Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gratis eten


eva1986

Aanbevolen berichten

Of dit onder tuinieren valt??? Of onder eten en drinken??? Als het verkeerd staat, dan mag het natuurlijk verplaatst worden!

 

Kijk eens hier!:

 

http://citysalad.nl/

 

En een idee voor paardenbloemenstroop, wat misschien vies klinkt, maar in Amerika bekend is als poor mans honey, en echt lekker is! (vooral op pannenkoeken met spek en kaas!)

 

recept:

pluk op een mooie zonnige lentedag ongeveer 400 paardenbloemen (alleen de bloem, en hij moet goed open zijn), gooi deze in 1 liter water en breng aan de kook (eventueel voor de smaak halve citroen/limoen meekoken, mag, maar moet zeker niet!).

Laat een minuut of 10 doorkoken en zet het vuur af. Laat ongeveer 1 uur trekken en giet het door een zeef. (ik knijp de bloemen goed uit!)

 

Zet het kook vocht weer op het vuur, en voeg al roerende ongeveer 750 gram suiker toe. Laat dit goed doorkoken.

 

Ondertussen was je hersluitbare potjes, of weckpotten goed af (of kook ze uit) en zet ze in een voorverwarmde oven (100°C).

(hete vloeistof in koude potten kan voor brekende/ontploffende zorgen)

 

Giet de vloeistof kokend heet in de potjes, en sluit direct af. (eventueel op hun laten afkoelen)

 

Hoelang houdbaar??? Geen idee, hier staan nog potten van 2 jaar oud, en die smaken nog prima!

Smaakt echt naar honing! (ruikt vies tijdens het koken niet schrikken)

 

laatste tip: als je wilt weten of je de juiste dikte hebt voor je siroop, zet een bordje in de koelkast. Tijdens het inkoken kun je daar een druppel op laten vallen, die koelt direct af. Zo kun je meteen de dikte van je siroop testen!

 

Have fun!!:cool:

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beetje beschamend, maar waar vind ik veel paardenbloemen?

Waar groeien die dingen met z'n 400den bij elkaar?

 

Hier in de buurt kun je er veel vinden in de buurt van agrarische gebieden. In de meeste bermen langs de weien kom je echt om in die dingen. Vaak heb je ook nog wel ongebruikte stukken grasland waar er veel groeien. Zoek dus naar grasrijke gebieden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hun kop af laten koelen (sorry!) dus met de deksel naar beneden! ;)

 

Nog een tip voor wie wil gaan plukken in t voorjaar. Direct langs de weg (bv berm) is niet slim ivm uitlaatgassen en olie ed.

 

In weilanden en grote grasvelden groeien ze met 1000'en bij elkaar, maar let op bestrijdingsmiddelen!

 

Ik woon vrij landelijk, en als ik met de hond ga wandelen heb ik altijd zakjes bij (voor hondendrollen) maar die gebruik ik ook geregeld om iets lekkers mee naar huis te nemen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ga ik zeker proberen Thanks!

 

en als je dan toch de bloemen verzameld, neem dan gelijk de groene bladeren mee, die zijn ook goed eetbaar (in amerika te koop in de supermarkt en in aangepast versie vroeger bekend als molsla in NL)

 

Je kunt het bereiden als spinazie. ook in het voorjaar plukken, wassen en grof snijden. vervolgens 1 a 2 tenen knoflook fruiten in de olie, ui erbij fruiten en dan uiteindelijk de bladeren erbij, let op, de bladeren krimpen er veel, net als spinazie. heerlijk met gebakken aardappelen!

 

X-11

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

die ga ik zeker proberen Thanks!

 

en als je dan toch de bloemen verzameld, neem dan gelijk de groene bladeren mee, die zijn ook goed eetbaar (in amerika te koop in de supermarkt en in aangepast versie vroeger bekend als molsla in NL)

 

 

X-11

 

 

Ik vind ze rauw ook al erg lekker "bitter in de mond houdt het hart gezond"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...