Ga naar inhoud
GENEGEERD

Minder macht naar de Europese Unie! Maar hoe?

Dr.Prepper
 Share

Meer of minder macht naar Europese Unie?  

65 leden hebben gestemd

1. 1. Meer of minder macht naar Europese Unie?

• Meer
      5
    • Minder
      60

Recommended Posts

Ik weet dat heus niet elke prepper tegen verdere Europese integratie is, maar ik wil toch kijken of er voldoende massa is om een goede vuist te maken. Allereerst een stuk uit m'n zojuiste geplaatste blog op Preppers.nl: Minder macht naar de Europese Unie!

Ik ben geen politicoloog, geen historicus, geen jurist, geen bestuurder, heb waardeloze diplomatieke skills, maar ben wel een zeer bezorgde burger. Vanuit mijn boerelullenverstand zie ik het als volgt:

• Europese samenwerking is prima: Steek tijd en aandacht om als land goeie buren voor elkaar te zijn. Help elkaar als dat nodig is;
  • De euro was een misstap en miscalculatie: De gezamelijke munt vereist meer inmenging met elkaar. Maar goede buren zijn wil niet zeggen dat je gezamelijk de huishoudboekjes beheerd. Sterker nog: het verpest de goede burenrelatie die je had;
  • De euro moet zo gauw mogelijk weg: Ook zonder gezamelijke munt kan je uitstekend samenwerken. Natuurlijk kost het geld om de euro weer te vervangen, maar hoe langer het doormodderen duurt (o.a. met steeds meer leningen), hoe hoger de prijs;
  • Onze politieke leiders zijn fuckin’ clueless als het gaat om oplossingen; elke maatregel is eentje van de problemen voor ons uitschuiven, zelf geen verantwoordelijk nemen en hopen dat meer bureaucratie (lees: EU) jouw straatje schoon veegt;

Gisteren was weer een veelzeggende anti-EU dag in Nederland

Bij Radio1′s stand.nl was van de ruim 2000 stemmers 75% tegen een Europese regering.

En EenVandaag gaat qua peilvolume nog een stap verder, want die ondervroegen ruim 21.000 mensen. Ook hier gold: driekwart wil niet dat de EU meer invloed krijgt.

[...]

Actie ondernemen tégen de EU

Heel simpel gesteld is het dus zo: De Nederlandse bevolking wil minder inmenging van Europa, maar onze regeringsleiders willen meer. Kortom, ze verkwanselen het vertrouwen en de belangen van haar volk! Dus er dient zo snel mogelijk actie te komen om de regering een halt toe te roepen. Maar hoe?

Dat is wat mij betreft het grote dilemma; HOE? Hoe zorgen we dat onze ^#*^^9#( gekozen politici ook luisteren naar onze stem?

Driekwart van Nederland wil minder EU, maar ze negeren ons.

Wat kunnen we hier tegen doen?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben voor meer EU, maar ben erg teleurgesteld hoe hun met Griekenland omgaan. Daarom moet er ook meer democratie komen, zodat dat we EU leiders kunnen kiezen.

Het Anti EU geluid zal ik niet in mee gaan. Ik hou het hier liever gewoon bij preppen haha. En stemmen op pro EU partijen is onderdeel van mijn prep op een sociaal, welvarend en harmonieus Europa :cool:

Link naar reactie

Nu zie je een mooi voorbeeld van wat de Romeinen, Nazi's etc niet konden verwezenlijken met dood en verderf, wel kan met leugens en schijnheiligheid. Zelfs wanneer de burgers van een land op haar knieën zit en smeekt, lacht de verkozene en kijkt naar zijn of haar bankrekening. Waar denk jij dat dit toe zal gaan? Hoe los je dit op? Ik ben blij dat ik geen bankier of politieker ben das zeker.

Wat ik denk en zie is dat meerdere kleinere gemeenschappen afstand zullen doen van de gevestigde waarden, dit bestaat reeds in de US, Spanje, Griekenland. Gewoon hun eigen valuta en op basis van ruilen, de overheid kan hem zuigen. Ach het is maar een idee.

Link naar reactie

Zonder in complotten te gaan denken het volgende; we hebben in dit land kunnen stemmen en hebben als land weer gestemd op een regering die PRO-europa is.

Ik vraag me dus af of er wel zoveel mensen tegen de verenigde staten van Europa of het 4e rijk zijn ?

Als dat zo was geweest, hadden er andere keuzes gemaakt geweest, een ander geluid. Ik kan het niet anders verklaren voor mezelf, dan met de de volgende stellingen;

1 het merendeel van Nederland is PRO Europa.

2 Het merendeel van Nederland is een stompzinnig schaap dat zich wederom in de luren heeft laten leggen door de heren leugen en bedrog.

3 Er is sprake van een vorm van massa manipulatie via de MSM waar bijna niemand doorheen kan kijken.

Ik hoop dat stelling 2 van kracht is, dan is er mogelijk nog hoop voor de toekomst.

Volgens mij moet de vraag dan ook zijn, hoe krijgen wie die slapende massa nu eindelijk eens uit hun luxe luchtkasteel en achter hun veilige muren schijnveiligheid weg?

Ik weet het niet, mensen die ik spreek papagaaien de geluiden van de MSM en Den Haag.......

Link naar reactie

Via peilingen hebben ze het volk ontzetten zitten te sturen om maar op de PvdA te stemmen ipv SP en op de VVD ipv PVV onder het motto "stem strategisch". :mad:

Peilingen zouden de maand voor de verkiezingen verboden moeten worden.

Ja jeej, met de PVV en de SP brengt zoden aan de dijk.

Dan gaat mijn voorkeur toch uit aan conventionele politieke partijen als de PvdA en de VVD. Die een pro EU seculiere middenkoers gaat varen.

PVDA wil niet met de SP, en de VVD gaat het avontuur met de PVV de komende decenia niet meer aan. En de SP en de PVV gaan nooit regeren, al is het al om Palestina en Israël.

Ik ben wel tevreden met PVDA en de VVD als het hun gaat lukken om coalitie te vormen, liefst met D66 natuurlijk erbij :cool:

Link naar reactie

Ja jeej, met de PVV en de SP brengt zoden aan de dijk.

Dan gaat mijn voorkeur toch uit aan conventionele politieke partijen als de PvdA en de VVD. Die een pro EU seculiere middenkoers gaat varen.

PVDA wil niet met de SP, en de VVD gaat het avontuur met de PVV de komende decenia niet meer aan. En de SP en de PVV gaan nooit regeren, al is het al om Palestina en Israël.

Ik ben wel tevreden met PVDA en de VVD als het hun gaat lukken om coalitie te vormen, liefst met D66 natuurlijk erbij :cool:

Als jij maar gaat betalen wanneer er geld opgehaald wordt voor Europa door deze drie partijen. Het water staat mij al aan de lippen ik kan geen "euroheffing" erbij gebruiken. :(

Dat D'66 erbij komt is trouwens al afgesproken op de Bilderbergconferentie:

http://nos.nl/artikel/379173-rutte-en-pechtold-bij-bilderberg.html

Link naar reactie

We kopen een eiland ergens onder de zon. We zetten er een stel torrent servers neer, bellen we de Pirate Bay dat ze welkom zijn, en Anonymous om ludieke acties te houden. Verder vangen we visjes en kweken onze groentjes, wiet plantjes, melken we de geitjes. Het enige wat we invoeren is lange vloetjes en wat brandstof.

Nu nog even wat winnen in de staats loterij.

Link naar reactie

Als jij maar gaat betalen wanneer er geld opgehaald wordt voor Europa door deze drie partijen. Het water staat mij al aan de lippen ik kan geen "euroheffing" erbij gebruiken. :(

Dat D'66 erbij komt is trouwens al afgesproken op de Bilderbergconferentie:

http://nos.nl/artikel/379173-rutte-en-pechtold-bij-bilderberg.html

Ik weet wel dat Pechtold samen met Rutte dit jaar naar een Bilderberg conferentie zijn geweest. En jij en net zo min als ik weet wat daar besproken word, enkel vermoedens. En er zijn wel meer van dat soort conferentie,s..

Link naar reactie

We kopen een eiland ergens onder de zon. We zetten er een stel torrent servers neer, bellen we de Pirate Bay dat ze welkom zijn, en Anonymous om ludieke acties te houden. Verder vangen we visjes en kweken onze groentjes, wiet plantjes, melken we de geitjes. Het enige wat we invoeren is lange vloetjes en wat brandstof.

Nu nog even wat winnen in de staats loterij.

Leuk idee maar o zo naïef. Mensen zijn ratten van wezens, met een drang naar macht.

Link naar reactie

Indien je daar vermoedens van hebt Stonehenge, dan ben ik benieuwd welke dat zijn. Immers je bent een D66 stemmer en Pechtold is gewoon een Bilderberg gangster. Lijkt mij tegenstrijdig, of je zult het met ze eens moeten zijn natuurlijk.

Ben jij het altijd eens met de partij waar je op stemt? En vermoeden is dat ze over de wereld problematiek praten, en daar de beste oplossingen voor proberen te vinden. Of het is gewoon een banenbeurs voor de elite, of het is het beide.

Link naar reactie

Mooi voorbeeld, jij hebt het al besloten.

Echt niet jij moet mee, ik wil wel een mooi monument van obelisken die moet wel gemaakt worden...

On topic, ik vind mensen overhalen/in te laten zien dat preppen verstandig is al een ambitieus doel op zich, om als klein forum een vuist te maken naar Europa, geen idee hoe je dat wilt doen.

Link naar reactie

De euro en integratie is op zich niks mis mee, het is de manier waarop ze het doen en de misplaatste belangen.

De euro heeft enorm veel voordelen maar als je landen mee laat doen die een heel andere norm hebben en een gechiedenis hebben van de getallen anders weergeven dan de realiteit is, heb je wel een probleem.

Als je geen bindende afspraken maakt maar wel besluit lief en leed te delen moet je ook niet gaan zeuren als dat leed er dan ook komt.

Volgens mij bewijst de geschiedenis dat te grote gebieden centraal besturen een tijd van voorspoed geeft maar uiteindelijk ook onvermijdelijk een ineenstorting veroorzaakt. Ik denk dat dat niet de schuld is van zo'n systeem maar van de hoogmoed of arrogantie of onkunde, of machtslust, enz van diegene die op een gegeven moment de macht krijgt, groep of individu.

Het zal niet altijd bewust zijn, maar als je een basis princiepe als "niet meer geld uitgeven dan er binnen komt" niet respecteerd of denkt te kunnen verbloemen door schaal vergroting of wat voor een smoes dan ook dan gaat het gewoon fout.

Ik snap het niet, maar ik snap ook een gokker niet die geld leent om te gokken en overtuigd is dat het ooit zal lukken?

Het is blijkbaar menselijk, net zo menselijk als een groot deel niet wil geloven dat het fout kan gaan en gewoon wil doorgaan en geen waarschuwingen wil horen. Het is makkelijker om die mensen die waarschuwen lekker in een groep uit te lachen, en als vreemde kwast weg te zetten.

Vandaag weer op het werk gezien dat een collega zo monddood werd gemaakt omdat hij verkondigde dat het zo niet kon doorgaan....

Toen ik dus met wat voorbeelden kwam van de nederlandse banken die recent nog zijn omgevallen of met overheidsgeld gered moesten worden kwam weer het standaard struisvogel antwoord "ja maar ZE zullen het hele systeem echt niet laten instorten"

Dus was het weer tijd voor mij om mee te lachen en lekker weer aan het werk te gaan, en ik dacht maar weer 'als die ooit voor de deur staan dan hoeven ze dus echt geen hulp te verwachten'.

En datvis het probleem de meeste mensen willen dat het goed blijft gaan, ze willen het zo graag geloven dat feiten of wanklanken niet geaccepteerd worden. Ik ben dus bang dat alleen een correctie die hard binnen komt dat kan bewerkstellen en dus dat het ook zal gebeuren.

Er tegen vechten heb ik opgegeven, ik stop nog energie in mensen die het wel willen horen en in mijn 'groep' bescherming.

Prep ze kans

Link naar reactie

ik ben tegen de EU, ik ben niet hoog opgeleid, ik heb geen ervaring in de politiek, maar ik kan wel logisch nadenken.

We sturen troepen naar landen waar ze niet gewenst zijn.

We sturen bij rampen allerlei dingen van eten, kleding tot geld, waarvan het merendeel niet eens aan komt bij de mensen waar het voor bedoeld was. We sturen geld naar ontwikkelingslanden waar men liever leert hoe men zijn buren vermoord dan hoe je schoon water verkrijgt.

We sturen miljarden naar landen als Griekenland waar elke politicus en ambtenaar corrupt is.

Ondertussen in ons eigen land:

Werkeloosheid stijgt dagelijks.

We betalen elk jaar meer voor de zorg premies terwijl we er steeds minder voor terug krijgen.

Er wordt bezuinigt op defensie, zodanig dat duizenden militairen werkeloos worden.

We bezuinigen op onderwijs, scholen worden gedwongen gesloten en klassen worden telkens groter.

Bezuinigingen op justitie zorgt ervoor dat agenten steeds slechter getraind en uitgerust op straat komen te lopen.

Ik ben geen nazi, ik heb geen hekel aan buitenlanders en ik oordeel ook niet over het geloof van een ander. Wat ik wel vind is dat we als land eerst eens voor ons zelf moeten gaan zorgen. Nu zeggen veel mensen: we hebben de EU nodig omdat we veel zaken met de rest van europa doen.. mijn reactie daarop: jah tuurlijk doen we dat, maar dat deden we ook voor de hele EU nonsens en de euro.

Hoeveel mensen klagen nu niet over de benzine prijzen en de energie prijzen?? Nou, dat hebben we toch ook te danken aan de bemoeizucht van de EU en de VN. Iran heeft zoveel olie dat ze het in schepen opslaan en het zwart proberen te verkopen, door die sancties die door de VN en de EU worden opgelegd aan Iran schieten onze prijzen in de lucht. Als ieder land gewoon met zijn eigen problemen zou bemoeien dan hadden we lang niet zoveel problemen gehad.

Link naar reactie

Een mooie column vandaag van Thierry Baudet in NRC, die een belangrijke vraag van de filosoof Karl Popper voorlegt aan voorstanders van de Europese Unie: "Wat zou iemand moeten aantonen, of wat zou er moeten gebeuren, om u van uw overtuiging af te brengen?"

Het antwoord is dagelijks in het nieuws: Instortende economieën in Zuid-Europa, extreem hoge werkloosheid, torenhoge schulden en een gefaalde muntunie. Want laten we wel wezen: een muntunie kan gewoon niet bestaan zonder een politieke unie. De eurofiele leiders ontkennen dit maar steeds omdat ze heel tactisch steeds kleine stapjes tegelijk willen zetten. Maar ze weten het dondersgoed.

Ik ben voor meer EU

Heb je hier ook argumenten voor?

Link naar reactie

1 ding was ik nog vergeten, is het niet gewoon belachelijk dat een land tegenwoordig niet meer voor zich zelf kan zorgen? Vroeger waren landen op zich zelf aangewezen. Eten werd in je eigen land verbouwd, bouw materialen werden in je eigen land vervaardigt net als kleding en zoveel andere dingen. Tegenwoordig zijn we afhankelijk van anderen en totaal niet meer zelfstandig. Boerderijen verdwijnen en daarmee eeuwen oude kennis. Graan oogst in amerika en een paar andere landen waren slecht wegens weersomstandigheden en je ziet al meteen berichten als Voedsel crisis dreigt in 2013.

Het is gewoon absurd dat we niet eens meer zelfstandig zijn, we zijn gewoon afhankelijk geworden van anderen. In feite te vergelijken met een mens die niet zonder een supermarkt of stromend water kan overleven.

Link naar reactie

Een mooie column vandaag van Thierry Baudet in NRC, die een belangrijke vraag van de filosoof Karl Popper voorlegt aan voorstanders van de Europese Unie: "Wat zou iemand moeten aantonen, of wat zou er moeten gebeuren, om u van uw overtuiging af te brengen?"

Het antwoord is dagelijks in het nieuws: Instortende economieën in Zuid-Europa, extreem hoge werkloosheid, torenhoge schulden en een gefaalde muntunie. Want laten we wel wezen: een muntunie kan gewoon niet bestaan zonder een politieke unie. De eurofiele leiders ontkennen dit maar steeds omdat ze heel tactisch steeds kleine stapjes tegelijk willen zetten. Maar ze weten het dondersgoed.

Heb je hier ook argumenten voor?

Mijn grootouders, ouders, oom en tantes zijn allemaal pro EU. Het is mij de pap lepel ingegoten.

En ik ben overtuigd doordat we de EU hebben, door deze crisis niet in oorlog komen. En nee, de EU is nog lang niet perfect, en al die dingen wat je opnoemt speelt zeker. Daarom moet de EU democratischer worden, en als de munt verdwijnt moet er een nieuwe munt komen (zoals dat ook met de dollar zal gebeuren). De EU moet ook in kleine stapjes opgebouwd worden, dat is het meest duurzaam.

En ja ik ben teleurgesteld hoe de EU met Zuid-Europa omgaat, want juist de EU moet er voor zorgen dat het volk goed hebben.

We kunnen wel achter duinen gaan vluchten, denk je dan werkelijk dat we het beter zullen krijgen? Ik betwijfel dat namelijk, en ook veel ondernemers met mij die op de CDA, PVDA, VVD en D66 stemmen. Hun moeten toch de kar trekken om ons verzorgingsstaat in leven te houden.

En ik denk dat jij met mij eens bent dat het perfecte systeem niet bestaat.

Link naar reactie

We kunnen wel achter duinen gaan vluchten, denk je dan werkelijk dat we het beter zullen krijgen?

En ik denk dat jij met mij eens bent dat het perfecte systeem niet bestaat.

Een perfect systeem bestaat zeker niet nee, geheel mee eens. Maar wie heeft het over achter de duinen vluchten? Dat is het andere uiterste en dat hoor je mij nergens zeggen. Ik ben en blijf voor solidariteit en behulpzaamheid tussen de individuele Europese soevereine staten, maar daar heb je geen EU voor nodig en al helemaal geen euro muntunie.

Vergelijk het met jezelf: Als jij goed met een vriend, collega of buurman overweg wilt kunnen, of samenwerken of slim gezamenlijk ergens inkopen doen: moet je daarvoor zeggenschap aan een hogere entiteit overdragen? Kan je dat niet zelf beslissen? Moet je je huishoudboekje overleggen met die ander, om simpelweg te kunnen samenwerken?

Heb je reden om aan te nemen dat méér macht en zeggenschap naar de Europese Unie zal leiden tot een democratischer EU, zo ja waarom?

Note: Jij en ik zullen elkaar niet kunnen overtuigen, hoeft van mij ook helemaal niet hoor. Maar ben desondanks benieuwd naar je antwoorden, of die van anderen :)

POLL ...

Ik heb zojuist ook een Poll aan deze thread toegevoegd, benieuwd naar de statistieken van de prepmembers!

Link naar reactie

Een perfect systeem bestaat zeker niet nee, geheel mee eens. Maar wie heeft het over achter de duinen vluchten? Dat is het andere uiterste en dat hoor je mij nergens zeggen. Ik ben en blijf voor solidariteit en behulpzaamheid tussen de individuele Europese soevereine staten, maar daar heb je geen EU voor nodig en al helemaal geen euro muntunie.

Vergelijk het met jezelf: Als jij goed met een vriend, collega of buurman overweg wilt kunnen, of samenwerken of slim gezamenlijk ergens inkopen doen: moet je daarvoor zeggenschap aan een hogere entiteit overdragen? Kan je dat niet zelf beslissen? Moet je je huishoudboekje overleggen met die ander, om simpelweg te kunnen samenwerken?

Heb je reden om aan te nemen dat méér macht en zeggenschap naar de Europese Unie zal leiden tot een democratischer EU, zo ja waarom?

Note: Jij en ik zullen elkaar niet kunnen overtuigen, hoeft van mij ook helemaal niet hoor. Maar ben desondanks benieuwd naar je antwoorden, of die van anderen :)

POLL ...

Ik heb zojuist ook een Poll aan deze thread toegevoegd, benieuwd naar de statistieken van de prepmembers!

Maar EU is voor mijn een identiteit. En ook vooral een gevoelskwestie, en tja wat economisch beter is dat weet ik niet. Ik ben tenslotte geen econoom, jij wel?

Ik moet bij de gemeentehuis ook toestemming krijgen voor een dakkapel, de tweede kamer maakt daarover de regels. Om landen als China en USA bij te houden hebben we een EU nodig. etc etc etc

En ja, er zijn meerdere manieren. Daarom mogen we kiezen, en ik stem pro EU.

Mijn laatste antwoord, ik moet werken :)..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...