Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Mr. Gold

Olie boycot, benzine naar nieuwe records?

Recommended Posts

De olieprijs staat alweer op 100$ per vat met een benzine prijs van ca. 1.75 euro per liter. Ik mag het niet meer omrekenen van mijn vrouw maar als ik 20 jaar geleden had gezegd dat je 4 gulden per liter zou moeten betalen in 2012 had ik tegen je gezegd dat ik dan wel de bus zou nemen :-)

Met alle onrust m.b.t. Iran en een boycot van het land zou dit wereldwijd nog wel eens een groot drama kunnen worden. Stel je eens voor wat er gaat gebeuren als de olieprijs zou stijgen naar 200$ per vat en we bij de pomp 3.50e zouden moeten aftikken. De hele economie ligt meteen op zijn gat en heeft zoveel gevolgen voor alles wat met olie te maken heeft (eigenlijk alles) dat we compleet de sjaak zijn.

Hebben jullie hiervoor een scenario mocht dit gebeuren of geloven jullie hier niet in? Ben erg benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Helaas ben ik er vrij zeker van dat dit nog (snel) n's serieuze problemen gaat opleveren. Ik zou liever zien dat we niet zo afhankelijk waren van de olie van andere landen, maar daar doe je niet veel aan. Dus nee, echt een oplossing heb ik niet. Dan maar de fiets pakken als je ergens dichtbij moet zijn, en wat meer met het OV? Waarschijnlijk wordt dat dan ook weer in rap tempo duurder, dus een echte oplossing is er niet in mijn ogen.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik moet nog gauw op zoek naar een klein, zuinig auto'tje want anders wordt het niet te betalen. Op zich voel ik er wel wat voor om een paar jerrycans voor benzine te kopen, maar om die nou thuis op te slaan is ook niet zo veilig denk ik. Heb ook nog zitten denken aan een electrische auto, maar ja daar heb je helemaal geen ruk aan als de infrastructuur in elkaar klapt (wat natuurlijk gaat gebeuren als de SHTF) en daar zit je dan met je electromobiel ... Oftewel: waar blijven de auto's op zonneenergie?? Hij hoeft van mij heus niet hard te kunnen, als het maar beter is dan alles zelf sjouwen, wanneer ik naar een veiliger omgeving vlucht.

Deze post delen

Zelf heb ik tegenwoordig (als extra auto) die heel zuining is (1:25 in de boekjes) en waarbij ik ook geen BPM en houderschapbelasting voor moet betalen. Ik merk de afgelopen maanden dat ik nu veel meer deze auto gebruik dan die andere benzine slurper. Heb bespaard mij zo 200e per maand aan benzine als ik deze auto veel gebruik. Grote probleem is dat ik de andere benzine slurper er nog niet uit kan (en wil) doen.

Deze post delen

Als de olie op raakt of om andere redenen niet meer vooradig zal zijn, zullen de accu en electrische auto's dan niet een enorme ontwikkeling door maken?

Hoe denken jullie over terugvallen op paarden? Je kunt er flinke afstanden mee afleggen, op terrein komen die zelfs voor ATB's onbegaanbaar zijn, zware objecten mee verslepen, goederen mee transporteren etc.

Zijn we te ver van de natuur geraakt om terug te vallen op deze eeuwenoude symbiose tussen mens en dier en om deze veelzijdige mogelijkheid nieuw leven in te blazen?

Deze post delen

Als de olie op raakt of om andere redenen niet meer vooradig zal zijn, zullen de accu en electrische auto's dan niet een enorme ontwikkeling door maken?

Hoe denken jullie over terugvallen op paarden? Je kunt er flinke afstanden mee afleggen, op terrein komen die zelfs voor ATB's onbegaanbaar zijn, zware objecten mee verslepen, goederen mee transporteren etc.

Zijn we te ver van de natuur geraakt om terug te vallen op deze eeuwenoude symbiose tussen mens en dier en om deze veelzijdige mogelijkheid nieuw leven in te blazen?

Voor mij is een paard sowieso het ultieme, helaas heb ik niet de mogelijkheid een paard te onderhouden. Paarden zijn wat mij betreft een fantastisch 'reismiddel' en je kunt er alles mee. Het is ook nog eens een prachtig dier en je kunt er een ware vriend aan hebben.. wat wil je nog meer ;)

Deze post delen

Precies, maar wat kunnen wij eraan doen?

Niet zo heel veel of je zou de dollar moet hegden t.o.v. de euro als je denkt dat onze munt minder waard gaat worden de aankomende tijd. Dollar staat nu op 1.32 tegen over de Euro. Zelf handel ik wel op de Forex (beurs) markt en maak regelmatig dit soort ritjes maar staat voor mij helemaal los van de benzine prijs en ik doe pak ook meerdere valuta paren.

Deze post delen

Oké, zeg ik kijk wel geregeld RTLZ en hoor vaak dat mensen hun geld beleggen in staatsobligaties. Is dat wel een veilige haven voor je geld?

Deze post delen

Oké, zeg ik kijk wel geregeld RTLZ en hoor vaak dat mensen hun geld beleggen in staatsobligaties. Is dat wel een veilige haven voor je geld?

Hangt er wel af van welk land je staatobligaties neemt, zou de Griekse nu niet echt adviseren alhoewel een jaarrente van 251% niet verkeerd is :) Duitsland is bijvoorbeeld erg veilig maar de rente is er heel erg laag en in theorie verlies je er geld op. (inflatie is hoger met box3 vermogensbelasting) In pratijk kan je zeggen hoe minder rente hoe minder risico. Zou persoonlijk geen staatsobligaties aanraden maar meer een spaarrekening bij een bank als dat je enige keuze zou zijn tussen die 2. Zelf ben ik redelijk actief in met de beurs en mocht hier interesse in zijn kan ik hier wel wat over zeggen.

Deze post delen

Oké bedankt voor de informatie. Tja, het kopen en verkopen van aandelen is niet echt mijn vakgebied, maar ik heb wel grote waardering voor mensen die hier handig in zijn. Vaak beleggen zij voor (kleine en grote) financiële instellingen, waar miljoenen in omgaan. Als zij een verkeerde keuze zouden maken, zou dit grote gevolgen hebben voor de beleggers.

Deze post delen

Als de olie naar 200$ dollar gaat dan zal ook de prijs van enegie omhaag gaan denk ik, wellicht dat de ontwikkeling van zonnepanelen dan nog sneller gaat. Nu is de terugverdientijd hier in Nederland minder dan tien jaar. Als het net zo hard gaat als de laatste drie jaar dan is over 2 jaar de terugverdientijd misschien wel 7 of 5 jaar. Dan zet je een paar van die dingen op je dak en als je dan een paar accu's erbij koopt ben je redelijk onafhankelijk wat betreft stroom. Wat 5 jaar geleden nog een investering vergde van 15 tot 20 duizend is dan met 4 a 5 duizend te bereiken. Een goede zaak lijkt mij.

Deze post delen

Vanavond getankt met onze gezins auto en moest bijna 120e aftikken. Het is toch vrij bizar als ik dat als gulden liefhebber toch nog ga terug rekenen en dan te bedenken dat ik niet de enige was bij het tankstation. Dit betekent gewoon dat we gewoon minder geld hebben om weer voor andere zaken uit te geven en dat zal het bedrijfsleven geen goed doen en mensen worden angstig en gaan "oppotten".

Gelukkig heb ik ook een kortingskaart van de NS dus daar word ik wat vrolijker van als de treinen tenminste optijd rijden :)

Deze post delen

Gast Cardhu

Dit topic wordt weer actueel aangezien er nu al sprake is van weer een stijging van de bezineprijs/ Men het ziet gebeuren dat dit binnen nu en zeer korte tijd de 2 euro grens zal worden doorbroken.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/04/benzineprijs-dit-weekend-boven-2eurol

http://www.telegraaf.nl/dft/11894070/__Benzineprijs_boven_2_euro__.html

Wat kun je doen naast zuinig rijden, carpoolen, een zuinige auto aanschaffen, meer fietsen, en maar 1 x per week je boodschappen doen?

Erg weinig lijkt me. Je bent gewoon afhankelijk van je auto en de bijbehorende brandstof.

Je kunt hier en daar een beetje bespraren, maar zolang je auto niet op water loopt blijft het een dure hobby.

Het probleem is verder dat veel zaken zijn gekoppeld aan de olieprijs en daardoor dus ook duurder gaan worden.

Deze post delen

De olieprijs staat alweer op 100$ per vat met een benzine prijs van ca. 1.75 euro per liter. Ik mag het niet meer omrekenen van mijn vrouw maar als ik 20 jaar geleden had gezegd dat je 4 gulden per liter zou moeten betalen in 2012 had ik tegen je gezegd dat ik dan wel de bus zou nemen :-)

Met alle onrust m.b.t. Iran en een boycot van het land zou dit wereldwijd nog wel eens een groot drama kunnen worden. Stel je eens voor wat er gaat gebeuren als de olieprijs zou stijgen naar 200$ per vat en we bij de pomp 3.50e zouden moeten aftikken. De hele economie ligt meteen op zijn gat en heeft zoveel gevolgen voor alles wat met olie te maken heeft (eigenlijk alles) dat we compleet de sjaak zijn.

Hebben jullie hiervoor een scenario mocht dit gebeuren of geloven jullie hier niet in? Ben erg benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp.

Gezien de onrust in de Gazastrook nu ook weer een interssant topic..(gestart in April) Prijs zal nog verder oplopen!

De hoge olieprijzen zorgen ook voor meer risico op diefstal!

Sinds ik bij een half lege tank de tank weer helemaal volgooi ben ik erachter gekomen dat ik waarschijnlijk bestolen ben van een kwart tank! Ik zet altijd de kilometerteller weer op nul zodat ik weet hoeveel km ik nog kan rijden, mocht de benzinemeter het niet doen. De vorige keer zat ik al aan mezelf te twijfelen, dacht even dat ik de teller niet had terug gezet. Afgelopen weekend de tank volgegooid, maar 3o km gereden en al een kwart tank leeg, toen pas viel het kwartje, jullie zijn gewaarschuwd! Ps ik heb een redelijk oud autootje, maar wel zelfs wel met een slot erop, die dus makkelijk te openen is blijkbaar. als ik een lek zou hebben dan had ik dat moeten zien onder de auto volgens een kenner.

Deze post delen

Helaas kan ik een paard niet kwijt in mijn flatje. Kan wel paardrijden.

Deze post delen

goede tip @Mrs.Lotte

Ik parkeer mijn auto altijd dusdanig dat de benzineklep haast onbereikbaar is. En hij zit ook op slot, maar goed, je hebt zelf al wel gemerkt dat dit vaak geen nut heeft...

Doe ik nu thuis ook, maar toen het waarschijnlijk is gedaan stond hij op een transferium...P

Deze post delen

ik ga wel weer in duitsland tanken .

Dat scheelt tegenwoordig ook niet echt veel meer.

Mocht je net naast de grens wonen heb je mazzel maar echt veel besparen doe je niet imo.

We worden gewoon aan alle kanten genaaid en het is dat ik me niet zo lekker voel op grote beesten want anders had ik allang een paard gekocht.;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...