Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stop maar met preppen: Voedsel uit 3d printer komt eraan


Crafts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast atarifreak

Lijkt mij een ook wel iets, Maar ja als je geen stroom meer hebt werkt dat ding ook niet meer. Dus weer verder met preppen. :p

Maar als alles zo blijft als het is, lijkt het wel me wat voor de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al blij als ik GEZOND eten kan verkrijgen...

 

Is voor mij een 'oplossing' voor een onbestaand en onbelangrijk 'probleem'...

 

Heel veel mensen op deze wereld zijn al blij als ze IETS te eten krijgen, of genoeg te eten krijgen. Stel je voor wat de mensheid kan doen als voedsel geen issue meer is, en zeer goedkoop is? Nadeel is natuurlijk de afhankelijkheid van dit soort apparatuur en de benodigde grondstoffen, maar voordelen zijn er ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we als mensheid meer hebben aan een beperking van ons eigen aantal dan aan iets anders. We zijn met teveel op deze aarde,

los van of er 'voedsel' genoeg is of niet... Met de huidige aangroei, is er binnenkort plots van van alles en nog wat te weinig.

 

Maar het is een leuke technologie, om terug on topic te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik toevallig al jaren, hobby van me ;) Ik maak veel onderdelen van plastic zelf.

 

Voor geinteresseerden : http://www.reprap.org Voorbeeld filmpje :

 

Leukste is dat de printers zichzelf kunnen printen :cool:

 

Ontopic : deze "toekomstige voedselprinters" werken natuurlijk enkel door er voedsel in te stoppen.

Ze creëren het niet uit de lucht hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was daarnet ook in een of ander tv-programma, werd zo simplistisch voorgesteld :-(

Het was dé oplossing voor van alles en nog wat.....ze vergaten er alleen wel bij te vertellen dat zo'n 3Dprinter een paar ton kost nu

en als je straks worteltjes wil printen je er een worteltjes cartridge in moet stoppen en als je chocola wil printen dus een chocola cartridge.

Hoop technisch en duur gedoe om met puree te knoeien hoor! Ik kook liever gewoon een potje ECHTE groenten op een houtvuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we als mensheid meer hebben aan een beperking van ons eigen aantal dan aan iets anders. We zijn met teveel op deze aarde,

los van of er 'voedsel' genoeg is of niet... Met de huidige aangroei, is er binnenkort plots van van alles en nog wat te weinig.

 

Maar het is een leuke technologie, om terug on topic te gaan.

 

dat TE veel heeft de elite jou aangepraat zoek maar eens op yourtube over de idiote over bevolking vandaan komt

 

en kijk eens met ogen open rond

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je Jolanda? We zijn met teveel en al zeker op bepaalde plaatsen... De mensheid rooft de aarde (alsmaar sneller) leeg... Dat heeft NIEMAND me aangepraat, dat is een (rekenkundig) feit.

 

En ik wil je tip van youtube graag parreren door deze:

[video=youtube_share;F-QA2rkpBSY]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...