Ga naar inhoud
GENEGEERD

Toilet papier of vochtige doekjes of beide onzin??


Lekker

Aanbevolen berichten

Gister avond eens voor het eerst een aflevering van Doomsday Preppers gekeken, daarvoor die aflevering van Dick bij Filemon. Beide keren zat mijn lieve vriendinnetje (die me soms wat uitlacht als ik weer op het forum zit te lezen) met een scheef oog mee te kijken, stiekem toch wel geïnteresseerd? ;)

 

Wat zij terecht opmerkte was het volgende: waarom zoveel toilet papier preppen???

Haar motivatie waarom ze dit minder zinvol vond dan een extra blik bruinebonen was als volgt; Papier neemt veel ruimte in en je kunt je billen ook met een beetje water schoonmaken, eventueel met wat blaadjes. En als je dan toch wil vegen, neem dat vochtige doekjes. Nemen minder ruimte en en kun je multifunctioneel gebruiken.

Ze heeft een tijd door Senegal getrokken en daar heeft niemand papier maar een emmertje water. En in NL is meer dan genoeg water, hoeft geen drinkwater te zijn.

 

Wat is jullie mening hier over??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het is denk ik beter om vochtige doekjes te hebben zoals je zei multifuntioneel, en is hygienischer in een tijd waar je misschien niet kunt douchen, maar ik denk water niet handig is,

omdat je het hard nodig hebt en minder schoon water kan voor irritattie's zorgen daar onder als er bijv. bacterien in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het klopt, papier neemt veel ruimte in beslag. maar het gaat erom wat men gewend is denk ik. als men met een bob onderweg is kan het ook wel met een blaadje of wat water denk ik, maar zolang men in huis zit en je hebt er de ruimte voor, waarom dan niet de gemakken van toilet papier. het brengt je water verbruik omlaag en je kan het daarna verbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft een tijd door Senegal getrokken en daar heeft niemand papier maar een emmertje water. En in NL is meer dan genoeg water, hoeft geen drinkwater te zijn.

Wat is jullie mening hier over??

 

Eerlijk gezegd vroeg ik mij dat dus ook al de hele tijd af, afgezien van de enorme plek die het inneemt is het misschien zinvoller om verpakkingen vochtig toiletpapier te preppen, dat kan je net zo goed uitruilen.

En inderdaad is het in tijden van nood net zo simpel om een oude lap te gebruiken met water maar dat zal nu net het heikele punt zijn in tijden van nood, water is dan om te drinken. Maar dan kan je misschien net zo

goed water uit een slootje nemen al zal je dat mbv. een filter juist weer willen gebruiken óm te drinken, zucht wat een dillema's, Preppen is niet makkelijk :p

 

Zag trouwens laatst een aflevering van Supershrimpers (zoveel mogelijk doen voor zo weinig mogelijk geld) waarin een gezin dus inderdaad stoffen toiletpapier maakten van oude lakens en dit telkens wastte..........wel duurzaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn keuzes.

Met een doek afvegen en wassen zal toch veel water verbruiken en tijd kosten.

Je stopt die denk ik niet bij de gewone was?

Vochtige doekjes zijn duurder, drogen op den duur uit, maar nemen veel minder plek in.

Als je de plek hebt, lekker papier opslaan kost bijna niks en zal snel een tekort aan zijn.

 

Er zijn altijd alternatieven en dus leuk om over te praten..

 

Als je rond trekt is alles heel anders dan dat je in je huis of bol zit enz.

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

- goed ruilmiddel.

- bederft niet

- mocht shtf dan is wc papier als eerste niet meer verkrijgbaar. (Transport neemt te veel ruimte in)

 

-goedkoop

-weegt niks

-praktisch & hygienisch & komfortabel (probeer maar eens met -10 en een emmer water of wat bladeren)

 

Vochtige doekjes zeker ook preppen, handig om te wassen zonder water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de rollen in een grote curver bak proppen, de ruimtes opvullen met zeepblokken, tandenborstels, tandpasta, naalden, messen etc, etc, etc.

 

Curvers deksel vastlijmen en met tayraps (gaatjes rand deksel en curver boren) vastmaken, is het direct een waterkluis. Zo kun je meer verpakken op een kleine ruimte, stapelbaar, en je kunt het meenemen voor een grootschalig BOL verhuizing.

 

Geef je vriendin 2 rollen toiletpapier voor 1 maand, en fantaseer waarom mensen toiletpapier willen tijdens een SHTF die zonder toilet papier willen. Deze methode gebruik ik ook bij mjn zus, nu heeft ze wel voor 3 dagen water in huis (natuurlijk veelte weinig, maar gaat om de mindset) en ze begon ook al over voedsel in te slaan en een EHBO kit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn BOB tas een pakje vochtig toiletpapier en ik prep beide.

 

Je moet met water uit de sloot om te wassen ook oppassen voor parasieten e.d. Regenwater zou wel een prima alternatief kunnen zijn. Kwam vroeger wel eens bij een familie waar standaard een fles water in de WC stond waarmee je geacht werd de billen mee te 'wassen'. (ik vroeg waarom die fles water daar op de grond stond....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit het boek van Dick Berts;

Wc papier was voor russische vrouwen een crisis indicator, het brengt weinig op en heeft veel transport en opslag volume nodig

(iets in die strekking)

waarom schijtpapier?

hygiene

beetje gevoel van menselijkheid (iets normaals in abnormale omstandigheden)

ook wc papier is multifunctioneel

en een woordspeling als afsluiter, het kost geen reet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de ass-rag methode. Een katoenen doek gebruiken en na afloop wassen. (soms help het om het eerst te drogen, voordat je het wast). (Romeinen gebruikte vroeger herbruikbare sponzen in hun openbare toiletten.)

 

Zorg dat je niet te behaard ben van beneden, dat helpt ook tegen teveel papier verbruikt.

 

Vaseline in je anus schijnt ook te helpen, maar dat heb ik maar niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam vroeger wel eens bij een familie waar standaard een fles water in de WC stond waarmee je geacht werd de billen mee te 'wassen'. (ik vroeg waarom die fles water daar op de grond stond....)

 

Dat is typisch Indisch (d.w.z. iets van mensen uit Indonesië, voorheen Nederlands-Indië). Zo'n fles water in de wc heet een bol tjebok. Vooral in Den Haag wonen nog veel Indischmensen die dat gebruiken.

 

Mensen die ermee opgegroeid zijn, willen niet anders. Zie dit grappige filmpje

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens 16 rollen voor 5 euro bij appie nu, kweet niet of dat duur is

 

Ik had drie pakken van 8rollen=24 rollen dus, voor 5,- bij kruidvat

 

Wanneer je op http://www.voordeelmuis.nl bijv toiletpapier intypt in de zoekopdracht vind je daar altijd de actuele aanbiedingen van verschillende winkels, dus kun je makkelijk zien waar je kunt scoren. Dit werkt ook goed met andere arikelen. http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=q&q=Toiletpapier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik effe me er mee bemoeien?

Bij een SHTF scenario kun je niet altijd op een normale westerse WC pot zitten, een gat in de grond is in de hele ararbische wereld gewoon wel een soort keramiek maar wel op je hurken zitten.

Nu zijn wij westerlingen al snel vatbaar voor diaree en dan boven zo'n gat of gewoon zonder diaree, kan je vertellen dat het nog wel eens "spettert"

Wil je dan effe weer toonbaar voor de dag komen dan zijn de vochtige doekjes onmisbaar, dus voor je achterkant en ook voor je schoenen :p

 

Men denkt vaakt nog te westers, kijk naar onze @Dick een mooie stapel WC papier, maar in een SHTF moet je gewoon op een emmer of gat in de grond.

Kan je wel vertellen dat je dan de vochtige doekjes (en eventueel Papieren washandjes) voor geen goud wilt missen. Misschien kost je het dan wel goud.

En nu we het over de Shit Hits The Fan hebben, als je op reis bent en je hebt diaree dan is een volwassen luier ook erg makkelijk vooral als je in een bus of gemeenschappelijk vervoer zit (als je flink te pakken hebt, lig je eigelijk) Spreek dus gewoon uit ervaring van een reis naar het midden oosten

 

Dus diaree remmers

Vochtige doekje

Luiers papier (volwassenen)

 

Em wat dit buikloop kan voorkomen handen wassen voor het eten met reiszeep (zonder water) en de hygiene hoog houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...