Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Luna1

Grond onder centrale Fukushima zakt langzaam weg

Recommended Posts

De grond onder centrale Fukushima zakt wegWoensdag, 17 oktober 2012 08:04

De mainstream media ontwijkt al langere tijd de hachelijke situatie rondom de Fukushima kerncentrale. En dat terwijl de situatie erger wordt in plaats van beter.

Bovenop alle bestaande risico’s betreffende Unit 4, heeft men nu ontdekt dat de grond eronder langzaam wegzakt.

De vroegere Japanse ambassadeur in Zwitserland en Senegal, Mitsuhei Murate, legt uit dat de grond onder de beruchte Unit 4 langzaam aan het wegzinken is en dat de hele structuur van het gebouw, of wat er nu nog van over is, op het punt staat volledig in elkaar te storten.

Dit is een uiterst zorgwekkende situatie omdat er in Unit 4 nog meer dan 1500 gebruikte brandstofstaven liggen opgeslagen die gezamenlijk een totaal van 37 miljoen curies aan radioactieve straling vertegenwoordigen. Als deze zouden vrijkomen dan zou dat een groot gedeelte van de wereld onbewoonbaar maken.

Volgens de secretaris van de vroegere Japanse Minister President, Naoto Kan, is de grond onder Unit 4 al ruim 80 centimeter weggezakt sinds de ramp in maart 2011. De grond zinkt ook niet gelijkmatig maar op sommige plekken sneller dan andere. Als de bodem, zoals men verwacht, verder zakt of er vindt een aardbeving plaats op die locatie van ongeveer 6 op de Schaal van Richter, dan is er een grote kans dat wat er nog over is van het gebouw volledig in zal storten.

Dit op haar beurt zou ervoor zorgen dat het bad waar de staven in liggen om gekoeld te blijven, droog komt te liggen en een rampzalige meltdown tot gevolg hebben. Dit zal dan waarschijnlijk de ergste crisis worden die de mensheid ooit heeft meegemaakt. Niemand zal in staat zijn om ook maar in de buurt van de centrales te komen om te blussen of anderszins te helpen. Alles zal weggesmolten zijn en een grote brand hebben veroorzaakt die onvoorstelbare hoeveelheden radioactief materiaal de atmosfeer in zal sturen.

Volgens Murata: “Veel wetenschappers zeggen dat als Unit 4 in elkaar stort niet alleen Japan in puin ligt, maar zal ook de rest van de wereld ernstige schade oplopen”.

Men vermoedt dat één van de redenen dat de mainstream media hier weinig aandacht aan besteedt is dat er in Amerika nog 31 nucleaire Units zijn van hetzelfde type als Unit 4 in Japan. Op dit moment is het Amerikaanse publiek zich dat nauwelijks bewust en de regering wil dat het liefst zo houden. Daarom worden, als er al gerapporteerd wordt over Fukushima, de gevolgen gebagatelliseerd en de bevolking slapende gehouden.

En hoewel Tepco (eigenaar van de cenrtale) heeft verklaard dat ze het gebouw dusdanig hebben versterkt dat het minimaal een aardbeving met een kracht van 6 op de Richterschaal kan weerstaan is dat niet het werkelijke probleem. Het echte probleem is de grond die langzaam wegzakt waardoor de versterkingen aan het gebouw weinig of geen effect zullen hebben.

Zoals Ambassadeur Murate zegt: “Ik heb mijn boodschap doorgegeven aan de wereld en het is nu aan die wereld om actie te ondernemen, want dit is niet alleen een Japans probleem”.

Bronnen:

Natural News

Wat denken jullie hierover....

Luna1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Hoi Luna,

Het is een ramp, nu al heeft dit gevolgen voor de hele wereld alleen de impact is onduidelijk en er wordt bewust weinig over geschreven in de msm.

Er zijn al drie officiele meltdowns, een scenario dat altijd als onmogelijk werd gezien/verkocht door de industrie.

De enige reden dat er zo 'openlijk' wordt gepraat over de ramp als sp4 instort is dat het domweg niet te verbergen is.

Eerst zal tokyo geevacueerd moeten worden en daar zijn domweg geen draaiboeken voor hoe ga je 10+ miljoen mensen vervoeren en vooral waar naartoe?

Als dat dus niet snel lukt hebben we daar zulke verschrikkelijke situaties dat de wereld alle economische ellende permanent zal vergeten omdat de rest van de wereld hetzelfde maar over een wat langere tijdspanne verspreid zal overkomen.

Het is een wet die steld dat alle ellende tegelijk komt, niet een regering wil nu miljarden in een radioactieve ramp stoppen terwijl de economie op springen staat en ze liever banken overeind houden.

Plus als die stap gezet zal worden snapt ineens het grote publiek dat kernenergie onveilig is en sluiting eisen van alle kerncentraleswat weer een knal is voor de economie.

Dus doen we waar we goed in zijn, de struisvogel politiek: hopen op tijd, wat geluk en wat wonders.

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Zeker slecht nieuw. Gevalletje Verwacht het onverwachte.

Wie had dat nou verwacht, niemand. Maar wij zijn voorbereid :D

Sorrie als het wat depri of negatief klinkt, maar ik ben bang dat daar maar weinig mensen op zijn voorbereid.

Een zenboeddhist die de dood recht in de ogen kan kijken en daar vrede mee heeft ie een van de weinige die ik me nu voor de geest kan halen?

Kans

Deze post delen

Eerst zal tokyo geevacueerd moeten worden en daar zijn domweg geen draaiboeken voor hoe ga je 10+ miljoen mensen vervoeren en vooral waar naartoe?

Bijna 49 miljoen in Tokyo en omgeving. Stel je voor dat Nederland geevacueerd moet worden. En dat maal 3. En dan wonen er nog genoeg mensen buiten de regio Tokyo die getroffen gaan worden. :(

Deze post delen

@schuilkelders kom er maar in.

Schik toch wel van dit bericht, op twitter geeft Willen Middelkoop ook nog regelmatig aandacht hier. Wat is worse case hierin?

Worst-case? Hetzelfde als na globale thermonucleaire oorlog.

Globale fallout, massale die-off.

Make no mistake boys... This is big.

Deze post delen

Worst-case?

Make no mistake boys... This is big.

Too big to handle ?

Prep ze, en af en toe een schietgebedje mag in deze uitzondering van mij,

Kans

Deze post delen

Interessant en schrikbarend bericht van Luna1. Toch wakkert het bij mij het gevoel aan dat ik met het aanbieden van schuilkelders niet zo'n rare move doe. Maar als het echt een ramp is met de omvang zoals beschreven...poeh! . Een schuilkelder helpt alleen tegen de eerste uren en dagen waarin de straling het sterkst is. De stofwolk die in de atmosfeer komt is echter nog heel lang radioactief. Dus je krijgt een totaal onleefbaar systeem op aarde als het de omschreven omvang heeft. In dat kader ben ik het met TyrionLannister zijn eerdere opmerkingen eens in mijn thread van gister: Dan kun je je schuilkelder na enige tijd verlaten en ontdekken dat er voorlopig geen leven meer mogelijk is. Het hele klimaat gaat dan op zijn kop.

Deze post delen

@Kans Helemaal mee eens Kans. Maar door mijn licht benevelde toestand :o van gisteravond had ik besloten om niet verder te reageren omdat ik niet wist of het ergens op sloeg wat ik wilde schrijven. Je weet hoe het is als je het goed bedoeld maar verkeerd wordt begrepen.

Eerlijk gezegd zijn we allemaal slecht voorbereid op een kernramp. De effecten zijn moeilijk te overzien maar ik vrees het ergste als er daadwerkelijk iets gebeurd.

Zoals Schuilkelder al zegt; Je kan er wel voor schuilen maar wat heb je eraan als de hele wereld mogelijk onbewoonbaar is. Mijn voedsel en BOL preps zijn lang niet toereikend om het zolang uit te houden dat als het bewoonbaar is tevoorschijn te komen.

Deze post delen

een interessant filmpje over het verborgen houden van de gevolgen van deze nucleaire ramp op de gezondheid van de bevolking:

Heb net het filmpje gekeken en wordt hier wel erg droevig van. Hij legt het mooi uit in beeldspraak over dat het een tenniswedstrijd is. Ik heb hier totaal geen verstand van deze materie. Kan iemand hier wat zinnigs over vertellen en moeten we ons zorgen maken over de kinderen in dat gebied?

Deze post delen

Ach joh, een beetje straling, misschien muteren we wel en krijgen we twee extra armen, of een tweede hart, altijd handig.

Deze post delen

Heb net het filmpje gekeken en wordt hier wel erg droevig van. Hij legt het mooi uit in beeldspraak over dat het een tenniswedstrijd is. Ik heb hier totaal geen verstand van deze materie. Kan iemand hier wat zinnigs over vertellen en moeten we ons zorgen maken over de kinderen in dat gebied?

hoi gold,

Wel goed om weer te beseffen dat zelfs een actieve prepper dus eigenlijk niks weet over Fuku.

Ik kan alleen aanraden om bv enenews.com af en toe te lezen, een van de beste sites over dit onderwerp.

Helaas moet je dan ook regelmatig door de doomposts heen die al vanaf dag een zeggen dat dit het einde van de wereld is.

De andere is http://fukushima-diary.com/ een van de weinige jappaners die de trots heeft losgelaten en wel wat schrijft over alle daagse dingen in japan. Ook hij kan zijn filter nooit honderd procent uitzetten dat zit in de Japanse cultuur maar het is schokkend genoeg.

Helaas kunnen de doom denker ook nog gelijk hebben/krijgen maar ik heb daar niks aan, als ik langs iemand zit die ligt dood te bloeden dan heeft die persoon wat behoefte aan menselijkheid niet aan iemand die loopt te schreeuwen "man je bloed leeg, je gaat geheid de pijp uit, jezus wat een bloederige zooi".

Ik ben in japan en zelfs in tokyo geweest na de ramp, de paar mensen die erover wilden praten zijn redelijk depri.

Alle rijken hebben hun kinderen uit japan gebracht en vaak zijn de ouders er achteraan gegaan.

De lokale bevolking wordt geadviseerd om terug te gaan naar gebieden die zwaarder vervuild zijn dan bij Tjernoby in die tijd en waar wel geevacueerd is, en Rusland staat nou niet echt bekent om zo goed voor zijn bevolking te zorgen, dus dat zegt wel iets!

De ziekenhuizen doen geen onderzoeken of behandelingen naar alles wat neigt naar stralingsziekten omdat ze de toeloop niet aankunnen.

Dus sorrie als ik hard overkom, je hoeft je geen zorgen te maken over die kinderen, voor velen is het vonnis al lang uitgesproken.

Het is de vraag in hoeverre je je zorgen moet maken over onze kinderen en wat wij eventueel kunnen doen.

Dat is de reden dat iknzo nu en dan over Australie schrijjf, daar zal de vervuiling als een van de laatste plekken aankomen, dus het zal ook daar komen maar later en minder sterk. Plus Australie heeft geen kernenergie en dus bij een harde stop niet direct last van die honderden kerncentrales die dan 'potentieel' op ploffen staan.

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Ik weet ook maar weinig en dat is eigenlijk al teveel om wat mee te kunnen.

De mensheid is technisch in staat dingen te maken die dezelfde mensheid potentieel kan uitroeien.

De paar deskundigen die kunnen bevatten wat Fuku echt kan inhouden zijn opvallend stil of kunnen, mogen, willen het niet publiekelijk melden.

En juist daarom ben ik er absoluut niet gerust over, juist in combinatie met de basis kennis die ik over straling, besmetting, verspreiding en biologische ophoping weet.

Tot nu toe heb ik ervaren dat als de bevolking te 'dom' geacht wordt om iets te horen of uit bescherming iets niet mag weten, het meestal juist voor de bevolking van het grootste belang bleek, achteraf, om het juist wel te weten!

Wat dit betekent igv Fuku is helaas wat eng om te bevatten, dus des te moeilijker om maar gewoon door te gaan alsof er niks aan de hand is, voor mij dan.....

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Ik heb er gisteravond wat documenten over gelezen. Bij een lichte ramp moet je een paar dagen binnen blijven, iets zwaarder komen daar jodiumtabletten bij. Nou houden wij het binnen wel een paar weken uit, maar ik ben er met preppen vanuit gegaan dat ik water kon halen uit de plas waar mijn achtertuin aan grenst. Maar in zo`n geval kun je dat water natuurlijk niet gebruiken. Toch maar flessen of pakken in huis halen dus.

Deze post delen

@Kaat, ik weet niet wat je gelezen hebt, maar dan praten we over een scenario waarbij het ongeluk duizend of meer km weg is?

Zoek eens wat de hudige evacuatie zone van tjernobyl is en teken die cirkel om je huis en kijk hoeveel kerncentrales binnen de circel liggen.

Of zoek eens naar de hoeveelheid straling die als compleet onschadelijk wordt gezien, is veel controverse over btw... en trek zelf je conclusies.

Niet natuurlijke straling/radio-actieve-stoffen zijn vergif, dat niet oplost of onschadelijk gemaakt kan worden, alleen tijd nodig heeft, te veel tijd nodig heeft om te verdwijnen en dus teveel tijd heeft om schade aan te richten.

Het is geen leuke materie dus weet waar je aan begint.....

Grt

Kans

Deze post delen

@Kans Ik begrijp niet goed wat je hier mee bedoelt. Trek ik een verkeerde conclusie?

Ja, dit wat ik gelezen heb geldt voor een kerncentrale ver weg. Op internet lees ik dat Tsjernobyl een evaucatie zone heeft van 30 kilometer? Mensen buiten de evacuatiezone kunnen worden opgeroepen om enkele dagen/weken binnen te blijven.

Het enige wat ik zeg is dat ik in die situatie ook mijn water in huis wil hebben, zodat ik niet naar buiten hoef om het uit de plas te halen.

Deze post delen

Naar een eerdere post van mij,..............Bij Fukushima was de evakuatiezone 80 km, Ikzelf woon ongeveer 40km van Luik af (Tihange) Ik vraag mij af, als er iets gebeurt aldaar, waar gaan ze dan met al die mensen heen.. of stoppen ze het in de doofpot. ik las zelf al in de krant dat als er iets gebeurt je veilig zit met 40 km zone, maar daar geloof ik niets van...

Luna1

Deze post delen

Weet iemand een website waar je een geigenteller krijgt. apparatuur waar je de radioactiviteit mee kunt meten.?

Misschien is dit handig om als groep in Nederland overal te meten. noord-zuid- midden .

Ik vraag mij af of dit uberhaupt wel al gedaan wordt, op dit moment in NL.?

Gr

Luna1

Deze post delen

Weet iemand een website waar je een geigenteller krijgt. apparatuur waar je de radioactiviteit mee kunt meten.?

Misschien is dit handig om als groep in Nederland overal te meten. noord-zuid- midden .

Ik vraag mij af of dit uberhaupt wel al gedaan wordt, op dit moment in NL.?

Gr

Luna1

@Luna1 kijk maar even op mijn website (sheltercabins.nl) daar heb je ook een webshop. Overigens is er nu nog alleen betalen via paypal mogelijk. Vanaf volgende week ook de andere opties.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...