Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wordt door 'Doomsday Preppers' preppen populairder in Nederland?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Ze hebben dan ook de excessen te pakken..

 

Weet je Leon nog?!

 

Ken flink wat Yanks die niet zo zijn

 

Normale preppers zijn niet interessant voor TV, juist de gekkies doe het daar goed inderdaad.

 

Dat was jammer genoeg ook zo met het programma 'Je zal het maar zijn' van BNN met gekke Leon.

Later viel me op dat het wel eens die Roy Donders kon zijn met wat smink op, dezelfde over gestileerde wenkbrauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb wel gelezen dat de preppers van Doomsday preppers acteurs zijn en dat het geen echte preppers zijn

Ik vraag me af hoe ze alles kunnen betalen, of ze moeten behoorlijk wat contanten hebben, de kleine (financiële) prepper zie je er niet.

 

Vorig jaar was er een gezin die enorme voorraad blikvoer had. Als je goed keek zag je de roestranden om de blikken, dus een nep voorraad denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amerika is één grote show.... en de televisie misschien nog wel de meest grote.

 

Je hebt daar twee soorten om de camera.. die er voor en die er achter... die er voor hebben we hier al uitvoerig besproken en onderstrepen @FincaInSpanje zijn mening en de andere groep die er achter staat grijnzend hoe alle ongein geld in het laatje knalt.

 

Verdediging is inderdaad een onderdeel en zal zeker niet onderschat moeten worden maar van je uurtje uitzending er pakweg 45 minuten aan besteden geeft maar weer eens aan hoe er over wordt gedacht a la carte Amerika.

 

Blij toe dat ze zijn verhuisd vierhonderd jaar geleden, anders zaten we hier met een heel zooitje in ons midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Normale preppers zijn niet interessant voor TV, juist de gekkies doe het daar goed inderdaad.

 

Dat was jammer genoeg ook zo met het programma 'Je zal het maar zijn' van BNN met gekke Leon.

Later viel me op dat het wel eens die Roy Donders kon zijn met wat smink op, dezelfde over gestileerde wenkbrauwen.

 

Daar zeg je wat.

Ik ken die hele RD natuurlijk niet, maar Tante Google wel.

 

Hmmm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me niet voorstellen, om maar een antwoord te geven op de gestelde vraag.

Vanavond maar weer eens een keertje gekeken, en de verhalen rammelen aan alle kanten.

 

De anti-overheidsfanaat legt al zijn ziel en zaligheid in een houten geschutskoepel op het dak van zijn woning en houdt vervolgens een halfzachte schietoefening. En dan nog denken dat ie het goed voor elkaar heeft. Een anti-tankraketje en de hele boel is aan gort.

 

De man met de stalen bunker onder de grond had een aantal dingen beter voor elkaar maar ook daar een wat vreemde focus. Enorm veel aandacht voor de voordeur van de bunker maar over de watervoorziening heb ik m weinig horen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me niet voorstellen, om maar een antwoord te geven op de gestelde vraag.

Vanavond maar weer eens een keertje gekeken, en de verhalen rammelen aan alle kanten.

 

De anti-overheidsfanaat legt al zijn ziel en zaligheid in een houten geschutskoepel op het dak van zijn woning en houdt vervolgens een halfzachte schietoefening. En dan nog denken dat ie het goed voor elkaar heeft. Een anti-tankraketje en de hele boel is aan gort.

 

De man met de stalen bunker onder de grond had een aantal dingen beter voor elkaar maar ook daar een wat vreemde focus. Enorm veel aandacht voor de voordeur van de bunker maar over de watervoorziening heb ik m weinig horen zeggen.

 

Ik heb de laatste tijd heel veel moeite dit soort mensen serieus te nemen, laat staan verdedigen in een gesprek. Het zijn de randdebielen die kennelijk duizenden dollars tot hun beschikking hebben, maar er lukraak wat prepper spulletjes voor kopen. Daarnaast zijn er kennelijk zoveel wapens in de VS dat je een heel arsenaal nodig hebt je hier weer tegen te beschermen.

 

Vaak zie je dat ze redelijk intellectueel een verhaal beginnen met de juiste beweegredenen, maar dan slaan ze in 3 seconden om tot complete gestoorde gekken die verslaafd zijn aan Rambo films. Ik geef het op. Het zal wel niet interessant zijn om normale weldenkende preppers en hun omgeving te filmen ... of een echte prepper laat zich niet filmen.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik volg de serie al een poosje maar tenzij je wilt weten wat niet te doen zit er weinig in waar je wat aan hebt.

Ik zie er maar weinig goede zaken voorbij komen.

 

Tip van mij:

Doe geen eten in glazen wekpotten en zet die in een stelling tegen de muur als je je voorbereid op een aardbeving.

 

Wat me weer doet denken aan de rondleiding in een atoombunker in zeeland waar de nieuwe eigenaar trots staat te vertellen dat het hele gebouw zo gebouwd is dat het wel 3m heen en weer kan bij een inslag. Waarop ik als slimmerik opmerk dat er geen van de ruimtes meer dan 3m breed zijn. Gevolg is dat het gebouw er nog wel staat maar dat alles en iedereen er in tot moes geslagen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de focus op wapens ook complete waanzin, ok, je moet verdediging hebben, maar gasten met 130 wapens^^... hoeveel kan je er tegelijk vast houden mss?

En ook grappig is dat de meesten schrik hebben van hun eigen overheid lol, soms grenst het mijns inziens aan pure paranoia en een zwaar vertekend wereldbeeld.

Als je die gasten bezig hoort, dan is inbeslagname van hun wapens alleen al het einde van de wereld. Was er maar een vb dat kon aangeven dat het leven zonder vuurwapens best te doen was,... oh wacht... noemt dat vb niet 'Europa'?

Het obsessief focussen op 1 enkele ramp is ook een lachertje, je bereid je voor op alles, niet op 1 ding.

En idd, die schietoefeningen zijn zondermeer lachwekkend en eerlijk gezegd een beetje intriest om naar te kijken, alsof ze daarmee klaar zijn voor de realiteit^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de gemiddelde doomsday prepper het beter voor elkaar heeft dan het gemiddelde forumlid.

Hoeveel van ons zijn in staat om zich te verdedigen tegen vijf man met handvuurwapens?

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

 

Ligt er maar net aan WAT je wilt verdedigen en HOE.

 

Gisteravond was er een man die boven op zijn houten bungalow een commandopost aan het bouwen was. Kompleet met een vermogen aan ballistisch materiaal en bomproof vensters.

Als hij en zijn vrouw "de vijand" zagen aankomen dan vluchten ze de trap op om daarna de omgeving onder vuur te nemen.

 

Ik heb ze binnen een kwartier in de problemen zonder maar een vuurwapen te gebruiken.

 

Hoe ?

Simpel door 's nachts (!) als ze slapen een paar molotov cocktails door de ramen van hun huis te gooien zodat ze een brandblusser moeten pakken ipv een machinegeweer. Doen ze dat niet dan brand de zaak af. Kan ik gewoon op een afstand naar gaan kijken.

Je moet wel je verstand er bij houden.

 

Zal best een fijn gevoel zijn om om je heen te kunnen knallen maar het is geen garantie op vrijheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er maar net aan WAT je wilt verdedigen en HOE.

 

Gisteravond was er een man die boven op zijn houten bungalow een commandopost aan het bouwen was. Kompleet met een vermogen aan ballistisch materiaal en bomproof vensters.

Als hij en zijn vrouw "de vijand" zagen aankomen dan vluchten ze de trap op om daarna de omgeving onder vuur te nemen.

 

Ik heb ze binnen een kwartier in de problemen zonder maar een vuurwapen te gebruiken.

 

Hoe ?

Simpel door 's nachts (!) als ze slapen een paar molotov cocktails door de ramen van hun huis te gooien zodat ze een brandblusser moeten pakken ipv een machinegeweer. Doen ze dat niet dan brand de zaak af. Kan ik gewoon op een afstand naar gaan kijken.

Je moet wel je verstand er bij houden.

 

Zal best een fijn gevoel zijn om om je heen te kunnen knallen maar het is geen garantie op vrijheid.

 

Denk dat je redelijk optimistisch bent als je denkt dat je na een shtf dicht genoeg bij kan komen om met molotovcocktails te kunnen gooien.

Een paar ganzen zijn dan al genoeg als alarm. Laat staan gewapende wachtposten met nachtkijkers ;)

 

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Die gekke americanen zijn zoals altijd helemaal wapengeil en zijn van plan in hun eentje de halve staat af te maken omdat die allemaal hun vreten komen jatten. Als ze nou eens wat meer aan OPSEC zouden denken dan zouden ze niet zo'n debiele opzichtige "commando post" nodig hebben met machinegeweren en claymores en andere gestoorde zooi. Ik ben blij dat we hier in Europa niet zo'n gestoorde hoeveelheid aan wapens hebben en dat je hier niet hoeft te plannen om je halve dorp uit te roeien om 't zelf te overleven... achtelijke lui.. maar ja.. MURICA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je redelijk optimistisch bent als je denkt dat je na een shtf dicht genoeg bij kan komen om met molotovcocktails te kunnen gooien.

Een paar ganzen zijn dan al genoeg als alarm. Laat staan gewapende wachtposten met nachtkijkers ;)

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

 

Je gaat nu dingen aannemen die er niet waren: meerdere personen en ganzen.

Vooral ganzen is iets Europees. Ik heb nog geen amerikaan daarover iets horen zeggen. Wel goed idee !

Waar het mij primair om gaat is dat de hoeveelheid wapens niet doorslaggevend is om te overleven.

 

Nog een voorbeeld: die man die de ultieme pantserdeur aan het maken was voor zijn shelter.

Als ie de voordeur "om de hoek" van de entree had gemaakt, zoals alle Duitse bunkers zijn, dan kan je nooit iets rechtstreeks op de deur afvuren. Nog geen pijl uit de bekende boog.

 

Ene ik vind het knap wat sommige bedenken maar de reden waarom is soms nogal ver gezocht net als het commentaar en evt echt bruikbare tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat nu dingen aannemen die er niet waren: meerdere personen en ganzen.

Vooral ganzen is iets Europees. Ik heb nog geen amerikaan daarover iets horen zeggen. Wel goed idee !

Waar het mij primair om gaat is dat de hoeveelheid wapens niet doorslaggevend is om te overleven.

 

Nog een voorbeeld: die man die de ultieme pantserdeur aan het maken was voor zijn shelter.

Als ie de voordeur "om de hoek" van de entree had gemaakt, zoals alle Duitse bunkers zijn, dan kan je nooit iets rechtstreeks op de deur afvuren. Nog geen pijl uit de bekende boog.

 

Ene ik vind het knap wat sommige bedenken maar de reden waarom is soms nogal ver gezocht net als het commentaar en evt echt bruikbare tips.

 

Net als dat jij aanneemt dat die mensen allemaal s'nachts liggen te slapen bedoel je ;)

 

Begrijp me niet verkeerd hoor, meer wapens dan hersencellen vind ik ook wat overdreven maar denk dat we in Nederland iets te ver de andere kant op zijn doorgeslagen en teveel op de menselijkheid van anderen vertrouwen.

 

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...