Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zesde zintuig of gewoon paranoide?

Limburg-Zuid
 Share

Recommended Posts

Steeds meer heb ik en ook gigiantisch veel mensen om mij heen (Zijn allemaal geen preppers :). ) het gevoel dat er iets staat te gebeuren in de wereld. Willekeurig spreek ik met allerlei soorten mensen in mijn omgeving die allemaal het erover eens zijn dat er iets staat te gebeuren dat alles wat we nu als normaal beschouwen straks niet meer bestaat, en of anders is. Zelf heb ik dit gevoel ook en wordt het eigenlijk steeds sterker. Zou dit een zesde zintuig zijn of gewoon paranoide gedrag?

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik zie het juist niet zo om me heen. Een hoop struisvogels/schapen. Sommigen hebben het wel over de financiele crisis en dat het heeeel vervelend is, maar vervolgens aktie nemen is er niet bij.

Maarja, als we met z'n allen elkaar gek maken over rampen etc en het maar lang genoeg roepen, dan "voelen" we het natuurlijk ook....... ok, flame suit on :D

Link naar reactie

Wishful thinking, we naderen grenzen.

Financieel, informatietechnisch dus bewustzijn (nog nooit was zoveel informatie beschikbaar per seconde als nu), met gevolg dat alles meteen zichtbaar is. Vroeger was er ergens een aardbeving en de andere kant van de aarde wist maanden van niets. Nu is het in een minuut de wereld rond. Maw alle systemen worden gelijktijdig sneller, compressie, druk neemt toe ook letterlijk op de aarde. Wij mensen staan niet los van de systemen en voelen de druk, kunnen het niet plaatsen en nemen of pillen/poedertjes/drank tegen de stres, steken kop in het zand of reageren pro-actief (zoals hier).

Kwestie van mentaliteit, helaas Darwinistisch geleuter. De druk gaat nog toenemen en het is zaak flexibiliteit te laten zien. Durven los te laten ook. Aanpassen of breken zal de norm worden. Zoals het een paar jaar terug was zal het niet meer worden. Dat kan gewoon niet meer.

Link naar reactie

Ik merk het vooral sterk bij mezelf, maar nog te weinig bij mensen om me heen.

Ken je dat vreemde gevoel bij de take off als je gaat vliegen: Je lichaam ervaart allemaal beweging (vooral: versnelling) maar voor je ogen gaat alles rustig z'n gangetje in de cabine van het vliegtuig (zolang je niet uit het raam kijkt uiteraard)

Dit 'confictieve' gevoel heb ik nu ook met de crisis. Ik lees overal de meest verontrustende berichten, boeken, tweets en forumposts variërend van een derivatenbubble van 20 x de omvang van het wereldwijde jaarlijkse economie, tot de risico's bij Fukushima (en alles van de eurocrisis, EU, peakoil, goudmanipulatie, geldpersen draaien overuren, schulden met schulden dichten, etc etc) maar wat zie ik als ik om me heen kijk? Niks! Ja, er wordt wel steeds over de crisis gesproken, maar alles om mij heen is gewoon nog min of meer hetzelfde als voor de crisis.

Vind het heel raar.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk wel dat we onbewust zwaar gehersenspoeld worden door Mainstream media en wat we te lezen krijgen op internet.

En dat onze hersenen nog niet volgroeid en ontwikkeld zijn om de bom aan informatie te verwerken.

Ik zelf volg het nieuws niet, of hou me niet bezig met doom en Armageddon. Ik investeer liever tijd in netwerken (solide groep creeren ivm SHTF) in de regio en voor mij zelf preppen.

Link naar reactie

Ik heb dat gevoel al een paar jaar, deels wordt dit ook gevoed door het controle systeem via de media, omdat bange mensen goed te manipuleren zijn, maar je kan op je klompen aanvoelen dat er binnen een aantal jaren daadwerkelijk iets moet buigen of barsten in de westerse modellen. Door hier tijdig op in te springen kan je de overgang geleidelijker en makkelijker maken voor jezelf.

Link naar reactie

Sinds een jaar of 4 ben ik me veel bewuster van wat er allemaal in de wereld gebeurd, vooral achter de schermen en ook op financieel gebied.

Omdat ik achter zoveel waarheden kwam, was ik een periode lang erg gefocussed op deze berichten en die maakten me erg onrustig.

Nu heb ik die onrust gelukkig los kunnen laten, ik wil ook perse niet in angst leven, dat is een belangrijke keuze voor mij. Het gevoel dat er iets staat te gebeuren heb ik ook, maar het is een prikkelend en opwindend gevoel. Misschien worden we getuigen van een grote omslag, dat zal chaos geven, maar goed voorbereid (en daarvoor zitten we op dit forum) schept het ook nieuwe mogelijkheden. Dus nogmaals: be prepared, not scared.

Link naar reactie

@StonehengePrepper ben het helemaal met je eens. Op en top mediamanipulatie, daarom heb ik dat lelijke ding al een paar jaar alleen maar aan voor af en toe de Wii, en verders nie.

Wat een rust geeft het he ;).. Met de verkiezingen heb ik de tv van stal gehaald, en nog niet weer in de stal gezet. Maar ik merkte toen ik weer de tv had, dat ik angstiger en gespannen was.

Deze week is de bedoeling dat hij weer uit de woonkamer verdwijnt.

Ik kan het iedereen aanranden....... MEDIA DETOX... :cool:

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk dat het vooral ook onzekerheden zijn en er gebeurt teveel tegelijk in de wereld waarop niemand enig uitzicht heeft op hoe dat zal aflopen.

Er is natuurlijk een periode geweest dat het 'niet op kon', ipv van 1 of 2 paar winterlaarzen werden het er 5 tot 6.. 1 winterjas? De meesten in mijn omgeving hebben er minimaal 2. Loop s' avonds maar eens door de straat, bijna iedereen heeft een TV aan de muur ipv op een kastje. Nog erger is het met de mobiele telefoons.... Pubers lopen rond met smartphones :-). Vroeger was ik al blij als ik 1x op vakantie kon, later kwam daar de meivakantie bij. Wel ben ik meestal een tijdje bezig om uit te zoeken waar de vakantie het goedkoopste te boeken is, wel naar de plaats en de camping of het appartement waar ik graag heen wil, maar dan bij de goedkoopste aanbieder. Luxe is fijn als het kan, maar niet erg wanneer dat niet meer kan, dus daar lig ik zelf geen nacht wakker van. Nederland is erg mooi, ik hoef niet perse naar het buitenland om 'erover mee te kunnen praten'. Vakantie is waar ik het gezellig heb met mijn gezin, dus dat kan ook gewoon thuis zijn. Ik heb nu wel een auto, maar heb ook jaren met het openbaar vervoer gereisd, dat duurde wat langer, maar ik kwam toch overal. Wij hadden het geluk dat wij nooit naar verschillende winkels hoefden voor de aanbieding van een bloemkool, dat is in feite al een luxe. Maar toch ga ik altijd eerst op onderzoek uit waar ik de goedkoopste wasmachine/stofzuiger oid kan kopen. Dus ook bij ons ging het steeds beter, maar ik heb altijd wel gelet op de koopjes en aanbiedingen, dat heb ik vanuit mijn jeugd meegekregen. Vroeger heeft mijn moeder een tijdje zonder baan gezeten, dus ik weet wat rondkomen van een uitkering is, daar word je wel heel creatief van. Zo heb ik de tweedehands kledingwinkels ontdekt.

Maar nu steeds meer mensen hun baan verliezen en het tekort op de begroting steeds hoger oploopt, is ook het 'gewone leven' niet meer vanzelfsprekend. Minder luxe en zorgzamer/zorgvuldiger omgaan met wat wij hebben sta ik volledig achter. Maar ik maak me zorgen over de financiele crisis, over de mogelijke val van de Euro en de daarmee samenhangende problemen, maar ook over de slechte staat van onze dijken (en de bezuinigingen van het onderhoud daarop) en de vraagtekens over de staat van de kerncentrales. Dat is waarover ik mij zorgen maak en een aantal jaren geleden stond ik daar inderdaad toch ook niet op deze manier bij stil ......dit zal dus meer mensen bezighouden.

Aan de andere kant ben ik mij wel veel bewuster van het hier en nu, je moet nu genieten. Als je alleen maar vanuit angst beslissingen gaat nemen maak je ook de mooie dingen niet meer bewust mee. (Wanneer je de deur niet meer uitgaat hoor je de vogels niet meer fluiten zie je de zon niet meer schijnen).

Link naar reactie

Ik denk dat het vooral ook onzekerheden zijn en er gebeurt teveel tegelijk in de wereld waarop niemand enig uitzicht heeft op hoe dat zal aflopen.

Er is natuurlijk een periode geweest dat het 'niet op kon', ipv van 1 of 2 paar winterlaarzen werden het er 5 tot 6.. 1 winterjas? De meesten in mijn omgeving hebben er minimaal 2. Loop s' avonds maar eens door de straat, bijna iedereen heeft een TV aan de muur ipv op een kastje. Nog erger is het met de mobiele telefoons.... Pubers lopen rond met smartphones :-). Vroeger was ik al blij als ik 1x op vakantie kon, later kwam daar de meivakantie bij. Wel ben ik meestal een tijdje bezig om uit te zoeken waar de vakantie het goedkoopste te boeken is, wel naar de plaats en de camping of het appartement waar ik graag heen wil, maar dan bij de goedkoopste aanbieder. Luxe is fijn als het kan, maar niet erg wanneer dat niet meer kan, dus daar lig ik zelf geen nacht wakker van. Nederland is erg mooi, ik hoef niet perse naar het buitenland om 'erover mee te kunnen praten'. Vakantie is waar ik het gezellig heb met mijn gezin, dus dat kan ook gewoon thuis zijn. Ik heb nu wel een auto, maar heb ook jaren met het openbaar vervoer gereisd, dat duurde wat langer, maar ik kwam toch overal. Wij hadden het geluk dat wij nooit naar verschillende winkels hoefden voor de aanbieding van een bloemkool, dat is in feite al een luxe. Maar toch ga ik altijd eerst op onderzoek uit waar ik de goedkoopste wasmachine/stofzuiger oid kan kopen. Dus ook bij ons ging het steeds beter, maar ik heb altijd wel gelet op de koopjes en aanbiedingen, dat heb ik vanuit mijn jeugd meegekregen. Vroeger heeft mijn moeder een tijdje zonder baan gezeten, dus ik weet wat rondkomen van een uitkering is, daar word je wel heel creatief van. Zo heb ik de tweedehands kledingwinkels ontdekt.

.

Ik kan het niet laten haha:cool:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...