Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper gezocht voor interview (anoniem)


rdirker

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Ondanks het feit dat jullie al veel van deze aanvragen hebben gehad wil ik toch een poging wagen.

 

Zelf ben ik student Journalistiek in Utrecht (1e jaar). Aangezien ik pas zeven weken op de opleiding rondloop is alles vooral nog nieuw en spannend. Als opdracht heb ik gekregen een artikel te schrijven aan de hand van een interview van een half uur.

 

Dit interview kan geheel anoniem en bovendien zal het artikel alleen binnen de faculteit Journalistiek gelezen worden.

 

Zelf ben ik nogal gefascineerd door alles rondom de Maya-kalender en het eventuele 'doomscenario'. In het interview wil ik ingaan op de voorbereidingen die jij als Prepper neemt voor het geval de grote dag eraan komt.

 

Graag hoor ik het als er Preppers zijn die het leuk vinden om een keer van gedachten te wisselen.

 

(Ik heb toestemming van 'Mr Gold')

 

Groetjes, Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

"Zelf ben ik nogal gefascineerd door alles rondom de Maya-kalender"

 

Je risico analyse doet me denken aan die man die in Artis in de leeuwenkuil viel en zich vervolgens zorgen maakte over de spin die op zijn schoen zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Robin,

 

Wat een sympathieke oproep voor de verandering. En dacht er serieus over om je een positief te beantwoorden helaas ben ik geen prepper die ook maar iets heeft met de maya's (behalve het historische aspect). Dus misschien specifieker het scenario dat mensen er heden ten dagen aan verbonden hebben.

Ik zie mezelf als een nuchter persoon en het einde van de wereld kun je je toch niet voor voorbereiden.

 

Ik hoop dat er iemand zal zijn die je wel verder kan helpen. Heel veel succes met je opleiding overigens.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Robin

ik denk dat je veeeeel te laat bent

de wereld vergaat gegarandeerd op het eind van de maja kalender

dus voordat je iemand geintervieuwd hebt en het naar de drukker wilt sturen ja sorry

dan is er niks meer, dus koop snel een vuurvast pak misschien zien we je dan terug na DOOMSDAY:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Preppers,

 

Ondanks het feit dat jullie al veel van deze aanvragen hebben gehad wil ik toch een poging wagen.

 

Zelf ben ik student Journalistiek in Utrecht (1e jaar). Aangezien ik pas zeven weken op de opleiding rondloop is alles vooral nog nieuw en spannend. Als opdracht heb ik gekregen een artikel te schrijven aan de hand van een interview van een half uur.

 

Dit interview kan geheel anoniem en bovendien zal het artikel alleen binnen de faculteit Journalistiek gelezen worden.

 

Zelf ben ik nogal gefascineerd door alles rondom de Maya-kalender en het eventuele 'doomscenario'. In het interview wil ik ingaan op de voorbereidingen die jij als Prepper neemt voor het geval de grote dag eraan komt.

 

Graag hoor ik het als er Preppers zijn die het leuk vinden om een keer van gedachten te wisselen.

 

(Ik heb toestemming van 'Mr Gold')

 

Groetjes, Robin

 

Beste Robin,

 

Je aanzet was zo sympathiek dat ik dacht, ik ga die student een mailtje sturen....maar....

 

"Zelf ben ik nogal gefascineerd door alles rondom de Maya-kalender"

 

Je risico analyse doet me denken aan die man die in Artis in de leeuwenkuil viel en zich vervolgens zorgen maakte over de spin die op zijn schoen zat.

 

....dan kom je ineens met die Maya onzin. Het voorbeeld van Dick Berts hierboven geeft aan hoe 'wij' daar tegenaan kijken. Het is typisch voor de niet-preppers en de mensen met alu hoedjes om zich daar erg mee bezig te houden. Als je je er genoeg in verdiept had (de Maya's) dan was je waarschijnlijk ook tot de conclusie gekomen dat dat nonsens is, dat geleuter over 21-12-12. Denk nou eens even mee, in kansen. Hoe groot is de kans dat een stel mensen in ver voorbije eeuwen een voorspelling doen die door meerdere geleerden voor velerlei uitleg vatbaar is, tot op de datum nauwkeurig uitkomt? Zet daar de kans tegenover dat er 'iets anders' akeligs staat te gebeuren...eurocrisis; misschien lees je wel eens een krant? Of een vervelend virus? Heb je ook gevolgd dat er nu razend resistente TBC stammen zijn?

Lijkt mij allemaal veel plausibeler als komende ramp. De kans dat we getroffen worden door een komeet is ook vrij groot, althans, als we de afgelopen miljarden jaren even bekijken....de kans dat die tijdens ons leven inslaat is echter nihil. Mocht je ook tot de ontdekking zijn gekomen, bijvoorbeeld doordat je de krant hebt opengeslagen en dacht: Goh, inderdaad, er is iets loos in Griekenland, Spanje, Italië, Frankrijk, Nederland, USA, China....iets met economie en een dipje....en je leest even verder en er zijn berichten over Turkijke, Syrië, Israël, Iran....iets met dreigende taal en gebruik van wapens....en je denkt dan nog eens aan die Maya's, dan moet je waarschijnlijk zelf ook een beetje lachen. Dan denk je aan Artis en die man bij de leeuwen en de spin in je schoen. En als je dat dan hebt gesnopen, DAN mag je mij een bericht sturen en kunnen we eens een telefonisch interview afspreken, misschien, of ergens koffie drinken. Maar als je Maya zegt, dan hoor je waarschijnlijk ineens Tuut Tuut Tuut....of is de koffie over je schoot gevallen en ben ik foetsie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robin, jonge ik ben het met shooter eens dat we best eens aardiger mogen worden voor de jonge onderzoekers zoals jij.

 

Welnu ik heb hot nieuws voor je want de doomsday van 21-12-12 is geanuleerd:p

 

Hier bluf je wel effe je hele klas mee AF denk ik zo.

 

Nou Tom, wat zeg je me nu? heb je te diep in het glaasje gekeken?

Nou mischien een klein beetje, maar zal de bewijzen er bij doen

 

Dus onthoud de doomsday 21-12-12 is een is een Psyop with encoded info

 

Hier bewijs met de nieuwe datum 2 april tot zomer 2013:cool:

 

http://www.youtube.com/watch?v=D3riuEc3hjU&list=UU0kNJbW_LWvqL6niPy1wAmg&index=1&feature=plcp

 

Nog een site met info over de te verwachten doomsday in 2013

http://www.youtube.com/user/Planet7X

 

En deze nog

http://www.youtube.com/watch?v=_T4VP7cRD08&feature=plcp

 

Nou beste Robin, doe je er je voordeel mee, je bent immers nog jong en vol geestdrift anders hou je het hier ook niet vol tussen de ouwe zuurpruimen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje lullig dat iedere student die zich hier meldt steeds word afgezeken als zij/hij maar ook de minste 'fout' in de ogen van sommige preppers maakt.

 

Robin, ook ik wil geen interview geven maar wens je veel succes en ik hoop dat er iemand is die het wel wil.

 

En als voorbeeld: zie de voorbeeldige post van @Simurgh Zo kan het ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...