Ga naar inhoud
GENEGEERD

Einde van de Democatie in Europa UPDATE

niki
 Share

Recommended Posts

Wat doe je als je een regering bent en je hele bevolking staat op straat te protesteren omdat jij beslist dat de banken nog wat meer geld moeten krijgen terwijl er al meer dan 50% werkeloosheid is en de mensen letterlijk honger lijden?

Nou je kondigt een demonstratieverbod af natuurlijk!

Maar dan blijkt dat hongerige mensen het niet zo op hebben met zo'n verbod en gewoon blijven protesteren. En tot overmaat van ramp begint de internationale media er ook aandacht aan te besteden, doordat die domme protesterende mensen filmpjes op internet zetten. Je hebt al al het mogelijke gedaan om de internationale media te overtuigen dat het allemaal zo erg niet is, je hebt iedereen al omgekocht om niets te schrijven, maar je kan e niet meer omheen. Er is te veel bewijs, en de mensen beginnen lastige vragen te stellen. Wat moet je dan doen?

Nou, dit dus:

Police protection or citizen censorship? Spain to ban photos and videos of cops

Published: 19 October, 2012, 17:40

Edited: 19 October, 2012, 23:38

Spain’s government is drafting a law that bans the photographing and filming of members of the police. The Interior Ministry assures they are not cracking down on freedom of expression, but protecting the lives of law enforcement officers.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als dit soort dingen gebeuren, demonstratieverbod in Griekenland, censuur in Spanje, dan is het wat mij betreft al oorlog.

Waarom worden de schapen hier niet van wakker? Al mijn nekharen gaan overeind staan als ik zoiets lees, maar om me heen zie ik weinig gebeuren! Snappen mensen niet wat dit soort dingen inhouden? Denken ze dat het allemaal wel meevalt? Leven ze in de illusie dat het hier niet zal gebeuren? Ik kan echt niet begrijpen dat iemand zo'n bericht leest en het vervolgens naast zich neer kan leggen. Ik word hier furieus van.

Link naar reactie

Fascistische ontwikkelingen....burgers die iets niet mogen....dus terwijl de staat opdracht geeft om haar demonstrerende burgers op het hoofd te rammen, wordt het volk een democratisch middel als de pers ontzegd. Nou ja, nog wat van die maatregelen die toch erg lijken op Franco, en die burgeroorlog begint zo dadelijk in Madrid.

Link naar reactie

De schapen hier moeten wakker worden gemaakt, dat gebeurt niet door de media(nog niet) dus moeten wij het gaan doen mond op mond ,flyer's bij supermarkten etc,facebook,twitter, de mensen hebben het recht om te weten wat er gaande is en wat er ons hoogswaarschijnlijk toekomt!

In de jaren dertig waren er ook zat mensen die ageerden tegen Hitler....maakte ook geen ruk uit.

Link naar reactie

In de jaren dertig waren er ook zat mensen die ageerden tegen Hitler....maakte ook geen ruk uit.

Precies, naderhand zei men nog steeds gewoon "wier haben es nicht gewust"

De grote massa doet liever de ogen dicht en doet net of ze niks zien, dan dat ze daadwerkelijk moeten nadenken, laat staan iets ondernemen. Dan liever ontkennen en denken "na ons de zondvloed".

Ik zat gisteren de film "Angélique" te kijken, echt een tip om te zien dat dit gedrag van alle tijden is!

Alleen is er nu geen excuus meer voor dit gedrag. In die tijd (17de eeuw) konden deze mensen zich nog verstoppen achter "wij kunnen niet lezen, hebben geen kranten, etc." als een soort slecht excuus voor hun gemakzucht, maar tegenwoordig is dit excuus er niet meer. Dit is de tijd van internet en alle informatie is voor iedereen toegankelijk. Wie nu nog zijn ogen sluit werkt gewoon willens en wetens mee aan de ontwikkelingen en zal niet kunnen wegkomen met dit excuus.

Maar dat was in de tweede wereldoorlog ook al zo, en de mensen zijn er toen ook mee weggekomen. Ik raak er een beetje moedeloos van.

Link naar reactie

Misschien krijg ik nu de hele lading over me heen, ik waag de gok. Voor mezelf begint er zo langzamerhand een punt aan te breken, waarop ik ga denken; '' weet je, bekijk het allemaal maar''. Ik heb zoveel geprobeerd mensen wakker te maken en op zaken te wijzen, met zo weinig resultaat. Ik snap heel goed dat de mens psychologisch zo in elkaar steekt, het slechte ontkennen en focussen op leuke zaken, maar dat ontslaat niemand van het kunnen en willen zien van de realiteit.

Ik heb het wel gehad hiermee. Heb hier een groep mensen gevonden die wel na wil denken en wil handelen en wat er om me heen gebeurt met die anderen, zou me inmiddels steeds meer worst wezen, als je niet wil zien en luisteren, moet je straks maar voelen. Ik maak me er dus niet meer zo druk over. Mijn energie gaat zitten in mijn medepreppers, mijn eigen voorbereidingen en het volgen van de ontwikkelingen op de wereld. Naast een leuk leven en een goede baan is dat meer dan genoeg!!

• Leuk 1
Link naar reactie

Misschien krijg ik nu de hele lading over me heen, ik waag de gok. Voor mezelf begint er zo langzamerhand een punt aan te breken, waarop ik ga denken; '' weet je, bekijk het allemaal maar''. Ik heb zoveel geprobeerd mensen wakker te maken en op zaken te wijzen, met zo weinig resultaat. Ik snap heel goed dat de mens psychologisch zo in elkaar steekt, het slechte ontkennen en focussen op leuke zaken, maar dat ontslaat niemand van het kunnen en willen zien van de realiteit.

Ik heb het wel gehad hiermee. Heb hier een groep mensen gevonden die wel na wil denken en wil handelen en wat er om me heen gebeurt met die anderen, zou me inmiddels steeds meer worst wezen, als je niet wil zien en luisteren, moet je straks maar voelen. Ik maak me er dus niet meer zo druk over. Mijn energie gaat zitten in mijn medepreppers, mijn eigen voorbereidingen en het volgen van de ontwikkelingen op de wereld. Naast een leuk leven en een goede baan is dat meer dan genoeg!!

Van mijn kant ga je zeker geen "lading" over je heen krijgen!!! Ik geef je groot gelijk!!!!!!!!!

Ik heb dit gevoel vaak ook, en soms begin ik ook zelfs moe te worden van steeds weer verbaasd te worden door de onzin die ik hoor en zie, en door de schaapcultuur. Ik heb dan ook besloten dat als er straks iemand aan mijn deur komt, hij of zij wel een verdomd goede reden moet hebben waarom ze niet voorbereid zijn om enige kans te maken op hulp. Ja, dat geldt zelfs voor familie en vrienden.

Toch ontkom ik er niet aan om regelmatig boos, verdrietig, verbaasd, etc etc etc te worden als ik weer iets zie/hoor/lees/meemaak. Ik sta regelmatig op het punt om te zeggen: ik hou er mee op, ik hou gewoon verder mijn mond en laat iedereen "in zijn sop gaarkoken" maar dan realiseer ik me vaak ook dat ik misschien ooit deze mensen nodig zal hebben of dat het voor mijn eigen veiligheid beter is om meer mensen om me heen te hebben die voorbereid en wakker zijn.

Het is moeilijk, en ik denk dat het ergens ook onmogelijk is, maar ik denk dat niemand ontslagen mag worden van de plicht om de waarheid te vertellen en de rest te waarschuwen voor naderend gevaar. Niet alleen voor de anderen, maar ook voor je eigen veiligheid.

Link naar reactie

Ach; ik wordt ook al ruim 5 jaar voor gek verklaard sinds ik mijn directe omgeving probeer te waarschuwen.

"Hoezo een huizenbubbel?!! doe normaal!" - 2007

"Spanje? problemen, hoezo?! doe normaal!" - 2009

"Koop jij zilver? Jij bent he-le-maal gek! Wat heb je dáár nu weer aan?!" - 2007

"overheid gaat daar toch nóóit mee akkoord, wij alles doen om ons te houden aan Maastricht, en dan zouden we nu andere landen gaan helpen zeker. Doe normaal!!!" (over bailouts) - 2009

En nog steeds vinden ze MIJ een idioot... ach, whatever... Ik wens mijn directe omgeving welke bovenstaande quotes deden erg veel succes met hun tophypotheek; aflossingsvrij, gekocht rond 2008, gecalculeerd op HRA+kinderopvang betaald etc. Ik trek mijn eigen plan, tx

Link naar reactie

"Zullen we het positief houden?" Dat is zo'n beetje de reactie die ik krijg bij de kleinste hint dat er misschien iets aan de hand zou kunnen zijn.

Ik ga dat straks herhaaldelijk zeggen als hun fraaie middenklasse leventje finaal in de pleuris is gestort en er geen redden meer aan is en ze in mijn aanwezigheid daar ach en wee over klagen.

Als ze nu Boer zoekt vrouw en het voetballen het belangrijkste vinden wat er is dan moeten ze het zelf maar weten.

Link naar reactie

• 1 year later...

In de schaapcultuur moet je zorgen dat je je eigen schaapjes op het droge hebt! ;P

Ik prep voor mijzelf en de mijnen, directe familie (man, dochters en zoon, moeder en broer)

Met enige ruimte voor eventuele andere naaste familieleden en zeer goede vrienden. (7 mensen)

Mijn broer is ook prepper. Gelukkig!

Mijn beste vrienden zien het nog niet zo gauw misgaan, maar zijn wel zeer geïnteresseerd in zelfvoorziening, wat op zich al een goede manier van voorbereiden is.

De rest van mijn omgeving zoekt het zelf maar uit als de SHTF. Al blijf ik wel erover praten in de hoop dat mensen waar ik toch wel om geef, toch ooit bewust worden van de "vulkaan" waarop wij leven.

De weg wordt geplaveid naar totale controle van mensen en dictatorschap van een charismatische, sterke leider (waar, volgens zovele berichten, de mensen zo'n behoefte aan hebben, evenals aan "veiligheid" en daar hun vrijheid aan opofferen)...

Hoe prep je daartegen?

Door off the grid te gaan, mijn inziens.

Link naar reactie

Hier ook zo'n artikel waar geheime informatie niet via de media naar buiten mag. Regeringen willen de burgers dom houden, maarja dat gaat tegenwoordig een beetje moeilijk met al die telecommunicatie en netwerken.

Britse premier dreigt met censuur als NSA-onthullingen doorgaan

Volgens Cameron heeft The Guardian 'schadelijke' gegevens over spionage door de Amerikaanse geheime dienst NSA en de Britse dienst GCHQ gepubliceerd, ondanks beloftes om te stoppen. De krant werd eerder al gedwongen om harde schijven met informatie die afkomstig was van Edward Snowden te vernietigen.

http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/23610_britse_geheime_dienst_vreest_problemen/

Link naar reactie

Europa is nooit een democratische keuze van de NL-ers geweest. Het zgn. verdrag van Maastricht wat door Balkenende en zijn maatjes is ondertekend is nooit aan de bevolking voorgelegd, zoals andere landen wel hebben gedaan. Wij hebben weliswaar die politieke lamlullen gekozen van het kabinet, maar iedereen weet dat een belangrijke gebeurtenis zoals het afstaan van macht en geld aan de EU door middel van een referendum getoetst had moeten worden. Echter bleek uit peilingen dat de meerderheid van de NL-ers zou tegenstemmen, dus durfde dat kabinet het niet aan. En zijn we dus flink genaaid toen. Net als later met de Euro en net als nu binnen de EU.

Van enige democratie is dus geen enkele sprake. Nu zomaar uit de EU stappen en alle verdragen opzeggen gaat niet zomaar meer. Het is wachten op de Duitsers totdat zij het zat zijn en dan moeten wij als Duits schoothondje weer met hun meeliften. Een gedeeltelijke samenwerking tussen West- en Noord-Europese landen lijkt me veel beter, dan al die maffialanden binnen de EU halen. Maar uiteindelijk zul je als eigen land je eigen beslissingen moeten kunnen nemen. Het verschil tussen een Fries en een Limburger is al enorm, laat staan tussen een NL-er en een Roemeen.:mad:

Link naar reactie

Als enkeling kunnen we de maatschappij niet veranderen en de -corrupte heersers, voorbeelden genoeg in België (Willy Claes Navo, JL Dehaene premier, Elio mobster, ...), niet verdrijven.

Wat we wel kunnen doen als individu is ons voorbereiden, proberen ons gezin en onze geliefden in veiligheid te brengen, praten met mensen zonder belerend over te komen- dat stoot af- en toch enkelen aanzetten tot gedragsveranderen (dat lukt mij best aardig). De term preppen neem ik nooit in de mond.

Dat je af en toe voor een beetje gestoord wordt versleten, dat neem je er bij. Onder mijn impuls hebben verschillende mensen geïnvesteerd in vastgoed, PV panelen, edel metaal, elektrische fietsen, hybride auto's, ... . Kijk, en die mensen beseffen dat mijn visie een grond van waarheid zit. Soms duurt het even voor de realiteit binnensijpelt. Enkele mensen komen mij zelfs raadplegen voor ze grote beslissingen nemen. Heel vaak komen mensen die er iets in zien om raad vragen of een tip.

Wie dat doet, die heeft al nagedacht, zij op hun beurt praten er ook over, en dat is natuurlijk wel een beweging die alles in gang zet.

Zo betaal ik bijvoorbeeld bij een bekeuring 1€ te veel. Enig idee hoeveel het de overheid kost om die Euro terug te storten ? Manueel ingeven, toestemming vragen aan overste, handtekening vragen, doorvoeren, bankoverschrijving, ... . Enkele mensen doen dat net als ik, gewoon om de pakgrage overheid te jennen. Het levert weinig op -behalve werkgelegenheid- maar het doet wel deugd zo een beetje burgerlijke onzin.

Link naar reactie

Het punt is dat je mensen niet wakker kan maken die niet wakker willen en/of kunnen worden.

Wat ik echt denk is dat juist je eigen weg te volgen en als je iets tegen komt dat hulp en of advies vraagt je daar dan moeite in kan stoppen maar zonder verwachting want verwachtingen brengen ook teleurstellingen.

Vaak door gewoon je eigen weg te gaan prikkelt dat juist mensen ,de mensen die commentaar hebben zijn al geprikkelt anders hadden ze geen commentaar ;) .en lieten het links leggen.

Ik heb een idiaal beeld over hoe ik de wereld zou willen zien.

ik kan mensen niet veranderen ,ik kan wachten tot het gebeurt of ik kan zelf een start maken en hier en daar wat zaaien.

ik kies voor het laatste en vele keren met andere onderwerpen waar ik me eigen gang in ging merkte ik dat vele weliswaar later ze ook volgde.

Niet om me te volgen maar doordat ze gingen zien wat het nut erin was.

En mensen die hetzelfde bleven en blijven net zo goed das hun vrije keuze.

Het scheelt een hoop ergernis en frustratie en geeft een hoop vrijheid

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...