Ga naar inhoud
GENEGEERD

Camouflage kleding


Greener

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam
IkIk heb diverse testen gelezen en gezien waar ze de oude ACU camouflage vergelijken met multicam.

Ik vind het verbluffend hoe het werkt.

 

Het zal wel komen omdat ik "kleurenblind" ben maar ik zie ook met de nieuwste came het voordeel van camoufkeren nog niet in ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 273
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je het voordeel van camo niet inziet ligt dat niet aan je ogen :p

 

Greener

 

Conform doelstelling van camo is het dus mogelijk dat de beste camo géén camokleding dragen is. Afhankelijk van locatie kán spijkerbroek, shirtje en sportschoentjes dus meer camo zijn dan welk camo/ghilllysuite dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Als je het voordeel van camo niet inziet ligt dat niet aan je ogen :p

 

Greener

 

je bent duidelijk niet kleurenblind hahaha. De gewenste effecten hebben voor mijn soort van "handicap" weinig waarde, in mijn diensttijd vond ik het ook maar een dom "spelletje" omdat ik al op afstand de gecamoufleerde collega's of voertuigen door de camouflage heen zag. Het zal best wel waarde hebben anders werd er niet zoveel € aan uitgegeven door defensie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conform doelstelling van camo is het dus mogelijk dat de beste camo géén camokleding dragen is. Afhankelijk van locatie kán spijkerbroek, shirtje en sportschoentjes dus meer camo zijn dan welk camo/ghilllysuite dan ook.

 

Zoals eerder al genoemd was in deze thread klopt dat inderdaad.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent duidelijk niet kleurenblind hahaha. De gewenste effecten hebben voor mijn soort van "handicap" weinig waarde, in mijn diensttijd vond ik het ook maar een dom "spelletje" omdat ik al op afstand de gecamoufleerde collega's of voertuigen door de camouflage heen zag. Het zal best wel waarde hebben anders werd er niet zoveel € aan uitgegeven door defensie.

 

Je hebt dus wel iets unieks wat goed van pas kan komen tijdens shtf :)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden twee dingen door elkaar gehaald. Je hebt infrarood kijkers, die kun je voor enkele honderden euro's kopen in de meeste jachtzaken. Beter bekend als nachtzichtkijkers.

En er zijn thermische kijkers. Kun je tegenwoordig ook kopen. Denk dan aan een duizendje of wat.

 

Die thermische kijkers zien warmte. Ik heb er vaak mee gewerkt en het werkt absoluut super. Mogelijk dat je je met een reddingsdeken daar tegen kunt beschermen. Moet die wel groen zijn... Country Store verkoopt ze.

 

Of een reddingsdeken tegen een infraroodkijker beschermt betwijfel ik. Ik zal het eens uittesten. Maar zoals ik al eerder schreef, met infrarood werende kleding kom je een heel eind.

 

Super! dat jij het kan testen ik ben erg benieuwd naar de bevindingen! Groet Ronin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Voor de camo-liefhebbers: Cabela's heeft in de loop van dit jaar de ColorPhase camo kleding op de markt gebracht. De kleur van de kleding past zich automatisch aan de buitentemperatuur, luchtvochtigheid en hoeveelheid zonlicht. Zo kleurt bijvoorbeeld bij een hogere temperatuur de kleding groen, bij lagere temperaturen veranderen de patronen in bruintinten. In dit filmpje kun je het effect zien:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wou eigenlijk opnieuw beginnen omtrent CAMO!

Maar er is al veel over gezegt.

Maar hoeveel zijn er eigenlijk op dit forum die het toch aangeschaft hebben en ook nog gaan doen??

Ondanks de Kritiek( Draag geen CAMO omdat !!!???)

Veel Kwalitatief Hoogwaardig spul is in Burger uitvoering(Burger kleurtjes) Onbeschoft duur.

Is door weinig mensen te betalen.En dan bedoel ik ook tentjes,kookspul enz.

Leger(Camo) spul is er genoeg(Wordt minder) en is Kwalitatief Hoogwaardig ,tegen zeer redelijke prijzen.

Dit omdat er bij DEFENSIE niet bezuinigt word op uitrusting(Ontwikkeling daarvan).Experimenteren doen ze doorlopend?

Er zit gewoon prachtig spul bij !Helaas GROEN.

 

Zijn wij die die Defensie spullen kopen nu dom bezig ???

Je kan er toch meerder kanten mee op.

Ben je in de stad(Stedelijke omgeving)Pas je toch even je kleding aan??

Tja je rugzak(Lowe Saracen model) of andere Camo 120 Liter.Dat is dan misschien een probleem.

Mij lijkt dat je het beste ,als je dan toch iets moet veranderen of wegdoen,je een egaal van kleur zijnde rugzak kan aanschaffen.

Blauw,zwart enz(Geen rood en geel) egaal GROEN(Berghaus) ???

 

Ik weet het niet meer,maar volgens mij doe je in zulke situaties( nooit perfect.

Kijk alleen al eens naar de Bevolkings aantallen.Als die doordraaien ???Het instinct begint te werken(overlevings instinct)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik denk dat je keuze,s moet kunnen maken , waneer camo en waneer niet ,

ga je volledig camo in de bush no problem , ga je dit in de stad doen dan trek je de aandacht ,

en kijken mensen nogal vreemd naar je ....ja kan camo ook afwisselen met casual kledingstukken en een mix maken.

een gemiddelde natuur fotograaf loopt er tegenwoordig bij alsof ie uit de jungle van vietnam is komen tijgeren :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je keuze,s moet kunnen maken , waneer camo en waneer niet ,

ga je volledig camo in de bush no problem , ga je dit in de stad doen dan trek je de aandacht ,

en kijken mensen nogal vreemd naar je ....ja kan camo ook afwisselen met casual kledingstukken en een mix maken.

een gemiddelde natuur fotograaf loopt er tegenwoordig bij alsof ie uit de jungle van vietnam is komen tijgeren :))

 

Zo denk ik er ook over!Maar in vele reacties binnen Topics word het bijna afgeraden om te doen(kopen van dat Camo spul)

Er zijn er al zoveel die een klein Budget hebben.Dat leger spul kost in verhouding met burger spul bijna niets.

Koop eens een zeer goed Goretex jasje(Met wintervoering) Prijs ??? KL,Bundeswehr enz enz gemiddelt 40,00 Euries.

Niet kapot te krijgen(Ja alles kan kapot,weet ik)

In Burger uitvoering praat je over hele andere bedragen!En dat geld ook voor andere Items uit het leger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dol op leger spul. Op camo dan weer minder.

Ga graag de bossen in en draag tegenwoordig een olive commando broek, met een zwarte commando jas. Door de combinatie van 2 kleuren zie ik er niet als één of andere Rambo uit, terwijl ik in goede schutkleuren door het bos loop.

De jas samen met een khaki legerbroek kan trouwens zonder problemen in de stad aan. Niks lijkt vreemd in tegenstelling als ik full camo was geweest (jas en broek is overigens ook in camo te koop hoor jongens).

 

Overigens is de beste camo die ik in het bos draag een verrekijker.

Al die Piet-Jan-Hendrik-Jan-Jaapjes zien me dan als vogelspotter.

Vogelspotter= geen gevaar

Bushcrafter= kan nooit goed zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur zwart in de natuur is niet zo'n verstandige keuze. Zwart komt niet voor in de natuur en valt enorm op. Net als blauw. Gooi je zwarte jas over een struik of tak heen en ga er dan eens op afstand naar kijken. Moet je ook doen wanneer je een jas hebt in een van de jachtcamo's (Mossy Oak, Advantage, enz). Bruin is wel weer erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur zwart in de natuur is niet zo'n verstandige keuze. Zwart komt niet voor in de natuur en valt enorm op. Net als blauw. Gooi je zwarte jas over een struik of tak heen en ga er dan eens op afstand naar kijken. Moet je ook doen wanneer je een jas hebt in een van de jachtcamo's (Mossy Oak, Advantage, enz). Bruin is wel weer erg goed.

 

Zwart is een prima schut kleur.

Nee het is geen camo.

Ben ook geen militair.

Maar zo lang als dat ik reeën op redelijke afstand kan naderen zonder gezien te worden, hoor je mij niet klagen ;)

 

Als ooit de oorlog uitbreekt trek ik wel een camo jas aan. Goed? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart is een prima schut kleur.

Nee het is geen camo.

Ben ook geen militair.

Maar zo lang als dat ik reeën op redelijke afstand kan naderen zonder gezien te worden, hoor je mij niet klagen ;)

 

Als ooit de oorlog uitbreekt trek ik wel een camo jas aan. Goed? :p

 

Voor reeën kan je net zo goed een spierwit pak aantrekken, of fel oranje, als er maar bladstructuren, en / of patronen op zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor reeën kan je net zo goed een spierwit pak aantrekken, of fel oranje, als er maar bladstructuren, en / of patronen op zitten

 

Hahaha...het blijft een wellus nietus kwestie.

Ik ben dol op legerspul, maar zie er liever niet als een soldaat uit.

 

Vind mezelf wel militair genoeg zo:

 

 

:p

[ATTACH=CONFIG]7592[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt de nieuwe Nederlandse camo, wordt uit gegeven begin 2015 !

[ATTACH=CONFIG]7593[/ATTACH]

 

Kun je nagaan wat er dan vrijkomt aan ????? Kleding zowiezo.

Een vriend(Nou ja GOEDE KENNIS) van mij heeft een dumpzaak.

Kan nauwelijks nog spullen bemachtigen.

Op dit moment is er veel uitverkocht aan kleding(Most wanted items)

Je word bij bestellingen vaak ook aan het lijntje gehouden(niet bij iedere zaak !)

Dan zit je te wachten en te wachten en Sorry niet meer leverbaar!En dit weeeeeken later.

Dus ben benieuwd waar het allemaal heengaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nagaan wat er dan vrijkomt aan ????? Kleding zowiezo.

Een vriend(Nou ja GOEDE KENNIS) van mij heeft een dumpzaak.

Kan nauwelijks nog spullen bemachtigen.

Op dit moment is er veel uitverkocht aan kleding(Most wanted items)

Je word bij bestellingen vaak ook aan het lijntje gehouden(niet bij iedere zaak !)

Dan zit je te wachten en te wachten en Sorry niet meer leverbaar!En dit weeeeeken later.

Dus ben benieuwd waar het allemaal heengaat.

 

Ligt er ook een beetje aan wat die zoekt, billaminaat jassen & goretex broeken kun je vergeten. Net zoals de m90 slaapzakken, en ops vesten zijn ook steeds moeilijker. Net de zoals de wollen groene muts, voor de rest is er nog wel redelijk aan te komen.

Ben je toch naar iets specifiek opzoek, dan mag je mij pm'en heb zelf ook voor een legerdump gewerkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...