Ga naar inhoud
GENEGEERD

Muizen


zilver

Aanbevolen berichten

@Westenwind De combi van muizengif en voedsel dat je zelf wilt consumeren vind ik persoonlijk niet zo handig....... Je kan ook de eenvoudige muizenval nemen. Kosten 1,50p/st en zijn effectief.

 

Oja, ik heb zelfs muizenvallen "geprept".......

 

Idem alsmede de rattenvallen.

Alles wat daar in kan, kan ook in de pan.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vergif is geen goede reactie, vaak zijn muizen slimmer dan je zou denken, van het vergif vallen ze dood op de meest onmogelijke plaatsen (achter de kast in de ingemaakte keuken, stinkt gans je keuken naar dode muis) enz...

Gewoon vangen en uitzetten in de vrije natuur...

 

Er bestaan genoeg niet dodelijke muizenvallen. Pindakaas, vers gebakken cake, met beide goede resultaten gehad.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vraten de muizen dwars door de plastic emmers heen om bij de rijst te komen. Ik heb het opgelost door een laag alu-folie strak om de emmers te wikkelen. Werkt overigens ook goed met kartonnen verpakkingen.

 

 

Bij mij hebben ze dwars door aluminiumfolie heen gevreten! Maar hopelijk blijft vanaf nu de schade beperkt, het gat waardoor de muis(en) naar binnen zijn gekomen is nu dicht. De voorraadkast is gespaard gebleven, alles zag er netjes uit, en het meeste is nu verpakt in plastic kratten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een zinken emmer, vul hem gedeeltelijk met water.

Zet er een klein bakje in, dat net boven het water uit komt, maar diep onder de rand blijft.

span een (dun) touwtje over de emmer, en smeer het midden in met pindakaas.

 

Muisje komt, knaagt het touwtje door, valt in de emmer, en zwemt naar het bakje.

Daar zit hij zonder dat hij eruit kan komen, klaar om vrij te laten.

Zo heb ik er vele gevangen.

(Zonder het bakje met wat dieper water is wat minder "humaan" maar ook effectief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Westenwind De combi van muizengif en voedsel dat je zelf wilt consumeren vind ik persoonlijk niet zo handig....... Je kan ook de eenvoudige muizenval nemen. Kosten 1,50p/st en zijn effectief.

 

Oja, ik heb zelfs muizenvallen "geprept".......

Ja, dat snap ik, maar het gif staat achter de plint in de keuken, en komt niet in het eten. Ik denk dat ik te onhandig ben voor die ouderwetse klapvallen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergif is geen goede reactie, vaak zijn muizen slimmer dan je zou denken, van het vergif vallen ze dood op de meest onmogelijke plaatsen (achter de kast in de ingemaakte keuken, stinkt gans je keuken naar dode muis) enz...

Gewoon vangen en uitzetten in de vrije natuur...

 

Er bestaan genoeg niet dodelijke muizenvallen. Pindakaas, vers gebakken cake, met beide goede resultaten gehad.

In mijn vorige huis hebben we ook gif gebruikt, werkte okee. Ze drogen gewoon uit, worden mummi-muizen. Nooit last gehad van stank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een zinken emmer, vul hem gedeeltelijk met water.

Zet er een klein bakje in, dat net boven het water uit komt, maar diep onder de rand blijft.

span een (dun) touwtje over de emmer, en smeer het midden in met pindakaas.

 

Muisje komt, knaagt het touwtje door, valt in de emmer, en zwemt naar het bakje.

Daar zit hij zonder dat hij eruit kan komen, klaar om vrij te laten.

Zo heb ik er vele gevangen.

(Zonder het bakje met wat dieper water is wat minder "humaan" maar ook effectief)

Dit is een leuke! Deze wil ik wel een keer proberen.

 

Het is alleen zo, dat er geen muizenplaag is, er zit nu ergens achter de keuken een muis, die 's nachts een beetje rondscharrelt in een deel van de keuken. Hij is nog niet verder geweest dan tot daar, dus als ik zo'n emmer val bouw weet ik niet of hij zich laat lokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kat werkt het beste tegen muizen.

 

Maar dan moet de kat wel in je prepkelder kunnen komen. En als kat er in kan kunnen de muizen dat ook.

 

@Westenwind, check waar muizen binnen komen en prop gat vol met die metalen pannensponzen. die gemaakt zijn van die metaalkrullen. Daar houden muizen helemaal niet van.

 

Heb je last van muizen op je plafond en onder je vloer, dus die tussenruimte, pak dan een gatenzaag en boor een gat onder de plint van een deur. Plinten kan je vaak makkelijk verwijderen.

Laat dan een gespannen muizen val zakken door het gaat middels een touwtje. Controleer regelmatig of je iets gevangen hebt.

O ja geld natuurlijk niet bij betonvloeren.

 

Wil je meer spanning: zet er een (wifi) webcam bij met bewegingsmelder....

 

Edit: "vul" muizenvallen met pindakaas. Gif werkt wel maar is niet fijn voor muis. Tevens vreten ze alles in één keer op en heb je als het tegenvalt één dooie muis ergens liggen.

Gaat ie tussentijds naar buiten dan heb je ook weer een dooie kat buiten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de diertjes doden omdat ze de warmte zoeken?

Dit is het denken van de mens...het loopt in de weg of het staat ons niet aan en we roeien het uit of doden het ter plaatse.

Ik ben voor het respectvol behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een hele snuggere muis. Heb gif(achter de plint onder de keuken) en muizenvallen staan. Daar heeft tie broertje dood aan, aangezien er hier 2 kinderen rondlopen die genoeg knoeien..

Beest is zelfs zo brutaal dat wanneer we tv kijken en dus niet rondlopen, hij bij ons onder de bank doorloopt en op het kleed rondscharrelt. Maar hij is wel zo snel om dan weer op tijd weg te komen.

Voorlopig is mijn voorraad nog niet aangetast maar wil inderdaad ook wel dingen gaan overpakken om hem voor te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een hele snuggere muis. Heb gif(achter de plint onder de keuken) en muizenvallen staan. Daar heeft tie broertje dood aan, aangezien er hier 2 kinderen rondlopen die genoeg knoeien..

Beest is zelfs zo brutaal dat wanneer we tv kijken en dus niet rondlopen, hij bij ons onder de bank doorloopt en op het kleed rondscharrelt. Maar hij is wel zo snel om dan weer op tijd weg te komen.

Voorlopig is mijn voorraad nog niet aangetast maar wil inderdaad ook wel dingen gaan overpakken om hem voor te zijn.

 

Ah, seen it, been there.

Ik zou maar snel iets gaan doen. Wij hadden dat ook en hoe leuk ze er uit zien ze schijten overal.

Kijk maar eens goed in je bank. Probleem is dat een muis zelden alleen is/komt.

 

Levend vangen is beter maar lukt niet altijd. Koop in ieder geval niet die plastic vallen. Die hebben geen kracht en de diertjes lijden dan veel langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de diertjes doden omdat ze de warmte zoeken?

Dit is het denken van de mens...het loopt in de weg of het staat ons niet aan en we roeien het uit of doden het ter plaatse.

Ik ben voor het respectvol behandelen.

Het is aardig om zo te denken. Ik heb an sich niets tegen muizen. Zelf heb ik vroeger ratten gehad als huisdier. Maar in mijn vorige woning had ik muizen, en dat was echt verschrikkelijk. Alles werd aangevreten. Dus dat nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, misschien toch ook maar zo'n klapval erbij. Waar koop je die? Heeft iemand een idee?

 

Bij de boerenbond of welkoop. Ze hebben ze ook bij land en tuinbouwmaterialen leveranciers.

 

Even een aanvulling op het gebruik van vergif. Het zijn meestal anticoagulanten (antistolling), daar gaan de muizen niet direct dood van. het gaat wel in de keutels zitten.

Dus als de muis eerst aan het vergif zit en daarna keutels achterlaat in levensmiddelen, heb je toch wel een probleempje.

Je zal er niet gelijk dood van gaan, maar het is niet gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over muizen gesproken: Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat er een muis zich door het sterke materiaal van een mylarbag heen vreet? Ik heb het idee, dat die zakken wel voldoende beschermen, maar als ik hier lees, dat ze ook door plastic emmers heenkomen, dan betwijfel ik het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over muizen gesproken: Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat er een muis zich door het sterke materiaal van een mylarbag heen vreet? Ik heb het idee, dat die zakken wel voldoende beschermen, maar als ik hier lees, dat ze ook door plastic emmers heenkomen, dan betwijfel ik het weer.

 

Muizen en ratten moeten knagen om er voor te zorgen dat hun ondertanden niet door hun schedel groeien en omgekeerd, bovenkaak naar beneden. Wat meestal vergeten wordt is dat dieren alle tijd hebben. Dus een klein beetje knagen maar wel heel lang.

Volgens mij is alleen metaal niet doorknaagbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen en ratten moeten knagen om er voor te zorgen dat hun ondertanden niet door hun schedel groeien en omgekeerd, bovenkaak naar beneden. Wat meestal vergeten wordt is dat dieren alle tijd hebben. Dus een klein beetje knagen maar wel heel lang.

Volgens mij is alleen metaal niet doorknaagbaar.

 

Ja, daarom vraag ik me af of die zakken vanwege het metaal beschermd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daarom vraag ik me af of die zakken vanwege het metaal beschermd zijn.

Ik denk van niet. Ik had vroeger ratten als huisdier, die knaagden door alles heen, ook door elektra snoeren knaagden ze dwars door het koper heen. Alleen: als zo'n muis door je huis loopt gaat hij op zoek naar iets eetbaars, en doordat dat mylar vast geen geur doorlaat, zal de muis eerder aan iets gaan knagen dat wel geur doorlaat en lekker ruikt.

 

Overigens waren bij mij pakjes kokos en havermout aangeknaagd. Suiker, chocola, en pannekoekmeel stond ook in het zelfde kastje maar was blijkbaar minder lekker. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee diervriendelijke vallen gekocht, 1 plastic trip-trap, een ingenieus ding, en een dubbele kooival. Ze staan op scherp... Dus we wachten af. Het muizengif hebben we laten staan maar het lijkt onaangeroerd. Ik hoop dat ze kiezen voor brood met pindakaas, of kokosbrood in de andere val (vanwege de voorkeur naar kokos in mijn kastje... ;) ) ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...