Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rocket stove maken met 16 bakstenen


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor zover ik weet springen natte bakstenen niet uit elkaar. Ze kunnen wel scheuren/breken. Kiezelstenen uit een rivier bijvoorbeeld, kunnen weer wel uit elkaar springen. Zeker als ze uit het water in een zeer heet vuur worden geworpen. Heb het zelf een aantal malen meegemaakt. Maar dat de stuken kiezel om je oren springen heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat ze met een knal 20-40cm uit elkaar springen....niet meer niet minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ontwerp maar ik stel alleen wel vraagtekens bij de zuurstof aanvoer. Volgens mij zal deze wel aardig gaan roken zo.

 

In het filmpje stellen ze voor om een hele steen voor de halve (waar het vuur zal branden) te plaatsen en de stokjes op de hele steen te laten rusten om wat zuurstof eronder te krijgen. Het hout zal echter opbranden (want dat is immers de bedoeling) en zo dus korter worden, hierdoor komt het hout dus helemaal op de halve steen te liggen en kan er dus geen zuurstof meer onderdoor.

 

Om de zuurstof toevoer te verbeteren zou ik aanraden om een (geperforeerde) metalen plaat op de onderste laag stenen te leggen zodat er meer zuurstof onderdoor komt. Deze plaat kan dan als hout aanvoer "lade" dienen en als zuurstofaanvoer.

 

Geperforeerd metaal: 628299.jpeg.e6aab871f7d669f22ea75916343d75ea.jpeg

Plaatsing van het metaal (met invoer stukje uitgeknipt): http://db.tt/iHcrph3Z (foto wou niet invoeren in forum software dus heb een linkje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...