Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leggen vakbonden heel europa plat op 14 november

freeprepper
 Share

Recommended Posts

Het Europees Verbond van Vakverenigingen (EVV), een koepelorganisatie van vakbonden op Europees niveau, roept op om heel Europa plat te leggen op woensdag 14 november.

Het EVV wil in heel Europa protesteren tegen de besparingsmaatregelen in de Europese Unie. ‘Er zal op verschillende manieren actie gevoerd worden: betogingen, stakingen en veel meer’, klinkt het bij het EVV.

Een oproep tot staking op die 14de november werd eerder gelanceerd in Portugal. Ook in Griekenland en Spanje zijn al acties gepland.

Het EVV, dat 85 vakbondsorganisaties in 36 Europees landen verzamelt, is tegen de maatregelen die genomen zullen worden. ‘Die besparingen zullen leiden tot economische stagnatie en zelfs recessie in Europa en zullen het Europees sociaal model langzaam ontmantelen. In plaats van het vertrouwen weer op te krikken, worden de onevenwichtigheden alleen maar versterkt en komen er onrechtvaardigheden.’

http://www.nieuwsblad.be

Dit is de kans om ook in nederland wat te laten zien.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die maatregelen zijn echt verschrikkelijk, ik hoorde gister op BNR. Voor mij nog meer redenen om me voor te bereiden om succesvol en harmonieus off the grid lifestyle.

Je zou bijna denken dat het propaganda is dat de EU een Nobel prijs heeft gewonnen van de vrede. Eerst een "feel good" actie plannen, en vlak erna extreme maatregelen toepassen.

Ik ga niet staken, zo ben ik thuis niet opgevoed. The show most go on...

Link naar reactie

Ik ga niet staken, zo ben ik thuis niet opgevoed. The show most go on...

mijn hebben ze thuis altijd geleerd, als het de moeite waard is om voor te strijden, denk rustig na en maak een wel overwogen beslissing.

staken kan een gunstige uitkomst hebben, mits er genoeg mensen meedoen.

(en nee ik ben niet lui opgevoed, er moet ook gewerkt worden, maakt niet uit wanneer of hoelaat, het werk moet toch af)

Link naar reactie

Nederlanders zijn tam en mak gemaakt door de staats-tv, brood en spelen, die zie ik voorlopig niet staken.

Club Med zal wel lekker druk worden; die hebben inmiddels bijna niets meer te verliezen.

Daarnaast begrijpen de meeste mensen in ons land niet wat er allemaal aan de hand is. Die geloven nog steeds dat de crisis te bezweren is door een hoger consumentenvertrouwen en nog maar weer eens een bailout voor die arme grieken.

Zolang die grote groep schapen blijven slapen krijg je niet de nodige revolutie, en als je eenmaal wakker bent en het pomo ponzi scheme ziet, kun je niet meer gaan slapen ;)

Link naar reactie

Persoonlijk ben ik tegen 'wilde stakingen' waar gewone burgers de dupe van worden! Je zal bv. maar zitten wachten op een dokter of thuisverpleegkundige die in het verkeer gegijzeld wordt door zo'n bende stakers, of gewoon naar je werk moeten, of trucker of buschauffeur zijn die al onder enorme tijdsdruk staat en die dankzij zo'n staking nog wat langer van huis is!

De enige doeltreffende actie zou zijn: Bezet de parlementen en regeringsgebouwen, hou de beleidsverantwoordelijken vast tot ze een oplossing uitwerken! Tref enkel diegenen die verantwoordelijk zijn voor de bullshit, niet diegenen die er elke dag deel moeten van uitmaken.

Link naar reactie

Eens; stakingen werken niet tenzij iedereen mee doet.

Wat hierboven geroepen wordt is natuurlijk gewoon een coup light, voordat je dat voor elkaar krijgt moet je je door een kudde riot politie heen beuken gok ik...

Daarom dat ik schrijf : ...'zou zijn'....

Of het technisch uitvoerbaar is met een minimum aan collateral damage is iets anders natuurlijk.

Maar aan de andere kant vrees ik dat een 'gewone staking' zoals er al duizenden geweest zijn weer op een sisser zullen aflopen en enkel het onbegrip en de aversie bij de massa nog zullen doen toenemen.

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Daarom dat ik schrijf : ...'zou zijn'....

Of het technisch uitvoerbaar is met een minimum aan collateral damage is iets anders natuurlijk.

Maar aan de andere kant vrees ik dat een 'gewone staking' zoals er al duizenden geweest zijn weer op een sisser zullen aflopen en enkel het onbegrip en de aversie bij de massa nog zullen doen toenemen.

De massa moet ook wakker worden dat het niet zo langer door kan gaan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...