Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

TyrionLannister

Goud inkopen boven spot??

Recommended Posts

Ik liep langs een juwelier die aanbood om goud te kopen voor 47 euro. En dat terwijl de spotprijs 42,50 is momenteel.

Ze zijn wel heel erg tuk om goud te krijgen momenteel. Lijkt me indictie dat de goudprijs gauw gaat stijgen. De spotprijs is ook eigenlijk de prijs van de papieren variant van goud (ETF's). En die hebben meer goudpapieren verkocht dan ze goud in voorraad hebben.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt goud inkopen net boven spot, dacht maar 1% hoger, dan is dit de deal van de eeuw?

Hoeveel kg accepteerd deze man, of zit zijn weegschaal er nogal langs?

Grt,

Kans

Deze post delen

Er zijn al rijen gesignaleerd, er is ook bewaking gestuurd.

Nu is het wachten op de rel, zou dit dan DE aanleiding tot DE crisis worden?

Grt

Kans

Deze post delen

Dit is te mooi om waar te zijn.

Bij mij in de stad is het nog 70% van de spotprijs, maar dan alleen op vrijdag met zon, anders 60%.

Deze post delen

De truck van deze juwelier is dat je het niet in cash krijgt maar dat je ook daar weer voor dit bedrag moet kopen bij deze juwelier, zodat die er toch nog een leuk voordeel aan heeft.

Deze post delen

De truck van deze juwelier is dat je het niet in cash krijgt maar dat je ook daar weer voor dit bedrag moet kopen bij deze juwelier, zodat die er toch nog een leuk voordeel aan heeft.

Het gaat om een juwelier in de Passage in Schiedam (hoe die heet ben ik vergeten). Ik ben overigens niet binnen geweest om navragingen te doen, het stond op de gevel.

Ik denk wat @Mr. Gold hierboven zegt best wel eens zou kunnen kloppen.

Deze post delen

Is dat die als je bij de Broersvest naar binnen gaat en dan meteen rechts?

Greener

Nee hij zit op de bovenste ring op de hoek van het gedeelte dat uitkomt vanaf de Broersvest. Vlak bij de Hema maar dan aan de andere kant.

Deze post delen

Ik was gisteren weer eens in de buurt en heb een foto gemaakt van het bord:

6j3h8m.jpg

Er stond vandaag een advertentie van ze in het lokale sufferdje:

9s4hgp.png

Ze zeggen dat de goudprijs binnenkort gaat dalen omdat in Amerika de aandelen aan het stijgen zijn. Natuurlijk heeft dat niet's te maken met Uncle Ben's QE to infinity. :p

Wat een sociale mensen zijn toch het ze denken dat de goudprijs keihard onderuit gaat en kopen toch je goud voor de hoofdprijs. :rolleyes:

Aan @Greener: het is trouwens de benedenste ring tegenover KPN en naast Vodafone. Aan de foto zie je wel waar 't is. :)

• Leuk 2

Deze post delen

Thx voor de info.

Met de foto snapte ik meteen wat je bedoelde.

Zo zie je maar, goud gaat naar de maan en verder.

Greener

• Leuk 1

Deze post delen

De Juwelier:

Inderdaad jullie hebben het goed geraden, 47 euro per gram tegen contanten is niet mogelijk.

Vanwege de hoge goudprijs zijn ook onze verkopen gedaald. Om de verkoop te stimuleren hebben wij dat bord buiten neergezet toen de goudprijs tegen 44 euro per gram was. Daar deden wij nog eens zon 7% er boven op om de verkoop te stimuleren bij inruil terwijl wij meer marge terug pakken wanneer er wordt verkocht.

Tegen contanten wordt er nog steeds ingekocht met beurswaarde -5% tot -10%, en dat zijn prima prijzen!

Wat betreft de goudprijs: Goudprijs is wel degelijk gekoppeld aan de Amerikaanse/overige beurzen, wanneer het vertrouwen terug komt in de economie daalt de goudprijs! een beetje basis kennis economie. Vandaag 1 juni 2013 staat de goudkoers op zon 34 per gram in euros dat is een daling van meer als 22% !!! Dus de goudprijs is wel degelijk gedaald. Volgens verschillende bronnen worden er groene cijfers verwacht na 2e kwartaal in US, moet je eens opletten wat er dan weer gebeurt met de goudprijs..

Mijn complimenten voor de slimme klanten die het op het juiste moment ingeleverd hebben.

Voor degene die het nog niet ingeleverd hebben: aangezien we van de 9 euro per gram vandaan komen is de kans dat we terug gaan groot. Wij hebben vaak geadverteerd met dat handjevol goud om mensen een indicatie te geven wat hun oud goud waard is. Dat handjevol goud (50 gram 14k goud) was 1.000 euro, is nu 800 euro (22% daling), maar zal op den duur weer worden 200 euro. Dus mocht u nog wat oud goud hebben, adviseren wij: 'Verkoop nu nog uw oud goud, voordat de goudprijs verder daalt.' voor meer informatie over goud inkoop/ goud verkopen/ goudprijs http://www.gjewels.nl/goud-verkopen of http://www.gjewels.nl/goudprijs

mvg, G Kocak, G & Jewels

Deze post delen

Dat soort winkels tillen de boel altijd. Spelen in op de onwetendheid van mensen. Denk trouwens wel dat goud nog een duw krijgt maar dat terzijde.

Deze post delen

Op het grote bord buiten de zaak staat: "Contant betaling!"

@G & Jewels schrijft in z'n post: "47 euro per gram tegen contanten is niet mogelijk."

Wat is het nu? Krijg ik dan minder per gram, of uitbetaald in spiegeltjes en kraaltjes?!

Deze post delen

Aardige prijs maar gezien het tijdelike dal niet doen.

Ik zoek nog een dealer die zilver -> goud ruil of vice versa doet zonder gedoe met zijn in/verkoop marges.

Deze post delen

De Juwelier:

Voor degene die het nog niet ingeleverd hebben: aangezien we van de 9 euro per gram vandaan komen is de kans dat we terug gaan groot. Wij hebben vaak geadverteerd met dat handjevol goud om mensen een indicatie te geven wat hun oud goud waard is. Dat handjevol goud (50 gram 14k goud) was 1.000 euro, is nu 800 euro (22% daling), maar zal op den duur weer worden 200 euro. Dus mocht u nog wat oud goud hebben, adviseren wij: 'Verkoop nu nog uw oud goud, voordat de goudprijs verder daalt.' voor meer informatie over goud inkoop/ goud verkopen/ goudprijs http://www.gjewels.nl/goud-verkopen of http://www.gjewels.nl/goudprijs

mvg, G Kocak, G & Jewels

Nou ik voorspel dat het op den duur 1400 euro wordt.

Neem ik u voorspelling en de mijne en deel door twee 1400 + 200 / 2 = 800.

he dat is toevallig precies de prijs van nu.

Om maar aan te geven wat deze voorspellingen waard zijn.

Wel nobel en hierbij benoem ik u tot meest sociale persoon van Nederland.

Er zijn weinig mensen te vinden die weten dat de pijs van iets gaat dalen en uit puur medeleven zijn medemens beschermt, door daar voor te waarschuwen en zelfs uit eigen zak de huidige waarde betaald, hulde..

Nee het is nog sterker, uit eigenzak een advertentie plaatsen zodat zoveel mogelijk mensen beschermt worden.

Nou Dick Berts heeft er concurentie bij gekregen in onze hall of fame op preppers.nl.

mvg,

Kans

Deze post delen

Ik moet me wel heel goed inhouden anders krijg ik een ban ben ik bang.. :o

Deze weldoener laat moeder Theresa verbleken.

"Ingekochte sierraden worden dezelfde dag nog verkocht waardoor het risico op koers schommelingen beperkt wordt"

Nou nou het is me wat!

Deze beste juwelier heeft een helder beeld, zijn zaak zal wel leeg staan, het devies zal zijn " kom over enkele weken/ maanden terug dan is het hier allemaal de helft goedkoper!"

Nu kopen is heel dom..

Ja ik heb me werkelijk compleet vergist in de mensheid.

De banken gaan ons redden, de overheid weet precies wat ze doen en wat blijkt de juwelier op de hoek blijkt een verlosser te zijn.

Shit ik kan wel stoppen met preppen, heb een totaal verkeerd beeld van de realiteit besef ik me nu ineens.

Prep ze

Kans

• Leuk 1

Deze post delen

De goudprijs kan heus nog wel dalen maar dan zal er geen fysiek metaal meer leverbaar zijn (voor die prijs) zonder een exra drukmiddel c.q. of alleen met hogere premies.

Daarna zal de zaak een meer realistische prijs bereiken gezien de economische situatie.

Deze post delen

spot zit nu rond de netto all in productie prijs, dit gaat in de praktijk echt niet meer zakken voor fysiek.

Deze post delen

spot zit nu rond de netto all in productie prijs, dit gaat in de praktijk echt niet meer zakken voor fysiek.

De wens is de vader van de gedachte.

Deze post delen

Mijn dochters hebben dit om:

1370091465ND20_6920.JPG.df75dd89d1524e1df8a0ad1217b4196f.jpg

Ik probeer ze uit te leggen wat het verschil is met fiat.

Dat dit waarde heeft en behoud en dat al meer dan 3000 jaar lang.

Dat nog geen fiat geld in de buurt komt bij die levensduur.

Dat PM wel fluctueerd maar nog nooit hyperinflatie heeft meegemaakt.

Dat PM niet uit een drukkerij komt.

Dat wat om hun nek hangt 2000 jaar geleden een week eten was en nu nog.

En ze vinden het nog mooi ook.

Mag ik onze juwelier vragen wat zoiets nu bij hem in de winkel kost?

(nee, dit wordt nog niet verkocht voor twee maal de spot prijs)

Of iets anders van 99.9% zilver van ongeveer 31,1 gram..

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...