Ga naar inhoud
GENEGEERD

Omgaan met trollen

Rothbard
 Share

Recommended Posts

Het was te verwachten; het publiek van preppers.nl wordt o.a. dankzij de recente media-aandacht steeds breder. Dit heeft een vanzelfsprekende goede kant, maar ook trollen vinden hun weg naar het forum. Ik zie al dat de moderators zeer streng zijn, maar daarbij wil ik iedereen wijzen op een Wikipedia artikel waarin kort maar krachtig uitgelegd wordt wat een trol is, hoe deze te werk gaat, en wellicht als belangrijkste, hoe ermee om te gaan.

Het artikel is met deze link te vinden.

Niet vermeld in het wikipedia artikel, maar toch belangrijk; niet iedereen die cynisch reageert is een trol, maar heeft slechts een duwtje in de positieve richting nodig. Het is beter om deze mensen niet meteen als trollen te bestempelen, want het komt vaak voor dat iemand die niet de bedoeling heeft te trollen, ten onrechte als trol bestempeld wordt, en als gevolg van deze beschuldiging toch bewust gaat trollen.

En onthoudt:

medium?v=mpbl-1&px=-1

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik weet niet hoe de moderators hier er mee om gaan. Maar als ik de berichten volg, wordt na een paar berichten de account verwijderd. Ik weet niet of het er een is of meerdere, maar veel forum software hebben een mogelijkheid om een IP-adres te blokkeren.

Link naar reactie

Ik weet niet hoe de moderators hier er mee om gaan. Maar als ik de berichten volg, wordt na een paar berichten de account verwijderd. Ik weet niet of het er een is of meerdere, maar veel forum software hebben een mogelijkheid om een IP-adres te blokkeren.

Het IP-adres wordt ook geblokkeerd, zij het dat ze met een proxy wel weer opnieuw een account aan kunnen maken.

En er moet wel een admin online zijn om meteen te kunnen bannen.. anders kunnen we niet veel meer dan constant berichten verwijderen.

Link naar reactie

Ik denk dat we moeten oppassen sarcasme meteen te beschuldigen.

Deze manier van taalgebruik kan soms heel relativerend zijn voor een onderwerp.

Agree, vaak kunnen we aan het email adres zien of het een trol is. Vooral de trol van vandaag. Oh ja de woorden neuken en seks (sex) zijn vandaag verboden en geven troll alert :)

Link naar reactie

Gast urbanprepper

ik had onze troll net tot held uitgeroepen word het draadje gewist. wilde hem nog wel knuffelen.

mijn remedie. niet serieus op in gaan maar en masse in de zeik nemen. een troll wil je ergeren, als dat niet lukt is de lol er snel af.

Link naar reactie

Hmmmm, allé vooruit, ik kan nogal hevig discussieren als ik van mijn gelijk overtuigd ben en geef ook niet zo snel op (al duidelijk geworden zeker?).

Dit kan men dan ook bekijken als 'trollen'^^

Mss allemaal wat minder met het vergrootglas op iedereen zijn gedrag zitten en gewoon normaal doen, verscheidenheid moet er zijn...

Link naar reactie

Ik weet niet wat er gisteren allemaal voorbij gekomen is, maar vind er nu niets meer van terug. Volgens mij hebben de mods/admins prima werk verricht. Ik lees ook dat acceptatie door een admin verplicht is bij aanmelding, prima beslissing lijkt me.

Wat ik me wel afvraag: is de post-drempel om sommige delen te bekijken wel hoog genoeg? Exacte getallen moeten onbekend blijven voor nieuwe leden, anders post je even snel x onzin posts en kun je lekker rommelen in alle forum delen.

Link naar reactie

kzou ook zeker niet overmodereren, dan krijg je zon kutsfeer, laat gaan laat gaan, ook slotjes overal op is zzo lam

krijg je politiek correcte shit zoals op tweakers of luchtbuks.net

ik denk voor een deel dat we juist er een beetje op moeten letten, des te meer reden mensen hebben om ons voor gek te verklaren hoe meer weerstand we gaan krijgen.

Link naar reactie

OK, hebben een extra laagje ingebouwd bij nieuwe registraties, vereist nu acceptatie van admin ...

Dan moet je wel dagelijks op het forum zitten. Het is frustrerend als je registreert op een forum omdat je daar een interessante discussie tegenkomt waar je aan mee wil doen en dan pas dagen later toestemming krijgen om mee te kunnen posten omdat de admin niet zovaak op het forum zit.

Link naar reactie

misschien is het wel handig om een code te ontwikkelen hoe om te gaan met de trollen. Ik bedoel als we het al niet met de trollen om kunnen gaan, hoe dan met plunderaars?

De code te hanteren, leden die niet aan de code voldoen terug fluiten. En afhandelen door leden die weten hoe met zo,n situatie om te gaan. Dus georganiseerd handelen. Ons doel is het doel, niet trots is onze doel.

Je moet de trollen toch voorzien van een warm welkom, en ook hun vragen kunnen beantwoorden. Maar ook tactisch kunnen zeggen dat hun vraag belachelijk is en provocerend, en proberen achter te komen waarom ze dat doen. Misschien heeft een trol wel een duwtje in de rug nodig om in te zien hoe geweldig belangrijk preppen is. Er is altijd hoop.

Peace out:cool:

Link naar reactie

Gewoon een deel van het forum afschermen voor -50 post count users, maakt het op kuisen gemakkelijker?

Dat zou jammer zijn want dan krijg je dus dat mensen random dingen gaan posten om aan de benodigde hoeveelheid posts te komen. Wij zijn ook nog niet zo lang hier geregistreerd, maar reageren ook alleen op een draadje als we daar ook echt iets over te zeggen hebben. We zullen dus niet snel aan de 50 komen. We voelen er ook niks voor om dan maar steeds " onzin" ( hoewel een lolletje wel moet kunnen op z'n tijd) te moeten posten waarmee je geen constructieve bijdrage levert, om maar aan de benodigde hoeveelheid te posts te komen.

Link naar reactie

Ja en neen, een mod kan als hij door heeft dat je een goed lid bent, die beperking uitschakelen voor je account, maar ze standaard bij nieuwe registraties laten inschakelen.

Na een 5-tal posts weet je vaak al of het een trol betreft... Dus 50 is misschien wat veel. Het is maar een voorstel, mods zijn verstandig genoeg om in te schatten of dit hen kan helpen of niet.

Link naar reactie

Je moet de trollen toch voorzien van een warm welkom, en ook hun vragen kunnen beantwoorden. Maar ook tactisch kunnen zeggen dat hun vraag belachelijk is en provocerend, en proberen achter te komen waarom ze dat doen. Misschien heeft een trol wel een duwtje in de rug nodig om in te zien hoe geweldig belangrijk preppen is. Er is altijd hoop.

Mee eens!

Stel een goed vraag, wanneer je bot vangt, wees de wijste!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...