Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaringen met opwindbare apparaten


Koolmees

Aanbevolen berichten

Hier een aantal opwindbare apparaten: http://www.eco-logisch.nl/producten-Opwindbaar-99

 

Verschillende van deze dingen lijken met interessant voor preppers.

 

Wie heeft er ervaring met een of meer van deze producten?

 

Ik was op zoek naar een opwindbare radio, maar zie nogal grote prijsverschillen, zie ook http://www.radiowinkel.com/c-92858/opwindbare-radio-s-en-of-lampen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Helaas, maar zeker voor opwindbare apparaten is prijs gelijk aan kwaliteit.

Door de kleine oplages zijn goede apparaten nog erg duur.

Heb mij dochters een, prut lees goedkoop, zaklamp gegeven zijn allemaal binnen een paar weken overleden.

 

Verder nog geen positieve duurtesten...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de freecharge oplader en de radio. De oplader heeft zo'n aansluiting als in de auto, vroeger zat daar de aansteker in. Ik heb er een tussenstuk ingezet met usb-opening en dat werkt op zich wel. Ik kan er telefoons en zaklampen mee opladen, eigenlijk alle 'kleine' apparaten die je met een usb-stekker aan kunt sluiten. Een tomtom opladen lukt ook wel maar ik heb het ding ook voor mijn laptop gebruikt en dat werkt niet echt, je moet dan drie tot vier uur aan dat ding draaien om effect te zien en bij een lege batterij is het helemaal moeizaam. Dan kom je ook meteen het grote nadeel tegen; de draaihendel ligt niet echt lekker in je hand en vooral: hij draait erg zwaar. Ik heb na minder dan vijf minuten draaien een lamme arm.

 

Wat de radio betreft: ik heb de oudere versie en die is prima: gewoon altijd op een zonnig plekje neerzetten dan doet ie het urenlang. Ontvangst is goed, geluidskwaliteit ook. Opwinden kan ook en dat gaat bij de radio heel gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ander topic, http://preppers.nl/forum/threads/350-Verlichting ,

heb ik mijn ervaring met de Freeplay Indigo LED kampeerlantaarn, http://www.noodzaken.nl/freeplay-indigo-kampeerlantaarn-p-1161.html

gepost:

 

Ik heb hem gekocht en hij doet wat er beweerd wordt.

Het licht is mooi helder, en het is prettig om zelf de intensiteit te kunnen bepalen.

De losse LED schijnt schuin naar beneden en is wel oké om iets op te zoeken op een kaart, maar de bundel is erg smal. Je kan er niet bij lezen.

De lantaarn heeft een groene batterij-indicator. De lantaarn voelt solide aan, ligt prettig in de hand.

 

1 minuut opwinden=5 minuten felste stand, 150 minuten zwakste stand (kan je niet mee lezen, meer een nachtlampfunctie), of 60 minuten single LED.

16 uur via USB opladen = 150 minuten felste stand, 4200 minuten zwakste stand, of 2100 minuten single LED.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb een keer een dynamozaklamp gekocht bij Karwei/Gamma, het hendeltje is degelijk en er komt goed licht uit, twee standen. Heb hem nu al maanden niet meer gebruikt en er komt nog steeds licht uit, dus goede accu/batterijen (mochten er batterijen in zitten zou alles nog leuker maken, kun je je eigen oplaadbare batterij zelf met de hand opladen, als ik er twee van had, had ik hem zeker even opengemaakt)

 

Daarnaast heb ik 3 dynamo staande lampen, ook 2 standen, zelfde soort hendeltje als van de dynamozaklamp, vermoedelijk zelfde fabrikant. Ook bij Karwei/Gamma.

 

Dan is er nog de dynamo-charger, kun je elk apparaat op aansluiten die USB gebruikt en daarmee opladen. Die had ik online besteld voor maar 5 euro per stuk destijds.

 

En nog een dynamo/zonneënergie radiootje van pakweg 10 jaar oud, hendeltje is waardeloos maar nog niet afgebroken maar je stoot je knockels tijdens het draaien, zeer onhandig. De nieuwere modellen zullen wel beter gemaakt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die site zie ik ook de opwindbare accu starter elephant staan, dat je ook apparaten erop kunt aansluiten die gewone stekkers hebben... Dat lijkt me ook een mooie gadget! Moet je haast een tuinhuisje maken dat fungeerd als een EMP bestendige kooi om al dat soort grote gadgets te beschermen... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat? Het lijkt wel duur, maar als je alle goedkope prullen bij elkaar optelt, kom je een aardig eind in de richting.

 

http://www.eco-logisch.nl/Powerplus-Opwindbare-powerbank-Cougar-4192

 

En deze radio ziet er ook wel aantrekkelijk uit, qua mogelijkheden, volgens de beschrijving is hij op te winden:

 

http://www.eco-logisch.nl/FreePlay-Companion-2698

 

Heeft een van ons er ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gaat niet altijd op heb 2,5 jaar terug voor de grap zo'n lampje bij de lidl gekocht, en dagelijks gebruikt bij mijn toenmalige werkzaamheden en hij doet het nog steeds.

bij vertrekt werkgever hadden excollega's al diverse anderen versleten , soms moet je ook een beetje geluk hebben.

Helaas, maar zeker voor opwindbare apparaten is prijs gelijk aan kwaliteit.

Door de kleine oplages zijn goede apparaten nog erg duur.

Heb mij dochters een, prut lees goedkoop, zaklamp gegeven zijn allemaal binnen een paar weken overleden.

 

Verder nog geen positieve duurtesten...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een opwindbare en via stopcontact en auto oplaadbare lamp gekocht bij de Makro. Doet het heel goed. Geeft veel licht en lang. Was maar 11 euro of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy die tweede, van Free Play, die heb ik ook, radio bevalt tot nu prima. Is een radio, zaklamp en oplader is een. Ik heb er met verzendkosten nog geen 30 euro voor betaald.

 

Dat is voordelig @Amero! Ik had hem inmiddels ook aangeschaft voor vier tientjes zoals op de link.

 

Alleen het opladen van een mobieltje heeft hij één keer goed gedaan en nu niet meer. Maar ik moet het boekje eens op zien te diepen, misschien doe ik het wel verkeerd. Of het mobieltje zelf is ter ziele, het is een reserve-exemplaar, hij wordt niet vaak gebruikt. Maar het geluid is prima en de lamp is mooi fel. Zo te zien een goed apparaat, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende oplaadbare lampen gehad. Allemaal zo rond de 20-30 euro. Op vakantie, binnen 3 weken allemaal stuk. Of de dynamo, of het uitklapbaar handvat.

 

Ik koop liever een draagbaar zonnepaneeltje en goede batterijen. (ik heb hier nog geen ervaring mee, het lijkt mij of dit moment alleen beter dan opwind lampen) Of de olie lamp uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze alweer een tijdje: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/085027/Dynamo-hoofdlamp-HE-300-hoofdlamp-LED-Voor-1-LED-30-min-Voor-3-LEDs-20-min/SHOP_AREA_22536?

en noch ik, noch het ADHD zoontje van een vriend van mij, krijgen hem niet stuk. 2 jaar garantie was voor de doorslag om hem te bestellen. 'k Gebruik hem ook in de regen en hij is al regelmatig gevallen.

 

Daarnaast heb ik bij de Lidl in Duitsland voor 5 euro een 3 leds opwindbare 60 lumen lampje gekocht en ook die krijg ik nog niet kapot, zal wel aan die 3 jaar garantie liggen. ;)

 

Bonnetjes bewaar ik altijd trouw, dus ik heb er geen problemen mee wat uit te proberen, als ze er een paar jaar garantie bij doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...