Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

schuilkelders

Preppers als terrorist gelabeld in VS

Recommended Posts

Quote:

The soldiers were reportedly told “Doomsday preppers will be treated as terrorists.”

In addition, guns will be confiscated.

“They have a list compiled of all these doomsday preppers that have gone public and they plan to go after them first,” Soldier X said. He claimed those in charge are acting under the belief that preppers will be “the worst part” of any potential civil unrest.

Soldier X was also told that any soldiers in the ranks who are known as preppers will be deemed “defects.” He explained the label meant these soldiers would be treated as traitors. “If you don’t conform, they will get rid of you,” he added.

Voor het hele artikel lees hier.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lijkt mij wel heel sterk.

Maar wat ik me altijd al heb afgevraagd bij deze doemverhalen over de overheid is: waarom!

Waarom zou de overheid, die wel als laatste zal honger leiden, jouw eten in beslag komen nemen, mijn visie is dat mensen die eten hebben geen problemen zullen veroorzaken, maar mensen wiens eten jij als overheid steelt, wel, die zullen zich tegen diezelfde overheid keren. Dus dat werkt wat contraproductief in mijn ogen.

En ivm het afnemen van wapens, lijkt mij dat niet iedereen een rambo zal zijn, maar langs de andere kant zie ik bij sommigen hevig en mss wel georganiseerd verzet, zoiets zal ook leiden tot slachtoffers bij het leger, dus ook niet echt de slimste keuze...

Deze post delen

Wat ze bedoelen is dat "hippie" preppers die de straat op gaan en protesteren worden opgepakt.

Tegen normale preppers die zich verschansen in hun bunker zullen ze weinig doen.

Deze post delen

In een SHTF situatie kan de overheid rare dingen gaan doen. Het verbaast me dan ook niets als ze zouden aankloppen om je zaken in beslag te nemen, om welke reden dan ook. Wat ik ook niet begrijp van bijv. een serie als Doomsday Preppers is waarom deze mensen toch de publiciteit hebben opgezocht. Je ziet complete warzones op afgelegen boerderijen, kelders vol voedsel. Hoe gek ben je om daarmee op TV te gaan als je grootste doel is om dit veilig te stellen?

Deze post delen

Wat ze bedoelen is dat "hippie" preppers die de straat op gaan en protesteren worden opgepakt.

Tegen normale preppers die zich verschansen in hun bunker zullen ze weinig doen.

any soldiers in the ranks who are known as preppers will be deemed “defects”

Ik krijg toch echt sterk de indruk dat er een volkopstand in de maak is met als doel het volk te ontwapenen. Dat is natuurlijk een Amerikaans probleem, maar het heeft wat politiestaat trekjes. Ik moet altijd denken aan het nummer van Rammstein "We're all living in Amerika". Wat mij betreft is wat daar gebeurt, niet zo ver van ons bed als het lijkt.

Deze post delen

In een SHTF situatie kan de overheid rare dingen gaan doen. Het verbaast me dan ook niets als ze zouden aankloppen om je zaken in beslag te nemen, om welke reden dan ook. Wat ik ook niet begrijp van bijv. een serie als Doomsday Preppers is waarom deze mensen toch de publiciteit hebben opgezocht. Je ziet complete warzones op afgelegen boerderijen, kelders vol voedsel. Hoe gek ben je om daarmee op TV te gaan als je grootste doel is om dit veilig te stellen?

Ik heb daar een gevoel bij.... Is dat programma op National Geographic (main stream media) niet stiekem een beetje bedoeld om die "Doomsday Preppers" in de belachelijke hoek te plaatsen? Wat denk jij? "Kijk die gekke preppers eens hahaha"

Deze post delen

Ik heb daar een gevoel bij.... Is dat programma op National Geographic (main stream media) niet stiekem een beetje bedoeld om die "Doomsday Preppers" in de belachelijke hoek te plaatsen? Wat denk jij? "Kijk die gekke preppers eens hahaha"

Ik kwam toevallig dit stuk tegen over het meisje in Houston:

http://freethoughtblogs.com/rockbeyondbelief/2012/02/08/how-nat-geo-misrepresented-the-foxhole-atheist-doomsday-prepper-megan-hurwitt/

Blijkt dus dat haar voorbereidingen op een hurricane zoals Katrina niet sensationeel genoeg waren en men daarom met het peak oil verhaal kwam. Ik krijg inderdaad ook de indruk dat veel van deze verhalen totaal uit hun verband worden gerukt en dat veel mensen wellicht niet zo 'gek' zijn als Nat Geo doet overkomen. Neemt niet weg dat het natuurlijk een genot is om naar te kijken :)

Deze post delen

Die indruk heb ik ook. Die mensen komen altijd zo hilarisch belachelijk over. Amerikanen zijn zowieso hilarisch belachelijk.

Deze post delen

Quote:

The soldiers were reportedly told “Doomsday preppers will be treated as terrorists.”

In addition, guns will be confiscated.

“They have a list compiled of all these doomsday preppers that have gone public and they plan to go after them first,” Soldier X said. He claimed those in charge are acting under the belief that preppers will be “the worst part” of any potential civil unrest.

Soldier X was also told that any soldiers in the ranks who are known as preppers will be deemed “defects.” He explained the label meant these soldiers would be treated as traitors. “If you don’t conform, they will get rid of you,” he added.

Voor het hele artikel lees hier.

Na de eerste regel wist ik al dat dit bij Alex Jones vandaan kwam. Das net zoiets als Doomsday Preppers: vermaak maar niet al te serieus nemen.

Deze post delen

Amerikanen zijn zowieso hilarisch belachelijk.

Ik kom er niet vandaan, ben er nooit geweest maar dit is wel erg generaliserend.

Deze post delen

Er staat nu ook een goed stuk op ZeroHedge over een Amerikaanse overheidsinstelling die zelfstandig mag beslissen over de inzet van drones en mag bepalen wie gedood mag worden zonder enige vorm van proces. Dit mag ook binnen de VS gebeuren en ook Amerikanen mogen door drones worden uitgeschakeld. Van de duizenden drones die al boven Amerikaans grondgebied vliegen zijn enkele al bewapend.

http://www.zerohedge.com/contributed/2012-10-25/same-secret-government-agency-which-spies-all-americans-also-decides-who-gets

Ze hebben ook drones die zo klein zijn als insecten. Deze zijn ook al gespot bij demonstraties om demonstranten in de gaten te houden.

http://www.businessinsider.com/the-future-of-micro-drones-is-getting-pretty-scary-according-to-alan-lovejoy-2012-6

Deze post delen

Die indruk heb ik ook. Die mensen komen altijd zo hilarisch belachelijk over. Amerikanen zijn zowieso hilarisch belachelijk.

Dat vind jij.

In mijn beleving zijn Amerikanen (degenen die ik ken) inderdaad vaak wat overdreven in hun praten, in reacties, in hun daden; maar dat is ook gewoon hun hele levensstijl, hun cultuur. Ik vind dat juist zo leuk aan ze, dat hoort bij ze, en belachelijk zijn ze zeker niet.

Misschien bedoel je het niet zo; maar let dan ook op wat je schrijft.

Deze post delen

Tenzij ze in het snotje hebben dat er iets te halen valt bij je, betaal alles cash, geen digitaal spoor naar wat je in huis hebt.

Als er (god verhoede)ooit een situatie gaat ontstaan waarbij alles gerantsoeneerd gaat worden, kan je er donder op zeggen dat je visite krijgt van mannen met een snor in het zwart( met de complimenten van je buren die vinden dat je wel een erg opvallend dikke kop hebt en hoe zou dat nou toch komen), denk aan oost Duitsland, voormalig Joegoslavië en verin er nog maar wat bij, dit is nog lang geschiedenis.

Deze post delen

Gast Richard Friesland
Tenzij ze in het snotje hebben dat er iets te halen valt bij je, betaal alles cash, geen digitaal spoor naar wat je in huis hebt.

En alles wat we hier bespreken en vertellen wat we hebben denk je dat ze "ons" niet kunnen vinden zo???

Deze post delen

Er staat nu ook een goed stuk op ZeroHedge over een Amerikaanse overheidsinstelling die zelfstandig mag beslissen over de inzet van drones en mag bepalen wie gedood mag worden zonder enige vorm van proces. Dit mag ook binnen de VS gebeuren en ook Amerikanen mogen door drones worden uitgeschakeld. Van de duizenden drones die al boven Amerikaans grondgebied vliegen zijn enkele al bewapend.

http://www.zerohedge.com/contributed/2012-10-25/same-secret-government-agency-which-spies-all-americans-also-decides-who-gets

Ze hebben ook drones die zo klein zijn als insecten. Deze zijn ook al gespot bij demonstraties om demonstranten in de gaten te houden.

http://www.businessinsider.com/the-future-of-micro-drones-is-getting-pretty-scary-according-to-alan-lovejoy-2012-6

Juist ja..dat bedoel ik dus. Dat lijkt toch redelijk op een politiestaat. En als ze dan ook nog preppers gaan categoriseren als zijnde "terroristen" en militairen die preppen beschouwen als verraders ("defects") dan is het hek van de dam. Ook al roept hier iemand dat je alles wat van Alex Jones komt niet serieus moet nemen. Ik denk dat Alex Jones zijn redeneringen en verslaggeving altijd goed onderbouwt. Alleen zoals sommige mensen geloofden dat Irak "weapons of mass disctruction" had, omdat de main stream media het zei en zoals sommige mensen nu weer het zelfde truckje geloven m.b.t. Iran, denk ik dat Alex Jones de waarheid belicht waarvoor iedereen liever zijn ogen sluit. En als Bush achteraf zijn leugens moet toe geven, zijn het land en de olie al in gepikt. Zo wordt dat zelfde trucje steeds weer toegepast.

Amerika is een op hol geslagen imperialistisch land met Europa, Turkije en wat Arabische landen in zijn broekzak. Maar nu ze het eigen volk als staatsgevaarlijke terroristen gaan afschilderen creëren ze nu zelfs binnen eigen landsgrenzen valse alibi's om het eigen volk aan te gaan vallen.

Ik weet niet of we ons nog de Telegraaf berichten herinneren dat er ook in Nederland drones ingezet zouden gaan worden voor de Veiligheid. Het is me wat met die Veiligheid! Amerika is de kartrekker in de formatie van de politiestaat. En Europa holt er stilzwijgend achteraan. Want waar in Amerika alles hoog van de toren geblazen wordt, gebeurt in Europa alles gewoon stilzwijgend. Zomaar ineens hebben we (zonder verkiezingen) een president van Europa. Stilzwijgend schuift alle macht naar Europa. En tijdens de Nederlandse schijn verkiezingen krijg je leugens te horen die vrijwel direct na de verkiezingen overboord gegooid worden om vervolgens de Europese koers in te zetten (hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld, lees Telegraaf vandaag). We worden zwaar besodemieterd. Het voorbeeld van Amerika waar preppers als staats gevaarlijk worden beschouwd zal hier niet lang meer op zich laten wachten. We leven niet meer in Nederland. We leven in de Verenigde Staten van Europa als substaat samen met Amerika, Zuid Amerika, Canada en Australië (en nog wat landjes) onderdeel van het Wereld Regiem in de maak. Wat is daar mis mee? Niets zolang landen niet compleet het faillissement in gezogen worden. Niets als er zich geen politiestaat zou aftekenen. Niets als het internet niet volledig onder censuur zou komen te vallen. Niets als ze dan ook de koningshuizen af zouden schaffen en dat ze al hun land, kapitaal en vastgoed afstaan. Niets als het democratisch zou zijn. Elke referendum wat gehouden is wordt genegeerd of net zo lang over gedaan tot het een gemanipuleerd "ja" wordt. Wanneer gaan mensen in Nederland en Europa zich verzetten tegen deze listige stilzwijgende dictatuur vorming?

Ik zou bijna zeggen: "Eén keer trek je de conclusie. Democratie is een illusie. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom". Amerika doet al haar imperialistische daden onder het mom van het brengen van democratie in schurken staten. Er is niets democratisch meer aan zowel Amerika als Europa. Het wordt tijd dat mensen dat eens in gaan zien. De verkiezingen zijn slechts een manier om de mensen de illusie te geven dat ze keus hebben! Obama en Romney zijn slechts een ander masker op het zelfde gezicht. Ze zullen de zelfde imperialistische agenda uitvoeren. Ze gaan beide hun volk onder een politiestaat regiem brengen. Maar veel listiger is Europa. Hier houden we nog landsverkiezingen, maar wordt meer dan 75% in Europa bepaald. Hier kiezen we VVD of PVDA terwijl Van Rompuy daar gewoon president zit te zijn van de Verenigde Staten van Europa. Het is een grote fop!

Deze post delen

Dat vind jij.

In mijn beleving zijn Amerikanen (degenen die ik ken) inderdaad vaak wat overdreven in hun praten, in reacties, in hun daden; maar dat is ook gewoon hun hele levensstijl, hun cultuur. Ik vind dat juist zo leuk aan ze, dat hoort bij ze, en belachelijk zijn ze zeker niet.

Misschien bedoel je het niet zo; maar let dan ook op wat je schrijft.

wellicht ben ik wel helemaal gehersenspoeld door televisie tegenwoordig, maar amerikanen zijn altijd extremer en nog "raarder" in hun opvattingen. Precies wat jij zegt. Alleen vind ik dat grappig en raar en jij grappig en gewoon.

Deze post delen

wellicht ben ik wel helemaal gehersenspoeld door televisie tegenwoordig, maar amerikanen zijn altijd extremer en nog "raarder" in hun opvattingen. Precies wat jij zegt. Alleen vind ik dat grappig en raar en jij grappig en gewoon.

Inderdaad gehersenspoeld. Het spijt me voor je. Erg generaliserend allemaal. Ik vraag me af hoe veel Amerikanen jij hebt ontmoet in je leven. Degene die ik ontmoet heb (en dat zijn er meer dan tweehonderd) mocht ik over het algemeen erg graag. Uiteraard zijn er zat achterlijke debielen in Amerika. Net zoals er zat achterlijke debielen in Nederland zijn.

Deze post delen

Ik had de post ook gezien, gepost door Alex jones die een anonieme bron heeft die dit verteld.

AJ heeft twee soort fans,de ene die met hem weglopen als early warning bird die al heel veel zaken heelvroeg zag en voor waarschuwde

En een groep die alles in twijfel trekken en ook vaak over de anonieme bronnen vallen omdat er dus niks te controleren is enz.

Los daarvan Amerikaanse preppers zieno zichzelf vaak als 'helden' zij gaan het overleven en nog belangrijker worden de basis van het nieuwe amerika en gaan deze nieuwe natie leiden. Zij zijn/worden de rots in ce branding als tshtf en zullen de overlevende gaan helpen, organiseren en leiden.

Als we hun gedachtegang verder volgen dan gaan ze ervan uit dat de huidige regering alleen maximaal macht kan/wil krijgen door de bevolking compleet afhankelijk te maken van de overheid, bv door hyperinflatie te veroorzaken.

In die context zijn ze dus ook nogal huiverig dat de regering hun als hele grote bedreiging zien.

Zij zijn juist geheel zelfvoorzienend en kunnen zelfs gemeenschappen op gaan zetten, zijn goed bewapend enz enz .

Dit soort berichten speelt daar dus verder op in door die gedachte te bevestigen door getuigen uit de overheidsinstellingen.

Tegenreactie zijn natuurlijk: als tshtf en er, zeker in Amerika, een kleine burgeroorlog in elke stad van enig formaat ontstaat, de overheid wel andere zaken aan hun hoofd hebben dan op verstopte preppers te gaan jagen.

Daar wodrt dan weer op gereageerd dat het precies de bedoeling is dat de bevolking zelf wat overbevolkong uitroeid.

Nou ja zo kunnen we nog uren vullen, het is allemaal redelijk controversioneel en nogal twijfelachtig te noemen.

Maar ja als je wat jaren geleden voorspelde dat er snel nederlandse banken zouden omvallen zou je ook in het gesticht belanden...

Grt

Kans

Deze post delen

En alles wat we hier bespreken en vertellen wat we hebben denk je dat ze "ons" niet kunnen vinden zo???

Grinn, uiteraard kunnen ze ons vinden, maar dat betekend nog steeds niet dat je het te makkelijk moet maken lijkt me, eerlijk gezegd denk ik zelfs dat het ze geen reet interesseert wat we bespreken, niets wat ze nog niet weten dat hier qua info word overgedragen en wat je zelf zegt, dan geldt nog steeds dat wat niet gezegd is of openbaar is voor jouw en anderen strikt prive is en niet te achterhalen tot op het moment dat ze in levende lijve in je huis staan, wat ook niet heel erg waarschijnlijk is, but, you never know.

Vriendelijke groet

Ed

Deze post delen

Het zou mij niets verbazen als die verhalen OF enorm aangedikt zijn, OF zelfs geheel door acteurs gespeeld. Misschien met het idee om het belachelijk te maken, misschien juist het tegenovergestelde, om mensen wakker te schudden en zonder paniek te zaaien het hebben van een voorraadje eten en drinken weer normaal te maken. Hoe dan ook wordt er van dit soort series altijd dankbaar gebruik gemaakt door overheden.

In de VS gaan ze erg ver met het hele COG (Continuation Of Governance/Government) gedoe; afhanklijk van hoeveel je wilt geloven hebben die mafkezen volledige ondergrondse steden waar de regering zich met een legertje rijke mensen en wat "slaven" (gewone arbeiders) kan terugtrekken als de pleuris uitbreekt. Als wij als normale mensen al prepper zijn; wat doe je dan als je als prepper hoog in de overheid zit, met een bijna onbeperkt budget? Juist, extreem preppen... er zal vast op bepaalde vlakken overdreven worden door de "alu-hoedjes", maar er zal ook heel veel wel degelijk waar zijn.

En op zich, stel, je bent een overheid die weet dat het uitbreken van de pleuris slechts een kwestie van tijd is; dan bereid je je daarop voor. Je trekt je als 't zover is, terug in grote ondergrondse bunkers, om vervolgens jaren later daar weer uit te komen en de macht weer over te nemen. Maar... wat nou als blijkt dat een stel van die irritante preppers in de jaren dat jij als overheid ondergronds verstopt zat, een nieuwe beschaving heeft opgebouwt. Een beschaving die geen behoefte heeft aan jou als overheid. Daar gaat je macht... dat wil je dus voorkomen en dus is het idee dat preppers als terroristen gezien worden helemaal niet zo vreemd.

Ik zeg niet dat 't zo is; maar als ik 't zo kan verzinnen dan kunnen paranoide rijke machtige mensjes bij de overheid dat ook...

Deze post delen

Het zou mij niets verbazen als die verhalen OF enorm aangedikt zijn, OF zelfs geheel door acteurs gespeeld. Misschien met het idee om het belachelijk te maken, misschien juist het tegenovergestelde, om mensen wakker te schudden en zonder paniek te zaaien het hebben van een voorraadje eten en drinken weer normaal te maken. Hoe dan ook wordt er van dit soort series altijd dankbaar gebruik gemaakt door overheden.

In de VS gaan ze erg ver met het hele COG (Continuation Of Governance/Government) gedoe; afhanklijk van hoeveel je wilt geloven hebben die mafkezen volledige ondergrondse steden waar de regering zich met een legertje rijke mensen en wat "slaven" (gewone arbeiders) kan terugtrekken als de pleuris uitbreekt. Als wij als normale mensen al prepper zijn; wat doe je dan als je als prepper hoog in de overheid zit, met een bijna onbeperkt budget? Juist, extreem preppen... er zal vast op bepaalde vlakken overdreven worden door de "alu-hoedjes", maar er zal ook heel veel wel degelijk waar zijn.

En op zich, stel, je bent een overheid die weet dat het uitbreken van de pleuris slechts een kwestie van tijd is; dan bereid je je daarop voor. Je trekt je als 't zover is, terug in grote ondergrondse bunkers, om vervolgens jaren later daar weer uit te komen en de macht weer over te nemen. Maar... wat nou als blijkt dat een stel van die irritante preppers in de jaren dat jij als overheid ondergronds verstopt zat, een nieuwe beschaving heeft opgebouwt. Een beschaving die geen behoefte heeft aan jou als overheid. Daar gaat je macht... dat wil je dus voorkomen en dus is het idee dat preppers als terroristen gezien worden helemaal niet zo vreemd.

Ik zeg niet dat 't zo is; maar als ik 't zo kan verzinnen dan kunnen paranoide rijke machtige mensjes bij de overheid dat ook...

Als je inderdaad nog steeds het Big Smile beeld hebt van de overheid (die de media ons voor spiegelt) die het beste met ons voorheeft, dan zou je kunnen bedenken dat ze uit paranoia reageren. Wat als de overheid het allemaal helemaal niet zo goed met het volk voor heeft en dingen gewoon strategisch plant? Ooooooh nee wacht even! Dan ben je een? Juist ja: een complot theorie denker. Kijk even onder het topic "Wereldoorlog in de maak" naar het filmpje van een professor die in 2003 al voorspelde wat er nu gebeurt. Is die man helderziend? Of let hij gewoon goed op?

Ga alsjeblieft kritisch naar het nieuws kijken. Als er vandaag op het RTL Journaal gezegd wordt dat er tienduizenden demonstranten op straat lopen in Syrië en ze laten er maar +/- honderd zien dan denk ik "Waar zijn die tienduizend dan!!!???". Je krijgt zo wel op nationaal als internationaal niveau continu het beeld voorgespiegeld van de Goed Bedoelende Overheid. En de geweldige Liefdevolle Vredelievende Amerikanen brengen samen met het Zoete Lieve Europa op een zeer vredelievende manier de Democratie aan schurken staten (die toevallig best wel veel olie hebben)! Wake up brother!

Deze post delen

Tjena @Enki Elke overheid/regeringsleider heeft een bug out plan. Als ik mij niet vergis zat Wilhelmina al in het vliegtuig voordat de eerste Duitser op het Binnenhof stond. Machthebbers zullen te allen tijde alles in het werk stellen om de macht te behouden. Hierbij zal het 'volk' altijd van ondergeschikt belang zijn. Goed voorbereide preppers kunnen dan ook wel degelijk een potentieel gevaar vormen voor de huidige machthebbers. Willem Alexander zou na tien jaar bunkerbivakeren toch raar opkijken als onze eigen @Dick Berts de troonrede aan het voorlezen is. :cool:

Deze post delen

Precies mijn punt! Dus het hele idee dat preppers als terrorist gelabeld worden in de VS is helemaal niet zo vreemd, sterker nog, het is heel erg logisch...

Het is dus verstandig om niet aan de grote klok te hangen dat je een Prepper bent, in welk land dan ook. Het laatste wat je wil is een stapel soldaatjes op je stoep als de SHTF, die je voorraad even komen ophalen. En als je al dingen hebt als wapens of ander minder/niet legaal spul, hou dat dan al helemaal voor jezelf, hoe minder mensen 't weten hoe beter.

Voor mij ook een reden om heel voorzichtig te zijn met dingen als prepper-meetings. Je weet nooit of 1 van de deelnemers stiekem voor de politie of AIVD oid werkt en die bezig is een lijst op te stellen van preppers. In de VS gebeurt dit zeer regelmatig (ik heb een vriend daar die je als anarchist zou kunnen bestempelen; hij heeft in meerdere groepen gezeten waarbij meerdere keren bleek dat 1 van de deelnemers een FBI'er was). Ik zeg niet dat het in Nederland ook gebeurt, maar mijn suggestie, geen legitimatie mee en gebruik je forum namen ipv je echte naam. Misschien paranoide, misschien gewoon voorzichtig. Ook al doen we niets illegaals, voorbereiden op TEOTWAWKI maakt ons wel een potentieel gevaar voor een overheid die van plan is om zichzelf in stand te houden als 't zover is. Overheden houden niet van gevaren, dus tja... doe wat preppers doen, bereid je voor op de mogelijkheid dat de overheid alles behalve je vriend is.

Een gezond stukje paranoia is niet erg; zolang je maar niet overdrijft! :)

Deze post delen

Precies mijn punt! Dus het hele idee dat preppers als terrorist gelabeld worden in de VS is helemaal niet zo vreemd, sterker nog, het is heel erg logisch...

Het is dus verstandig om niet aan de grote klok te hangen dat je een Prepper bent, in welk land dan ook. Het laatste wat je wil is een stapel soldaatjes op je stoep als de SHTF, die je voorraad even komen ophalen. En als je al dingen hebt als wapens of ander minder/niet legaal spul, hou dat dan al helemaal voor jezelf, hoe minder mensen 't weten hoe beter.

Voor mij ook een reden om heel voorzichtig te zijn met dingen als prepper-meetings. Je weet nooit of 1 van de deelnemers stiekem voor de politie of AIVD oid werkt en die bezig is een lijst op te stellen van preppers. In de VS gebeurt dit zeer regelmatig (ik heb een vriend daar die je als anarchist zou kunnen bestempelen; hij heeft in meerdere groepen gezeten waarbij meerdere keren bleek dat 1 van de deelnemers een FBI'er was). Ik zeg niet dat het in Nederland ook gebeurt, maar mijn suggestie, geen legitimatie mee en gebruik je forum namen ipv je echte naam. Misschien paranoide, misschien gewoon voorzichtig. Ook al doen we niets illegaals, voorbereiden op TEOTWAWKI maakt ons wel een potentieel gevaar voor een overheid die van plan is om zichzelf in stand te houden als 't zover is. Overheden houden niet van gevaren, dus tja... doe wat preppers doen, bereid je voor op de mogelijkheid dat de overheid alles behalve je vriend is.

Een gezond stukje paranoia is niet erg; zolang je maar niet overdrijft! :)

Wees gerust: alles wat jij hier typt, wat je smst, whatsappt, emailt, of zelfs telefonisch bespreekt wordt realtime volledig geautomatiseerd getapt en gescreend. Op filtering van bepaalde woord combinaties en woorden krijg je ook volledig geautomatiseerd een label. Dus ook als je een schuilnaam gebruikt in een forum ben je 100% getraceerd op basis van je IP adres en je mac adres van je apparaat. Dus de illusie dat je je nog voor kunt verstoppen kun je wel op zij zetten. In Amerika hebben ze zo'n 6000 man voor de NSA werken die daar fulltime mee bezig zijn. Zoals in Europa alles verborgen blijft en er hier (helaas) geen kritische journalisten als Alex Jones rond lopen die dat ontmaskeren, blijft dat hier lekker geheim. Maar de AIVD is maar een klein radartje in de grote politiestaat. En ze komen niet voor je, daarvoor is het al te slim geautomaatiseerd. Er zijn veel eenvoudigere methoden om de bevolking er onder te krijgen. Ook daarin speelt technologie een rol. En in Amerika is dit meer een punt omdat je daar wapens mag hebben en men daar massaal particulier wapens aan het inslaan is. Nederlanders zijn het minst moeilijke volk om in toom te houden! Wij zijn al zo gebrain washed dat het maar een hele kleine niet noemenswaardige groep is waar men zich absoluut geen zorgen om maakt. Moet je eens kijken met welk groot gemak en de grootst schijnheilige glimlach Mark Rutte en die andere pipo hun verkeizingsleugens vrijwel onmiddelijk na de verkiezingen omzetten in plannen die volledig haaks staan op de verkiezingsbeloften. En gaan we naar het Maliveld? Nee hoor. We gaan naar de Albert Heijn. En moet je kijken hoe we klakkeloos en massaal accepteren dat wij bakken met geld geven aan het super massive black hole Europa waar een president zit die we niet gekozen hebben en waar 75% van alle regels bepaald worden. Maar wij gaan gewoon naar de Albert Heijn. Niet zeuren..."je kunt er toch niets aan doen". Nee niet als iedereen op zijn reet blijft zitten. Wat betekent dat dus. Ze testen ons op onze dociele gedrag. Nederlands is volledig Dociel. We zijn gedrogeerde slaafse slappelingen die niets meer durven te zeggen en niet in opstand komen. Dus ze hebben van ons niets maar dan ook niets te vrezen. Koninginnedag is toch immers een leuk feest!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...