Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedsel in blik


Chinook

Aanbevolen berichten

heb blikjes met ananas schijven enz in mijn voorraad, vitamines/mineralen/vezels zijn goed het is lekker even zoet en een moraalbooster en 1 klein del monte blikje is toch goed voor 200kcal

blikjes die ik vorig jaar gekocht heb zijn nog houdbaar tot 2014 dus ik ga er nog wel zooitje bijkopen.

ik kies schijven omdat die makkelijker eruit te pielen zijn met mijn vinger hoef ik geen vork te gebruiken.

ik heb ook stukjes voor bij de babi pangang of kerry of sate toevoegingen bij mijn rijstmaaltijden, ook heb ik ze voor bij mijn zuurkoolprakkies.:o

 

cocktailmix,appelmoes,abrikozen,peren,aardbeien ik heb het allemaal in blik zitten, vind fruit altijd wel opbeurend voedsel:)

Ik ben ook n grote fan van fruit in blik.Al is het alleen maar om die siroop waar t inzit.Meteen n extra powerdrink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben ook n grote fan van fruit in blik.Al is het alleen maar om die siroop waar t inzit.Meteen n extra powerdrink.

 

tja qua voedingsstoffen valt het misschien tegen maarja daar heb je dan pillen voor.

ik heb ook van die dextro energie tabletten in mijn voorraad, ik ga die ook sealen, dan zijn ze zo veel langer houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de zakken van Wise onvoldoende stevig. Als je deze vergelijkt met die van Mountainhouse, zijn die van Wise net krantenpapier. Uit usa onderzoek blijkt dat blikken eigenlijk de enige degelijke verpakking is die 20-25 jaar houdbaarheid kan claimen. Dezelfde verpakking van MH in zakken is 5 jaar houdbaar in blikken 25 jaar. Plus ik vind de smaak van MH veel beter dan die van Wise. Oja en MH gebruikt echt vlees ipv TVP. Oja2, ik zie nergens op de verpakking van Wise ook de claim van 25 jaar houdbaarheid......itt MH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suikers geven een korte energie boost. Pasta's etc geven een langere energie afgifte. Daarom niet teveel blindstaren op dt fruit in blik.....:cool:

 

dat klopt maar je moet je niet blindstaren op een lange boost energie, je moet ook kijken naar moraal boost.

ik vind de meesta pasta,s zo ongelofelijk smerig dat ik ze niet in mijn voorraad heb opgenomen, ik heb elleboogjes macaroni en mix en blikjes ham en das mij voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt maar je moet je niet blindstaren op een lange boost energie, je moet ook kijken naar moraal boost.

ik vind de meesta pasta,s zo ongelofelijk smerig dat ik ze niet in mijn voorraad heb opgenomen, ik heb elleboogjes macaroni en mix en blikjes ham en das mij voldoende.

 

Is helemaal waar en na die korte energie boost volgt er zelfs een dipje.T is idd ook meer n geestelijke boost....Endorfine boost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat Mountain House: kun je dat zonder problemen importeren vanuit de USA? Ik heb eens gelezen dat de verzendkosten erg hoog zijn en dat de douane wel eens moeilijk kan doen.

 

Ik zie net dat lang houdbaar voedsel van Mountain House ook gewoon in Nederland wordt verkocht, bij Bee-prepared.nl.

Het staat in de categorie http://www.bee-prepared.nl/voedsel-c-100.html of zoek op Mountain House.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@ Cardu

Zou je mij ook dat email adres door kunnen sturen van diegene die MRE's verkoopt ik heb namelijk ook intresse en moeite met het vinden van betrouwbare verkooppunten in Nederland. Ik heb nog wel een tip die je waarschijnlijk al wel wist maar MRE's zijn NIET heel goed voor het menselijk lichaam indien langdurig gebruikt, MRE's bevatten namelijk veel geur kleur en smaakstoffen. Alleen voor noodsituaties zou ik MRE's aanraden.bijvoorbeeld voor in je 'bug out bag' omdat ze zo compact zijn, maar volgens mij praat ik hier tegen een expert. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf hebben we een paar dozen met Amerikaanse MRE's (Meal Ready to Eat) aangeschaft, voor als we ooit snel weg moeten. We hebben zo'n doos opengemaakt en een paar maaltijden gegeten. Ze vielen me echt niet tegen! Er zit redelijk veel voedsel in en je kunt de maaltijden met een beetje water in de bijgeleverde heater (een zakje met een bepaald element) warm maken. Ideaal als je onderweg bent.

De kinderen worden wel zat van de crackers en de koekjes die erin zitten. Dan maar even niet verantwoord eten hoor:)

Verder zijn ze schijnbaar van recente productie en zo'n 8 tot 10 jaar houdbaar, als ze maar koel bewaard worden. (We hebben een kelder, dus geen probleem)

BP 5 ken ik persoonlijk nog niet: is dat een beetje te eten? Naar het schijnt is het erg droog en moet je er veel bij drinken ? Verder is de houdbaarheid niet zo heel erg lang toch? Een jaar of 5 of zo?

En dat Mountain House: kun je dat zonder problemen importeren vanuit de USA? Ik heb eens gelezen dat de verzendkosten erg hoog zijn en dat de douane wel eens moeilijk kan doen.

Ik ben erg geïnteresseerd in gevriesdroogde voeding (waaronder dat eerder genoemde shelfreliance), maar kom steeds weer op hetzelfde probleem: er wordt niet verstuurd naar Europa! )Of tegen belachelijke prijzen :()

 

Mountain House is o.a verkrijgbaar in zakjes en blikken bij http://www.conserva.de Bestellen en betalen is gemakkelijk en met DPD bode binnen twee dagen thuisbezorgd. Geen extrakosten, behalve euro 9.90 porto. Mijn ervaringen zijn goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mountain House is o.a verkrijgbaar in zakjes en blikken bij http://www.conserva.de Bestellen en betalen is gemakkelijk en met DPD bode binnen twee dagen thuisbezorgd. Geen extrakosten, behalve euro 9.90 porto. Mijn ervaringen zijn goed.

 

Inderdaad, die site is de enige die ik kon vinden waar je hier in de buurt lang houdbaar voedsel kunt kopen.

Gewoon top !

 

Ik ga nog altijd voor de Mountain House " #10 cans " (25 - 30 jaar houdbaar) : http://shop.conserva.de/de/44-fg-grossdosen

 

Maar kom zelf vaker in de VS en neem dan ook altijd weer een voorraad mee terug,

daar kost het maar de helft of zo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die site is de enige die ik kon vinden waar je hier in de buurt lang houdbaar voedsel kunt kopen.

Gewoon top !

 

Ik ga nog altijd voor de Mountain House " #10 cans " (25 - 30 jaar houdbaar) : http://shop.conserva.de/de/44-fg-grossdosen

 

Maar kom zelf vaker in de VS en neem dan ook altijd weer een voorraad mee terug,

daar kost het maar de helft of zo ...

 

Ja het is jammer dat het aan de prijs ook. De duitse varianten zijn wel goedkoper, maar ik weet niet waar ze verkocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor mijn voorraden opzoek naar aardappels in blik.. Weet iemand waar ze dat verkopen?? Een aantal jaar geleden in Belgie heb ik het wel in de supermarkt gezien, maar om nu helemaal uit te wijken naar belgie voor aardappels in blik...

 

de supermarkten in duitsland verkopen aardappelen in pot. schijfjes of hele aardappeltjes. 99 cent voor een pot van 680 gram/720ml

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...