Ga naar inhoud
GENEGEERD

Excel Prepper voorraad beheer


Communicator

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 weken later...

Hey @Communicator,

 

ik heb ook jouw excellijst gedownload, heel erg handig en bedankt daarvoor.

Maar ik heb een probleempje met de getallen die ik invoer achter bv suiker of rijst, ik kan de getallen invoeren, maar daarna krijg ik op de plaats van de getallen hekjes te zien.

Weet jij hier misschien een oplossing voor? Ik heb office 2007 en 2003 geprobeerd, maar dat helpt niet.

Bvd,

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@RauweBonk, is de kolombreedte wel groot genoeg? Ga met je muis naar de balk met a,b,c,d,e... ga dan tussen twee kolommen staan met je muis (tussen a en b bv.) zodat je een vertikaal streepje met twee pijltjes ziet. klik je muis en sleep de de kolombreedte naar rechts. Hoop dat dit werkt voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf ook al jaren met een goede administratie van mijn voorraden in mijn maag. Ik weet dat mensen sowieso hun voorraad eten erg overschatten en weinig tot geen rekening houden met alle DAH voedingsstoffen (afgezien van koolhydraten). Op alleen rijst en bruine bonen zal je het best een tijdtje vol kunnen houden maar de vraag is 'ten koste van wat'.

 

Ik denk dat ik zelf ook eens bezig ga met een goede inventaris-lijst. Als ik wat klaar heb zal ik het online zetten en hoop dat mensen het dan volgens dat format aanvullen zodat er een grote, levende lijst onstaat.

Ik ga meteen er mee bezig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk, is de kolombreedte wel groot genoeg? Ga met je muis naar de balk met a,b,c,d,e... ga dan tussen twee kolommen staan met je muis (tussen a en b bv.) zodat je een vertikaal streepje met twee pijltjes ziet. klik je muis en sleep de de kolombreedte naar rechts. Hoop dat dit werkt voor jou.

 

Nou ja zeg....dat t zo simpel kan zijn, het werkt nu inderdaad! haha.

Thanks man, ben ik toch nog gered!

Ik had eigenlijk niet meer verwacht dat er nog iemand op mijn vraag zou reageren :)

 

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf ook al jaren met een goede administratie van mijn voorraden in mijn maag. Ik weet dat mensen sowieso hun voorraad eten erg overschatten en weinig tot geen rekening houden met alle DAH voedingsstoffen (afgezien van koolhydraten). Op alleen rijst en bruine bonen zal je het best een tijdtje vol kunnen houden maar de vraag is 'ten koste van wat'.

 

Ik denk dat ik zelf ook eens bezig ga met een goede inventaris-lijst. Als ik wat klaar heb zal ik het online zetten en hoop dat mensen het dan volgens dat format aanvullen zodat er een grote, levende lijst onstaat.

Ik ga meteen er mee bezig :)

 

Ik houd me aanbevolen voor zo'n lijst, ik ben daar zelf niet zo handig in.

En idd....voedingsstoffen zijn wel een probleempje als je alles uit blik moet eten. Ik heb ook wel vitaminepreparaten, maar eigenlijk geloof ik daar niet in.

 

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Hoi allemaal,

 

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met mijn voorraad. Vooral het feit, hoe hou ik dit netjes bij en hoe weet ik dat ik voldoende heb voor een bepaalde periode.

Hiervoor heb ik een excel bestand vertaald en door-ontwikkeld die ik gevonden heb op internet.

 

In deze lijst kun je per productgroep (globaal) een lijst maken:

vb-vrd-excel.png.0fef33d70f13901efbf49f4bd6ccac32.png

 

Daarnaast kun je aangeven hoeveel je er van op voorraad hebt.

Als je dan het ontbijt/lunch/avondeten schema invult, kun je precies zien wat je in een maand verbruikt per product en hoeveel je moet hebben voor een 3 maanden voorraad!

 

Nou! .. als dat niet handig is!

 

Ik heb er zelfs nog handige boodschappenlijstjes bij gemaakt waardoor je met 1 druk op de knop precies weet wat je nog moet halen!

 

vb-vrd-excel2.png.bbf9256c2d64bd02f9f1ef7c5b13f992.png

 

tevens heb ik het document voorzien van een simpele uitleg.

Ik wil er wel bij vermelden dat ik ab-so-luut geen Excel expert ben!

 

HIER Downloaden

 

 

Groetjes,

 

TC

 

Dit is inderdaad een handig exel bestand wat ik dan ook graag zou willen downloaden en gebruiken maar heb echter 1 probleem als ik het wil downloaden krijg ik steeds de melding dat er geen bestand aan gekoppeld is dus kan het niet downloaden , ik gebruik open office en normaal krijg ik daar alles mee open , graag jullie hulp..

 

Greetz

Xdream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Thanx @Communicator, ik was al op zoek naar zoiets. Ik mis voor mezelf alleen nog iets met een THT veld om ook de houdbaarheid bij te kunnen houden. En ik heb het in openoffice opgeslagen.:cool:

 

Een van de zaken die bij mij nog wat strakker kunnen is de voorraad beheer. Hier ga ik komende tijd mee aan de slag maar ik was benieuwd of er nog iemand is die het exel bestand verder heeft uitgewerkt? Zijn er nieuwe ideeën of misschien wil iemand nog iets delen?

Ik zoek ieder geval een optie die de THT datum heeft en evt. een melding geeft als deze van bepaalde producten dichtbij is. (Had jij hier misschien nog iets mee gedaan FincalnSpanje?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de zaken die bij mij nog wat strakker kunnen is de voorraad beheer. Hier ga ik komende tijd mee aan de slag maar ik was benieuwd of er nog iemand is die het exel bestand verder heeft uitgewerkt? Zijn er nieuwe ideeën of misschien wil iemand nog iets delen?

Ik zoek ieder geval een optie die de THT datum heeft en evt. een melding geeft als deze van bepaalde producten dichtbij is. (Had jij hier misschien nog iets mee gedaan FincalnSpanje?)

 

Met deze heb ik nog niet veel gedaan, maar ik moet eens even in mijn prep-documenten kijken. Volgens mij hadden Hamster en vanheeswijk ook iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt @Communicator! Dit document is eenvoudiger dan wat ik op internet gevonden had.

 

@Floshtf en @FincaInSpanje als je een beetje handig bent met Excel (en als je de optie "conditional formatting" (voorwaardelijke opmaak)) hebt kun je die THT optie er zelf inzetten.

(ik heb de Engelstalige versie van Excel, in de Nederlandstalige versie zijn de Engelse woorden van de formules anders)

 

Bijvoorbeeld:

- voeg een kolom in tussen kolom A en B

- Zet in het gele vakje "THT" (teksten/formules invullen zonder aanhalingstekens)

- Zet in cel C5: "=TODAY()" Het maakt niet uit dat het vakje te klein is en je alleen een # ziet, het wordt alleen gebruikt als basis voor berekening

- Zet in cel B5: "=C5+30" Dit houdt in dat je een artikel wilt vervangen dat nog een maand houdbaar is. Je kunt ook voor een andere termijn kiezen, vervang dan de 30 (dagen) in een ander getal.

 

Vul voor de controle in het rijtje achter de soepen 2 keer een THT datum in, eentje van iets wat nog heel lang houdbaar is (1-1-2017) en iets wat vervangen moet worden (1-11-2015).

- Selecteer de cellen B6-B18 en ga naar conditional formatting in het menu bovenaan (lint "home")

- selcteer: highlight cell rules; en dan: less than

- er verschijnt nu een nieuw menu met een invulvak.

- klik in het werkblad op cel B5, in het invulvak staat nu: =$B$5

- in het tweede vak kun je kiezen welke kleur de tekst moet krijgen, er staat meestal al licht rood met donker rode tekst

- klik op OK

 

Als je het goed gedaan heb zijn alle lege velden en het veld waarin 1-1-2015 staat licht rood gekleurd, en het veld waarin 1-1-2017 staat is wit.

Je zou nog een extra regel kunnen toevoegen om de data die "veilig" zijn (groter dan B5) groen te kleuren, maar echt nodig is het niet.

 

Gebruik nu het opmaakkwastje en kopieer een cel met de opmaak die je net aangemaakt hebt naar de andere cellen bij de rest van alle items op de lijst.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

....maar volgens mij kun je niet de delete knop gebruiken als je een foutje maakt.

Normaal gesproken gooit het programma dan de berekening die erachter zit weg.....

 

Als je een foutje maakt en je bent nog niet naar de volgende cel gegaan (of hebt op "enter" gedrukt) kun je op "escape" drukken.

Daarmee maak je de cel waarin je bezig bent weer leeg zonder dat het consequenties heeft.

 

De tekst in een cel kun je wel deleten en eventueel wijzigen, want dat wordt door de formules automatisch overgenomen op de andere tabbladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...