Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koken zonder warmte


FranZisska

Aanbevolen berichten

Ik zat zojuist de nieuwe Quest te lezen ( nummer 105 November ) en kwam daar een link tegen : http://www.cookeasy.nl

Het apparaat kost € 24,95 daar kan je 7 pads of meer natuurlijk bij kopen voor € 7,95

Het zijn een soort koffiepads met een goedje erin dat heet wordt ( tot 92 graden celsius ) als je er koud water over giet. Doe de pad in een beker, doe er water bij en sluit de boel af met de tweede beker waarin je babymelk, soep, noodles, rijst en hele pastamaaltijden met saus kunt opwarmen. Binnen tien minuten kan je aan tafel. Lijkt me handig :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zat zojuist de nieuwe Quest te lezen ( nummer 105 November ) en kwam daar een link tegen : http://www.cookeasy.nl

Het apparaat kost € 24,95 daar kan je 7 pads of meer natuurlijk bij kopen voor € 7,95

Het zijn een soort koffiepads met een goedje erin dat heet wordt ( tot 92 graden celsius ) als je er koud water over giet. Doe de pad in een beker, doe er water bij en sluit de boel af met de tweede beker waarin je babymelk, soep, noodles, rijst en hele pastamaaltijden met saus kunt opwarmen. Binnen tien minuten kan je aan tafel. Lijkt me handig :D

 

Ben bang dat de site nog een beetje krakkemikkig is. De meeste links komen uit op google en bij de producten staat dat er content komt... Helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat zojuist de nieuwe Quest te lezen ( nummer 105 November ) en kwam daar een link tegen : http://www.cookeasy.nl

Het apparaat kost € 24,95 daar kan je 7 pads of meer natuurlijk bij kopen voor € 7,95

Het zijn een soort koffiepads met een goedje erin dat heet wordt ( tot 92 graden celsius ) als je er koud water over giet. Doe de pad in een beker, doe er water bij en sluit de boel af met de tweede beker waarin je babymelk, soep, noodles, rijst en hele pastamaaltijden met saus kunt opwarmen. Binnen tien minuten kan je aan tafel. Lijkt me handig :D

 

Bij een MRE zit een plastic zak waarin je de hoofdmaaltijd kunt opwarmen. In die zak zit één of ander goedje dat - nadat je er wat water bij doet - de maaltijd opwarmt. Duurt een 10 tot 15 minuten. Resultaat: een goed opgewarmde prak.

Ik ben die zakken ook bij Country Store te Epe tegengekomen. Je vindt ze hier:

http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/eten/pannen-voedsel-ed/individual-flameless-ration-heater.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze titel misleidend. Allereerst gaat het draadje helemaal niet over koken.

Met koken bedoel ik het veranderen van een materie van de vloeistofstatus naar de gasstatus.

 

Koken kan niet zonder warmte. Zonder warmte betekend namelijk 0 graden Kelvin. Je brengt het kookpunt van een materie omlaag

door de druk te verlagen. Als de druk 0 pascal zou zijn zou dat betekenen dat het kookpunt ook 0 graden Kelvin zou zijn. Echter betekend een druk van 0 pascal ook dat er geen materie is om te koken en geen materie betekend geen temperatuur.

 

Ik vind de titel erg verwarrend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze titel misleidend. Allereerst gaat het draadje helemaal niet over koken.

Met koken bedoel ik het veranderen van een materie van de vloeistofstatus naar de gasstatus.

 

Koken kan niet zonder warmte. Zonder warmte betekend namelijk 0 graden Kelvin. Je brengt het kookpunt van een materie omlaag

door de druk te verlagen. Als de druk 0 pascal zou zijn zou dat betekenen dat het kookpunt ook 0 graden Kelvin zou zijn. Echter betekend een druk van 0 pascal ook dat er geen materie is om te koken en geen materie betekend geen temperatuur.

 

Ik vind de titel erg verwarrend.

 

Mijn vloeistofstatus gaat rapido over naar een gasstatus! Zal wel door de druk in mijn materie komen ...

Zijn Kelvin en Pascal tevreden als we het voortaan 'Koken zonder vuur' gaan noemen?

:o :o :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze titel misleidend. Allereerst gaat het draadje helemaal niet over koken.

Met koken bedoel ik het veranderen van een materie van de vloeistofstatus naar de gasstatus.

 

Koken kan niet zonder warmte. Zonder warmte betekend namelijk 0 graden Kelvin. Je brengt het kookpunt van een materie omlaag

door de druk te verlagen. Als de druk 0 pascal zou zijn zou dat betekenen dat het kookpunt ook 0 graden Kelvin zou zijn. Echter betekend een druk van 0 pascal ook dat er geen materie is om te koken en geen materie betekend geen temperatuur.

 

Ik vind de titel erg verwarrend.

 

Tenzij we gaan koken met aceetaldehyde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aceetaldehyde) , in plaats van water.

Dat kookt bij kamertemperatuur, op zeeniveau.

 

Dus geen extra warmte toevoegen.

 

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

goedendag allemaal,

 

jullie hebben gelijk. onze website is nog niet helemaal af maar het artikel in quest stond eigenlijk voor volgende maand gepland. als het goed is eind van deze week zal grootste gedeelte volledig draaien. vorige week al wel wat extra info toegevoegd.

 

cookeasy werkt in de basis hetzelfde als de producten van foodiezz ALLEEN:

-

  • foodiezz heeft heel groot afvalproduct. de cookeasy containers zijn oneindig te gebruiken en alleen de pad is eenmalig gebruik
  • de pad van cookeasy is na gebruik volledig ecologisch = namelijk kalksteen geworden kan gewoon weggegooid worden of zelf in de tuin te gebruiken
  • met de containers van cookeasy kan je je eigen eten of zelf gekochte maaltijden opwarmen bij foodiezz ben je verplicht hun voedingswaren te consumeren
  • foodiezz verwarmt tot +- 60 graden cookeasy tot 96 graden

nu ook ring ontwikkeld waarmee je potjes olvarite kan opwarmen in de beker varriant.

 

als jullie nog iets meer informatie willen hou onze website in de gaten of mail naar roel@cookeasy.nl

 

gr roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...