Ga naar inhoud
GENEGEERD

9 meals away from anarchy


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De prijzen zijn hier ook al een stuk hoger geworden. De grote boodschappen op vrijdag kostten ons vorig jaar nog ong. 100 euro. Nu ben ik elke week ruim 130 euro kwijt.

 

En ook maken ze van sommige producten de verpakkingen kleiner terwijl de prijs wel hetzelfde blijft. Daardoor lijkt het alsof er niks veranderd is maar je krijgt wel minder voor je geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het viel mij ook al op dat de prijzen van de gangbare boodschappen in 1 jaar zo'n 30% zijn gestegen.

Je hoort daar in de media niets over. Wel dat mensen steeds minder en minder geld overhouden, tekort komen zelfs.

Dit gaat alleen maar door..... ik denk dat we in een glijdende schaal zitten naar (hyper) inflatie, dat ervoor zorgt dat de

boel erg instabiel gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inflatie, hogere brandstof prijzen....dat alles duurder wordt is logisch. Echter aangezien je salaris niet mee groeit, kun je steeds minder kopen. Vraag maar aan een Griek...

 

Ja een logisch gevolg van het bij printen van euro-polie geld en het loskoppelen van het goud, jaren geleden. Niet logisch omdat alles "gewoon" duurder wordt......wat je maar al te vaak hoort de laatste tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het vervolgens marketen alsof het een verbetering is. Sultana bijvoorbeeld.

 

Ik heb toch zo'n godgruwelijke hekel aan marketing- en communicatietypes. Die proberen continu slechte dingen goed te praten. Ze zouden nog de oil spill van BP's Deepwater Horizon aanprijzen als een "duurzame injectie van waardevaste grondstoffen in de leefomgeving rond de Golf van Mexico." Als ze dat soort lui ook in 1912 hadden dan zou het zinken van de Titanic zijn beschreven als "Whitestar Lines beidt hun klanten een unieke ervaring aan die ze hun leven lang bijblijft. Wij zijn DE maatschappij voor de nieuwe jonge thrill-seeking transatlantische reiziger." :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen, wat niets afdoet aan het belang van het gezegde in de video lijkt me toch, niet iedereen weet alles en heeft alles gezien, vandaar de video? "kuch??"

 

Vriendelijke groet

 

Ed

 

Mijn rokerhoestje Ed ;) ben blij dat je de video nog eens onder de aandacht hebt gebracht, kan niet vaak genoeg gezegd worden, super! +1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inflatie, hogere brandstof prijzen....dat alles duurder wordt is logisch. Echter aangezien je salaris niet mee groeit, kun je steeds minder kopen. Vraag maar aan een Griek...

 

Heeft de Griek nog een salaris dan, dan doet hij het goed.

 

Wat brood betreft, kijk eens op de verpakking brood is geen meel, water en boter meer met misschien conserverende middelen. Er zit allerlei vervangende middelen in om de prijs te drukken, bonen meel uit mijn hoofd bijvoorbeeld(het is nu geen tijd om daar naar de gaan kijken). Ik heb het idee dat de baker meer 'brood' geeft voor het geld, maar je weet nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...