Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Big Brother wil Bloed zien....

Recommended Posts

'Hergebruik DNA maakt overheid onbetrouwbaar' http://www.nu.nl/binnenland/2938745/hergebruik-dna-maakt-overheid-onbetrouwbaar.html

Het is enerzijds wel wenselijk als moordenaars of griezelige criminelen gepakt worden, door uitbreiding van de DNA databank. Er is een voorstel om menselijk materiaal, verkregen met toestemming, in het kader van gewone patiëntenzorg en onderzoek, te gebruiken, cqm te misbruiken om strafbare feiten-delicten op te sporen.

Stel, je bent bloeddonor, of geweest vroeger. Jouw DNA komt daarbij in een database. Jaren later wordt jouw DNA aangetroffen bij een slachtoffer van een misdrijf. Er kunnen allerlei legitieme redenen zijn waarom dat is aangetroffen, of iemand kan jouw DNA daar geplaatst hebben. Hoe toon jij dan je onschuld aan?

Van een dergelijke databank kan ook een pressie middel uitgaan; de overheid besluit dat het verplicht is DNA af te staan om:

1. Aangeboren afwijkingen op te sporen en uit te roeien

2. Grip te krijgen op jouw handel en wandel en eventuele criminele activiteiten

Een databank kan gehackt worden, jouw DNA kan dan ' aangetroffen' worden op een plek waar jij nog nooit geweest bent. De volgende stap is chip onder je vel, verbod om je met iemand die een bepaalde genetische andoening heeft die zich niet openbaar maar wel in betreffende combi bij jullie nageslacht, te verbinden of kinderen te verwekken....of je mag wel kinderen maar de extra kosten voor ziekten van je nageslacht zijn voor jouw rekening.

Hebben jullie nog ideeën ten aanzien van dit wetsvoorstel?

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Schandalig! Fucking 1984 in het kwadraat. Liever dat er tien moordenaars vrij rondlopen dan dat er één onschuldig van z'n vrijheid berooft wordt. Daarbovenop is het gewoon een schandalige schending van de privacy en wordt dit als het aan mij ligt gewoon gezien als onrechtmatig verkregen bewijs.

Deze post delen

Schandalig! Fucking 1984 in het kwadraat. Liever dat er tien moordenaars vrij rondlopen dan dat er één onschuldig van z'n vrijheid berooft wordt. Daarbovenop is het gewoon een schandalige schending van de privacy en wordt dit als het aan mij ligt gewoon gezien als onrechtmatig verkregen bewijs.

ben het weleens dat het te ver gaat, maar niet eens met de opmerking : "Liever dat er tien moordenaars vrij rondlopen dan dat er één onschuldig van z'n vrijheid berooft wordt."

DNA onderzoek is al heel erg ver, maar DNA zonder toestemming te gebruiken vind ik te ver gaan. Waar ik wel achter zou staan dat is dat als iemand gearresteerd wordt wegens een bewezen misdaad, dat er dan DNA van diegene wordt afgenomen, dit zou wel een goede tool zijn om ervaren criminelen sneller te pakken voor een misdaad die ze hebben begaan. Tenslotte hoe sneller criminelen van de straat af zijn hoe veiliger het wordt voor de burger.

Deze post delen

ben het weleens dat het te ver gaat, maar niet eens met de opmerking : "Liever dat er tien moordenaars vrij rondlopen dan dat er één onschuldig van z'n vrijheid berooft wordt."

Totdat je zelf onschuldig twaalf jaar vast zit.

Deze post delen

Totdat je zelf onschuldig twaalf jaar vast zit.

Als het zou betekenen dat ik daardoor voorkom dat 10 moordenaars vrij rond kunnen lopen, dan zou ik het er voor over hebben. Waarom? heel simpel omdat ik er levens mee zou redden.

Deze post delen

Als het zou betekenen dat ik daardoor voorkom dat 10 moordenaars vrij rond kunnen lopen, dan zou ik het er voor over hebben. Waarom? heel simpel omdat ik er levens mee zou redden.

Zo denk de gemiddelde dictator ook, ongeveer. Maar damn, wat altruistisch van je! (Wel onnatuurlijk altruistisch mijns inziens.) Ik ben erg sociaal en warm en bovengemiddeld attent, al zeg ik het zelf, maar zover kan en wil ik niet gaan. Ik hoop ook ten zeerste dat jij niet de meerderheid gaat vormen die zoiets mogelijk maakt waardoor ik wellicht ooit twaalf jaar onschuldig vast kom te zitten. En ja, dat de hypothetische moordenaar van mijn hypothetische kinderen nooit gepakt wordt, houd je sowieso.

Deze post delen

tja ik bekijk het zo, als een moordenaar er mee weg weet te komen wie is dan zijn volgende slachtoffer??? want als ze er 1 keer mee weg weten te komen dan denken ze ook dan kan ik er ook een 2e keer mee wegkomen. Mischien is het dan wel iemand waar je om geeft zoals je kind, je vrouw of je moeder? Als ik bij wijze 10 levens kan redden door 10 jaar in de bak te zitten, dan zou ik het doen. Ik zou ten gronde gaan als ik met de gedachte moest lopen dat 10 mensen vermoord zijn omdat ik me vrijheid te veel waardeerde. en het is niet alsof de nederlandse gevangenissen eruit zien als in turkije ofzo.

Deze post delen

Gast urbanprepper

ach als je geen misdrijven begaat heb je weinig te vrezen

Deze post delen

mee eens, daarom snap ik ook nooit de redenen waarom mensen weigeren DNA af te geven bij een onderzoek of dat ze tegen het registreren van vingerafdrukken zijn. Als men zich aan de wet houd dan heeft men niets te vrezen.

Deze post delen

Het is/wordt steeds moeilijker om een grijze wolf te zijn. Ik vind het zeer verontrustend dat een instantie de macht en middelen krijgt om iedereen te kunnen volgen of te achterhalen waar iemand is geweest, en dat zeker bij een instatie die ik niet vertrouw.

@urbanprepper, Tessa krijg een brief thuis waarin stond dat zich moest laten steriliseren en anders zou dat onder dwang gebeuren. Waarom vroeg Tessa zich af; ik heb toch niks verkeerd gedaan? Tessa heeft het uiteindelijk laten doen. Dat was in Berlijn 1936. Helaas heeft Tessa de oorlog niet overleeft maar ze hield zich wel aan de wet....

Daarbij zijn er ook in nederland voorbeelden waarbij onschuldige mensen worden vervolgt of zelfs zijn veroordeeld door foute of onzorgvullige verkregen DNA bewijzen.

Ik vraag me dan ook af als je het toch niet erg vind dat je de hele dag gecontroleerd wordt hoe je het dan vind als ik eens een week of langer 24/7 achter je aan blijf lopen en alles van je controleer?

Ik krijg daar een licht onbehagelijk gevoel bij.

Misschien is het nog niet zover maar ik heb begrepen dat het al mogelijk is en over 20 is het kinderspel.

Deze post delen

voor zover ik weet is er nog nooit iemand veroordeeld in nederland op puur en alleen DNA onderzoek, maar stel je dan dit eens voor. Een vader misbruikt zijn kind, hij wordt veroordeeld en zit zijn tijd uit. kort daarna worden er meerder kinderen in de omgeving onzedelijk betast en zelfs verkracht. Er wordt DNA op de kinderen aangetroffen die bijna zeker van de dader zijn. Helaas hebben ze niets om de DNA mee te vergelijken.. ze doen een oproep en daaronder zit de man die eerder zijn eigen kind heeft misbruikt. Hij negeert de oproep en hij verkracht nog enkele kinderen voordat ze hem eindelijk kunnen oppakken.

Wat ik hiermee wil zeggen: was de DNA van de veroordeelde kindermisbruiker in een database geweest en had de politie toegang gehad, dan had de politie de man bij de eerste keer waar DNA werd gevonden de man kunnen oppakken en daarmee meerdere kinderen kunnen redden van verkrachting, mishandeling en misschien zelfs de dood.

Ik zeg niet dat elke burger DNA zou moeten afstaan, maar wel elke veroordeelde crimineel. Ik zeg ook niet dat iemand veroordeeld moet worden op alleen DNA bewijs. Wat ik wel zeg is dat een DNA database gewoon een effectieve tool zou zijn om de lijst met potentieele verdachten te verkleinen en daarmee zou iedereen gebaat zijn behalve de crimineel.

Deze post delen

Gast urbanprepper
Het is/wordt steeds moeilijker om een grijze wolf te zijn. Ik vind het zeer verontrustend dat een instantie de macht en middelen krijgt om iedereen te kunnen volgen of te achterhalen waar iemand is geweest, en dat zeker bij een instatie die ik niet vertrouw.

@urbanprepper, Tessa krijg een brief thuis waarin stond dat zich moest laten steriliseren en anders zou dat onder dwang gebeuren. Waarom vroeg Tessa zich af; ik heb toch niks verkeerd gedaan? Tessa heeft het uiteindelijk laten doen. Dat was in Berlijn 1936. Helaas heeft Tessa de oorlog niet overleeft maar ze hield zich wel aan de wet....

Daarbij zijn er ook in nederland voorbeelden waarbij onschuldige mensen worden vervolgt of zelfs zijn veroordeeld door foute of onzorgvullige verkregen DNA bewijzen.

Ik vraag me dan ook af als je het toch niet erg vind dat je de hele dag gecontroleerd wordt hoe je het dan vind als ik eens een week of langer 24/7 achter je aan blijf lopen en alles van je controleer?

Ik krijg daar een licht onbehagelijk gevoel bij.

Misschien is het nog niet zover maar ik heb begrepen dat het al mogelijk is en over 20 is het kinderspel.

wat betreft tessa schets je een beeld in een totaal andertijdperk en politiek stelsel. appels en peren dus. verder zeg je voorbeelden te hebben maar benoemd zd niet. hier kan ik dus niets mee. let wel, ik wil me best verdiepen in jouw srandpunt maar dan moet je jouw argumenten wel onderbouwen met feiten.

Deze post delen

Gast urbanprepper

@prepper053 . er is in nederland idd nog nooit iemad veroordeeld enkel op DNA. Dat zal ook niet gebeuren want dat word in onze rechtstaat niet gezien als voldoende bewijslast. DNA mag enkel ondersteunend worden ingezet.

Deze post delen

voor zover ik weet is er nog nooit iemand veroordeeld in nederland op puur en alleen DNA onderzoek, maar stel je dan dit eens voor. Een vader misbruikt zijn kind, hij wordt veroordeeld en zit zijn tijd uit. kort daarna worden er meerder kinderen in de omgeving onzedelijk betast en zelfs verkracht. Er wordt DNA op de kinderen aangetroffen die bijna zeker van de dader zijn. Helaas hebben ze niets om de DNA mee te vergelijken.. ze doen een oproep en daaronder zit de man die eerder zijn eigen kind heeft misbruikt. Hij negeert de oproep en hij verkracht nog enkele kinderen voordat ze hem eindelijk kunnen oppakken.

Wat ik hiermee wil zeggen: was de DNA van de veroordeelde kindermisbruiker in een database geweest en had de politie toegang gehad, dan had de politie de man bij de eerste keer waar DNA werd gevonden de man kunnen oppakken en daarmee meerdere kinderen kunnen redden van verkrachting, mishandeling en misschien zelfs de dood.

Ik zeg niet dat elke burger DNA zou moeten afstaan, maar wel elke veroordeelde crimineel. Ik zeg ook niet dat iemand veroordeeld moet worden op alleen DNA bewijs. Wat ik wel zeg is dat een DNA database gewoon een effectieve tool zou zijn om de lijst met potentieele verdachten te verkleinen en daarmee zou iedereen gebaat zijn behalve de crimineel.

En daar sla je de spijker op zijn kop; ben je boef, dan DNA afstaan is iets anders als van ongevraagd op slinkse, onethische, onwettige wijze door machtsmisbruik (overheid), lichaamseigen materiaal verkrijgen. Let wel even op; jouw DNA is van jou en alleen van jou. Wat zou je zeggen als ze met jouw DNA vermengd met die van, science fiction nu, maar over twintig jaar niet, een top soldaat en een top atleet, een ultimate soldier uit het lab toveren?

En wat nou als het gemiddelde schaap in Nederland instemt met een wet die DNA database verplicht? Je mobiel, je betalingsverkeer, je internet activiteiten, je koop gedrag....alles is te volgen. Hoever verwijdert ben je dan nog van Big Brother....?

Deze post delen

@prepper053 . er is in nederland idd nog nooit iemad veroordeeld enkel op DNA. Dat zal ook niet gebeuren want dat word in onze rechtstaat niet gezien als voldoende bewijslast. DNA mag enkel ondersteunend worden ingezet.

Sperma met jouw handtekening in-op de verkeerde plaats? En wat nu nog niet is....behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst....

Deze post delen

Gast urbanprepper

mijn sperma in bijvoorbeeld de vagina van een dame zegt alleen maar dat ik waarschijnlijk sex met die dame heb gehad. het zegt niets over de vrijwilligheid of onvrijwilligheid daarvan. ergo: Enkel dna is onvoldoende bewijslast.

PS zeg niet dat het niet zo is. ik ben forensich onderzoeker dus je mag aannemen dat ik weet waarover ik spreek.

Deze post delen

mijn sperma in bijvoorbeeld de vagina van een dame zegt alleen maar dat ik waarschijnlijk sex met die dame heb gehad. het zegt niets over de vrijwilligheid of onvrijwilligheid daarvan. ergo: Enkel dna is onvoldoende bewijslast.

PS zeg niet dat het niet zo is. ik ben forensich onderzoeker dus je mag aannemen dat ik weet waarover ik spreek.

Ik weet ook wel dat het geen csi bullshit is, ik heb ook geen discussie met je over hoe het nu is, ik wijs je alleen op toekomstige mogelijkheden.

Deze post delen

Gast urbanprepper

ja maar dan houd alles op keyzer. mischien zijn we morgen wel een dictatuur. en op dat moment zal ik de eerste zijn die het NFI in de fik zet. lol.

maar zoals het nu gaat in dit huidige stelsel mag je er vanuit gaan dat er goed met sporenmateriaal word omgegaan.

Deze post delen

Was te verwachten dat het deze kant op gaat. De overheid vertrouwen is mooi, maar behoedzaam zijn beter. Het is niet voor niets dat de band langzaamaan steeds strakker wordt omgetrokken. Een kikker die je meteen kookt springt ook uit de pan. De 'vrijheden' zijn binnen afzienbare tijd verdwenen omdat de tijdsgeest zich hiermee niet meer inlaat. Men gaat elkaar bespieden, wantrouwen en dat is een teken dat het helemaal fout zit. Maar wie begon wie te wantrouwen en waarom? Zelf heb ik niets met politiek want ik geloof absoluut niet in een poppenkastsysteem. Maar he, iedereen mag ergens in geloven toch? Helaas komt vaak de aap uit de mouw en blijken de zaken toch anders te zijn dan ze lijken. Dus daarom wantrouw ik per definitie en vraag ik bij alles wie waar belang bij heeft. Gisteren vingerafdrukken, vandaag DNA en wat morgen...

Deze post delen

Dat is dus altijd de dooddoener waarmee privacy-schenders er graag één grote 1984 politiestaat van willen maken. Totdat het tegen je wordt gebruikt en de agent die jou niet aanstaat zogenaamd een zak coke bij je vindt en ergere voorbeelden; totdat jou DNA even geleend wordt en je onterecht schuldig wordt bevonden. Nee dank.

Niet om te Godwin'en, maar omdat in Nederlands alles zo perfect geregistreerd stond in een geoliede bureaucratie zijn hier geloof ik 97% van de joden weggevoerd terwijl er in België slechts 3% van de joden zijn weggevoerd (percentages zijn uit de losse pols, maar wat ik zeker weet is dat Nederland wat dat betreft in de top-5 staat en België onderaan).

Deze post delen

ik denk dat we over het algemeen toch wel eens kunnen zijn dat het een goede tool zou zijn om het aantal verdachten in een zaak te verkleinen, mits het systeem op een verantwoordelijke en gecontroleerde wijze zou worden gebruikt.

ik weet niet wat het citeren van nazi praktijken met DNA te maken heeft, voorzover bekend waren ze toen nog niet eens op de hoogte over vingerafdrukken laat staan DNA onderzoek.

Personelijk vind ik dat elke veroordeelde crimineel geregistreerd zou moeten worden en in een database moet komen. Met daarbij niet alleen recente foto's, vingerafdrukken maar ook DNA.

Mijn redenering waarom:

1. de lijst van verdachten kan tot enkele personen verkleind worden als de dader bekend is in het systeem.

2. minder personeel is nodig om onderzoek te doen naar verdachten.

3. verdachte is sneller van de straat en er is minder kans op meer slachtoffers.

4. doordat er minder personeel nodig is om onderzoek te doen naar verdachten kan ander personeel zich bezig houden met andere zaken.

Nadelen:

1. Het systeem moet hacker-proof zijn.

2. Nadat de DNA in het systeem is gezet moeten alle DNA-monsters beveiligt opgeslagen of vernietigt worden.

3. Beperkt personeel zou toegang mogen hebben tot het systeem en afspraken moeten worden gemaakt dat het systeem ALLEEN gebruikt mag worden voor opsporing.

Deze post delen

wat betreft tessa schets je een beeld in een totaal andertijdperk en politiek stelsel. appels en peren dus. verder zeg je voorbeelden te hebben maar benoemd zd niet. hier kan ik dus niets mee. let wel, ik wil me best verdiepen in jouw srandpunt maar dan moet je jouw argumenten wel onderbouwen met feiten.

Je hebt helemaal gelijk.

Met Tessa wil ik alleen maar zeggen dat zij vertrouwen had in de overheid terwijl die hele andere bedoeling had. Dat kan en gebeurd nog steeds. En paar voorbeelden;

Kwartje van Kok, zou tijdelijk zijn

Verdrag van Lissabon, hebben eerst nee tegen gestemd

Geld naar Griekenland, zou eerst maar 1 keer zijn, tweede keer zouden we het allemaal met rente terug krijgen

Afganistan zou een korte opbouw missie worden

Op veel van de bovenstaande "leugens" is voor gestemd door het volk omdat ze vertrouwen hebben in hun volksvertegenwoordiging. Dit is temminste zoals de politiek het ziet.

En straks DNA afstaan voor wat voor een rede dan ook, maar met elke bijkomstigheden bijbedoelingen?

Let wel, ik ben niet tegen DNA want het kan zeker schuldige veroordelen en onschuldige vrijpleiten maar ik ben tegen de controle mogelijkheid die een overheid over je heeft.

Want de volgende plan kan zijn dat je inderdaad een chip in je krijgt, iets wat in amerika al gebeurd uit angst voor ontvoeringen. Dit is nog geen chip die je kan pijlen maar een indetificatie chip. De volgende stap hierin is een chip die je wel kan pijlen zodat je weet waar de gekidnapte persoon is.

Ik schreef eerder; Daarbij zijn er ook in nederland voorbeelden waarbij onschulige mensen worden vervolgt of zelfs zijn veroordeeld door fout of onzorvulldige verkregen DNA bewijzen, daar had moet staan onzorgvuldige verkregen bewijzen, zonder DNA dus. Sorry

De voorbeelden die ik o.a. bedoelde vind je hieronder die het landelijke nieuws hebben gehaald.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Puttense_moordzaak

http://www.isvw.nl/nl/tien-belangrijke-nieuwe-feiten-uit-leugens-over-louwens/

http://www.humo.be/humo-archief/90215/kevin-huypens-zat-acht-maanden-onschuldig-in-de-cel-voor-de-moord-op-zijn-vader (voor onze belgische vrienden)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schiedammer_parkmoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Lucia_de_Berk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ina_Post

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaanse_paskamermoord

Dit zijn toch schrijnende voorbeelden van bewijslast die verkeerd verkregen is. En of dat nou DNA, verkeerd geinterpreteerde gevens of onder druk verkregen verklaring is maakt niet uit. Niemand wordt op een ding veroordeeld maar het zijn wel mensen die ook dachten, ik heb niks te verbergen want ik heb niks verkeerd gedaan.

Dus ik ben niet tegen DNA maar ik ben tegen de controle mogelijkheid die een overheid over je heeft en de daarbij behorende foute interpretaties, en mijn angst dat er met dergelijke gegevens in foute handen foute dingen kunnen worden gedaan. Dat was alles wat ik wilde zeggen.

Ik hoop dat ik nu iets duidelijker was.

Deze post delen

Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Dat is kudt, vooral wanneer het u of de uwen betreft. DNA is prachtig bij een (forensisch) onderzoek, maar ik ben van mening dat het onderzoek moet zijn en blijven. Het argument "Ik heb niets te vrezen dus mijn DNA mogen ze hebben" gaat mijn inziens niet op.

Edoch, ik ben van mening dat ik enige nuance in deze discussie moet aanbrengen. Iedereen heeft hier zijn/haar mond vol over DNA (hihihi, binnenpretje!) en de registratie daarvan. Nu is de registratie op zich geen probleem, maar de conclusie wordt gelijk getrokken dat wanneer "iemands" DNA wordt aangetroffen op een PD, diegene gelijk schuldige danwel verdachte is. Dat is aperte onzin.

Mijn DNA is wellicht in 50 verschillende auto's te vinden, 100 hotelkamers, 23 openbare toiletten en God weet ik waar niet nog meer. Ik heb het dan over hoofdharen, afgebeten nagels (de meeste van mijn vrienden hebben een bizar rijgedrag) en weggeschoten stukken snot... (pang!).

De crux zit hem in de relatie tot het monster en hoedanigheid waarin het DNA van een mogelijke verdachte wordt gevonden. M.a.w., als mijn DNA bij een verkrachtingszaak wordt gevonden in een enkele hoofdhaar in een auto of een schaamhaar op het lichaam, dan is dat een behoorlijk verschil. Dat geldt evenzo voor een afgebeten nagel tot in relatie van sperma. Ik kan me niet herinneren dat ik het laatste in een auto heb achtergelaten, de nagel wel.. M.a.w. de herkomst van het DNA is evenzo belangrijk als het DNA zelf. We gaan te kort door de bocht als we het hebben over DNA in het algemeen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen een landelijke DNA database. Ik ben voor het gebruik van DNA als onderzoeksmiddel. Ik wil wel aangeven dat "DNA" in het algemeen wel in de juiste context gezet moet worden, vooral in deze discussie.

Zo. dat waren mijn serieuze 5 minuten, nu ga ik weer Niburu berichten aanvallen hier ;)

Kuzzz,

Johannes Bis

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...