Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hou het simpel


retgals

Aanbevolen berichten

Hou het simpel alles wat je nu bedenkt moet je wel op de

1 of andere manier meeslepen !.

Alles achterlaten in een onbewaakte BOL is ook niet aan te raden,Mischien is je voorraad

ontdekt en geplunderd dan heb je nog niks !!.

Ah doet me denken aan een mooie gladio stash,Maargoed dat was in mijn tijd een hot iets.:D

Dat liep dus ook fout af !.

Niet dat ik er iets mee te maken had maartoch het idee bestond dus al zeer vroeg.

Een hoop verstoppen in de hoop dat in tijden van nood optegraven en gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ah doet me denken aan een mooie gladio stash,Maargoed dat was in mijn tijd een hot iets.:D

Dat liep dus ook fout af !. Niet dat ik er iets mee te maken had maartoch het idee bestond dus al zeer vroeg.

Een hoop verstoppen in de hoop dat in tijden van nood optegraven en gebruiken.

 

http://preppers.nl/forum/threads/965-Lucht-Water-dichte-PVC-Prep-Buizen-™-om-te-begraven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Advivo,

Dit idee is alleen haalbaar als je de grondsamenstelling weet.

Hier in mijn omgeving net buiten de duinreep hebben wij geestgrond.

Als voorbeeld kan ik zeggen dat troep uit de oorlog bovengronds komt nadat recentelijk nog de grond

onderzocht is door de EOD.

Die hebben zij dus niet kunnen vinden.

Dus wat je daar verstopt verdwijnd en komt dan jaren later weer boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@demontazor,

Hou wel rekening met het feit dat terroristen hierin ook hun spullen verstoppen.

Als je een backpack in die kluis stopt dan ben je al gelijk in the picture ivm camera toezicht.

Stel je voor dat er iets afgaat in dat station ,Dan ben je dezelde avond nog verdachte #1 met je gezicht op

opsporing verzocht.

Dan ben je dus echt op de run !!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop ook al een poosje rond met het idee om een rugzak met extra bob items te begraven (hij ligt zelfs al klaar), maar ben er nog niet helemaal uit.

Op films zie je van die kluisjes bij stations enz, dat zou een betere locatie zijn voor mij.

 

Begraven lijkt me niet handig vanwege het grondwater. Je BOB komt dan als je 'm nodig hebt helemaal doorweekt uit de grond. Kun je 'm zo wegpleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@retgals,

Ben ze in mijn woonplaats nog niet tegengekomen, maar iedereen stopt er toch zijn tas in?

Je moet dan wel verrekte pech hebben, dat terroristen jou stationnetje uitkiezen.

En begraven, daar ben ik nog niet zeker van. Hij ligt in de kelder tot ik een ander goed idee hoor.

@Tyrion: wel waterdicht verpakt natuurlijk met wat troep erop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop ook al een poosje rond met het idee om een rugzak met extra bob items te begraven (hij ligt zelfs al klaar), maar ben er nog niet helemaal uit.

Op films zie je van die kluisjes bij stations enz, dat zou een betere locatie zijn voor mij.

In Nederland moet je er iedere dag veel geld in gooien wil t deurtje dichtblijven. Als ie voor een bepaald tijdstip nog geen nieuw cash heeft ontvangen, gaat ie vanzelf open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eens eerder genoemd, een garagebox: in elke regio zouden een aantal preppers gezamenlijk een garagebox kunnen huren of kopen? Je zou ook kunnen overwegen om daar een serie kluisjes in te plaatsen waarin iedere prepper dan zijn eigen BOB tas kan opbergen...?

 

eigenlijk is dat niet verkeerd ze zijn meestal heel goedkoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van een garagebox is dat het vaak lieden aantrekt die mijn en dijn niet helemaal helder op een rijtje hebben, zeker als een garagebox ongebruikt lijkt. Ook wil de verhuurder nog wel eens ongezien rondneuzen, bang als ie is dat je niet stiekem groene vingers hebt.

 

Wil je 'bovengronds' stashen omdat je niet met je blote handen een meter bevroren grond af wil graven, zul je toch iets meer fantasie moeten hebben. Denk aan een gemetselde bak met stoeptegels erop, laagje zand erop, en dat onder een betegeld tuinpad (niet bij een oudtante of opoe doen, als die gaat hemelen en het huis verkoopt, tsja). Of je koopt een complete put met putdeksel op marktplaats en graaft die in, tussen de tegels. Niemand die dat openraust. Een stroomkastje aan de goede kant van de erfscheiding. Een boom in het bos verstoppen.

Of, als je bevriend bent met andere preppers kun je afspreken dat je in elkaars fietsenschuurtje in een hoekje een oude lockerkast tegen de muur schroeft. Sleutel onder een tegel, met stift erop "fietsgereedschap / speelgoed".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...