Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zesde zintuig of gewoon paranoide?

Limburg-Zuid
 Share

Recommended Posts

Ik sluit me aan bij het gedachte goed dat de media de kijkers kan manipuleren. Ooit een artikel gelezen, dat ze tijdens een bioscoopfilm, vlak voor de pauze een diaframe van een flesje frisdrank gemonteerd hadden en dat er meer van dat merk tijdens de pauze verkocht werd...

Er worden psychologen ingezet om reclame te maken.

En dit word ook gedaan met actualiteiten in de wereld..

Maar wat is de bron, dat is de grote vraag sgt. prepper. Wie beslist wat wij te zien krijgen, en welke kleur bril de wereld moet gaan zien.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaag zei een vriendinnetje toen ik zei na te denken over de euro crisis en wel bezorgd ben: ach, als de euro valt, gaan we allemaal. Toen ik iets zei over voorbereiden, leek dat als een lampje dat aan ging: Oja...

Ik geloof niet dat ze nu om is, maar er leek wel iets te gebeuren.

Mensen genoeg die echt nog geen idee hebben!

Link naar reactie

Vandaag zei een vriendinnetje toen ik zei na te denken over de euro crisis en wel bezorgd ben: ach, als de euro valt, gaan we allemaal. Toen ik iets zei over voorbereiden, leek dat als een lampje dat aan ging: Oja...

Ik geloof niet dat ze nu om is, maar er leek wel iets te gebeuren.

Mensen genoeg die echt nog geen idee hebben!

Ik hoop dat al onze vrienden en vriendinnen inzien dat zich voorbereiden niets raars is, maar gewoon logisch. Maakt het wel gezelliger en bekender als eet iets gebeurd

Link naar reactie

Wij kudde dieren zijn te lang verwend geweest.

Er zijn er zoveel die van maandloon naar maandloon leven en geen meter verder kijken.

Zeker op mijn werk waar de bomen nog tot in de hemel lijkt te groeien wil niemand problemen zien of horen.

Een paar die familie in problemen hebben zitten zien het wel maar geloven niet dat het hun zal treffen.

Het is een soort eiland van het gaat goed.

Ik merk dat die groep elkaar opzoekt en probleemgevallen worden uitgestoten, die probleemgevallen zullen er ook niet mee te koop lopen en schamen zich vaak omdat het zo snel is gegaan. Als ze zelf al niet afhaken van de groep waarmee het goed gaat dan worden ze keihard voor loosers uitgemaakt en is de liefde snel voorbij.

Het ergste is die groep die zoveel krijgt dat alle kosten makkelijk betaald kunnen worden en zich dus totaal niet hoeft te bekomeren over hun geld.

Daar is meer de vraag: nog een ipad of nog een vliegreisje of twee of drie keer uit eten per week.

Die hebben vaak enorme vaste maandelijkse kosten, een aflosvrije hypotheek alles op afbetaling enz.

Als die mensen ineens een probleem krijgen zitten ze zo vast dat het twee maanden later al foutloopt.

Ze willen geen afstand doen van hun luxe hebben eigenlijk geen idee waar al dat geld naartoegaat enz.

Tegen de tijd dat ze wakker worden is het te laat en zitten ze vast en dat zal voor veel mensen gelden.

Als je nadenkt dan kun je binnen een maand tijd enorm veel kosten terug dringen, als je tenminste niet alles op afbetaling hebt gekocht enz.

Ik heb zelf alleen schuld op mijn huis verder helemaal niks, we hebben het nu ruim maar als ik morgen de helft van mijn inkomen verlies kan ik nog steeds rondkomen, ja de luxe is er dan vanaf so what?

Als ik morgen te horen krijg dat ik helemaal niks meer krijg heb ik een grote zorg, dat ze me mijn huis uit kunnen zetten, niet leuk maar zelfs dat is op te lossen en dan weet ik dat meer dan ~ 70% van de bevolking nog grotere problemen heeft...

We vinden het nu nog een raar idee maar waarom zou je niet met twee of drie families ineen huis kunnen?

Vaak is er ruimte genoeg voor, vroeger had niemand de luxe van een kamer voor zichzelf.

Maar ja dat betekent wel dat we rekening met elkaar moeten houden en moeten aanpassen.

Reken maar dat als er een keuze is tussen buiten slapen met je gezin in de winter of wat aanpassen en in een garage mogen slapen heel snel gemaakt is.

Sorrie waar ging het ook alweer over:eek:

Langzaam worden meer mensen waker, maar in mijn luxe omgeving nog veel te langzaam.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Kans,

over het laatste stukje zat ik toevallig afgelopen tijd te denken en het is inderdaad mogelijk om met meerdere gezinnen/mensen in 1 huis te wonen zolang je elkaar af en toe zijn/haar privacy gunt.

Ik denk dat we dit ook meer gaan zien omdat alles te duur gaat worden en ikzelf zat er ook al aan te denken voor in de toekomst.Polen zie je ook vaak met veel mensen in 1 huis en delen de kosten vaak.

Langzaam worden de mensen wakker, heeel langzaam..

Link naar reactie

Volgens mij is het gewoon tijd dat er 'iets' gaat gebeuren, want het gaat al erg lang 'goed'. De volstrekte ignorantie van de mensen om me heen vind ik onbegrijpelijk en beangstigend ...

We (onze vorm van samenleving) worden door zo'n beetje de rest van de wereld gehaat (en niet zo'n beetje ook) en we zijn echt veel kwestbaarder dan dat we beseffen. We hebben een hoop te verliezen. Dat moét een keer mis gaan! Maak me er best wel zorgen over. Ik heb inmiddels redelijk wat spullen in huis gehaald en voel me daar iets beter bij. Toch blijft een onbestemd gevoel me overheersen.

Link naar reactie

Soms heb ik het idee dat mensen een soort hive-mind hebben, met een gevoel dat er iets staat te gebeuren, en dat deze momenteel in overdrive staat. Van de andere kant bereiden mensen zich al eeuwen voor op De Dag des Oordeels en is het Einde der tijden altijd nabij geweest volgens vele "zieners" (lou de palingboer bijv.)

Er wordt vaak gekscherend gezegd dat vroeger alles beter was. Qua technologie, middelen en wetenschap is dat misschien niet zo, maar maatschappelijk gezien wel. Ja, je had verschil in rangen en standen, maar de sociale controle en het sociale gevoel binnen die standen was veel sterker. Tegenwoordig leeft men voor mijn gevoel vooral individualistisch en neemt men alles wat men heeft en vooral ook elkaar voor lief.

Vooral het stukje "verloedering van de samenleving"(om maar een lekker hippe mediaterm te gebruiken;) ) Is vooral wat bij ons hier in huis het gevoel aanwakkert van dat er iets staat te gebeuren.

Vind trouwens dat idee van mediadetoxen eigenlijk wel erg goed.......hier staat journaal24 nogal vaak op en daar worden we meestal niet vrolijker van.....ik ga het eens proberen!

Link naar reactie

• 4 months later...

pfff, gelukkig maar... dacht dat het aan mij lag... maar gelukkig (:confused:) zijn er meer mensen met dit onbestemde gevoel. helaas deelt mijn familie dit gevoel niet :( en ik ben vanmiddag voor gek en paranoïde uitgemaakt!!!! op mijn verjaardag nota bene!!! grrr! :mad: maja, iig, goed om te weten dat ik maandag niet even langs de psychiater hoef om mijn steeds groter wordende gevoel van naderend onheil te onderdrukken met antipsychotica! :)

• Leuk 2
Link naar reactie

tja onder veel christenen leeft het wel. volgens een boek dat niet genoemd mag worden op deze site zal na de stichting van Israel geen generatie voorbij gaan voordat de dingen gaan gebeuren waar de preppers voor aan het preppen zijn. het is nu 65 jaar geleden dat Israel terug is bij de Joden. tja een generatie duurt maximaal 80 jaar ofzo denk ik, dus vandaar dat die ook wel bewust zijn van de komende veranderingen. Alleen een christen probeert ook nog op een andere manier te preppen

Link naar reactie

Er wordt vaak gekscherend gezegd dat vroeger alles beter was.

Niet gekscherend, vroeger was alles beter, dat is iets waar ik achter sta persoonlijk.

Nog een leuk filmpje wat exact weergeeft waar het mis is..die jeugd van tegenwoordig..

Ze hebben nog meer filmpjes, leuk voor alle mensen boven de 40 beetje nostalgie ophalen..

Link naar reactie

@Angela jeeej! Gefeliciteerd ;)

Ik heb zelf ook dit gevoel. De mainstream media is één grote grap. Het belangrijke nieuws word, naar mijn mening, niet verteld. Er word door vele direct geloofd wat er gezegd word. Mensen denken niet meer na, of twijfelen aan wat ze verteld word. Veel mensen willen alleen maar meer en zijn niet tevreden met wat ze hebben. Ook is het merendeel van de mensen onachtzaamheid en zijn alleen maar bezig met zichzelf. Ik mis de normen en waarden, vooral op straat. Ik probeer ondanks mijn spierziekte zo veel mogelijk te bewegen, als het goed gaat kan ik s avonds vaak een kilometer of 6 lopen. Als ik iemand een fijne dag wens krijg ik over het algemeen geen reactie of een agressieve reactie terug. Ook zijn veel mensen te bedonderd om hun afval even in een afvel emmer te gooien. Maar nee, laten we het op vier meter afstand van de bak gewoon op de grond mikken. *extreme zucht* En als ik er dan iets van zeg, krijg ik de wind van voren. Even een oude dame de weg over helpen omdat het vriest en het glad is boeit vrijwel niemand. Ik help de oude dame de straat over terwijl er zeker nog 100 man iets had kunnen doen. Niet dat ik zeg >dat

Mijn onderbuik gevoel bestaat niet zo zeer uit dát er iets gaat gebeuren want daarvan ben ik overtuigt, maar wát en hoe mensen hierop zullen handelen en reageren. Ik heb er vrij weinig vertrouwen in, dat als er nu iets gebeurt, iedereen voor elkaar zal zorgen of in ieder geval zo nu en dan even een oogje in het zeil houd. Om te zien of alles goed gaat.

Ik vind het erg lastig om dit precies uit te leggen. Als ik dit stukje zo terug lees vind ik het niet compleet. Echter weet ik ook niet precies wat ik er aan toe moet voegen.....lastig lastig.

Groetjes,

Appelflapje :)

• Leuk 1
Link naar reactie

alles leek veel puurder in die tijd.. ook als je zon programma van memories moet meekijken.. dan lijken die oudjes echt een verhaal te hebben, en echte emoties enzo.

echt een contrast met oh o cherso of hoe heet die serie.. heb ik overigens alleen een paar voorstukjes van gezien, nooit gekeken. Ik heb mede vanwege mijn financiele situatie besloten mijn abbonement op te zeggen ven de commerciele zenders.. ik heb er tot op vandaag 0 spijt van. er ging een wereld voor mij open van wat ze aanbieden op nederland 1 2 of 3

• Leuk 1
Link naar reactie

Vroeger waren veel misstanden niet zichtbaar, nu weten we binnen een minuut wat er aan de andere kant van de wereld aan de hand is.

Vroeger was alles beter, toch had ik niet graag op kostschool bij de nonnen gezeten of zo...

Nu horen we nieuwe verhalen van vandaag EN van vroeger, het is allemaal nieuws.

Ik denk dat het altijd al een vergelijkbare bende is geweest, we hebben nu alleen een stuk meer inzicht/ ovezicht.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast Heksenboot
tja vroeger was alles beter is eigenlijk maar een idee. want wat is er nu helemaal veel beter? we hebben nu alle vrijheid om een hobby te doen, je te ontwikkelen enz vrouwen hebben stemrecht,(sinds 1919) je bent vrij welk geloof je kiest. eigenlijk zijn we er op heel veel punten heeel veel op vooruit gegaan

Kan je alsjeblieft met andere punten dan politiek en geloof komen? LB :)

Op het gebied van voedselkennis hebben de oudjes zeker gelijk: de Engelse jeugd weet niet eens het verschil tussen een prei en een bloemkool.

Wat de oudjes niet weten, was dat DDT niet zo gezond is.

enz. enz.

Link naar reactie

Kan je alsjeblieft met andere punten dan politiek en geloof komen? LB :)

Op het gebied van voedselkennis hebben de oudjes zeker gelijk: de Engelse jeugd weet niet eens het verschil tussen een prei en een bloemkool.

Wat de oudjes niet weten, was dat DDT niet zo gezond is.

enz. enz.

Ja ik voel mij er niet zo door aangesproken, ik ben ook nog relatief jong. 34. maar in mijn militaire opleiding schreeuwden de onderofficieren ook altijd :"FRIETJEUGD, KUT JEUGD, BEETJE MET JE BIERTJE STOER STAAN IN EEN DISCO DAT KUNNEN JULLIE WEL!!" enz enz maar @Heksenboot hobbys en vrije tijd enz heeft toch niets met geloof of kiesrecht te maken? je kan je nu veel beter ontplooien in alles wat je maar wil.. alleen die keuze vrijheid benauwd veel mensen. ooit een boek gelezen van HET HEILIGE MOETEN. dat ging ervan uit als een mens niets meer moet, dat het dan echt niet goed met m gaat.

tja vroeger was alles simpeler, naturel of paprika chips.. makkelijk kiezen, meer rust in je kop.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...