Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zesde zintuig of gewoon paranoide?

Limburg-Zuid
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee, over die hobbies had ik het inderdaad niet @chulodogo. :)

Wel lekker contrast he? Het leger met z'n bevelen en je afkeer van het Heilige Moeten. ;)

Nu alleen maar groentechips, als het ff kan. :p

nou het functioneren binnen duidelijke kaders geeft wel rust:rolleyes:

Maar als je eenmaal goed geproefd hebt van vrijheid is het lastig terug te gaan. ik denk dat niemand terug wil in de situatie dat iedereen bang was van de politie, en van de pastoor en al die mensen als autoriteit op een voetstuk plaatsen.. tja sommige artsen vinden nog steeds van zichzelf dat ze dat toebehoort;) vroeger was ik daar ook gevoeliger voor.. ook als iemand een 4e dan had behaalt in vechtsport ofzo.. tegenwoordig weet ik dat het allemaal maar mensen zijn, en dat die ego die ze dragen niet overeenkomt met wat ze presteren

Link naar reactie

tja vroeger was alles simpeler, naturel of paprika chips.. makkelijk kiezen, meer rust in je kop.

Idd! Kind was 16 toen ze kwam klagen dat het leven bestaat uit een veel te grote overvloed aan nutteloze dingen zoals 5 merken chocopasta, 28 tv zenders en 35 smaken chips die je kop vullen met tijdrovende keuzes. Ze smeekte om simpelheid want dat geeft rust in je kop ipv je druk te moeten maken over wat te kiezen. Dat schaapke heeft het simpeler 'vroeger' nooit meegemaakt en toch verlangt ze ernaar een simpeler leven.

Wat ze ook zei is 'veel te veel waardeloze mensen opeengepakt die mekaar niet willen kennen en egoïstisch zijn, dat gaat hier niet zo blijven duren'

Aan de levenservaring en/of leeftijd zal het niet liggen. Toch instinct, zesde zintuig?

Link naar reactie

• 2 months later...
Gast ancestral-viking

ik zelf kreeg mijn wake up call op de dag dat ik bewust om me heen ging kijken........wat ik zag deed me huiveren.........mensen die met de auto in de file staan telefoon aan het oor rode koppen van de stress ........ik deed de tv aan beelden van de enne oorlog opgevolgd door de andere........reclame op tv die je ophitst op zoveel mogenlijk geld uit te geven .......flatscreens van meer dan 1 meter diagonaal......je kunt niet zonder .........en toen kwam voor mij de verlossing.......mijn relatie ging kapot ze bleek meer van mijn geld te houden dan van de mens achter de pinpas.........ik vertrok de volgende morgen met 1 koffer en 1 tas heb daar alles achtergelaten........ik ging wonen in een kamertje van 3 bij 4 meter zonder televisie zonder radio had alleen me laptopje .......deed me boodschappen op de markt en trok steeds meer naar buiiten de natuur in en mensen wat een eye opener is dit geweest.....ik kijk nu bijna geen tv meer leef zelfbewust en ben tot rust gekomen letterlijk tot rust gekomen ....mijn overbelasten hersenen zijn me nu nog dankbaar .......Het verlaten van de RAT-RAcE waar alles draait om massa compsumtie ....hoe de wereld er volgende week uit ziet???? i dont give a fuck ....ik ben voorbereid en blijf preppen geestelijk , lichamelijk , en natuurlijk ook in voedsel etc ......

Link naar reactie

• 1 month later...

Volgensmij is internet de boos-doener Iedereen met een mening heeft nu een podium, hoe verdraait die ook is. Je kan spuien wat je wilt.

De hele maatschappij is, of gaat er door veranderen. Grenzen verdwijnen, en op den duur ook onze identiteit, die daar aan vast zit. De wereld gaat steeds verder globaliseren.

Verandering is eng. Zeker als je niet weet wat de uitkomst is.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam
Echter zou dit ook kunnen zijn omdat ik er veel meer mee bezig ben en het mij meer opvalt omdat ik er op let?

Dit denk ik ook, want als je bv net een nieuwe porsche gekocht hebt valt je pas op hoeveel je er tegen komt terwijl je eerst dacht een exclusieve auto te hebben gekocht ;)

Als ik al het onderwerp eens voorzichtig aansnij dan kijken de meesten me aan alsof ze water zien branden. Ik hoop dan alleen dat er een zaadje is geplant dat nu dan langzaam gaat ontkiemen omdat ze gaan denken dat als Anieta & ik zich al voorbereiden er wellicht toch wel iets aan de hand is (niet dat ik nu zo'n helder licht ben, alleen weten ze dat wij verder kijken dan onze neus lang is)

Link naar reactie

Over zesde zintuig of gewoon paranoide ... Ik denk dat we met de crisis in de wereld op een punt zijn aangekomen dat we niet meer logisch kunnen beredeneren hoe we hieruit kunnen komen en dat hierdoor het gevoel ontstaat dat er iets niet in de haak is. Tevens zijn de mensen het vertrouwen kwijt in de politiek, de rechtspraak, media en grote bedrijven door de enorme corruptie schandalen van de afgelopen jaren. Dit voedt het gevoel dat we nergens meer op kunnen vertrouwen en voor ons zelf moeten zorgen.

Opvallend is dat het een wereldwijd fenomeen is. In Amerika zijn er naar schatting meer dan 3 miljoen preppers.

Link naar reactie

Opvallend is dat het een wereldwijd fenomeen is. In Amerika zijn er naar schatting meer dan 3 miljoen preppers.

In Nederland wel 1904 (http://preppers.nl/forum/memberlist.php).

Het zullen er wel wat meer zijn, maar in de USA is 3 miljoen op ruim 500 miljoen ook erg weinig. Minder dan 1%. Het zal hier niet anders zijn denk ik. De interesse is, met name dankzij NG, wel toegenomen:

[ATTACH=CONFIG]4245[/ATTACH] (google trend graph voor 'preppers', 2004-heden, worldwide)

De twee spikes zijn direct gevolg van Doomsday Preppers.

Link naar reactie

Rond 2000 was het woord "prepper" ook nog niet echt in gebruik in de USA. Dat is zo rond 2007-2008 meer gaan rondzingen. Destijds had je geen preppers maar survivalists......:D ach geeft het beestje maar een naam

Net ook maar eens gezocht op SHTF en dan zie je dat van half 2006 er een toename is. En preparedness is van voor 2004 een flink gebruikte zoekopdracht.

Link naar reactie

Amerika telt om en bij 300 miljoen inwoners geen 500 en preppen is daar niet nieuw maar in de tijd vergeten en mede door Fema heeft dat een boost gekregen.

Het bizarre aan heel dit nieuwe prep fenomeen is dat vele terug vallen op commercieel vervaardigde producten en het gros van de mensen niet de moeite neemt om te kijken hoe hun voorouders het deden, terwijl de kennis daar nog steeds (US) te rapen valt. Toch zijn er, vooral op den buiten nog steeds handelingen in bijvoorbeeld hoe je vlees invriest waar de doorsnee Vlaamse, Hollander wat van kan leren. Dat mensen in een stad zich daar niet altijd of steeds minder om bekommeren heeft volgens mij te maken met het niet meer verbonden zijn met natuur.

Ook deze die in het w-end er op uittrekken en de bossen verkennen ( wat ik mooi vind hoor) zijn zich niet bewust van hoe hun voedsel nu op de tafel komt. Buiten het feit dat je naar de supermarkt gaat en daar koopt wat je wil eten. Wat ik denk en wil geloven is dat mensen zich traag maar zeker zullen bewegen in een meer bewust patroon van consumptie. En daarbij over gaan tot een reserve die ter beschikking zal zijn wanneer nodig. Althans dat hoop ik. Wel zien wel en ondertussen leren we en houden we ons preps op date.

Groetjes Chin

Link naar reactie

Was laatst in de kroeg een man alleen deed heel vervelend tegen de kroegeigenaar,ook gooide hij een glas kapot.en voordat ie naar buiten liep bedreigde hij ook nog effe iedereen in de zaak;).ik was nog eerder buiten dan deze man,en na het bekende wat wat? sloeg ik hem heel hard op ze mild,daarna droop hij af.dus ja sta ook op scherp:D.er hangt werkelijk iets in de lucht,en het zal niet prettig zijn.

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

ik ben van de week eens gaan posten bij maastricht cs , gewoon ergens op een hoek van de straat gaan staan en observeren , zelf een grey-man houding aangenomen en kijken n,kijken,kijken......mensen lopen allemaal gestrest rond bedrukte gezichten onrustig......ik zie die crisis als een lange drukke "lijnbaan of koopgoot" mensen rennen in een overvolle snelweg met allemaal zijwegen en uit het niets komt daar straks een vuist van rechts of links en de mensen die niet voorbereid zijn gaan waggelend K.O ......degene die voorbereid zijn shaken hun kop en lopen door :) get the punchline??? "KEEP ON PREPPING"

Link naar reactie

Volgens eurostat 38% van de mensen in de EU hebben psychische afwijkingen. De paranoïde stoornis is heel ernstig. Paranoïde mensen zijn extreem achterdochtig en jaloers, ook al bestaat eer geen enkele reden voor dit wantrouwen. Ze hebben de neiging om weinig emotioneel te reageren, lijken koud, onvriendelijk en gespannen, en vertonen weinig of geen gevoel voor humor. Conspiraties maken ook een deel van. Zo iets.

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

als ik naar de persoon kijk die ik was voor dat ik het licht "het glorieuze licht" had gezien was en nu was ik ook zo,n figuur die van salaris naar salaris leefde geen zorgen had ,alles kocht wat ik wou en nergens geen rekining mee houden,zag geen gevaar,en geen beren op de weg, achteraf gezien heeft me dat een aantal keren bijna me kop gekost , nee ik ben en blijf zorgzaam en oplettend voor mijn omgeving , mensen mogen mij paranoid android vinden , gekke louike gekke henkie etc ........ik lach als laatste .......

Link naar reactie

Geluk wordt veelal gerelateerd aan het hebben van veel materie.terwijl dat nu juist niet niet geval is. Je moet vrij zijn van materie, althans geestelijk.

Als ik zie hoe gelukzalig mijn collega (een vent van 45) naar zijn nieuwe iPhone kijkt ben ik verbaasd. Hij is verbaasd dat het mij niets doet.

Link naar reactie

Cluster 2 van de paranoïde stoornis: de antisociale persoonlijkheid wordt gekenmerkt door een gebrek aan consideratie voor de rechten en de gevoelens van anderen en een afwezigheid van schuldgevoelens en wroeging wanneer anderen gekwetst worden. Eerste tekenen zijn rond 15 jaar (of vroeger); dit zijn problemen zoals spijbelen, delinquent gedrag, stelen, vechten en een flagrant miskennen van waarheid en verantwoordelijkheid. Zo begint het.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...