Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heeft er iemand al aan lood gedacht

retgals
 Share

Recommended Posts

Ik lees steeds maar weer over goud en zilver en meer van die waardeloze

bende waar mensen waarde aan willen blijven houden.

Nu betaal je de hoofdprijs voor wat je aangepraat wordt en dat is ANGST.

Vergeet niet dat deze kunstmatig aangehouden crisis is ontstaan door HEBZUCHT en dat hou je met goud en zilver

in stand.

Ik heb gewerkt in een import bedrijf van dat misselijkmakend goedje en heb ook de ellende gezien die dat voortbrengt.

Ik wil er geen part nog deel van hebben.

Met lood kan ik alles maken wat ik nodig heb.

Het eerlijkste systeem vind ik het waar iedereen evenveel krijgt en er evenveel voor doet.

Niets meer en niets minder.

Niet meer deze shit waarin een paar steeds meer krijgen over de rug van mensen die dit land hebben

opgebouwd na WW2.

Het is schandalig dat er oudere mensen 2 weken geen eten op de plank hebben, Omdat een figuur in D Haag zonodig zonder

onze toestemming een corrupte regering in het zuiden spekt.

Wie gaat dat betalen,Juist ja OPA en OMA.

Ik schaam mij verrot.

Retgals

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@oliestel: ik dek er de bovenkant van mijn tuinmuur mee af om deze te beschermen tegen weersinvloeden, het werd/wordt veel gebruikt om dakranden en de overgang van dakpan naar muur mee af te werken, de afwerking van je dakraam, bescherming van boven- en onderrand van je houten kozijnen, al dat soort dingen.

Ik heb een doos met materiaal om mijn dak te onderhouden, dat is deels plat (dakleer) en deels een pannendak met dakramen. Daarin zitten ook een paar rollen lood.

Link naar reactie

@XytraS: Lood raakt steeds meer in onbruik maar voor mij als doe-het-zelver is het nog wel prettig om te gebruiken. De alternatieven (Ubiflex, om maar wat te noemen) zijn goed maar duur. En mij gaat het om het overleven: als ik met een lap lood uit een slooppand mijn dak waterdicht kan houden dan doe ik dat. Hé, dit is een preppers-site: preppen om te overleven! Dat lood op langere termijn en naar hedendaagse maatstaven wat minder molieuvriendelijk is, ach ....

Link naar reactie

Ik lees steeds maar weer over goud en zilver en meer van die waardeloze

bende waar mensen waarde aan willen blijven houden.

Nu betaal je de hoofdprijs voor wat je aangepraat wordt en dat is ANGST.

Vergeet niet dat deze kunstmatig aangehouden crisis is ontstaan door HEBZUCHT en dat hou je met goud en zilver

in stand.

Ik heb gewerkt in een import bedrijf van dat misselijkmakend goedje en heb ook de ellende gezien die dat voortbrengt.

Ik wil er geen part nog deel van hebben.

Met lood kan ik alles maken wat ik nodig heb.

Het eerlijkste systeem vind ik het waar iedereen evenveel krijgt en er evenveel voor doet.

Niets meer en niets minder.

Niet meer deze shit waarin een paar steeds meer krijgen over de rug van mensen die dit land hebben

opgebouwd na WW2.

Het is schandalig dat er oudere mensen 2 weken geen eten op de plank hebben, Omdat een figuur in D Haag zonodig zonder

onze toestemming een corrupte regering in het zuiden spekt.

Wie gaat dat betalen,Juist ja OPA en OMA.

Ik schaam mij verrot.

Retgals

Probleem met lood/koper/metaal/aluminium etc is het soortelijke gewicht icm de schaarste. Het is wel geld waard maar past dus niet in je broekzak.

En wat betreft die hoofdprijs: dat komt niet door goud/zilver maar door de devaluatie v/d euro/dollar. Devaluatie komt, volgens mij, vooral door het bij printen.

Link naar reactie

'kogels' gieten is idd iets dat vele Big Bore luchtschutters doen, lood is dan ook vrij gemakkelijk te verwerken, heeft een laag smeltpunt, maar je moet wel oppassen voor de dampen, daar wil je echt niet in hangen ;)

De lood oxide die aan de oppervlakte verschijnt tijdens het smelten is veel giftiger.

Dit ontstaat wanneer heet lood aan de vochtige buitenlucht oxideerd,Dit is dat bruine stoffige spul wat je zekers niet moet wegblazen.

Lood moet je dan ook smelten met een lagere temperatuur als het gaat dampen of walmen is het al te heet.

Kan je ook aan je projectiel in de mal zien,Heeft dan een glazige oppervlakte

@ Ome Dries.

Daar heb je gelijk in voor waterleidingen aan en afvoer niet meer geschikt.

Alhoewel ik voor het gieten het liefste die loden pijpen gebruik.

Die zure regen heeft hier in noord holland aardig huis gehouden in het duingebied.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...