Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kiemen


Aanbevolen berichten

@vheeswijk ,even vergeten wat betreft regenwater en mineralen :o

Lekker vond ik het ook niet ,maar je kan de smaak ervan maskeren door sterke kaas of zo te nemen denk ik

(ik eet (liefst in de zomermaanden) kiemgroente op mijn boterham met kaas en wat sla . alhoewel ik wel aanzienlijk

voorzichtiger ben geworden met kiemgroente en het schoon wassen ervan .Want ik heb al 2 keer gehad dat mijn maag en

met name mijn darmen er niet blij mee waren :) dat in een SHTF situatie ik het zeker zou verwarmen tot boven de 100 C

Je zou het ook als beleg extra op een pizza kunnen doen ipv groentesoep .

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Wafels , Regenwater bevat net als gedestilleerd water geen mineralen. Ik vond de kiemen uit vogelzaad een bittere nasmaak hebben, maar deze smaak was verdwenen indien geblancheerd in boullion, dus als basis voor een SHTF groentensoep.

 

EDIT:

Ik zie nu pas dat er twee draadjes over kiemen zijn. Deze en die andere.

 

@Kungfufox beide draadjes samenvoegen? Of @Raycoupe

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox beide draadjes samenvoegen? Of @Raycoupe

[MOD] En dan hebben we deze ook nog: http://preppers.nl/forum/threads/7809-Werken-aan-onafhankelijkheid-cressonnette-tuinkers/page2?highlight=cressonnette

 

Best lastig als je ze alle drie samenvoegt, alle berichten gaan dan door elkaar op tijdstip van plaatsing. Uitzoek klusje dus wat het resultaat zal zijn. Zo even bij elkaar gooien lijkt me niet verstandig.

 

Wel labels toegevoegd zodat ze alle drie te vinden zijn als je zoekt op kiemen, kiemgroenten, kiemzaden, want cressonnette kennen we in NL niet. Heel vreemd, maar dit draadje had geen enkel label (?). [MOD]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...