inhoud
GENEGEERD

Islam en preppen.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Staat er sowieso niet in de koran dat je aalmoezen moet geven? (of is dat alleen tijdens de ramadan???) Ik weet er niet heel veel van, maar de moslims die ik ken zijn hele gastvrije, vrijgevige mensen! (en dat kan ik van de meeste hollanders helaas niet zeggen!)

 

Ik denk trouwens dat preppen niet religie gebonden is. Je kunt nog zo geloven in iets, geloven in de huidige economie, milieu, politiek of "vrede" kan toch niemand???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hè! Ik ben niet gelovig opgevoed, en geloof ook niet. Maar ik ben wel opgevoed onder het moto: "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!" en "behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden."

 

Sta zo ongeveer ook in de bijbel, en lijkt op het karma principe, dus eigenlijk toch vrij religieus ;)

 

Maar mochten wij ooit kinderen mogen krijgen, dan zal ik ze ook zo opvoeden! Ik prep niet voor de hele straat, dat voorop, maar als in tijden van crisis iedereen echt alleen aan zichzelf denkt, zal de wereld er nooit beter van worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterker nog, kan me zo voorstellen dat de islamitische gemeenschap misschien wel een betere uitgangspositie heeft omdat onderlinge solidariteit nog veel meer centraal staat.

 

Ben altijd geraakt door de verhalen van mijn vriendin: http://preppers.nl/forum/threads/1708-Kelder-gevonden/page2?

Of is dit wel erg ideaal en tikje uitzonderlijk @Assim ef?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier wel eens een discussie over gehad bij een goede vriend van me (getrouwd met een Marrokaanse), en z'n schoonfamilie. Meesten geloven dat als SHTF, ze nog wel genoeg tijd hebben om naar het-land-van-hun-grootouders te gaan. "Op welke benzine, als de stroom er niet meer is, of het geld uit de pinautomaten niets meer waard is." Ja, daar moesten ze wel even over nadenken. Mijn Pakistaanse bovenburen lijken daarentegen weer een soort '3-maanden'-regel te kennen. Dat ze zelfvoorzienend moeten kunnen zijn voor drie maanden. Hoewel dat niet zozeer uit religieuze overwegingen lijkt ingegeven, maar meer dat winters in Pakistan iets minder vergevend zijn dan die zachte miezerwinters in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...