Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eet je preps


Mrsjones

Aanbevolen berichten

wij zullen onze preps moeten opeten ,nu of post. shtf.

is een antaal recepten van maltijd gemakt van vrij algemende preps iets van behoofte aan is?

ik zou dat fijn vinden, dus ik begin.

pasta putanesca

2 blik anjovis in de pan,laat het zacht worden,doe een uie of 2 bij, of uie en koflook poeder.ook wat gevriedrog peterselie.doe 2 blikken tomaten erbij,een boullion blockje. vuur zacht draien.naar een half uur kook je pasta er doe ze erbij.

 

chocolade melk

2 deel melk poeder, 1 deel zuiker, 1 deel cacao poeder. 2 eetlepel bij een beker warm water..je kun het alvast mixen en in een blik bewaaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk topic!

 

Ik heb veel basis, rijst, pasta, aardappels enz.

Omdat ik toch een redelijk normale maaltijd wil eten ben ik opzoek gegaan naar vervangers voor wat ik daar normaal bij doe.

Voor pasta hoeft dat niet echt, de normale saus in pot of blik is houdbaar, verse groente is moeilijker maar daar zijn wel wat oplossingen voor, uit eigen tuin, potvoer enz.

 

Daarnaast heb ik bv voor de rijst blikjes ragout, de kinderen vinden dat lekker, en er zit wat vlees en groenten in.

Knakworstjes kunnen ook als vlees vervanger dienen, dus bv aardappelen met pot groente met knakworstjes.

Blikjes vis kunnen ook met rijst of pasta, groenten erbij en klaar.

 

Ik heb ook veel potten fruit, lekker als toetje, tussendoor, enz.

Blikken maaltijd soep kan ook goed en snel de honger stillen.

Blik bamie is af en toe ook snel en lekker.

Verder zijn er potten met stoofvlees enz. Ik wil veel kunnen afwisselen en niet elke dag/week aan een heel strak of vast schema vastzitten.

Hard snoep is heel lang houdbaar en kan goed zijn om even de sfeer op te krikken of mijn drop verslaving even te stillen.

 

Daarnaast is brood denk ik wel belangrijk dus dat kan ik zelf bakken.

Broodbeleg: boterhamworst uit blik, jam, hagelslag die suikertroep maar wel lang houdbaar, enz.

 

Ik heb ook een voorraad thee warm of koud maakt niet uit, alleen water drinken vind ik saai en wat luxe mag wel vind ik.

Een paar honderd theezakjes kost geen drol en is lang houdbaar!

 

Vergeet ook niet wat grote potten gevriesdroogde kruiden en sauzen enz. Alles met wat smaak is smullen als je honger hebt..

 

Na deze basis kun je eea toevoegen naar behoefte, leef je uit..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zou eigenlijk een complete databank voor gebouwd moeten worden.

Ik heb -ongelogen- misschien wel 200 recepten voor maaltijden die je grotendeels uit de voorraad kunt koken (waaronder zeker 20 recepten met cornet beef)

Ze zijn deels Engels, Nederlands en Duits maar stuk voor stuk het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zou eigenlijk een complete databank voor gebouwd moeten worden.

Ik heb -ongelogen- misschien wel 200 recepten voor maaltijden die je grotendeels uit de voorraad kunt koken (waaronder zeker 20 recepten met cornet beef)

Ze zijn deels Engels, Nederlands en Duits maar stuk voor stuk het proberen waard.

 

 

Ik ben vooral geinteresseerd in de gerechten met corned beef.

Die gebruik ik eigenlijk alleen op een boterham en om een vleessalade mee te maken.

Kun je het ook bakken?

 

Ik ben een onhandige keukenprins ...

Krijg het blik amper open (!#%@?!-sleuteltje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral geinteresseerd in de gerechten met corned beef.

Die gebruik ik eigenlijk alleen op een boterham en om een vleessalade mee te maken.

Kun je het ook bakken?

 

Ik ben een onhandige keukenprins ...

Krijg het blik amper open (!#%@?!-sleuteltje).

 

Je kunt er heel veel mee doen, zelfs een slaatje mee maken.

Als je wilt, kan ik je de recepten per PM toesturen.

Let op: het zijn ca 8 PM berichten. Makkelijker is misschien via echte mail: dat is 1 Word bestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn beginnende preppers en zijn wel begonnen met houdbaar eten in te slaan, maar inderdaad een week bruine bonen met rijst komt je wel snel de keel uit. Een database met recepten van houdbaar eten is een goed idee. wij zullen er na wat onderzoek hierna vast op posten en natuurlijk van een ander zijn creativiteit gebruik maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er heel veel mee doen, zelfs een slaatje mee maken.

Als je wilt, kan ik je de recepten per PM toesturen.

Let op: het zijn ca 8 PM berichten. Makkelijker is misschien via echte mail: dat is 1 Word bestand

 

Misschien kun je de recepten in dit (of een apart) topic doseren, dan hebben we meteen een prep-kooptip draadje.

Lijkt me gezellig en nuttig. Prep maaltijden zijn doorgaans voor een paar dagen/weken wel te doen, maar langer ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de recepten in dit (of een apart) topic doseren, dan hebben we meteen een prep-kooptip draadje.

Lijkt me gezellig en nuttig. Prep maaltijden zijn doorgaans voor een paar dagen/weken wel te doen, maar langer ...

 

Dat lijkt me een geweldig idee.

Kan iedereen zijn/haar eigen recepten plaatsen en eventueel commentaar leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...