Ga naar inhoud
GENEGEERD

Golden last defence. (Koningswater)


OmeDries

Aanbevolen berichten

Pas op: sterke zuren branden door bijna alles heen, ook tetrachloroauraat is een zeer gemene stof. Ga niet experimenteren zonder dat je weet wat je doet!

 

 

Hallo iedereen! Welkom op mijn eerste 'draadje', zoals de mensen dat hier noemen.

 

Ik ben pas een week actief op het forum en nadat ik een warm welkom heb gehad voel ik me hier al best wel thuis.

Ik wil niet alleen profiteren van alle kennis hier, ik wil ook graag mijn eigen kennis doorgeven.

 

Eerst ga ik een situatie schertsen waarbij deze methode kan worden toegepast.

 

Situatie: Je hoort plunderende groepen dichterbij komen. Je weet dat je nog maar een uur hebt voordat ze bij jouw huis staan. Als je pech hebt zullen ze je goud vinden. Dat wil je voorkomen omdat juist dat goud voor welvaart na SHTF moest zorgen. Wat moet je nu doen? Moet je je goud verstoppen? Als je pech hebt zullen ze je hele huis ondersteboven zetten. Dan vinden ze het wel. Wat moet je doen, wat moet je doen? Je raakt in paniek.

 

Geen paniek mensen, ik weet dat jullie erg op jullie goud gesteld zijn. Vrees niet want OmeDries heeft de oplossing!

 

Iedereen herkent goud. Iedereen herkent het als een glimmend geel metaal gegoten in baren of geslagen in munten.

Herkennen jullie ook goud-ionen? Au3+ ionen? Waarschijnlijk niet omdat goud helemaal niet graag een ion wil zijn. Goud is veel liever een metaal zoals wij dat kennen. Daarom noemen we het ook een edelmetaal. Het reageert liever helemaal niet.

 

Nu is er 1 oplossing die goud wel onder de knie krijgt. Koningswater, een mengsel van zoutzuur en salpeterzuur. Beide een van de zeven sterke zuren op deze wereld.

 

HCl en HNO3.

 

Wanneer je een klomp goud in zoutzuur dumpt gebeurt er niets. Dump je een klomp goud in salpeterzuur dan gebeurt er ook niets.

Maar wanneer je een klomp goud in een mengsel van beiden dumpt dan begint het snel warm te worden en gaat het bubbelen. Binnen 5 minuten is je goud weg.

 

Deze reactie verloopt op deze manier:

 

Au(s) wordt geoxideerd door HNO3 tot Au3+ ionen. Deze worden vervolgens door chloride-ionen uit HCl ingepakt tot Au(Cl4)- ionen.

Het zijn deze Au(Cl4)- ionen die je graag wilt hebben. Je goud is opgelost en je mengsel is nu geel-oranje kleurig.

 

Het mengsel is nog steeds zeer zuur en daarom moet men er voorzichtig mee om gaan.

 

Zet je oplossing in je garage. Naast verfpotten ofzo. Niemand zal het herkennen als een oplossing waar voor duizenden euro's aan goud inzit. Het ziet er gewoon uit als een vies goedje.

 

Nadat alles veilig is wil je natuurlijk je goud weer terug in de metaal-status. Je wilt weer een glimmende klomp metaal. Dit kan door er natriummetabisulfiet in te stoppen. Dit reageert met je mengsel waardoor er weer goud atomen ontstaan. Echter zijn deze goudstofdeeltjes zo klein dat ze bruin zijn. Het wordt weer geel zodra je het goud smelt. Dit gebeurt bij ongeveer 1100 graden.

 

Dit is ruwweg de manier om je goud eventjes te laten verdwijnen. Ik denk dat veel mensen op dit forum deze methode te riskant vinden of gewoon niet met sterke zuren willen werken. Daarom heb ik de methode ook niet heel erg uitgebreid geschreven. Ik heb bijvoorbeeld geen verhouding-formules erbij gegeven.

 

Stel gerust hier vragen over deze methode om je goud te bewaken.

Ben je echt geinteresseerd dan kun je me altijd Pb'en en zal ik je nog een uitgebreidere uitleg geven.

 

Kijk ook deze filmpjes voor meer informatie:

 

 

OmeDries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo Ome Dries,

Deze materie gaat mij eerlijk gezegd een beetje boven mijn pet.

Geweldig dat je de moeite neemt om het uit te leggen op een begrijpelijke manier.

Voor de meeste onder ons is dit abracadabra.

Kan je mischien je Nickname niet veranderen in Merlijn de wizzard?.

 

Het is inderdaad een leuk projekt om te proberen,Voor goud weet ik al waar ik wezen moet.

Wat zal die JANKEN:D:D Ik zie zijn stash al verdampen,Geweldig Ome Dries staat bij mij nu al op #1 :cool:

 

Toen ik nog in de rubber en kunststof groothandel werkte had ik wel zo'n geweldig product gezien

in een reageerbuisje.

Dat spul vrat een Trabant binnen een maand weg !!

Hoe dat heette weet ik niet maar toch gaaf om te zien.

 

Retgals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De concentraties zoutzuur en salpeterzuur benodigd om koningswater te maken zijn voor een particulier niet verkrijgbaar ...

 

Ook nog even de opmerking dat koningswater enkel in een bruinglazen fles gebruikt en bewaard kan worden,

anders is je koningswater + container + goud binnen een dag verdwenen en weggesijpeld ... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goud gewoon begraven, erboven wat oud ijzer, klaar. Niet moeilijker maken dan nodig.

 

Dit topic gaat niet alleen over de praktische kant van scheikunde tijdens SHTF.

Ik denk dat veel mensen kennis van dit soort zaken onderschatten. Scheikunde kan je leven redden tijdens SHTF.

kun jij wat nuttige eigenschappen van kaliumpermanganaat noemen?

 

Dit topic is bedoelt om mensen wat meer te leren. Ik hoop dat mensen hier wat van leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevens (en het belangrijkste!) :

Uiteraard krijg je bij het terug genereren van goud uit koningswater heel wat minder goud dan waar je mee begon (!!)

Dit omdat goud (in commerciele vorm) een legering is (14, 18, 24 karaat).

 

Je krijgt dus (elementair) zuiver, kneedbaar goud (en een hoop bijvangst in de vorm van andere metalen).

 

Tevens gaat de 'secundaire waarde' verloren, omdat het gouden object (munt, ring, etc.) verloren is.

En daarbij dus ook de proeftekens/stempels, die aantonen dat het überhaupt goud is (en

in welke zuiverheid/karaatgehalte)

 

Zuiver, onbewerkt goud is minder waard dan gekeurd en bewerkt goud.

En zie dat maar eens te verkopen.

 

Het idee is leuk, maar de doelstelling wat ver gezocht naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun jij wat nuttige eigenschappen van kaliumpermanganaat noemen?
Ja, evenals van salpeter en andere zuurstof bevattende zaken in poedervorm...

Ik ben geen scheikundige, maar kan goed mijn plan trekken, een mogelijk SHTF zal hier weinig aan veranderen. Maar ik ben wel eerder praktisch aangelegd, dus liever simpel dan ingewikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt evenveel mol goud terug als waarmee je begon. Je maakt je goud puurder en dus waardevoller. Hoewel je moet bedenken dat je geen munt of ring meer hebt.

 

Dat is waar, dat schreef ik in principe ook.

Maar goud in elementaire (zuivere) vorm is een zachte kneedbare massa (een beetje als stopverf of play-dough :p)

Dat zullen niet veel mensen op waarde weten te (of kunnen) schatten, c.q. als zijnde goud weten te herkennen.

 

Bovendien kun je na de SHTF niet even langs de keuringsinstantie (edelmetaal waarborg) met potentiële kopers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarbij dus ook de proeftekens/stempels, die aantonen dat het überhaupt goud is (en

in welke zuiverheid/karaatgehalte)

 

Die zeggen tegenwoordig niet zoveel meer:

 

fake%20gold%201.jpg

 

Mooie goudstaaf toch? Van een bekende smelterij, met een officieel serienummer.

 

fake%20gold%203_0.jpg

 

Oeps... :rolleyes:

 

http://www.zerohedge.com/news/tungsten-filled-10-oz-gold-bar-found-middle-manhattans-jewelry-district

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zeggen tegenwoordig niet zoveel meer:

 

fake%20gold%201.jpg

 

Mooie goudstaaf toch? Van een bekende smelterij, met een officieel serienummer.

 

fake%20gold%203_0.jpg

 

Oeps... :rolleyes:

 

http://www.zerohedge.com/news/tungsten-filled-10-oz-gold-bar-found-middle-manhattans-jewelry-district

 

 

Ghehehe evil has no boundaries he? Ik zag die pic gisteren of vandaag ook op Project Avalon staan, wel knap gedaan overigens, niet sjiek, wel knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook simpeler, je goud smelten en opnieuw gieten is het niet geel maar veel donkerder en niet herkenbaar voor een leek. En daarnaast kan je het een stuk makkelijker en veiliger mee nemen mocht je willen, moeten verplaatsen.

 

Het soortelijk gewicht ervan is wel niet te verstoppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...