Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heeft er iemand al aan Norrit gedacht??


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Kun je dat ook gebruiken om een waterfilter te bouwen?

Is wel vrij prijzig overigens.

 

Jazeker.

Actieve koolstof = actieve koolstof

 

Maar dan heb ik wel een goedkopere tip voor je :

 

Koop een navulverpakking koolstofpellets voor een recirculerende keuken afzuigkap.

 

Zelfde spul, alleen wat vaster geperst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cardhu

Kun je dat ook gebruiken om een waterfilter te bouwen?

Is wel vrij prijzig overigens.

 

Met houtskool hebben wij wel waterfilters gemaakt,Met Norrit kan dat ook.

Die maakte wij van een schoon blik met gaatjes aan de onderkant,Wat schone doeken op de bodem,Norrit erop dan weer een doek en dan water erin gieten.

Dat gefilterde water koken en laten afkoelen,Ik herinner de kleur was wat donker.

Smaakte wel anders maar als je trek hebt wordt alles wel lekker zelfs die 24 uurs rantsoenen.

Er zijn wel andere versies bedenkbaar maar zo deden wij het.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat Norrit nu kost ,Maar een waterzuiverings pomp is niet echt goedkoop.Wel een goede koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Imodium klaar liggen. Dat werkt wel heel goed in geval van darmprobleempjes. Ik vermoed dat Norrit langer houdbaar is (misschien wel onbeperkt).

 

Imodium is een verstopper. Je hebt diaree om afvalstoffen af te voeren. Het gebruik van Imodium kan daarom in sommige gevalleen de problemen veel groter maken.

 

Norit is geactiveerde koolstof, die gifstoffen moet absorberen. Echter wel alleen dat, want tegen slechts bacterieen doe het niks. De rest moet je weerstand uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmmm ,

Weet er iemand overigens of Norit onbeperkt houdbaar is (over de houdbaarheidsdatum heen) ??

 

Naar mijn idee moet dat namelijk wel zo zijn, aangezien het toch niks anders dan actieve koolstof betreft?

 

Of verliest het zijn werking na X aantal jaren?

Raakt het koolstof verzadigt, nog in de afgesloten verpakking?

Gaat het reacties met lucht aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...