Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overleven in bossen van het Vechtdal


Tom

Aanbevolen berichten

Het moet niet gekker worden, straks gaat iedereen preppen en ben ik niet meer die gekke prepper met z'n 100 blikken snert:p

 

Maar viel bijna van mijn stoel, kun je gewoon op de camping preppen leren en wordt ook gewoon in de krant als een serieus onderwerp behandeld;

 

Overleven in bossen van het Vechtdal

 

Voortdurend kijkt Martin Overweg (42) om zich heen. "Dit is paracetamol", zegt hij, wijzend naar een els. "Eet een stukje van de bast en je hebt binnen tien minuten geen hoofdpijn meer." Overweg is geen expert in alternatieve geneeswijzen, zegt hij, maar weet wel het een en ander van het overleven in de natuur. "Het is fijn als je een paar dagen van de bewoonde wereld bent, dat je weet wat je moet doen als je pijn hebt." De eigenaar van natuurcamping De Klashorst in Diffelen is getraind in bushcraft, een manier om met zo weinig mogelijk hulpmiddelen te overleven in de natuur.

Na cursussen in Drenthe en Schotland weet hij hoe hij zich moet bedruipen in de wildernis. Een eigen onderkomen maken, zelf eten zoeken en dat vervolgens bereiden op een zelfgemaakt vuurtje. "Helemaal teruggaan naar de basis", zegt Overweg.

 

LEES MEER IN DE KRANT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ja dat gaan we nu krijgen met deze hype

elke janklaas die het verschil ziet tussen een brandnetel en eikenboom is gelijk een expert in overleven

sommige zijn al zover dat ze het verschil aan kunnen wijzen tussen woestijn en de noordzee

ja dit wordt lachen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
ja dat gaan we nu krijgen met deze hype

elke janklaas die het verschil ziet tussen een brandnetel en eikenboom is gelijk een expert in overleven

sommige zijn al zover dat ze het verschil aan kunnen wijzen tussen woestijn en de noordzee

ja dit wordt lachen

 

Maak me ernstig zorgen over je Party. Je reacties worden steeds milder. Als de nurse zo uit bad is, zal ik vragen of ze even naar je wil kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry hoor maar salicine komt voort uit de bast van de WILG (is aspirine en geen paracetakruitvat)

ok ze hebben beide groene blaadjes

en ja lijkt me leuker om met Els van mn koppijn af te komen als met n wilg

ook en manier om van je koppijn af te komen is tussen die ijzeren staafjes te gaan staan op een"" overweg"":p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik word geroepen zie ik.

Heb niet van alles verstand hoor, ben geen kruidengeleerde.

Maar in Els zit zeker geen salicine en het is dus niet pijnstillend.

Wel wordt het soms medicinaal gebruikt als reumamiddel. Het bevat veel looistoffen.

 

Els is trouwens wel een extreem goed brandhout, en kan onder water jarenlang goed blijven zonder te rotten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...