Ga naar inhoud
GENEGEERD

mre s


tim!

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

had deze derstraks al bezien, en nu pas zie ik onder de foto's dat er ook nog info stond :p

 

How long do MREs last?

 

Officially, MREs are designed to have a shelf life of three years when stored at 80 degree F. These times can be lengthened or shortened depending on their storage temperatures. Higher temperatures = shorter MRE lifespans. I've tried many MREs that were 10 or 15 years old and with the exception of a few parts that had darkened in color over time, they still tasted fine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals sommigen van jullie al weten zijn MRE's een soortement van hobby van me.

 

Ik heb er idioot veel (volgens mijn vrouw) en heb zo'n beetje alles geprobeerd en geproefd. Van de Nederlandse, tot de Amerikaanse en de Franse, Duitse, Belgische, Spaanse (ja, JB, hou maar op, ze geloven je wel)...

 

Anyway, MRE's zijn belachelijk lang houdbaar, zolang je ze maar goed opslaat. In mijn EDC in mijn auto heb ik 2 MRE's, maar door de enorme schommelingen in temperatuur in het voertuig ('s zomers +40 en 's winter -15) zijn die wellicht niet al te best. Aan de andere kant, thuis heb ik op een koele donkere en droge plaats (nee, niet mijn hoofd) verschillende dozen MRE's staan, en die durf ik met gemak over 20 jaar nog te eten.

 

Waarom? Zie onderstaande filmpje... (repost van me, ik weet het, ben gewwoon een MRE gekkie...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...