Ga naar inhoud
GENEGEERD

Help mee preppers.nl verder te laten groeien.

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Beste gebruikers van Preppers.nl

De laatste tijd zijn we met de website regelmatig in de media gekomen en het aantal bezoekers en nieuwe gebruikers zijn daardoor ontzettend toegenomen. Dit zal ongetwijfeld de aankomende maanden vaker gaan gebeuren en wij zijn daar ons ook op aan het voorbereiden met o.a. meer moderators, grotere server, meer tijd in de website steken e.d.

Ook wordt de link van de website regelmatig al terug gevonden op andere websites en als reacties onder artikelen die in de virtuele media verschijnen. Via linkruil en websites zoals startpagina en Wikipedia worden we steeds beter gevonden. Google vindt dat jullie veel unieke content via het forum delen en ook daar worden we steeds beter gevonden. We zetten ook Twitter en Facebook in om zo te proberen meer mensen bekend te maken met preppen en zelfredzaamheid.

Mochten jullie ons hiermee willen helpen zouden we dat natuurlijk erg waarderen. Misschien hebben jullie zelf websites, blogs of via sociale media kanalen de link willen delen van deze website. Uiteraard zijn we er ons van bewust dat veel van de gebruikers erg gesteld zijn op hun privacy en dit niet willen doen.

Bedankt.

Groet,

Mr. Gold

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Net zitten kijken op Facebook maar kon jullie daar niet vinden. Is er n aparte pag of post/deel je gewoon de link zo nu en dan?

Privacy is wel n ding ja, zeker daar...

Link staat onderaan op het forum, is http://www.facebook.com/pages/Preppersnl/230763500343062

Nog 2 likes en we mogen een shorturl als facebook.com/preppersNL aannemen ...

Link naar reactie

• Admin
Ik wil best helpen met de groei van het forum, maar ik snap niet precies hoe?

Zou je dat nog wat beter uit kunnen leggen?

Hoi OmeDries,

Je kan het zien in de ruimste zin van het woord. Eventueel een tweet retweeten van PreppersNL, lekker blijven door posten op het forum, misschien je vrienden vertellen dat deze site bestaat. Niks hoeft maar met ruim 700 leden kan het een stuk sneller gaan dan als een paar mensen het doen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Hoi OmeDries,

Je kan het zien in de ruimste zin van het woord. Eventueel een tweet retweeten van PreppersNL, lekker blijven door posten op het forum, misschien je vrienden vertellen dat deze site bestaat. Niks hoeft maar met ruim 700 leden kan het een stuk sneller gaan dan als een paar mensen het doen.

Ik heb al twee schaapjes bijna over de dam...mensen die ook nog waardevol zijn post-SHTF

Link naar reactie

Hoi OmeDries,

En je kan, indien gepast, op andere fora een link melden. Sommige mensen zitten ook op GS, Fok, Nujij etc. Zorg wel dat je post incl link bij het onderwerp past en dat het niet spammen wordt.

Link naar reactie

• 1 month later...

Let op met pagina's als startpagina. Sommige hebben, door de nieuwe algoritmes van Google, effectief een negatief effect op je eigen pagerank. Komt omdat Google de startpagina's niet als toegevoegde waarde ziet, ze bieden geen unieke content maar doen eigenlijk hetzelfde als een zoekmachine maar dan op een statische ipv dynamische manier.

In grote lijnen kun je ervan uitgaan dat de linkkracht die je ontvangt en die je weggeeft een resultante is van unieke contentxinkomende links:uitgaande links.

Om je een voorbeeld te geven, op het trefwoord 27Mc komt Preppers(mede dankzij de inspanningen van T_C al voor bij de eerste 50 resultaten.

Realiseer je goed dat dit forum een veel waardevollere link weggeeft dan je van bijvoorbeeld startpagina terugkrijgt!

(Het weggeven van links aan idealistische sites vind ik van Preppers dan wel weer een goed ding!:D)

• Leuk 1
Link naar reactie

Let op met pagina's als startpagina. Sommige hebben, door de nieuwe algoritmes van Google, effectief een negatief effect op je eigen pagerank. Komt omdat Google de startpagina's niet als toegevoegde waarde ziet, ze bieden geen unieke content maar doen eigenlijk hetzelfde als een zoekmachine maar dan op een statische ipv dynamische manier.

In grote lijnen kun je ervan uitgaan dat de linkkracht die je ontvangt en die je weggeeft een resultante is van unieke contentxinkomende links:uitgaande links.

Om je een voorbeeld te geven, op het trefwoord 27Mc komt Preppers(mede dankzij de inspanningen van T_C al voor bij de eerste 50 resultaten.

Realiseer je goed dat dit forum een veel waardevollere link weggeeft dan je van bijvoorbeeld startpagina terugkrijgt!

(Het weggeven van links aan idealistische sites vind ik van Preppers dan wel weer een goed ding!:D)

Persoonlijke interesse: ik begrijp uit je uitleg nog niet waarom een vermelding op startpagina.nl negatief is voor je google ranking. Dat het weinig helpt snap ik, maar negatief?

Link naar reactie

Persoonlijke interesse: ik begrijp uit je uitleg nog niet waarom een vermelding op startpagina.nl negatief is voor je google ranking. Dat het weinig helpt snap ik, maar negatief?

Eerst de proefondervindelijke analyse.(gesimplificeerde samenvatting vanwege intellectueel eigendom)

Wij hebben een aantal praktijktesten gedaan met linken naar en vanaf bepaalde pagina's omdat wij een aantal van de veranderingen die ontstonden na o.a. de "panda update begin dit jaar.

Aangezien wij onder andere in ons voorspellingsmodel de stap hadden staan waarbij "foute"pagina's zelfs een negatieve ranking zouden kunnen opleveren hebben wij dat getest. We hadden een paar sites die daarvoor geslachtofferd konden en mochten worden en zijn begonnen met testen.

Hieruit bleek dat vooral verzamelsites en linkfarms een negatief effect hadden op de positie binnen Google. In de praktijk betekende dit bij een site dat de googlepositie op het zoekwoord GPS terugging van positie 48 naar positie 63. Geen van beide goed, maar nadat de backlinks verwijderd waren(ceteris paribus) herstelde de ranking naar 52. Inmiddels heeft Google weer een aantal algoritmewijzigingen doorgevoerd waardoor onder andere sites als marktplaats e.d. minder prominent in de zoekwoorden naar voren komen.

Nu de theoretische onderbouwing(Samenvatting vanwege tijdgebrek)

Google was ooit een idealistisch bedrijfje wat de beste zoekmachine ter wereld wilde maken met de meest relevante resultaten.

Vandaag de dag is Google een MultiBillionDollar Company die verantwoording heeft af te leggen aan zijn shareholders en daarvoor winst moet maken.

Het verdienmodel van Google leunt nog altijd zwaar op advertentieinkomsten door middel van diepgaande doelgroepsegmentatie, dus hebben ze er alle belang bij om mensen hun zoekmachine te laten gebruiken ipv startpagina's en andere vergelijkbare verzamelsites.

Nu nog wat FUD.

De uitstap naar marktplaats e.d. was een poging om ook het zoekverkeer op die sites via Google te laten lopen.Dit werkte alleen averechts omdat bijvoorbeeld bij de zoektocht naar een auto mensen eerst door 3 pagina's marktplaats, autoscoot e.d. moesten wordtelen voordat ze sites van echte autobedrijven vonden.

Google zou google niet zijn als ze dat niet snel ongedaan hadden gemaakt, maar dit jaar zijn er in totaal rond de 6 a 7 minor en major updates geweest waardoor rankings soms als jojo's op en neer gingen. Bijkomend voordeel, Veel bedrijven die eerst goed te vinden waren werden "gedwongen"betaalde adwords te gaan plaatsen om hun bezoekersstromen op pijl te houden.

en een DIY testje

Hun strategie werkt zo goed dat je een onderwerp binnen preppers sneller en zuiverder vind als je die via google zoekt.

Voer hier op het forum nmaar in Danita, en doe het bij google met de toevoeging preppers.

je komt dan via google in een keer op de betreffende post

http://preppers.nl/forum/archive/index.php/t-2610.html

En via onze zoekfunctie moet je eerst draadjes openen.

Google heeft teveel macht, en macht corrumpeerd.

• Leuk 1
Link naar reactie

Thanks @netuyas, het lijkt er dus op dat Google urls op linkfarms (bijv startpagina) negatief beoordeeld met als doel de concurrentie van deze pagina's om zeep te helpen.

Dat is wel mijn persoonlijke mening, net als de mening dat Google er met de regionaal en gepersonaliseerde zoekresultaten er niet zozeer op uit is de zoekende gebruiker een betere dienst te bieden, maar bedrijven te motiveren meer adword advertenties te plaatsen. (maar nu stop ik want dit forum is geen plek voor mijn queeste tegen Google:D)

Voor alle duidelijkheid het waarderen van linkuitwisselen is tegenwoordig een van de meest complexe verzameling algoritmes die de wereld waarschijnlijk ooit gezien heeft.

Veel verfijnder dan de algoritmes die grote hedgefunds en zakenbanken gebruiken om te markt voor te zijn.(maar dat is een ander hoofdstuk)

Het meest simpele is je voorstellen dat je allebei een linkwaarde uitwisseld van 1.

Google gaat dan bekijken wat de relevantie is van de link, en welke andere links je ook al weggegeven en gekregen hebt. Op basis daarvan laten ze een soort van multipier los op de linkwaarde van 1 en herwegen tegelijkertijd de linkwaardes van alle andere linken. De verschillen zitten soms zeer ver achter de comma, maar het uiteindelijke effect kan in in sommige gevallen betekenen dat 1+1=0,5, en in sommige gevallen dat 1+1=3

daarnaast wijzigt zoals gezegd Google zijn algoritmes regelmatig, dus voor SEO is het altijd achter de feiten aanhollen.

Link naar reactie

Dat is wel mijn persoonlijke mening, net als de mening dat Google er met de regionaal en gepersonaliseerde zoekresultaten er niet zozeer op uit is de zoekende gebruiker een betere dienst te bieden, maar bedrijven te motiveren meer adword advertenties te plaatsen.

Is geld willen verdienen fout dan? Wat hun motivatie ook is, nergens krijg ik zo'n relevante zoekresultaten als op Google, en als ik ontevreden ben kan ik praktisch zonder inspanning overstappen naar een alternatief.

Link naar reactie

Dat klopt Mr. G. Helaas is dat onmogelijk.

Het valt mij gewoon op dat recentelijk een paar gewaardeerde gasten vertrokken zijn. Misschien ook een paar zonder melding.

Misschien teveel niet prepper gerelateerde dingen zoals "wordprep" dat woordspelletje. Geen wijzende vinger van mij want ik doe zelf mee. Maar toch gaat mijn vermoeden in die richting.

Misschien een strikt gemodereerde 'die hard' sectie?

Zomaar een idee ter overweging v/d crew.

Persoonlijk mis ik diepgaande reviews. Ook ditmaal geen wijzende vinger want ik plaats ze zelf ook niet.

Link naar reactie

tja ik ben zelf van mening dat ik hier niet echt over mee mag praten.. ik maak zelf bijna nooit tot amper een topic aan.. en dan is het nog niet iets wat diep gaants..

daarnaast als ik ergens op reageer dan is het niet veel bijzonders.. meer commentaar op.. of onzin..

maar een apart gedeelte voor de die hards vind ik een heel slecht idee.. op deze manier ga je teveel onderschijd maken, er zijn nu al groepjes dan helemaal... en binnen de kortste keren onstaat er ruzie tussen de die hards en de "rest", nu wil ik niet zeggen dat groepjes vormen slecht is.. ik doe er zelf aan mee net zoals 90% van de leden. maar er is een grens.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...