Ga naar inhoud
GENEGEERD

Telefoongids


Aanbevolen berichten

Ik weet, jullie zijn vast gewend om de telefoongids zodra die op de deurmat ploft bij het oud papier te smijten. Ik deed dat ook voorheen.

 

Maar denk eens na, na SHTF zal het internet het waarschijnlijk niet doen. En dan is zo'n telefoongids (waarin tegenwoordig ook de gouden gids in zit) toch best wel handig. Met alle adressen waar je nuttige zaken kan verkrijgen. 10 tegen 1 zullen veel van dat soort bedrijven ook na SHTF actief blijven.

 

En mocht er helemaal geen bedrijvigheid meer zijn dan heb je veel aan de sectie Groothandels waarin staat waar je bijv. levensmiddelen kan vinden.

 

Dus gooi die goeie oude telefoongids niet weg en zet 'm in je boekenkast. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Waar gebeurd; mijn overgrootvader zat aan het einde van zijn leven de hele dag in de telefoongids van Amsterdam te lezen. Toen hem gevraagd werd waarom hij dat deed, zei hij: "Ik vind het heerlijk om zoveel mensen te leren kennen". Dat heb ik ook. Zit in de genen. Daarom zit ik de hele dag op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog een oude waarin de telefoonnummers staan van een aantal vestigingen van grote winkelketens, die hebben allemaal een landelijk nummer gekregen, maar sommigen zijn nog bereikbaar via het oude nummer. Bij een STHF is het landelijk nummer misschien tijdelijk niet meer bereikbaar.

 

Je kunt die soms ook nog vinden door op internet wat te surfen, schrijf dan die nummers van lokale vestigingen op waarvan je denkt dat die winkels nog wel eens handig kunnen zijn.

 

PS waarschijnlijk staat dit ook wel ergens in een draadje, maar ik heb nog een oude telefoon gewoon aan het snoer in de garage. Als het stroom uitvalt en wellicht de zendmasten het ook nog eens niet doen (of je batterij op is), dan kan ik nog bellen via de ouderwetse telefoonlijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog een oude waarin de telefoonnummers staan van een aantal vestigingen van grote winkelketens, die hebben allemaal een landelijk nummer gekregen, maar sommigen zijn nog bereikbaar via het oude nummer. Bij een STHF is het landelijk nummer misschien tijdelijk niet meer bereikbaar.

 

Je kunt die soms ook nog vinden door op internet wat te surfen, schrijf dan die nummers van lokale vestigingen op waarvan je denkt dat die winkels nog wel eens handig kunnen zijn.

 

PS waarschijnlijk staat dit ook wel ergens in een draadje, maar ik heb nog een oude telefoon gewoon aan het snoer in de garage. Als het stroom uitvalt en wellicht de zendmasten het ook nog eens niet doen (of je batterij op is), dan kan ik nog bellen via de ouderwetse telefoonlijn.

 

Ik geloof niet dat ik een vaste telefoon voorbij heb zien komen, wel slim, maar zijn de schakelsystemen niet ook elektrisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat ik een vaste telefoon voorbij heb zien komen, wel slim, maar zijn de schakelsystemen niet ook elektrisch.

(Met in de garage bedoelde ik niet aangesloten, maar opgeborgen)

 

Volgens mij heb ik dit ergens uit een survival boek (misschien die van Dick?), die telefoon sluit je alleen aan op je telefoonstekker, dus niet op stroom. Bij de kringloop gehaald voor 5,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een eenvoudige POTS telefoon doet het zonder stopcontact. Dit omdat er ongeveer 50 Volt op de telefoonlijn staat. Als in een hele regio de stroom eraf is dan gok ik dat dit ook niet meer werkt.

 

Inderdaad, zodra de noodstroomvoorziening het begeeft houd het op. Max een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele oude telefoons werken niet meer op het netwerk, moet een tegenwoordige tone zijn. Vroeger heette dat pulse en daar werken de huidige centrales niet meer mee.

 

ook tone toestellen voeden zich van de POTS lijn (heb er hier een aangesloten in mijn BOL, ik heb hier geen electra maar wel telefoon (en met hulp van een autoaccu ook internet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...