Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Strong solar flare alert

Recommended Posts

Er zit er weer een aan te komen;

STRONG SOLAR FLARE ALERT:

A strong solar flare reaching M9.0 took place at 18:14 UTC Saturday afternoon.

The flare was centered around a new active region off the southeast limb. Stay Tuned to SolarHam.com for the latest information.

Volg de ontwikkelingen op

http://www.solarham.net/

of dit discussie forum met veel tips uit de gehele wereld

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2023595/pg1

Valt mee hoor Tom:

Solar wind

speed: 350.7 km/sec

density: 1.3 protons/cm3

explanation | more data

Updated: Today at 1946 UT

X-ray Solar Flares

6-hr max: M9 1814 UT Oct20

24-hr: M9 1814 UT Oct20

explanation | more data

Updated: Today at: 1859 UT

Daily Sun: 20 Oct 12

None of the sunspots on the Earthside of the sun is activey flaring. Credit: SDO/HMI

Sunspot number: 110

What is the sunspot number?

Updated 20 Oct 2012

Spotless Days

Current Stretch: 0 days

2012 total: 0 days (0%)

2011 total: 2 days (

2010 total: 51 days (14%)

2009 total: 260 days (71%)

Since 2004: 821 days

Typical Solar Min: 486 days

Update 20 Oct 2012

The Radio Sun

10.7 cm flux: 141 sfu

explanation | more data

Updated 20 Oct 2012

Solar wind

speed: 350.7 km/sec

density: 1.3 protons/cm3

explanation | more data

Updated: Today at 1946 UT

X-ray Solar Flares

6-hr max: M9 1814 UT Oct20

24-hr: M9 1814 UT Oct20

explanation | more data

Updated: Today at: 1859 UT

Bron: http://www.spaceweather.com/

En nu eens kappen met die onzin Tom!

Johhny B, je wordt er toch niet bang van?:)

Ik meld gewoon dat er een nieuwe melding is uitgegeven door de vermelde links, die vinden het geen onzin. Immers de sites waarschuwen alleen maar, en als je er niet tegen kunt of het onzin vind lees je er toch gewoon over heen Er is nog zoveel meer te lezen op dit forum.

Lieve Tom,

De Paus waarschuwt ook voor condooms, zelfs op internet. Streng gereformeerden waarschuwen voor orgaandonatie en bloedtransfusie. Andere sites hebben het over "Chemtrails". Parbleu! Amerikaanse politici zijn er van overtuigd dat vrouwen niet zwanger kunnen worden wanneer ze verkracht worden, het moet niet gekker worden...

Ik word er niet bang van Tom, edoch, het irriteert me des te meer. Je berichten hebben een hoog Nieboehoe (Niburu) gehalte en daar krijg ik eczeem van.

Je neemt alles klakkeloos over van de meest wazige sites, je "copy paste" de lulkoek en portretteert het hier als waarheid en waarschuwing. Ik ben soms bang dat je de weg kwijt bent, en dat terwijl je je naam juist mee hebt! Tom(Tom)...

Zoek alsjeblieft eerst verder voordat je hier die lulkoek post. Als je iets vindt dat door meerdere bronnen bevestigt wordt, ben ik de eerste die klaar staat om veren in je achterste te steken. Tot die tijd... www.aluminiumfolie.nl

*Bij de volgende straat rechts afslaan...* Nee Tom, ik ga rechtdoor...

Volledig met Johnny BravoNL eens, ik krijg het apezuur van die copy past posts zonder veel inhoud en onderbouwing. Brengt niets zinnigs. Stop er mee Tom.

Solarham is toch wel een goed onderbouwde site over solar flares. Maar je moet de informatie wel goed interpreteren. Solar flares komen elke dag voor en ook CME's zijn niet zeldzaam. Alleen bereiken de meeste de aarde nooit en als dat wel het geval is zorgen ze in 999.999 van de 1.000.000 gevallen alleen voor mooi noorderlicht. Een Carrington effect is uiterst zeldzaam, de laatste was in 1859 (toen alleen de telegraafsystemen er last van hadden). En er is geen consensus of zo'n effect echt zo schadelijk zou zijn als wordt beweerd op doomsday sites.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859

Solarham is toch wel een goed onderbouwde site over solar flares. Maar je moet de informatie wel goed interpreteren. Solar flares komen elke dag voor en ook CME's zijn niet zeldzaam. Alleen bereiken de meeste de aarde nooit en als dat wel het geval is zorgen ze in 999.999 van de 1.000.000 gevallen alleen voor mooi noorderlicht. Een Carrington effect is uiterst zeldzaam, de laatste was in 1859 (toen alleen de telegraafsystemen er last van hadden). En er is geen consensus of zo'n effect echt zo schadelijk zou zijn als wordt beweerd op doomsday sites.

Klopt helemaal TL, de site is niet slecht, sterker nog, ze halen gedeeltelijk hun info van de site waarnaar ik verwees.

Het ging mij enkel om de interpretatie van Tom van de informatie daarop.

Het is te vergelijken met een geweerschot dat in Australië wordt afgevuurd en dat Tom hier roept: "Ze schieten op ons!"...

Niet helemaal waar,

In mei 1921 volgens NASA en Spase weather : May 13, 1921 - The New York Railroad Storm - At 7:04 AM on May 15, the entire signal and switching system of the New York Central Railroad below 125th street was put out of operation, followed by a fire in the control tower at 57th Street and Park Avenue. Railroad officials formally assigned blame for a fire destroyed the Central New England Railroad station, to the aurora. Telegraph Operator Hatch said that he was actually driven away from his telegraph instrument by a flame that enveloped his switchboard and ignited the entire building at a loss of $6,000. Over seas, in Sweden a telephone station was 'burned out', and the storm interfered with telephone, telegraph and cable traffic over most of Europe. Aurora were visable in the Eastern United States, with additional reports from Pasadena California where the aurora reached zenith.

1989 in Quebec ook zie: http://en.wikipedia.org/wiki/March_1989_geomagnetic_storm en http://www.nasa.gov/topics/earth/features/sun_darkness.html

Volgens velen (oa het blad Wetenschap in Beeld) is de zon weer behoorlijk aan het pieken met een maximum in 2013.

Ik ben geen wetenschapper maar ik vind het best verontrustend als wat ze schrijven waar is.

De zon ondergaat deze cyclus al ... euh .. heel erg lang :)

Het enige verschil wat er dit jaar is, is dat de galactic alignment ook gaat plaatsvinden.

of dit effect gaat hebben weet niemand. er word wel lustig op gespeculeerd :)

De zon ondergaat deze cyclus al ... euh .. heel erg lang :)

Het enige verschil wat er dit jaar is, is dat de galactic alignment ook gaat plaatsvinden.

of dit effect gaat hebben weet niemand. er word wel lustig op gespeculeerd :)

Nou, dat klinkt wel weer anders.

Maar hoe moet je dan weten wanneer het geen speculeren is?

Ik bedoel..... mij kunnen ze op dat gebied alles wijsmaken als het er redelijk serieus uitziet.:o

Nou, dat klinkt wel weer anders.

Maar hoe moet je dan weten wanneer het geen speculeren is?

Ik bedoel..... mij kunnen ze op dat gebied alles wijsmaken als het er redelijk serieus uitziet.:o

ik denk !!!!

als de zon echt een serieuze dreiging zal geven voor ons stroomnetwerk dat er sirenes zullen loeien. Als ze werken :D

De zon wordt goed in de gaten gehouden en we hebben een aantal uur de tijd om ons voor te bereiden op de komst van deze CME.

Wat een CME precies doet kun je Hier lezen.

hier nog de berichtgeving over het "carrinton event" in de krant:

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010544266%3Ampeg21%3Ap002%3Aa0009

kunnen jullie dit ook lezen met deze link?

http://kranten.kb.nl

hier kun je oude kranten doorzoeken, er interessant!

Ik kon de link perfect zien (FireFox). Het bericht omtrent het noorderlicht staat vanaf links onderin :)

mmmm voor je het weet is 2012 voorbij .....

zou best mijn kooi van Faraday willen testen en kijken of hij werkt......

ik zag iemand van Doomsday Preppers dat met accu's doen op een ijzeren vuilnis emmer. Heeft dat nut? Mij lijkt het namelijk van niet :D

nee heeft geen nut wand hij maakt gelijk kortsluiting wil je zo iets testen heel makkelijk !

pak een zware accu ( van vrachtwagen of zo ) sluit + aan op deksel onder + op de onderkant emmer op de + van de auto

- kant accu op - van de auto

en dan starten ( wel hand op de carburateur zo dat de auto niet start Of de bobine los maken ) dat doe je 1 minute 2x achter elkaar .... dan test je het pas wand dan loopt de face Langst de vuilnis emmer en niet alleen de deksel

we hebben wel een klein gelukje het duurt 8 minuten voor die vlam de aarde raakt .... heb ik nog net ff de tijd om mijn raam luiken te sluiten ....

Gast armageddon

Ik heb een vraag zo'n solar geval is dat net zo erg als een emp of nog erger of totaal verschillend?

Ik heb een vraag zo'n solar geval is dat net zo erg als een emp of nog erger of totaal verschillend?

solarflame is EMP

Gast armageddon
solarflame is EMP

dat weet ik maar wat is het verschil in kracht?

wat met zekerheid kapot gaat bij het een gaat misschien niet kapot bij het ander..

of maakt het geen verschil en zijn we gewoon zowiezo de lul

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...