Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaad carrousel 2012 /2013


Greener

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Ik heb aardig wat zaad van groenten en fruit liggen voor de moestuin die ik al jaren heb.

Op tuinforums heb ik goede ervaringen met een zaadcarrousel.

Er begint 1 persoon en die vult een flinke envelop met een boel zaad.

Mensen kunnen reageren en de eerste die een reactie geeft krijgt de envelop toegestuurd.

Als die persoon daar bijv. 6 verschillende soorten zaad uithaald is de bedoeling dat daar weer 6 soorten zaad voor terugkomen.

(Dit kan fluctueren ivm de zaden die je in huis hebt maar de boodschap moge duidelijk zijn)

Die zet weer een reply neer en de eerstvolgende krijgt de envelop weer aangeboden in de post.

Op deze manier hoef je ook niet al te bang te zijn dat je adres op straat komt te liggen.

 

Is hier eventueel animo voor?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik vind het een leuk idee,ik zou mee doen, als dit een tuinieren of andere site was. maar. op deze site waar ik post over wat ik prep en hoeveel,vind ik het niet fijne mij identiteit prijs te geven. op ruil dag zou ik wel meedoen trouwens.

dus greener slaat niet alleen op de kleur van je gas masker.there are green thumbs under the harcore gloves.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zaad carrousel"...

 

Wat ben ik blij dat ik met mijn 37 jaar nog zo heerlijk puberaal kan lachen om de term :)

 

Ik weet het, het is triest... Maar wees eens eerlijk? Jullie moesten stiekem ook lachen! Toch?(........)

 

(ookdezepostgaatverwijderdworden)

 

 

Tzou dr n stuk saaier op worden als je weggefilterd wordt. :-)

Keep up the good work!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk idee en ja ik dacht het óók:D.

 

Ik begrijp dat het gaat om het verkrijgen van diversiteit, ik heb echt juist hierin geïnvesteerd en heb véél verschillende zaden, maar ik wil wel meedoen, misschien is de meeting inderdaad een leuk moment dan neemt iedereen leuk zaad mee voor in de envelop. Of als de animo laag is kunnen wij misschien wel zaad uitwisselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm

 

Dat brengt me op een idee, kennen jullie het fenomeen GeoCaching? (In het heel erg kort, met een GPS apparaat en een set coordinaten, schatzoeken; er is meestal een doosje met daarin spullen, waarbij je 1 ding er uit haalt en 1 ander ding terug doet).

 

Wat nou als we als preppers een eigen set caches verstoppen met zaden en de coordinaten hier in een apart forum deel bijhouden? De meeste smartphones hebben tegenwoordig al GPS functionaliteit en met gratis apps als c:geo of geobeagle kan je makkelijk de coordinaten ingeven en op zoek gaan. Alternatief zijn losse wandel-GPSjes ook lang niet zo duur meer, kies wel een model waar je een flinke kaart in kunt laden (zodat 'ie na SHTF ook goed bruikbaar is).

 

De kans dat het GPS systeem bij een SHTF situatie volledig onderuit gaat is erg klein; een hele zware CME van de zon zou een deel van de satellieten te grazen kunnen nemen, maar een deel zal relatief veilig zijn achter de aarde. De kans dat GPS dus in ieder geval delen van de dag zal werken is relatief groot.

 

Zolang de zaden donker en droog bewaard worden maakt 't niet uit als ze bevriezen! :)

 

Kan een leuke manier zijn om volledig anoniem zaden uit te wissellen en tegelijk om na SHTF een paar plekken te kennen bij jou in de buurt waar zaden verstopt liggen...

 

Wat denken jullie, goed idee? Zo ja, dan moeten we even een nieuw draadje openen en 't daarin verder uitwerken! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...